Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

sreda, 17. november 2021

MOLITEV POSVETITVE JMS (10) »S to posvetitvijo in izročitvijo vama vračam ljubezen.«

Stara in Nova zaveza nam oznanjata, kako nas Bog ljubi. »Bog je ljubezen« (Jn 4,8.16). To je najbolj osrečujoča resnica, ki jo vemo o Bogu. Neizmerna Božja ljubezen se je v človeškem rodu na najodličnejši način razodela v Jezusu Kristusu, takoj za njim pa v Devici Mariji. Jezus je v svoje človeško srce sprejel Očetovo ljubezen do ljudi.

V razgovoru z Nikodemom je povedal: »Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje. Bog namreč svojega Sina ni poslal na svet, da bi svet sodil, ampak da bi se svet po njem rešil« (Jn 3,16s).

Evangelist Janez je zapisal, da je Jezus »vzljubil svoje, ki so bili na svetu« in jim je »izkazal ljubezen do konca« (Jn 13,1). Po besedah sv. Pavla je naš Odrešenik iz ljubezni do nas »sam sebe izpraznil tako, da je prevzel podobo služabnika in postal podoben ljudem. Po zunanjosti je bil kakor človek in je sam sebe ponižal tako, da je postal pokoren vse do smrti, in sicer smrti na križu« (Flp 2,7s).

Papež Janez Pavel II. je v enem od svojih nagovorov v čast Jezusovemu Srcu zelo lepo pokazal njegovo delovanje: »Ali ni to Srce Njega, 'ki je hodil iz kraja v kraj ter delal dobra dela' (Apd 10,38)? Ali ni to Srce Njega, ki je storil, da so slepi spregledali, hromi shodili, mrtvi bili obujeni? – in da je bila blagovest oznanjana ubogim (Lk 7,22)? Ali ni to Srce Jezusa, ki ni imel, kamor bi glavo naslonil, lisice pa so imele svoje brloge in ptice svoja gnezda (Mt 8,20)? Ali ni to Srce Jezusa, ki je branil ženo, ki so jo zasačili pri prešuštvovanju, da bi je ne kamenjali, in ji je potem rekel: 'Pojdi in odslej ne greši več!' (Jn 8,3–10)?«

Ljubezen je bila gonilna sila pri vsem, kar sta Jezus in Marija storila za nas. Ko se izročamo Jezusovemu in Marijinemu Srcu, se darujemo njuni ljubezni in se hkrati odpovedujemo vsaki ljubezni, ki ni v soglasju z njuno ljubeznijo. Sv. Janez Vianney je dejal: »Nekaj lepega je, da imamo srce in da moremo z njim – čeprav je tako majhno, ljubiti Boga.«

Podoba obeh Src nam govori o njuni neizmerni ljubezni do ljudi, do vsake župnije, vsake družine, vsakega posameznika. Njuna čudovita ljubezen do grešnega človeštva se razodeva vseskozi od Jezusovega rojstva v betlehemskem hlevu do smrti na križu na Golgoti. Njuna ljubezen je prav zato tako čudovita, ker je križana. Prava ljubezen se pokaže v življenju, svoj vrh pa doseže v trpljenju. Jezusovo in Marijino zemeljsko življenje sta najboljši dokaz, da je res tako. Češčenje Jezusovega in Marijinega Srca, posvetitev in izročitev obema Srcema in življenje iz te posvetitve je najuspešnejša šola ljubezni do Boga in do bližnjega.

p. Anton

 

torek, 16. november 2021

ŽIVLJENJE IZ POSVETITVE JMS SRCE JEZUSOVO NAŠE UPANJE (9)

 Na kaj se naše češčenje nanaša neposredno in na kaj posredno?   

Češčenje Srca Jezusovega se neposredno nanaša na 1) Gospodovo telesno srce kot simbol njegove trojne ljubezni (s čuti izražena človeška ljubezen, duhovna človeška ljubezen in Božja ljubezen), 2) na to trojno ljubezen in na 3) Odrešenikovo osebo sámo, saj gre češčenje končno vedno le osebi, v Kristusu pa je samo Božja oseba. Papež Pij XII. je v okrožnici o Srcu Jezusovem zapisal: »Srce našega Odrešenika na nek način predstavlja osebo Božje Besede« (št. 43).

