Mesečna srečanja Bernardove družine bodo v Opatovi kapeli
stiškega samostana na drugo nedeljo v mesecu ob 14.30: 12. januarja, 9.
februarja, 9. marca, 13. aprila, 11. maja, 8. junija, 20. avgusta (ob 19.00 v
cerkvi), 14. septembra, 12. oktobra, 9. novembra in 14. decembra.
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
torek, 11. februar 2014
ponedeljek, 10. februar 2014
POGLOBIMO SE V OČENAŠ (1)
Želel
sem, da bi razumel vsako besedo. Aramejske besede očenaša so me popeljale daleč
nazaj v Jezusov čas. Kakor da bi bil z apostoli, ko jih je Jezus naučil moliti
to čudovito molitev. Jezus je molil na nekem kraju. Ob njem so bili njegovi
učenci. Opazovali so ga. Jezusova molitev jih je tako privlačila, da ga je eden
od učencev prosil:
»Gospod, naúči nas moliti, kakor
je tudi Janez naučil svoje učence.«
»Vi torej molíte takóle:
Oče naš, ki si v nebesih,
posvečeno bodi tvoje ime,
pridi tvoje kraljestvo,
zgôdi se tvoja volja
kakor v nebesih tako na zemlji.
Daj nam danes naš vsakdanji kruh
in odpústi nam naše dolge,
kakor smo tudi mi odpustili
svojim dolžnikom;
in ne vpelji nas v preizkušnjo,
temveč reši nas hudega.
Če namreč odpustite ljudem
njihove pregreške, bo tudi vaš nebeški Oče vam odpustil. Če pa ljudem ne odpustite,
tudi vaš Oče ne bo odpustil vaših pregreškov.«
V
duhu sem gledal Jezusov obraz, ko je izrekel te besede. Razjasnil se mu je, ko
je izrekel besedo »Oče«. Kakor bi
Očeta v resnici gledal. Milina na obrazu je pokazala, da je z Očetom tesno
povezan. Oče mu je blizu. Spoštuje ga, rad ga ima. Postal sem pozoren, kako je
imenoval Očeta. Ni rekel »oče« tako kot rečemo mi svojim očetom. Rekel je
»Aba«. Beseda je polna topline in izraža sinovsko ljubezen. Oči so mu zažarele
s posebnim ognjem ljubezni, občudovanja in vdanosti. Beseda »aba« nam razodeva
Jezusovo ljubezen do Očeta. Lahko bi rekli »očka«. Toda to je premalo, beseda
pove več. V tej mali besedici je skrito neizmerno veliko ljubezni. Jezus Očeta
ljubi kot samega sebe. V to besedo je položil vse spoštovanje Očeta. Zaveda se,
da je on Oče, ki vse vodi in je Gospod vsega. A to ni odnos strahu. Med njima
je popolna domačnost in popolna ljubezen. Sta si tako blizu, da Oče prebiva v
Sinu. Da celo Sinove besede izražajo Očetovo voljo. Oba sta tako eno, da celo
slišiš Očeta, ko poslušaš Sina.
Beseda
»očka«, »atek« izraža Sinovo občudovanje Očeta. Sin se vedno veseli čudovitih
Očetovih načrtov. Z njimi hoče sodelovati v celoti. Pomaga mu jih izpolniti iz
čiste ljubezni do njega in ljudi. Ker Oče tako ljubi človeški rod, ga Sin ljubi
prav tako. Sin vidi v človeku Očetovo podobo, ki ga neizmerno nagovarja. Oče
vidi v Sinu popolno vdanost in pripravljenost, da se daruje za človeka do
zadnje kaplje krvi.
Sin
se veseli Očetove stvariteljske modrosti, ki je ustvarila svet in človeka. Vez
ljubezni med njima je tako trdna in sveta, da je ne more nič omadeževati. V
popolnem soglasju sta. Obema je skupna ljubezen do človeka. Sin je skušal na
ljudi prenesti svojo ljubezen do Očeta. Zato nam je izročil to čudovito besedo.
Tudi mi lahko z vso ljubeznijo rečemo Bogu »Očka«. Ni te svoje ljubezni
ljubosumno čuval. Celo hotel nam jo je izročiti. Želel je, da bi nam ta
čudovita beseda priklicala v spomin, kako zelo ljubi Očeta. Rad bi, da bi mi
enako čutili do Boga Očeta kot ga čuti on. V tej besedi nam je hotel razodeti,
kako zelo nas Oče ljubi. Ima nas za svoje ljubljene otroke. S svojo očetovsko
roko nam daje varno zavetje pred vsem hudim. »Oče,« ga lahko pokličemo v vseh
svojih težavah. Nikoli ne bo preslišal našega klica.
