Mesečna srečanja bodo v Opatovi kapeli v Stični na zadnji
petek v mesecu ob 20.00: 31. januarja, 28. februarja, 28. marca, 25. aprila,
30. maja, 20. junija, 25. julija, 29. avgusta, 26. septembra, 31. oktobra, 28.
novembra in 31. decembra.
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sreda, 26. februar 2014
torek, 25. februar 2014
LETO VERE SE NADALJUJE POGLABLJANJE V VERI (24)
Vedno
jasneje te vidim
Elvira je bila od rojstva slepa. Globoko verna mati jo je
krščansko vzgojila. Njen oče, ki je bil neveren, ji je nekoč rekel:
"Če bi Bog, ki pravijo, da je dober, sploh bival
ali se kaj brigal za ljudi, bi ti gotovo videla."
Elvira je z roko otipala očetov obraz, mu z dlanjo
zakrila usta in rekla:
"Očka, molči. Jaz vidim bolje kot ti."
V veri gledamo z notranjimi, duhovnimi očmi. Razum po
veri spoznava Boga in božje stvari.
Pascal pravi:
"Vera dobro pove to, česar čuti ne povedo, a to
ni nasprotno tistemu, kar ti vidijo. Je le nad njimi, ne pa proti njim."
Malcolm
Muggeridge je za londoski dnevnik Times 1982, ob svojem spreobrnjenju,
povedal:
"Mislim, da v našem duhovnem življenju poteka
neko podzavestno dogajanje, spričo katerega po letih dvomov in negotovosti
nenadoma zablesti jasnost in gotovost. Ko pridemo do te stopnje, rečemo kot
sleporojeni, kateremu je Jezus povrnil vid: 'Eno vem, da jaz, ki sem bil slep,
zdaj vidim.' Ali pa kličemo kot Pascal
v trenutku razsvetljenja: 'Gotovost, gotovost, radost, mir... pozaba sveta in
vseh stvari razen Boga.' Ko se je končno to zgodilo, začnemo raziskovati, zakaj
in kako je prišlo do tega. Vendar se to zgodi po razjasnitvi in ne med
dogajanjem, po katerem se to uresničuje."
Jean Henri
Fabre (+ 1915), francoski pisatelj in
velik naravoslovec, je na vprašanje "Ali verujete v Boga?" odgovoril:
"Jaz ne morem reči, da verujem v Boga; jaz Boga
vidim! Brez Boga ne bi mogel razumeti ničesar, ampak bi vse utonilo v temo. Kaj
hočete! Vsaka doba ima svoja čudaštva; zame je tisto, kar vi imenujete
brezboštvo ali ateizem, pravo čudaštvo, bolezen našega časa. Kar zadeva mene,
vam zagotavljam, da bi si prej dal odreti vso kožo s telesa, kakor da bi se
odpovedal veri v Boga."
Človekovo hrepenenje po Bogu je vidno tudi v Svetem pismu. V novi zavezi je Bog to
hrepenenje uslišal. Božji Sin se je zato učlovečil. Kdor vidi njega, vidi
hkrati Očeta, ker je Kristus z Očetom eno. Kristusa so gledali apostoli in
drugi učenci. Danes, ko je Kristus poveličan, ga ne moremo gledati s telesnimi
očmi, ampak z očmi vere. Zanesemo se na pričevanje tistih, ki so bili z njim
povezani. Mnogi so svoje pričevanje za Kristusa in njegov nauk potrdili s svojo
krvjo. Tisto, za kar so oni dali svoje življenje, je tudi za nas zanesljiva
resnica.
Težnja po gledanju in doživljanju Boga je položena
globoko v človekovo srce. Že Mojzes
je prosil Boga: "Daj mi, prosim, videti svoje veličastvo!"
Bog mu je odgovoril: "Storil bom, da pojde mimo
pred teboj vsa moja lepota in klical bom pred teboj ime Jahve... Mojega obličja
pa ne moreš videti; kajti noben človek me ne more videti in ostati živ" (2
Mz 33,18-20).
Mojzes je po slikovitem izražanju Svetega pisma Boga
videl v hrbet, ne v obličje (prim. 2 Mz 33,21-23). Seveda Bog kot duhovno
bitje, čisti duh, nima ne obličja ne hrbta, kakor ju ima človek.