Posredno, a nujno pa je naše češčenje Srca Jezusovega usmerjeno na ljubezen v Sveti Trojici. Češčenje Srca Jezusovega je namreč »po svojem bistvu češčenje tiste ljubezni, s katero nas Bog ljubi po Jezusu, in hkrati dejanski izraz naše ljubezni, s katero mi ljubimo Boga in svojega bližnjega« (št. 60).

Središčno mesto Odrešenikove trojne ljubezni

Češčenje Srca Jezusovega je češčenje njegove ljubezni. Posvetitev Srcu Jezusovemu je posvetitev in izročitev njegovi ljubezni. Praznik Srca Jezusovega je praznik Odrešenikove ljubezni. Poudarek je na ljubezni, na učlovečeni Božji ljubezni. Srce je pri tem le izhodišče in simbol, ki kaže na drugo stvarnost, na Odrešenikovo ljubezen. Ko častimo Presveto Srce Jezusovo, častimo ljubečo Kristusovo osebo, ki je neskončno ljubeča in neskončne ljubezni vredna. Zato sta okrožnici papeža Pija XII. in papeža Benedikta XVI., 'Haurietis aquas' in 'Bog je ljubezen', zelo sorodni med seboj. Danes je prav to potrebno vedno znova naglašati. Ker smo ljudje tako zelo slabotni, se Božja ljubezen do nas izraža kot usmiljena ljubezen.

Pij XII. piše: »Kristusovo Srce je torej prepolno Božje in človeške ljubezni ter je prebogata zakladnica vseh milosti, ki jih je naš Odrešenik zaslužil s svojim življenjem, trpljenjem in smrtjo. Zato je brez dvoma studenec tiste neusahljive ljubezni, ki jo njegov Duh razliva v vse ude njegovega skrivnostnega telesa« (št. 42).

Včasih slišimo ugovor: »Obračam se naravnost na Jezusa in na njegovo ljubezen, ne na njegovo srce.« Če poznamo okrožnico, lahko uvidimo, da gre tu za nesporazum, saj se pri češčenju Srca Jezusovega obračamo na Jezusa osebno, le da je pri tem v ospredju njegova neizmerna ljubezen do nas.

p. Anton

ponedeljek, 15. november 2021

Duhovne prireditve v Stični v letu 2021

Srečanja posvečenih JMS po zoomu ob prvih ponedeljkih v mesecu ob 20.00 bodo: 8. novembra in 6. decembra.

Srečanja Bernardove družine, posvečenih JMS in članov Apostolata darovanja bodo na 4. nedeljo v mesecu ob 15.00 v stiški baziliki: 24. oktobra, 28. novembra in 26. decembra.

Vedno upoštevajmo navodila glede novega koronavirusa.

 

ZA ZIDOVI SAMOSTANA Živeti Marijin klic Dragi Marijini častilci!

Oktobra je minilo pet let, odkar je fatimska Marija romarica končala z obiskovanjem slovenskih škofij in župnij ter štiri leta od časa, ko je prek šest tisoč Slovencev in Hrvatov v Stični navdušeno pozdravilo Kraljico svetega rožnega venca. Da bi fatimsko sporočilo vplivalo tudi na naše nadaljnje življenje in pripomoglo pri poglabljanju sinodalne poti, ki smo jo začeli, naj nam pomaga tudi ta prispevek. Poglejmo v petih točkah program, ki nam ga dajejo fatimski dogodki, z angelom, Marijo in pastirčki.

