Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sreda, 27. marec 2019
MOLI IN DELAJ
Lojze, ki vztrajno sodeluje pri
molitvi za duhovne poklice, je zapisal: »Pater Anton, kar ne morem mimo misli
na duhovnike, ki prestopajo prag večnosti, in s tem na vrzeli, ki se ob tem
dejstvu kažejo kot neizbežna resničnost. Za njimi ostajajo ovce brez pastirja
in morda, žal, že tudi prazni tabernaklji ... V soboto pred tretjim svetim
večerom so v zemljo na božji njivi v Vojniku položili telo umrlega župnika
Antona Vriska. Pastiroval je v Črni na Koroškem. V soupravi je imel še dve
sosednji župniji na hribovitem območju. Posebno skrb je posvečal otrokom in
mlajšim varovancem tamkajšnje ustanove za osebe, ki so od rojstva prikrajšane
glede zdravja na umu. Obiskoval jih je ter pripravljal na prejem zakramentov.
Kdo ga bo nadomestil, koga naj škof pošlje? Razlogi za molitev, darovano
trpljenje in žrtve po Jezusovem zgledu so dovolj močni in moč jih je zaznati.
Zato, vztrajajmo!«
torek, 26. marec 2019
Fatimsko sporočilo, Panama in mladi
Od 22. do 27. januarja 2019 je bilo
v Panami svetovno srečanje mladih. Bilo je zelo marijansko usmerjeno, z geslom:
»Glej, dekla sem Gospodova, zgodi se mi po tvoji besedi« (Lk 1,38). Naravnanost
na Devico Marijo kaže tudi dejstvo, da je bil tam navzoč tisti originalni kip
fatimske Marije, ki je od leta 1947 pa do leta 2000 po večkrat preromal vse
celine sveta (v 64 državah), zdaj pa je po letu 2000 prvič zapustil
Portugalsko. Izjemo so dovolili zaradi pomena dogodka in njegove povezanosti s
sv. Janezom Pavlom II., pobudnikom Svetovnih dni mladih, in njegove globoke
pobožnosti do fatimske Device. V soboto in nedeljo (26. in 27. januar 2019) je
bil kip navzoč pri bedenju in zaključni maši z mladimi.
Mladi
so bili povezani s fatimsko Kraljico rožnega venca tudi tako, da so dobili v
dar rožne vence, ki jih je približno dvesto betlehemskih družin več mesecev
izdelovalo in jih naredilo kar en milijon.
Mladi se nahajajo
v središču življenja in skrbi Cerkve. Oktobra 2018 se je v Rimu sestala sinoda
škofov in razmišljala o mladih in o njihovem položaju v Cerkvi. V Panami, na
svetovnem srečanju mladih, se je pri sv. maši papeža Frančiška zbralo okrog 700
tisoč udeležencev z vsega sveta. Ti pomembni cerkveni dogodki nam ponujajo
možnost, da osvetlimo vez, ki obstaja med mladimi in Fatimo.
»Naslovniki
fatimskega sporočila so namreč prav mladi,« pravi p. Carlos Cabecinhas, rektor
fatimskega svetišča.[1]
»Če drži, da je sporočilo Gospe rožnega venca in še prej sporočilo angela miru
namenjeno prav vsem, ne glede na starost, drži tudi, da je namenjeno na poseben
način mladim kot nenehni izziv. Je namreč sestavni del mladosti, ki želi nekaj
več in se ne prilagaja polovičarskim ciljem ter gradi svojo lastno življenjsko
pot. In fatimsko sporočilo je odgovor na ta hrepenenja mladih, saj jim odpira
nova obzorja, ki morejo dati smisel njihovemu življenju.
Mladi niso
izgubili zanimanja za vero: pogosto razodevajo razočaranje zaradi načina, na
katerega v naših skupnostih to vero živimo. Če drži, da se mnogi mladi
oddaljujejo od življenja v župnijski skupnosti, drži tudi, da ne nehajo iskati
spodbudnih duhovnih poti in močnih izkušenj srečanja z Bogom. In fatimsko
sporočilo predlaga duhovnost, ki je na odličen način utelešena v življenju
Pastirčkov, ki more prebuditi mlade.
Fatima ima moč
učinkovito spregovoriti današnjim mladim, če izhaja iz svoje specifičnosti:
sporočilo, ki v izkušnji vere ne skrene v to, kar je v njej drugotno, ampak
usmeri svojo pozornost v tisto, kar je v krščanski veri bistveno; sporočilo, ki
črpa svojo aktualnost iz evangeljskega sporočila, se v njem napaja in k njemu
vodi. Sporočilo, ki ima moč, da po Mariji privede mladega človeka do močne
izkušnje Boga.«
ponedeljek, 25. marec 2019
Ljubil je Božjo naravo.
Frančišek je bil
vesel in živahen pastirček, ki ni poznal zadrege. Rad je imel naravo in ga je
očaral zlasti sončni vzhod in zahod. Bil je pogumnejši od Jacinte in se je
večkrat tudi razjezil ter nikoli ni bil strahopeten. Ni se bal sam ponoči
hoditi po temi. Igral se je s kuščarji in kačami, ki jih je našel in jih
navijal na palico. V kamnite kotanje jim je nalival ovčjega mleka, da so ga
pile. Stikal je po votlinah, ko je iskal lisičja ležišča, zajčje luknje ali
jazbine. Kuščarje je nosil v hišo in se jih ni bal, kakor se jih je bal celo
njegov oče.