Jezus
je želel z besedo »aba« razodeti nam, Božjim otrokom, ljubeče Očetovo obličje.
Obličje, ki bi ga morali nositi zapisanega v globini srca. Zapisani smo v
globini Očetovega srca. Ni nas ustvaril in pustil v solzni dolini. Briga se za
nas. Njegovo srce v ljubezni do nas utripa. Njegovi smo. Pravi, da nas je
zapisal v srce in na obe dlani. Oče prihaja k nam v naši revščini in nam po
Sinu izkazuje svojo neizmerno ljubezen. Očetovo ime naj bi nam vedno povedalo,
da se ga ne smemo bati, saj se na nas ne jezi in ne srdi. Tudi, ko gremo svoja
pota, nas ne zavrže. Še bolj se trudi, da nam izkaže ljubezen. Odpušča nam, nas
razume in izkazuje usmiljenje.
Ime
Oče nam razodeva, da smo na vekomaj njegovi. Nikoli ne bomo nehali biti njegovi
sinovi, hčere. Oče ostane oče, pa čeprav bi ga zatajili in zavrgli. Očetovo
obličje je ljubeče in čuti s človekom. Je pa tudi sveto. Razodeva nam, da
moramo ljubiti resnico. Ob njegovem svetem imenu se dogaja razločevanje duhov.
Nič, kar ni resnično in sveto, ne more obstati pred njim. S svobodo se sicer
lahko odločamo za karkoli v življenju. Toda on želi, da bi se odločali za
resnico, dobroto in ljubezen. Zaveda se, koliko bolečine si nakopljemo sami, če
se odločamo za laž, neresnico in sebično uživanje. Rad bi nam položil v srce,
da nas osrečuje samo resnica.
Očetu
ni vseeno, kaj počnemo. Z vso ljubeznijo nam je podaril zapovedi, da bi laže
živeli in bi ne prišli v nepotrebno trpljenje in stisko. Zapovedi niso izraz
njegovega gospostva, marveč razodetje njegove neizmerne ljubezni.
Očetovo
srce gori v ljubezni do nas. Ni mu potrebno imeti nas, da bi bil popoln. On je
popoln sam v sebi. S Sinom in Svetim Duhom živi življenje najvišje ljubezni.
Toda to srečo bi rad delil z nami, da bi mi postali deležni popolne sreče.
Priteguje nas v življenje ljubezni in darovanja. Vso nebeško blaženost hoče
deliti z nami. Naklanja nam jo, a je ne vsiljuje. Rad bi, da se svobodno
odločimo zanj.
Ker
nam je podaril popolnoma svobodno voljo, jo v celoti tudi spoštuje. Ni nam
onemogočil delati slabo. Smemo se odločati popolnoma po svoje, pa četudi bi mu
s tem pokazali hrbet in ga zatajili. V takih primerih nas išče na naših
stranpoteh in čaka kot izgubljene sinove. Veselí se iz vsega srca, če se kdo
vrne v njegov objem.
Sin
nam je postal v vsem enak, razen v grehu. Izročil nam je Očeta. Ni ga obdržal
zase. Tako kot on, Edinorojeni, mu smemo tudi mi reči Oče. S seboj nas je na
nek način izenačil. Hotel je, da imamo istega, dobrega, svetega in ljubečega
Očeta. Postal nam je brat, da bi mi lahko doživeli vso Očetovo ljubezen in se
veselili posinovljenja. Vodi nas k Očetu. Njegova največja sreča je, da bi bili
mi srečni v Očetovo bližini.
p.
Branko Petauer
Duhovne prireditve v Stični v letu 2014 JANUAR 2014
11. – 12. Skupnost Emanuel
12. ob 14.30 Bernardova
družina
17. – 19. P. Andrej Benda, zakonci z otroki
19. ob 14.30 molitev za
duše v vicah
23. – 26. P. Vital Vider, zakonci z otroki
31. ob 20h češčenje
Jezusovega in Marijinega Srca
torek, 28. januar 2014
Kot eksorcist se vsaj vsak teden srečam s kakšno ženo, ki je naredila splav
To so težke travme za te žene in njihove družine. Okoli 80% teh
žena zboli za lažjo ali težjo obliko depresije, psihoze … Psihoterapija in
psihiatrična zdravljenja so po navadi neuspešna, ker je vzrok bolezni na
duhovnem področju in ne na psihičnem. Zato je to zdravljenje bolj simptomatsko
in ne odstranjuje vzroka bolezni. Potrebno je odstraniti vzrok, če želimo, da
bo ta žena ozdravela.