1.Fatimski dogodki poglabljajo našo vero v Boga in v življenje po smrti. Že prva angelova molitev poudarja vero v Boga: »Moj Bog, verujem vate. Prosim te odpuščanja za tiste, ki ne verujejo.« Otroci so celo občutili Božjo navzočnost. Lucija je zapisala: »Božjo navzočnost smo občutili tako močno in notranje, da si še med seboj nismo upali govoriti.«

Ko se je 13. maja 1917 pastirčkom prikazala Devica Marija, je povedala, da je iz nebes in jim zagotovila, da bodo tudi oni prišli v nebesa. Stalno so živeli v tem prepričanju, da bo ob koncu njihovega življenja prišla ponje nebeška Gospa in jih odpeljala v nebesa. Nebesa in Boga so vnaprej doživljali ob vsakem Marijinem prikazanju. Lucija je pozneje zapisala, da je Marija razprostrla roke in na pastirčke razlila zelo močno luč, ki je izhajala kakor odsev iz njenih dlani. Ta luč je prodrla v srca pastirčkov in v najgloblje globine njihovih duš. Videli so sami sebe v Bogu, ki je bil ta luč, mnogo jasneje kakor v najboljšem ogledalu. Padli so na kolena in molili. Srečanje z Materjo Marijo je bilo hkrati srečanje z Bogom, to pa je začetek nebes.

Ob drugem Marijinem prikazanju, 13. junija 1917, je Lucija zaradi vedno večjega trpljenja prosila Marijo, naj pastirčke vzame v nebesa. Marija je odgovorila: »Da, Jacinto in Frančiška bom vzela kmalu. Ti pa ostaneš tu še nekaj časa. Jezus hoče s tvojim sodelovanjem doseči, da me bodo ljudje spoznali in ljubili.«

Če povzamemo: Fatimski pastirčki so se srečali z angelom in nebeško Gospo, Boga samega pa so na globok način občutili in tako doživeli nebesa in vse življenje hrepeneli po njih, kar je skoraj sto let prej izrazil v svoji pesmi bl. Anton Martin Slomšek: »V nebesih sem doma, od tega ne sveta, nebes se veselim, tja priti si želim ... tam je moj pravi dom, tam večno srečen bom.«

2. Fatimski dogodki nas vabijo k pokori. S to besedo označujemo spreobrnjenje srca, zakrament spovedi, zunanje spokorne vaje, prošnje za odpuščanje grehov in zadoščevanje za storjene grehe s prenašanjem različnih križev. Tako se upodabljamo po Jezusovem in Marijinem Srcu. Fatimska Gospa se je pastirčkom prikazala tudi s srcem. Fatimskim pastirčkom je bila pokora zelo blizu. Z njo so reševali ljudi za nebesa. To je bilo njihovo življenjsko poslanstvo. Z Božjo in Marijino pomočjo so delali velike žrtve, ki jih tudi odrasli nismo zmožni. Videnje pekla, obljuba, da bodo prišli v nebesa in sreča ob angelu, Mariji in doživetju Boga jih je nagibala k junaški velikodušnosti in so nam s svojim življenjem stalna spodbuda in opomin. Posebno moč ima v sebi za pastirčke in za nas trikratni klic angela z žarečim mečem v tretji fatimski skrivnosti: »Pokora, pokora, pokora!«

Po zgledu fatimskih pastirčkov naj bi se tudi med nami našli taki, ki bi delali pokoro za tiste, ki ne priznajo svojih grehov in se jih ne kesajo. S tem bi nanje klicali Božjo milost, osmislili pa bi tudi svoje trpljenje.

3. Fatima je klic k molitvi. Ta klic gre v tri smeri:

a) Molili naj bi dve lepi in bogati molitvi, ki ju je pastirčke naučil angel in so odličen dar nebes človeštvu ter so zato več vredne kakor molitve, ki jih sami sestavimo: »Moj Bog, verujem vate, molim te« in »Presveta Trojica, Oče, Sin in Sveti Duh«. Čudovit je bil pogled na preproste fatimske pastirčke na paši, ki so bili tudi po več ur sklonjeni do tal in so ponavljali angelovi molitvi. V prvi molitvi so obujali tri Božje kreposti: vero, upanje in ljubezen ter molili za tiste, ki v Boga ne verujejo, ga ne molijo, vanj ne upajo in ga ne ljubijo. Z drugo molitvijo so častili Presveto Trojico in jo prosili za spreobrnjenje ubogih grešnikov.