V četrtem Spominu Lucija poroča, kako se je
Frančišek z obema deklicama hodil igrat na dvorišče. Sonce so imenovali
»svetilka našega Gospoda«, luno »svetilka naše Gospe«, zvezde pa »svetilke
angelov«. Zvečer so čakali, da naša Gospa in angeli prižgejo svoje luči. Vsi
trije so jih navdušeno šteli. Vendar Frančiška ni nič tako očaralo kakor lep
sončni vzhod ali zahod. Dokler je mogel videti še edini sončni žarek, ni
pogledoval za svetilkami angelov, če že gorijo.
»Nobena svetilka ni
tako lepa kot svetilka našega Gospoda,« je po navadi govoril Jacinti, ki je
imela raje svetilko naše Gospe, ker ne slepi oči, kot je večkrat rekla.
Frančišek je imel
zelo rad ptice in ni dovolil, da bi jim kdo praznil gnezda. Ptiče je hranil
tako, da jim je na vrhu skal zdrobil nekaj kruha, ki ga je imel za malico.
Potem se je umaknil in jih vabil, naj pridejo jest. Ni dovolil, da bi se kdo
približal in jih splašil.
Govoril jim je:
»Revčki, zelo ste
lačni. Pridite, pridite jest!«
Res so ptiči
prileteli v velikih jatah, Frančišek pa jih je ves vesel gledal, kako so s
polnimi golšami odleteli nazaj na drevesa in tam veselo žvrgoleli. Spretno jih
je posnemal in se vključil v njihov zbor.
Ko so naši
pastirčki nekega dne srečali dečka, ki je nosil ujetega ptiča, mu je Frančišek,
poln sočutja, obljubil 2 vintena, če ptiča izpusti. Deček je hotel najprej
denar, zato je Frančišek stekel domov po denar. Ko je ptič zletel, je Frančišek
od veselja ploskal z rokami in mu klical:
»Pazi nase! Ne daj
se več ujeti!«
Za premislek ob koncu: Srečali smo se s
Frančiškovo svetostjo v navadnih življenjskih razmerah. Kot pastirček se je
mnogo bolj kot njegovi vrstniki odlikoval v veri, upanju in ljubezni do Boga,
do vsakega človeka in do Božje narave. Živel je krepostno na junaški način,
seveda ob izdatni podpori Božje milosti. Lahko je naš zgled in priprošnjik pri
Bogu in Materi Mariji.
p. Anton
nedelja, 24. marec 2019
Ljubil je vsakega človeka.
Rad je pomagal
pomoči potrebnim. Neka starka, ki so ji rekli teta Maria Carreira [márja
karéjra], je pasla čredo koz in ovac, ki so bile zelo divje in so se pogosto
razkropile v vse smeri. Frančišek je bil prvi, ki je starki priskočil na pomoč.
Pomagal ji je gnati čredo na pašo in segnal skupaj razkropljene živali. Starka
ga je zato imenovala moj angel varuh.
Lucija je o
Frančišku zapisala tudi tale dogodek:
»Nekega dne je v Frančiškovo sobo vstopila neka ženska iz
kraja Casa Velha [káza vélja], imenovala se
je Marijana. Bila je zelo žalostna, ker je njen mož napodil sina od hiše. Prosila je za
milost sprave med očetom in sinom.
Frančišek ji je odgovoril:
‘Bodite mirni! Kmalu bom šel v nebesa,
in ko bom prišel tja, bom
našo Gospo prosil za to milost.’
Ne spomnim se več natančno, po koliko
dneh je šel v nebesa, spomnim pa se, da je popoldne na dan Frančiškove smrti sin tiste ženske očeta
slednjič prosil za odpuščanje. Ko ga je sin prosil prvič, ga je oče zavrnil, ker sin ni hotel sprejeti
njegovih pogojev. Zdaj je sin privolil v vse, kar je oče zahteval, in mir se je vrnil v tisto hišo.«
sobota, 23. marec 2019
Živel je samo za Boga.
Frančišek je zelo
ljubil Jezusa in se trudil, da bi spolnjeval njegovo voljo. Tudi Jacinto in
Lucijo je k temu usmerjal. Ko je 19. avgusta 1917 sestrica Jacinta pritekla, da
je bila navzoča pri četrtem Marijinem prikazanju, je hotela tudi po njem ostati
na paši. Frančišek jo je opomnil:
»Ne, moraš domov,
saj ti mati danes sploh ni dovolila iti na pašo.«
Da je raje šla
domov, se je ponudil, da jo spremlja.
Marija je že v
prvem prikazanju pastirčkom obljubila, da jih bo v trpljenju krepila Božja
milost. Vsi trije so z njo zvesto sodelovali in hitro napredovali v svetosti.
O Frančiškovi
duhovni rasti največ zvemo v Lucijinem četrtem Spominu.
Po prvem Marijinem
prikazanju je živel samo za Boga. Zelo je bil vesel in srečen ob Marijinem
zagotovilu, da bo šel v nebesa. Z veseljem je sprejel Marijino naročilo, da
mora zmoliti še veliko rožnih vencev. Pogosto se je oddaljil od obeh deklic,
kakor da bi se šel sprehajat, a je molil rožni venec. Ko sta ga začeli iskati
in klicati, jima je odgovoril izza kakšnega zidu ali grma, kjer je klečal in
molil. Pokazal jima je rožni venec. Lucija ga je včasih vprašala:
»Zakaj nama ne
rečeš, da bi molili skupaj?«
'Ker rajši molim
sam.'
Naročite se na:
Objave (Atom)