Zato je potrebna temeljita spoved z odvezo in odvezo cenzure. Potem sledi duhovno spremljanje, ki je po mojih izkušnjah nujno povezano s kakšno sv. mašo za tega abortiranega otroka. Pri tej sv. maši se tega otroka izroči Jezusu in ko ga mati poimenuje, ga s tem sprejme in tako postane lahko njej sopotnik in priprošnjik pri Bogu. Takšna evharistija je čudovito zdravilo za to družino. Z evharistijo odpremo vrata božji milosti, da lahko deluje v tej družini. Vem samo to, da ta družina zelo potrebuje to sv. mašo, ker je tudi zakrament ozdravljanja.
Zato imam veliko sv. maš za
abortirane otroke in njihove družine. Velik problem teh žena je, da si ne
morejo odpustiti tega greha, in evharistija je lahko to zdravilo.
Zelo pomembno se mi zdi, da je potrebno v ta proces vključiti tudi očeta tega otroka, ker je on ravno tako odgovoren in včasih še bolj kot mati, ker velikokrat očetje zahtevajo splav. Pomembna je tudi molitev za osvoboditev in za notranje ozdravljenje.
Po vsem tem duhovnem zdravljenju vidim tudi mesto psihoterapije.
Največji problem je pri ženah, ki uporabljajo abortivno kontracepcijo in se sploh ne zavedajo teh splavov, vendar ti abortirani otroci kljub temu negativno delujejo na to mater, očeta in potomce.
Povem jim, da se ti otroci dejansko
»obesijo« na to družino in hočejo to zadevo razrešiti. Ta uporaba je danes
množična. Žene to uporabljajo kot nekaj normalnega in vsakdanjega. Ko jim
razložim, kako ta stvar deluje, se zgrozijo in tudi same povedo: »Veste, šele
sedaj razumem, da neki xy problem, ki ga imamo v družini, izhaja ravno iz
uporabe abortivnih sredstev.« Velikokrat se zgodi, da prihaja tudi do okultnih
vplivov in manifestacij zla na bližnjih sorodnikih. Splav je namreč lahko tudi
vstopno mesto za delovanje hudega duha ... Takrat se pa stvar še bolj
zakomplicira ...
duhovnik eksorcist
duhovnik eksorcist
sobota, 25. januar 2014
SPOMINI POROČEVALCA IZ KRISTUSOVIH ČASOV 36. Poroka
Danes je
bilo poglavitno središče tabora na vzvišenem prostoru, kjer je stala drug ob
drugem sedem šotorov bodočih zakoncev, šotor mojega zeta pa v sredini. Ob vhodu
je vihral Jonadabov prapor, najspoštljivejši znak tega rodu. V šotorih so
ženske urejale še zadnje podrobnosti.
Ker naj bi
se obred obhajal pod milim nebom, so za ženine in neveste ter za njihove
poročne priče napravili velik oder, ki je bil tako postavljen, da je
novoporočence lahko videl vsakdo od koderkoli v taborišču.
Komaj se je na obzorju prikazala večernica, že so v taborišču zadoneli
rogovi. Mene so lepo poučili, kako naj se obnašam. Oblekel sem torej najlepšo
tuniko ter odšel v šotor, kjer me je pričakovala moja hčerka Rahela, oblečena
kot rehabovska nevesta. Pri njej so bile očakova žena, ženinova mati in Marta.
V tej obleki je bila lepa in očarljiva kot kraljica. Pri sinu Rafaelu pa me je
kot očeta zastopal Kvart, oblečen kot rehabovski starešina, kar se mu je
izredno podalo. V mojem imenu je moral prositi za mojo bodočo snaho, ki ji je
bilo ime Estera.
Ko sem stopil k svoji hčerki, je pred šotorom častitljivi Jonadab trikrat
udaril ob ščit, ki je visel ob vhodu. Zavese, ki so zastirale vhod v šotor, so
se razmaknile in v spremstvu starešin je vstopil Jonadab, se mi globoko
priklonil ter v svojem jeziku po stari navadi spregovoril tele besede:
»Slavni Ben Hered iz Benjaminovega rodu, očak Rehabovcev Jonadab ti je na voljo
in pričakuje tvojo hčer, katero si dobrotljivo dal v zakon mojemu vnuku
Jonadabu III. Ali je deklica pripravljena?«
»Tukaj jo
imaš, očak Rehabovcev, Jonadab! Pripravljena je v poročni obleki tvojih
prednikov. Kje pa so deklice, ki naj jo spremljajo?«
Tedaj sta
vstopili dve skupini mladenk s prižganimi svetilkami.