Iskanje in odkrivanje Boga na tem svetu nikoli ni
končano. Človek ga lahko vedno bolj najde, dokončno
šele po smrti. Gledanje in doživljanje Boga v polnosti – kolikor je človek
z božjo pomočjo tega zmožen – je prihranjeno za posmrtno življenje. Zdaj je čas
vere, čas gledanja v veri. Jezus je
rekel apostolu Tomažu: "Ker si
me videl, veruješ. Blagor tistim, ki niso videli, a so verovali!" (Jn
20,29).
Jezus blagruje tiste, ki niso videli s telesnimi očmi,
a kljub temu gledajo z očmi vere. Vera sama je poseben način gledanja. V veri
gledamo stvari, ki so drugače nedostopne. Veren človek živi, "kakor bi
gledal Nevidnega" (Heb 11,27). Na podlagi vere marsikaj vemo, kar ne
izvira iz našega naravnega spoznanja. To je vednost iz vere. Tisti, ki ni veren, je prikrajšan za to vednost.
Gre predvsem za vednost, ki nam jo posreduje učlovečeni Božji Sin:
"Milost in resnica pa je prišla po Jezusu
Kristusu. Boga ni nikoli nihče videl; edinorojeni Bog, ki biva v Očetovem
naročju, on je razložil" (Jn 1,17 s).
Apostol
Filip je želel, da bi Jezus apostolom
pokazal Očeta. Jezus mu je odvrnil: "Kdor je videl mene, je videl
Očeta" (Jn 14,8s).
Gledanje
Jezusa je gledanje Očeta. Vera v
Očeta in v sveto Trojico raste ob srečavanju z Jezusom. Vendar gledanje Boga v
Jezusu za apostole ni bilo jasno, saj so apostoli najprej spoznavali le
Kristusa kot človeka. O Jezusovem razodevanju Očeta pravi apostol Janez:
"Boga ni nikoli nihče videl; edinorojeni Bog, ki
biva v Očetovem naročju, on je razložil" (Jn 1,18).
Z vsem svojim bitjem, govorjenjem in delovanjem je
Jezus razodeval Očeta. Čim bolj smo po molitvi povezani z Jezusom, tem bolj smo
povezani tudi z Očetom.
p. Anton
ponedeljek, 24. februar 2014
Ukrajino se je posvetilo Jezusovemu in Marijinemu Srcu - Pričevanje
Hvaljen Jezus in Marija.
Nisem vedel, kam naj to pošljem, pa bom kar vam. Gašper
(pričevanje poslano 22.2.2014)
Trpljenje sem darovala Bogu
V času pred Marijinim prikazovanjem se je v Lucijini
hiši začelo različno trpljenje. Dve starejši sestri sta se poročili in doma je
postalo bolj žalostno. Oče se je dal zapeljati slabi družbi in je začel piti
ter so zato izgubili precej svoje zemlje. Ker je primanjkovalo sredstev za
preživljanje, je mati poslala dve sestri, Glorijo in Karolino, služit. Doma so
ostali za delo le: mati za hišna opravila, brat za delo na polju in Lucija za
pastirico. Poglejmo Lucijino poročilo v drugem Spominu:
»Uboga mati je živela v veliki žalosti, in ko smo se
sami trije zbrali ob peči in čakali očeta, da pride večerjat, je mama ob
pogledu na prazne prostore drugih hčera zelo žalostna rekla:
'Moj Bog, kam je šlo veselje te družine!'
In ko je naslonila glavo na majhno mizo, ki je bila ob
njej, je izbruhnila v bridek jok. Brat in jaz sva svoje solze pridružila
njenim. Bil je eden najbolj žalostnih prizorov, kar sem jih videla. Skoraj mi
je počilo srce v hrepenenju, da bi videla svoji sestri, in zaradi velike
materine žalosti.
Čeprav sem bila še otrok, sem popolnoma razumela
položaj, v katerem smo se znašli. Tedaj pa sem se spomnila angelovih besed:
'Predvsem
sprejmite in vdano prenašajte trpljenje, ki vam ga bo poslal Gospod.’
Umaknila sem se torej na samoten kraj, da s svojim
trpljenjem ne bi povečala materinega gorja. Moj samotni kraj je bil po navadi
naš vodnjak. Tam sem klečala, sklonjena na pokrov vodnjaka, in svoje solze
mešala z vodo v vodnjaku ter svoje trpljenje darovala Bogu.«
Zgodilo se je, da sta se objokani Luciji ob vodnjaku
pridružila Frančišek in Jacinta ter so skupaj jokali. Jacinta je na glas
izrekla njihovo daritev:
»Moj Bog, v zadoščenje in za spreobrnjenje grešnikov
ti darujemo vse to trpljenje in žrtve.«
Zaradi različnega trpljenja se je razrahljalo zdravje
Lucijine matere. Ko ni mogla več delati, je poklicala hčerko Glorijo, da je
prišla domov in prevzela hišna opravila. Zdravnik je ugotovil, da ima mati
bolno srce, premaknjeno vretence hrbtenice in pobešene ledvice. S pomočjo
zdravnikov se ji je po mnogem prizadevanju končno zdravje nekoliko izboljšalo.
