Kdor
se izroči in posveti brezmadežnemu Marijinemu Srcu in se po njem izroči in
posveti presvetemu Jezusovemu Srcu, se odloči, da bo krenil na pot svetosti. Ne
bo izpolnjeval le Božjih in cerkvenih zapovedi, ampak bo sledil tudi navdihom
Svetega Duha. Ta odločitev pomeni prekinitev z duhom tega sveta. Pot svetosti
je čudovita in na njej moramo biti drug drugemu v spodbudo in oporo. Kaj
narediti, da na nas ne bo vplival duh posvetnosti, ampak se bomo dali voditi
Svetemu Duhu, ki je Jezusov Duh?
Če
smo odkriti, bomo ugotovili, da marsikaj slabega vpliva na nas. To je najprej z
zlom zastrupljeno okolje, ki nas
vedno bolj ogroža. Niti ne opazimo, kako to okolje vztrajno zastruplja naše
misli, besede in dejanja. Če hočemo iti po poti svetosti, se moramo temu okolju
upreti, plavati proti toku. Sv. Janez Evangelist govori o trojnem poželenju, ki
kvari svet, da ni tako lep, kakor bi po Božji zamisli moral biti. Zapisal je:
»Nič namreč, kar je na svetu – poželenje mesa in poželenje oči in napuh zaradi
imetja – ni iz Očeta, ampak je iz sveta« (1 Jn 2,16). Kristjan, ki stopi na pot
svetosti, se mora resno upreti temu trojnemu poželenju: poželenju mesa,
poželenju oči in napuhu zaradi imetja. To pomeni, da se mora upreti poželenju
po grešnih užitkih, zapeljivosti videza in napuhu, ki izvira iz privlačnosti
zemeljskih dobrin.
Zlo
je tudi v nas samih, v našem starem človeku, ki je ranjen po izvirnem grehu in
teži k slabemu. Sveti Pavel govori o tem nasprotju v nas, o dveh ljudeh. V nas
je človek, ki teži k dobremu, a tudi drugi, ki teži k slabemu. Stari človek
mora umreti in dati prostor novemu, ki bo upodobljen po Jezusu Kristusu in
Materi Mariji. Treba je, da se naše srce upodobi po Jezusovem in Marijinem
Srcu. Ko smo se izročili in posvetili obema Srcema, sta onadva začela
oblikovati naša srca po svojem Srcu. Seveda pri tem računata z našim vztrajnim
sodelovanjem. Gre za proces, ki bo trajal do konca življenja. Pot svetosti je
ozka in strma, a je zato toliko bolj mikavna in je edina, ki vodi do popolnega
združenja z Bogom.
Tretji
vpliv, s katerim moramo računati, je zalezovanje hudega duha. Kadar gre za
nenadne in hude skušnjave, ki so brez zunanjega povoda, lahko sklepamo, da so
od očeta laži. Ta se ne ustavi na telesu, ampak prodre v človekovo domišljijo,
v spomin, v čutno teženje in razplamti človekove strasti. Hudobni duh se
pogosto spreminja v angela luči, kar pomeni, da prihaja pod videzom dobrega.
Dostikrat težko ugotovimo, od kod vplivi zla. Pomembno je, da spoznamo, kaj je
dobro, in se tega oklenemo. Zlo pa moramo zavračati. Razločevanje duhov,
razločevanje dobrega od zla, je potrebno za dober začetek duhovnega boja. Brez
tega boja ni mogoče iti po poti svetosti. Tu je začel sveti Ignacij, ko se je
spreobrnil.
Kaj
je dobro in kaj zlo, spoznamo iz Jezusovega nauka in nauka Cerkve. V pomoč pa
so nam pri tem tudi sadovi. Kar prinaša v nas dolgotrajen mir, je znamenje
dobrega. Kar prinaša slabe sadove, kar nas končno vodi v greh, gotovo ni dobro.
Zlo se dostikrat ne spozna takoj, ampak na daljšo dobo.
Potrebno
je očiščevanje srca. Jezus pravi: »Blagor čistim v srcu, kajti Boga bodo
gledali« (Mt 5,8). Če hočemo Boga globlje spoznati, ga gledati, je najprej
potreben proces očiščevanja našega srca. Tega ne moremo doseči z eno spovedjo
ali z enim trdnim sklepom. Gre z Božjim delovanjem za organsko rast. Tako kot
ne more hrast zrasti v enem letu, tako tudi človek ne more kar naenkrat vsega
doseči. Treba je potrpeti tudi s seboj. Važno je, da napredujemo. »Kdor ne
napreduje, nazaduje!« je rekel sv. Bernard. Ne smemo se ustaviti, iti moramo z
Božjo pomočjo naprej.
Prerok
Ezekiel v Stari zavezi govori o novem, čutečem in usmiljenem srcu. Táko srce
moremo doseči samo z Božjo pomočjo. Osvoboditi se moramo nepravilnih
navezanosti, pospraviti v sebi vso navlako, napraviti prostor za Boga. Če bo
srce v redu, bodo v redu besede, bo v redu ravnanje. Vse prihaja po Jezusovih
besedah iz našega srca, zato je tako zelo pomembno, kakšno je to srce.
Jezus
je zahteven: »Če hoče kdo iti za menoj, naj se odpove sebi in vzame svoj križ
ter hodi za menoj« (Mt 16,24). Štiri stvari tu Jezus naglaša. Treba je hoteti
iti za n jim. Če ni volje, ne bo uspeha. Moramo se odpovedati sebi, tistemu,
kar je slabo v nas, sebičnemu jazu. Vzeti križ. Križ je nekaj, kar ni lahko,
kar se človeku upira. Čim bolj se ga otepamo, težji je, čim bolj ga objemamo,
lažji postane. Tako razumemo svetnike, ki so celo vzljubili križ. Treba je
hoditi za Jezusom. Tudi tu je potrebna volja, trud. Včasih je prijetno, drugič
pa je težko. Zmeraj, ne glede na naše razpoloženje, je treba z voljo in pomočjo
Božje milosti hoditi za Jezusom.
p. Anton