»Tukaj so!«
mi je odgovoril Jonadab. »Prišle so, ker bi ji rade svetile po poti, da se z
nogami kam ne zadene.«
Premagal sem
ganjenost, podal hčerki roko in jo odpeljal ven med dvema vrstama mladenk, ki
so nama svetile. Stopili smo navzdol na majhen trg, kjer so nas čakali pripravljeni
konji. Deklice so obesile svetilke na za to pripravljene drogove ter spretno
poskakale vsaka na svojo belo kobilo. Jaz sem Raheli hotel držati streme, pa se
mi je zasmejala in zajezdila kot druge. Zajahal sem krasnega konja, ki ga je
deček držal za uzdo. Krenili smo proti nekakšnemu vrtu, ki je bil obdan z
visokimi palmami. Tukaj se je začenjala več kot pet kilometrov dolga jezdna
cesta.
Tedaj sem
opazil, da nam prihaja naproti morje lučk. Ženini s spremstvom so odhajali po
neveste. Prijezdili so v divjem diru. Nato
smo se ob srebrni mesečini in ob svitu neštetih bakel razvrstili v svatbeni
sprevod okoli tabora ter nazadnje prijezdili do obširne ploščadi, na kateri naj
bi se opravil poročni obred. Ženini in neveste z očeti in družicami so stopili
na ploščad, drugi pa so stali spodaj. Na ploščadi so nas že pričakovali Jonadab
s starešinami, pa Sila in Pavel.
Očetje smo svoje hčere slovesno izročili ženinom, potem smo se pa umaknili
v ozadje. Jonadab je z globokim glasom prebral Petrovo pismo; vsi so ga
spoštljivo poslušali.
Zdaj je spregovoril Sila: »Preljubi moji sinovi v Jezusu Kristusu! Vaš rod
bo zdaj prvikrat nadvse slovesno obhajal poroko sedmero dvojic po Kristusovem
nauku. Zakonska pogodba med možem in ženo, ki je doslej bila le družinska in
civilna zadeva, bo poslej med Kristusovimi verniki, ne samo dobila prvotno
čistost, marveč je tudi povzdignjena v svetost zakramenta ter tako deležna
nadnaravne moči in do smrti neločljiva; hkrati pa deli zakoncem posebno milost,
da morejo prenašati zakonske težave, ki izvirajo iz naše, po grehu oslabljene
narave. Ta veliki zakrament podeljuje staršem tudi posebno milost pri vzgoji
otrok. Slišali ste že prelepe nasvete, ki vam jih daje Peter, Kristusov
namestnik na zemlji. Ker pa nam je nebo naklonilo, da zdaj biva med nami Pavel,
izvoljena Božja posoda, sem ga prosil, naj vam on spregovori, preden
nadaljujemo s to zakramentalno pogodbo, pri kateri pa smo mi zgolj priče pred
Bogom in Cerkvijo.«
Nato je
vstal Pavel. Ker je precej kratkoviden, so bile njegove oči vse rdeče, a so se
mu živo bleščale. Čeprav je malce jecljal, so bile njegove besede nenavadno
jasne in so mu prihajale iz ust tako žareče, kakor žari železo na kovaškem
ognju. Takole je začel:
»Milost vam
in mir od Boga, našega Očeta in Gospoda Jezusa Kristusa!
Hvaljen Bog,
kateri nam je dal Jezusa Kristusa, ki je dal samega sebe, da bi nas rešil iz
sedanjega hudobnega veka po volji Boga in Očeta našega, ki mu bodi slava na
vekov veke!
Posnemajte
Boga kot ljubljeni otroci in živite v ljubezni, kakor tudi Kristus ljubi nas.
Skrbno torej glejte, kako bi hodili, ne kakor brez modrosti, ampak kakor modri.
Boga hvalim,
da se vi ne upijanjate z vinom, v čemer je razbrzdanost, marveč se krepčate z
Duhom. Med seboj govorite s psalmi in slavospevi, pojete Gospodu in ga slavite
v svojih srcih.
Zdaj pa, ko
obhajate poroke, bi vam rad razložil, kako velik je ta zakrament, ki ga je
Kristus postavil.