To je bil čas pred začetkom Marijinih prikazovanj leta 1917.
p. Anton
nedelja, 23. februar 2014
Čutil sem, da je bil Bog v meni
Pri tretjem prikazanju so pastirčki navzočnost nadnaravnega
še mnogo bolj občutili kakor pri prejšnjih dveh. Celo Frančišek si več dni ni
upal govoriti. Pozneje je rekel:
»Zelo rad vidim angela. Najhuje pa je, da potem nič ne
moremo. Jaz še hoditi nisem mogel, ne vem, kaj mi je bilo.«
Tisti dan po tretjem angelovem prikazanju so bili tako
iz sebe, da je šele Frančišek opazil, da se je že zvečerilo in da je treba
čredi odgnati domov.
Po več dneh so se zopet lahko normalno pogovarjali,
zlasti o prejetem svetem obhajilu. Tedaj je osemletni Frančišek rekel Luciji:
»Angel ti je dal sveto obhajilo, kaj pa je dal meni in
Jacinti?«
'Tudi sveto obhajilo,' je odgovorila Jacinta v
neizrekljivi sreči. 'Nisi videl, da je kri kapljala od hostije?'
»Čutil sem, da je bil Bog v meni, pa nisem vedel,
kako.«
Potem je pokleknil, sklonil glavo k tlom in ostal tako
dolgo časa s svojo sestro in ponavljal angelovo molitev 'Presveta Trojica …'
Ko Lucija v četrtem Spominu primerja občutke, ki jih je v njih izzvalo Marijino
prikazovanje, z občutki, ki jih je v njih izzval angel, ugotavlja:
»Ne vem, zakaj so prikazovanja naše Gospe izzvala v
nas precej drugačne občutke. Čutili smo enako notranje veselje, enak mir in
radost, a namesto telesne potrtosti smo občutili osvežujočo živahnost, namesto
izničenja spričo Božje navzočnosti izredno veselje, namesto težav z govorjenjem
navdušeno zgovornost. Kljub vsemu temu pa sem čutila nujnost molka, predvsem v
določenih stvareh.«
Za
rast pastirčkov v veri, upanju in ljubezni je bilo odločilno nadnaravno
razpoloženje in moč, ki jih je obdajala med prikazovanji angela in po njih.
Božjo navzočnost so občutili tako močno in notranje, da še med seboj niso upali
govoriti. V svoji notranjosti so občutili mir in srečo, ki sta njihove duše
popolnoma naravnavala k Bogu.
sobota, 22. februar 2014
Močna vez združitve z Bogom
Angelovi molitvi pri prvem in tretjem prikazanju je
sestra Lucija takole ocenila:
»V teh molitvah je ves smisel našega nadnaravnega
življenja. To je življenje iz vere, češčenja, upanja in ljubezni. Ljubezen nas
očiščuje, nas naredi vredne. Posvečuje nas in oživlja, ker nam priobčuje Božje
življenje.«
O molitvi k Sveti Trojici pa fatimska vidkinja takole
razmišlja:
»Ta molitev mi je pomenila močno vez združitve z Bogom;
vez, ki me z njim utrjuje in povezuje, saj se mi je vtisnila nerazvezljivo v
srce: Sveta Trojica, edini pravi Bog, vate verujem, vate upam; molim te in te
ljubim, sprejmi mojo ljubezen in moje ponižno češčenje. Tako malo je, kar ti
lahko dam, in te prosim, da sprejmeš v zameno za mojo nevrednost neskončno
zasluženje Jezusovega Srca in Marijinega brezmadežnega Srca in, v zameno te
prosim, za spreobrnjenje ubogih grešnikov.«
O prejetem mističnem obhajilu je zapisala:
»Kakšen je pomen tega svetega obhajila? Zame pomeni,
da je Bog hotel poživiti našo vero v stvarno navzočnost Jezusa Kristusa v Božji
evharistiji in v učinkovitost njegove besede, ko je rekel: 'To je moje telo, to
je moja kri.' In da bi s poistenjem s Kristusom lahko darovali presveti Trojici
bolj vredno in njenim očem bolj všečno zadoščenje.«
Tu je šlo za slavljenje Presvete Trojice in za duhovno
daritev evharističnega Jezusa Kristusa v zadoščenje za žalitve, bogoskrunstva
in brezbrižnosti, s katerimi ga žalijo ljudje. Molitev se konča s prošnjo za
spreobrnjenje ubogih grešnikov, pri čemer se sklicujemo na neskončno zasluženje
presvetega Srca Jezusovega in brezmadežnega Srca Marijinega. Tako imamo tu obe
misli, ki sta v fatimskih sporočilih zelo živi: zadoščevanje za žalitve in
prošnja za spreobrnjenje grešnikov.
