Veliko molitev molimo v skupini. Takšna
molitev, če je dobra, v medsebojni ljubezni in edinosti, ima Jezusovo
zagotovilo: »Resnično, povem vam tudi: Če sta dva izmed vas na zemlji soglasna
v katerikoli prošnji, ju bo uslišal moj Oče, ki je v nebesih. Kjer sta namreč
dva ali so trije zbrani v mojem imenu, tam sem sredi med njimi« (Mt 18,19sl.).
Za molitev je zelo pomembno, da smo v
edinosti z vsemi. Medsebojno odpuščanje vodi do takšne edinosti. Če smo zbrani
v medsebojni ljubezni in edinosti, je med nami Jezus, ki je srednik naše
molitve pri Očetu. Če prosi Jezus, ga bo nebeški Oče gotovo uslišal.
Apostol Janez piše o pomenu medsebojne ljubezni za dobro molitev:
»Boga ni nikoli nihče videl. Če drug
drugega ljubimo, živi Bog v nas in je njegova ljubezen v nas popolna ... Bog je
ljubezen, zato tisti, ki živi v ljubezni, živi v Bogu in Bog živi v njem« (1 Jn
4,12.16). »Kdor se drži njegovih zapovedi, živi v Bogu in Bog živi v njem« (1
Jn 3,24).
Bog se razodeva tistemu, ki ga ljubi:
»Kdor ima moje zapovedi in jih spolnjuje, me ljubi; kdor pa me ljubi, ga bo
ljubil moj Oče, pa tudi jaz ga bom ljubil in se mu razodel« (Jn 14,21).
Sv. Pavel pri tem upošteva vidik
različnega sodelovanja, ki bogati skupno molitev: »Kadar se shajate, vsak nekaj
prispeva: ta pesem, oni nauk, eden razodetje, drugi dar jezika, tretji
razlaganje. Vse pa naj bo v spodbudo« (1 Kor 14,26).
Skupna molitev je predvsem po družinah,
redovniških in drugih skupnostih, molitvenih skupinah in po cerkvah. Redovnica
piše:
»Lepo je, ko molimo skupaj s sestrami.
Lepo je, ko druga drugi pripovedujemo Božjo besedo in se stavki prepletajo v
čudovit mozaik Božje ljubezni do človeka, v veletok zgodovine odrešenja.
Lepo je, ko ob večerih skupaj molimo z
vso Cerkvijo in polagamo pred Gospoda naše prošnje za svet. Prinašamo vse
trenutke dneva, vse ljudi, s katerimi smo se srečale, vse stiske, ki smo jih
videle, o njih slišale ali brale, vse muke človeštva, ki še trpi v porodnih
bolečinah. Takrat, ko vse izročimo Gospodu, se v nas naseli mir v zaupanju;
karkoli prosimo Očeta v Kristusovem imenu, se bo zgodilo. Verujemo, da Božji
Duh sam vpije v nas in prosi z neizrekljivimi vzdihi tisto, česar same ne znamo
prav prositi.«
Večina molitev je v množini. Molimo kot
skupnost, Božje ljudstvo, Kristusovo telo, Cerkev. S tem seveda ni rečeno, da
ne smemo moliti tudi zase, za svoje potrebe, moliti v ednini, čeprav molimo
skupaj. Takšna molitev ima bolj oseben, prisrčen značaj. Če je prava, je vedno
odprta za sočloveka, je povezana s Cerkvijo, je cerkvena. Čeprav jo opravljamo
posamezno, vključuje edinost z brati in sestrami ter dobiva svojo učinkovitost
od Cerkve in Kristusa samega, ki živi v Cerkvi kot njena glava. Nobena prava
molitev, ki jo opravljamo zasebno, ni popolnoma zasebna, saj smo vedno člani
Cerkve.
Druga redovnica izpoveduje: »Ko sestre
molimo psalme, skupaj premišljujemo ali molimo rožni venec, me to ne povezuje
le z Bogom, temveč tudi s skupnostjo, z našo redovno provinco, Cerkvijo na
Slovenskem, vesoljno Cerkvijo. Včasih, ko sem pri molitvi raztresena, pomislim,
da mogoče prav zdaj toliko svetih kristjanov po svetu z vso gorečnostjo slavi
Boga – in postane me sram moje malomarnosti. Če zmorejo ti in oni, zakaj ne bi
tudi jaz?«
Skupne molitve so lahko liturgične ali
ne. Liturgične so le tiste, ki jih kot takšne zaradi njihove posebne narave
določi Cerkev. Različne litanije in rožni venec niso liturgične molitve, čeprav
jih molimo v cerkvi in jih Cerkev zelo ceni.
Velik pomen imajo molitvene skupine.
Študentka piše: »Bili smo skupina mladih, veselih, odprtih ljudi; polni
načrtov, duha, poleta, ljubezni. Vse je prekipevalo v nas. In naša skupna
molitev – nekaj čudovitega! Poglabljala nas je, bogatila, dvigala. Ne znam
povedati, koliko so mi pomenili ti dnevi. Njihov sleherni trenutek je bil tako
bogat, da se mi je včasih zdelo, da ni resničen, da ni mogoče doživeti tako
resnične notranje sreče.
Skupina je bila zame velik Božji
blagoslov. Moja molitev je tako počasi dozorevala in še dozoreva. Vem, da danes
brez nje ne bi mogla več živeti, saj mi pomeni vse tisto, kar je za živo bitje
hrana, voda, zrak, svetloba, toplota, dihanje in še mnogo več. Iz molitve črpam
moč za vsakdanje življenje; daje mi mir, varnost, sproščenost, gotovost.«
p.
Anton