V tem
zakramentu je velika skrivnost, ker pomeni zvezo Kristusa z Njegovo Cerkvijo. Možje,
ljubite svoje žene, kakor je Kristus ljubil Cerkev in dal zanjo samega sebe, da
bi jo posvetil, potem ko jo je očistil s kopeljo vode in besede. Hotel je
imeti to Cerkev pred sabo v vsem sijaju, brez madeža, gube ali česa
podobnega, namreč sveto in brezmadežno. Tako ste tudi možje dolžni
ljubiti svoje žene kot svoja lastna telesa. Kdor ljubi svojo ženo, ljubi sebe.
Saj vendar ni nihče nikoli sovražil svojega telesa, temveč ga hrani in neguje,
kakor Kristus Cerkev; smo namreč udje njegovega telesa. Zatorej naj vsak
med vami tako ljubi svojo ženo kakor sebe, žena pa naj spoštuje moža.
Žene, bodite podrejene svojim možem, mož je namreč glava
ženi, kakor je Kristus glava Cerkvi, ki je njegovo telo.
Pomnite, kar
je pisano: Zato bo mož zapustil očeta in mater in se navezal na svojo ženo
in bosta v dveh eno telo. Ne pozabite, da je zakonska zveza skrivnost, ki
upodablja razmerje Kristusa do Cerkve.
Vsak naj
torej ljubi svojo ženo, kakor je Kristus ljubil svojo Cerkev, žena pa naj ljubi
in spoštuje svojega moža, kakor Cerkev ljubi Kristusa.
Božja milost
z vami! Gospoda Jezusa Kristusa neminljivo ljubite! Amen.«
Ta Pavlova
razlaga, kaj pomeni zakrament svetega zakona, je na vse navzoče napravila
globok in trajen vtis.
Zdaj je Sila
pristopil k moji hčeri in njenemu ženinu, vprašal njo, ali hoče postati
ženinova žena, njega pa, ali hoče njo za ženo. Tako je po vrsti vprašal tudi
vse druge. Vsi so mu odgovorili, da hočejo, nakar je Sila slovesno izjavil:
»Pred Bogom in njegovo Cerkvijo izjavljam, da ste združeni v zakonu. V imenu
Boga in njegove Cerkve vas blagoslavljam. Dajte si poljub miru!«
Stari očak
je prvi poljubil svojo novo hčer, ko je še prej izročil svojemu vnuku prstan.
Ta je prstan nataknil na prstanec svoji ženi in jo poljubil. Prav tako so
storile tudi druge dvojice.
Sedem
pisarjev je v sedmerih listinah, ki so jih potem shranili v arhiv, zapisalo
pričevanje, da so zakoni bili pravilno sklenjeni vpričo Boga, Cerkve in
starešin.
Veličasten
zbor je zapel 127. psalm: »Blagor vsem, ki se boje Gospoda, in hodijo po
njegovih potih!« S hriba so drugi pevci ponavljali besedilo kot odmev.
Potem smo
vsi navzoči novoporočence pospremili do njihovih šotorov, pri čemer so jim
moški svetili z baklami, družice pa s svetilkami. Pred vsakim šotorom so mlada
zakonca pričakovale obe materi in babici. Ženinova mati je snahi najprej dala
poljub miru, nato pa nagovorila sina in ga pozivala k zakonski zvestobi.
Mlademu je na prst nataknila prstan in ga opomnila, kaj zahtevajo starodavne
šege tega rodu, naj z nevesto tri noči prečujeta v molitvi. Nato so ženske odšle
in pustile zastor pri glavnem vhodu v šotor odprt.
Med grobno
tišino, ki je zdaj zavladala, mi je rekel Jonadab: »Zastori pri vsakem šotoru
bodo odgrnjeni tri noči, šele četrto noč jih bodo spustili.«
torek, 21. januar 2014
ZGODBE ZGODNJEGA CISTERCIJANSKEGA REDA O pobožnem bratu Lovrencu v Clairvauxu
V
Clairvauxu (Klervóju) je živel bogaboječ redovni brat z imenom Lovrenc. Bil je
tako zelo pobožen in spokoren mož, da je zelo veliko let stalno molil v
zakristiji, ko je varoval trupla blaženega spoznavalca Bernarda in Malahija.
Redko so ga našli, da ne bi molil in pretakal solze. To stopnjo čistosti in
vdanosti pa ni dosegal brez Božje milosti in velikega truda, kajti v začetku
samostanskega življenja so ga mučile mnoge skušnjave in moral se je vsak dan
vaditi v boju proti strupenim nagovarjanjem hudobnih duhov. Neko noč, ko se je
po nočni molitvi v sobi znašel sam, glej, se je nečisti duh premikal okoli
njega z rjovenjem in tožbami. Brat je naredil znamenje križa na čelu in ga
vprašal, kdo je. Zviti malopridnež pa je hotel neizkušeno in nežno srce
prestrašiti in mu je odgovoril: “Jaz sem tisti, ki je skušal Joba in ga tepel.”