Prikazovanja angela in njegova sporočila so zelo
pomembna in spadajo skupaj z Marijinimi sporočili v naslednjem letu k eni
celoti. Pastirčkom so zelo pomagala, da so bili dobro pripravljeni na Marijina
prikazovanja in sporočila. Napredovali so v molitvi, vadili so se v
odpovedovanju, živeli so v Božji navzočnosti in se varovali greha. Skratka,
stopili so na pot svetosti in na njej hitro napredovali.
petek, 21. februar 2014
FATIMA – STOLETNICI NAPROTI FATIMA – OKNO UPANJA (12)
Za spreobrnjenje grešnikov
Tretje prikazanje angela je po Lucijinem prepričanju
moralo biti konec septembra ali v začetku oktobra, ker takrat v opoldanskih
urah niso hodili s paše domov. Po malici so šli molit v skalno votlino Loca do
Cabeso na drugi strani hriba. Najprej so molili rožni venec, nato so kleče in z
obrazom na zemlji začeli ponavljati angelovo molitev:
»Moj Bog, verujem vate, molim te, upam vate, ljubim te
nad vse …«
Lucija v drugem Spominu,
dopolnjeno s četrtim, poroča:
»Ne vem, kolikokrat smo ponovili to molitev, ko zagledamo,
da nad nami žari neznana svetloba. Vstali smo, da bi videli, kaj se dogaja.
Videli smo angela, ki je imel v levi roki kelih, nad katerim je lebdela
hostija. Iz nje je padlo v kelih nekaj kapelj krvi. Angel je pustil kelih
lebdeti v zraku. Pokleknil je poleg nas na tla in nam velel, naj za njim
trikrat ponovimo molitev:
‘Presveta
Trojica, Oče, Sin in Sveti Duh,
molim te iz
dna srca in ti darujem predragoceno telo in kri,
dušo in
božanstvo Jezusa Kristusa,
navzočega v
vseh tabernakljih sveta,
v zadoščenje
za žalitve, bogoskrunstva in brezbrižnosti,
s katerimi
ga žalijo ljudje.
Po
neskončnem zasluženju presvetega Srca Jezusovega
in
brezmadežnega Srca Marijinega
te prosim za
spreobrnjenje ubogih grešnikov.’
Nato je vstal, znova vzel v roke kelih in hostijo ter
dal hostijo meni, kar pa je bilo v kelihu, je dal piti Jacinti in Frančišku ter
hkrati rekel:
‘Vzemite
telo in pijte kri Jezusa Kristusa, ki ga nehvaležni ljudje strašno žalijo.
Zadoščujte za njihove zločine in tolažite svojega Boga.’
Znova je pokleknil na tla in z nami še trikrat ponovil
molitev k Presveti Trojici in izginil.
Prevzeti od nadnaravne moči, ki nas je obdajala, smo
posnemali angela v vsem, torej smo klečali kakor on in ponavljali molitve, ki
jih je molil on. Moč Božje navzočnosti je bila tako silna, da nas je prevzela
in skoraj popolnoma oslabila. Zdelo se je, da nam je za dalj časa omrtvila celo
telesne čute. Še naprej smo ostali sklonjeni in smo ponavljali vedno iste
besede. Ko smo vstali, smo videli, da je noč in da je čas, da gremo domov.
V dneh po tem prikazanju smo hkrati opravljali svoja
dela, kakor da bi nas nosilo in usmerjalo isto nadnaravno bitje. Mir in sreča,
ki smo ju občutili, sta bila zelo velika, vendar le v naši notranjosti, in sta
naše duše popolnoma naravnavala k Bogu. Tudi telesna izčrpanost je bila zelo
velika.”
Naročite se na:
Objave (Atom)