Pri teh besedah se je brat, ki je bil novinec v redovniškem stanu, zelo
prestrašil, zbežal od obličja hudobnega duha in ga pozneje ni več videl.
Po
smrti blaženega Bernarda pa se je zgodilo, da je Filip, prior (opatov
namestnik) v Clairvauxu, poslal prav tega brata zaradi neke samostanske zadeve
k Rogerju, siciljskemu kralju. Ko je prišel v Rim in zvedel, da je ta kralj
prav pred kratkim umrl, je osupnil in ni vedel, kaj naj naredi. Tedaj se je
spomnil na svojega svetniškega očeta Bernarda, kateri ga je pogosto pošiljal ob
različnih prilikah in bil vedno uspešen. Zato je začel moliti: “Moj oče, moj
oče! Zakaj si nas zapustil? Gorje mi, sveti oče, kaj naj rečem ali kaj naj,
ubogi revež, storim, ko nimam nasveta in pomoči? Ko si še živel in mi dajal
naloge, sem pogosto potoval k različnim ljudstvom brez skrbi, bil zaradi tebe v
mnogih deželah in povsod prijazno sprejet, ker sem prinašal tvoja pisma in
tvoje pozdrave, ki so jih kralji in prelati sprejemali kot nebeški blagoslov.
Vsi odličniki so se veselili tvoje pohvale. Sedaj pa, ko si mrtev, je obenem s
teboj umrla naklonjenost do mene in ne bo nikogar več, ki bi podal roko tujemu
in pomoči potrebnemu. Glej, kralj, ki te je s čisto vdanostjo ljubil, je umrl.
Na njegovem mestu je njegov sin, še mladenič, ki te morda niti ne pozna. Če jaz
sedaj pridem k njemu, ki je tako daleč in bi me zavrnil, bom občutil
neutolažljivo bolečino, če se bom moral vrniti po tako utrudljivem potovanju,
ne da bi kaj opravil. Če pa se jaz takoj vrnem, ne da bi poskusil izvršiti
nalogo, se bojim, da me bodo obdolžili lenobe in nespameti. Podeli, prosim,
pomoč, daj nasvet ubogemu, in ne presliši vzdihovanja obžalovanja vrednega
ubogega služabnika.” Ta blaženi oče se mu je še isto noč prikazal in ga
potolažil na čudovit način z naslednjimi besedami: “Kaj je vzrok, brat, da tako
dvomiš nad Božjim usmiljenjem in mojo pomočjo? Kdaj ali kje si čutil, da ti je
manjkala moja podpora v tvojih potrebah? Ali misliš morda, da sem sedaj, ko sem
prišel pod Gospodovo oblast, šibkejši kot nekoč, ko sem še živel? Pojdi torej,
v prepričanju, da bo šlo vse dobro. Pri tem bodi prepričan, da sem te jaz
poslal.” Ko je svetnik povedal to in še več drugega, se je brat popolnoma
omehčal v svojem srcu, in ko je njegovo srce občutilo preveliko veselje, je
zajokal od vdanosti. Zbudil se je z mokrimi očmi in lici ter spoznal, da je bil
tudi vzglavnik ves premočen od solz. Zgodaj zjutraj je nadaljeval pot. Ko je
zapustil mesto, je srečal množico trgovcev, ki so šli na Sicilijo trgovat. Ti
so spoznali, da je iz Clairvauxa in so ga radi sprejeli v svojo sredo. Ponudili
so mu tudi oskrbo in bili na razpolago, kar je bilo potrebno za vsak dan. Ko so
mu omogočili pristop k siciljskemu kralju, je naletel na veliko milost v
njegovih očeh. Uspel je, ne samo v zadevi, zaradi katere so ga poslali k
njegovemu očetu, ampak je kralj odprl tudi svoje zaklade in poslal po tem bratu
precej zlata za gradnjo nove cerkve v Clairvauxu, iz spoštovanja do svojega
pokojnega očeta. Omenjeni brat se je tako vrnil v Rim, naletel tam ponovno na
tako dobrohotnost, da je po zaslugi darov kardinalov in drugih Rimljanov ter
njihove radodarnosti mogel odpeljati iz mesta 10 bivolov, katere je ob velikem
začudenju vseh, pripeljal do Clairvauxa z Božjo pomočjo in pod Božjim varstvom
ter po zasluženju njegovega svetega očeta. Kajti, kdo se more zadosti čuditi
temu, da je mogel slaboten in star mož z dvema mladima fantoma po tako dolgi
poti dobro ohranjene, nepoškodovane tako velike in divje živali, dvakrat večje
od volov, prignati skozi nevarne pokrajine, mimo razbojnikov in rokovnjačev,
posebno še, ker takih živali na tej strani Alp do tedaj še niso poznali? Nekega
dne se je mogel izogniti zlobnežem le s težavo. Vendar je prestal vse te nevšečnosti
brez škode, ker je Bog varoval svojega zvestega služabnika zaradi molitev sv.
Bernarda. Nekoč se je zgodilo, da je moral iti skozi mesto pod oblastjo vodje
roparjev, katerih nasilnosti ni mogel nobeden ubežati, če jih ni presegal po
moči. Ko je zgodaj zjutraj svetila že zarja in je zapustil travnik, kjer je z
živalmi prenočil, je na vso moč prosil Boga in sv. Bernarda, naj ga rešita te
grozeče nevarnosti. In glej, zdelo se mu je, da prihajata od daleč naproti dva
moža, ki sta nosila v svojih rokah prižgano svečo. Polagoma sta prišla skoraj
do njega, nato sta nenadoma izginila izpred njihovih oči in dala božjemu
služabniku upanje, da bo ušel. Ko je stopil v hudičevo gnezdo, so ga zadržali
in naskočili od vseh strani, da ga oplenijo. Po Božji previdnosti pa so ob isti
uri prišli častitljivi možje. Ko so spoznali, da je iz Clairvauxa, so ga
osvobodili iz rok napadalcev in dosegli, da je mogel oditi z vsem, kar je imel.
Končno je prišel v Clairvaux. Vpeljal je po velikem začudenju vse živali nove
vrste, katerih število se je vsak dan bolj množilo, tako da so se razširile od
tega kraja po mnogih provincah. Brat pa se je znova posvetil duhovnemu študiju
in prevzel svete dolžnosti, ki mu jih je izročil sv. Bernard, na svoje stare
rame z vso navdušenostjo. Upal je s ponižno gotovostjo, da bo po zasluženju in
molitvah njega rešen večne kazni in užival večne dobrine, ker ga je usmiljeno
rešil iz tolikih nevarnosti na potovanju in v svoji milosti privedel
nepoškodovanega v svoj Clairvaux.
sobota, 18. januar 2014
V pričakovanju
V Letu svetnikov
je o svetem Martinu zapisano, da je bil do konca življenja omamljen, ko je
pomislil, da se je Bog učlovečil. Da je Bog postal človek in bival na tem »našem«
svetu, je svetega Martina nenehno vznemirjalo in ga napolnjevalo z občudovanjem
in čudenjem. Težko mu je bilo razumeti, kaj je Boga nagnilo, da se je sklonil
tako nizko h grešnemu in padlemu človeku. Kadarkoli je premišljeval o tej
čudoviti resnici, sta ga do dna srca pretresla Božje ponižanje in velika
ljubezen do človeka. Mogoče se je spraševal s psalmistom: »Kaj je človek, da se ga spominjaš, sin človekov, da ga obiskuješ?«
Kaj človek pomeni Bogu, da se mu je tako približal in postal eden izmed nas.
Spoznanje o Božjem ponižanju ga je vedno znova vodilo
v ponižnost in ljubezen do vseh ljudi, posebej do ubogih in grešnikov. Tako se
jim je približal, da so v njem videli Božjega poslanca, moža, po katerem govori
Bog sam.
Pred nami so božični prazniki, ki nam hočejo povedati,
da se je Bog učlovečil. Če smo preko leta bili zakopani v skrbi vsakdanjega
življenja, je božični praznik enkratna priložnost, da se zopet zdramimo in
začutimo Božjo ljubezen, ki nas obdaja vsak trenutek. Tudi nas bi morala misel,
da se je Bog učlovečil, zame in zate, tako zelo nagovoriti, da bi bili
omamljeni tako kot sveti Martin. In to nam Cerkev želi omogočiti s svojo bogato
liturgijo, ki v nas dan za dnem skuša buditi hrepenenje po Odrešeniku.
Ne bomo kar naenkrat padli v božično praznovanje.
Cerkev nas z adventno liturgijo počasi budi iz vsakdanje naglice in želi, da se
ustavimo in razmislimo, kaj se dogaja. Dan za dnem nam kliče, da Odrešenik
prihaja tiho, mirno, ne da bi delal hrup. Božič ni hrupni praznik, marveč
praznik tihega in veselega srečanja z Gospodom. Bistvo praznovanja se dogaja v
srcu, v notranjosti in ne na ulicah in trgih.
Advent je čas priprave na ta čudoviti dogodek, ko Bog
prihaja na zemljo. Božično praznovanje je zelo odvisno od adventa. Če nam
advent »uide«, potem tudi božič ne bo tisto, kar bi moral biti.
V današnjem času je še toliko bolj potrebna
pazljivost, ker nam trgovci že pred začetkom adventa vsiljujejo zamisli, kaj
vse potrebujemo za lepo praznovanje. Toda njih prava božična skrivnost,
učlovečenje Božjega Sina, prav malo zanima. Oni nam z bogato ponudbo želijo
prazniti denarnice, zato nimajo v mislih verskih nagibov.
Cerkev pa hoče ravno obratno. Rada bi nas obrnila v
notranjost, v globino človeškega srca. Želi nam dopovedati, da se tisto najlepše
božično dogajanje zgodi prav v tihoti mojega in tvojega srca. Zato je advent
čas, ko nas Cerkev vodi v pričakovanje. Umirjenost in tiha spokornost adventa
naj bi v nas budila misel, da se bo največja skrivnost božične noči zgodila
prav v mojem in tvojem srcu in ne na praznično razsvetljeni ulici. Jezus
prihaja v moje srce, zato me adventna liturgija kliče k temeljiti pripravi. Ni
potrebno nakupovanje, ne razpredanje na tisoče lučic po drevesih, potrebno je
iti vase in odpreti svoje srce Gospodu, ki prihaja. On želi priti k človeku.
Želi, da bi razumeli njegovo ljubezen, ki ga sili, da »zapušča« nebes nebesa in
se spušča v moj vsakdan, poln greha in bede.
Advent je čas priprave srca. Človek bi moral iti vase
in vedno bolj globoko odkrivati, kaj se bo pravzaprav zgodilo v božični noči.
Bog se sklanja k meni osebno in me želi razveseliti. Želi mi povedati, da zanj
nisem le številka v pozabljenih registrih, ampak živi človek, ki je čudovit v
Božjih očeh.
Počasi naj bi v adventu doumeli to čudovito Božjo
namero. Dan za dnem bolj bi moralo rasti veselje in hrepenenje v človekovem
srcu. Hkrati pa tudi zavest da smo ubogi in usmiljenja vredni grešniki. Pa
čeprav sem grešnik, četudi sem pozabljal na Božje zapovedi in delal po svoje,
Bog ni pozabil name. Ljubi me z Božjo ljubeznijo in se vedno znova sklanja k
meni, da bi me osrečil. Prihaja mi naproti z usmiljenjem in odpuščanjem. Zato
naj bo eno izmed glavnih adventnih opravil dobra spoved. Ta naj očisti srce in
obnovi prijateljstvo z Bogom. Šele v obnovljeni ljubezni se v srečanju med
Bogom in človekom lahko zgodi tisti najbolj čudoviti božič, kar jih je mogoče:
Bog se je naselil v človekovem srcu, ki je nezadržno hrepenelo po njem.
Samo to je tisti najbolj čudoviti božič. Vse drugo je
samo zunanje, ki lahko polepša srečanje med Bogom in človekom, ne more pa ga
nadomestiti. Advent je namenjen tihi poti v človekovo lastno srce, da spozna
sebe samega in prosi za očiščenje vsega, kar bi lahko oviralo Jezusu pot do
srca. V teh štirih tednih bi morali odkrivati, kako velika ljubezen je nagnila
Boga, da se je tako globoko sklonil in hoče obiskati, ne kogarkoli, ampak mene
in tebe osebno. Zato je Božič namenjen prav meni in tebi, brat, sestra, osebno.
Bog prihaja zato, da bi mene osrečil s svojim prihodom. Zato se more pravi
božič zgoditi samo v meni, v moji notranjosti.
Ne nakupovanje in brskanje po trgovinah, ne
preračunavanje, kaj lahko še kupim, da bom imel čim več dobrot za božič.
Potrebno je pobrskati po lastnem srcu in tam narediti red. Tam se bo zgodilo
najsvetejše srečanje z Bogom in to bo resnični božič, ki bo spremenil moje
življenje. Brez pomena je vse zunanje, če ni Njega, po katerem in zaradi
katerega je božič.
p. Branko Petauer
Naročite se na:
Komentarji (Atom)