b) Fatima je nadalje klic k vsakdanji molitvi rožnega venca. Fatimska Gospa je leta 1917 pri vsakem prikazanju naročila to molitev, 13. oktobra pa se je predstavila kot Kraljica svetega rožnega venca. Takrat je pastirčkom naročila: »Še naprej vsak dan molite rožni venec!« Tudi nas vabi k temu. Devici Mariji in Jezusu je ta molitev izredno ljuba.

c) Fatima nas kliče k češčenju »skritega Jezusa« v sveti Evharistiji. Vzor so pastirčki, ki so bili sposobni, da so se tudi po več ur pogovarjali s »skritim Jezusom« v domači cerkvi. Na njih se je uresničilo dejstvo, da Marija vedno vodi k Jezusu. Poglobitve krščanskega življenja ne bomo dosegli brez zavzetega češčenja svete Evharistije.

4. Fatima je klic k češčenju Marijinega brezmadežnega Srca. To je sredstvo za vsestransko rešitev danes v mnogih ozirih izgubljenega človeštva. To češčenje prinaša: 1) spreobrnjenje in oblikovanje naših src po Srcu naše ljubeče Matere; 2) življenje v miru v družini, večjih skupnostih, med državami in po vsem svetu ter 3) večno srečno življenje pri Bogu in naši nebeški Materi, katerega začetek v upanju  občutimo že na tem svetu. Češčenje Marijinega brezmadežnega Srca se mora razodevati in nadaljevati v poglobljenem krščanskem življenju pri graditvi boljšega sveta. To je najprej svet naše notranjosti, novega srca, oblikovanega po Marijinem in Jezusovem Srcu, po njuni usmiljeni ljubezni.

Posebna oblika češčenja Marijinega brezmadežnega Srca je obhajanje petih prvih sobot kot priprava na posvetitev in obnavljanje posvetitve Marijinemu Srcu in po njem Jezusovemu Srcu. Posvetitev najsvetejšima Srcema je najodličnejša oblika njunega češčenja. Češčenje in posvetitev – to je tudi pot do večne sreče pri Bogu in hkrati pot do miru: Bog je Bog miru, Marija je Kraljica miru, zato njuni častilci delajo za mir in medsebojno spravo. Morda bo kdo posnemal sestro Lucijo in ljubljanskega škofa Rožmana, ki sta kar naprej vse življenje obhajala pet prvih sobot na fatimski način in to pobožnost priporočala tudi drugim.

5. Fatima je klic k ustanavljanju molitvenih in pogovornih skupnosti. Po vzoru pastirčkov naj bi se oblikovalo čim več malih molitvenih in pogovornih skupnosti – to je več kakor samo skupin. Omogočale in pospeševale naj bi sinodalni proces, ki se je po naročilu papeža Frančiška začel v vsej Cerkvi. Med fatimskimi pastirčki je bila čudovita medsebojna edinost v vsem. Velik blagoslov Sloveniji bi bile male skupnosti, najprej družine, ki naj bi pastirčke posnemale. V tej luči vidimo, kako pomembno je, da oba zakonca živita poglobljeno krščansko življenje in ga posredujeta svojim otrokom. Fatima je tudi vzor medsebojne pomoči in edinosti med družinami, kar kažeta obe družini fatimskih pastirčkov, Lucijine na eni strani in Frančiškove ter Jacintine na drugi.

O koncu ponovimo pet poudarkov Fatime: 1) vera v Boga in posmrtno življenje, 2) pokora s poudarkom na spreobrnjenju in reševanju ljudi za nebesa, 3) molitev, zlasti molitev rožnega venca, ki doseže svoj vrh v češčenju Najsvetejšega, 4) češčenje Marijinega brezmadežnega Srca, ki doseže svoj vrh v posvetitvi Jezusovemu in Marijinemu Srcu in se razširi na vse življenje in 5) ustanavljanje molitvenih in pogovornih skupnosti, ki bodo v pomoč svetovni sinodi v Cerkvi.

p. Anton

ponedeljek, 1. november 2021

DOMAČA ZDRAVILA Prava lakota ali slama Device Marije

Zdravilna rastlina prava lakota (Galium verum L.) ima zanimiva slovenska ljudska imena: slama Device Marije, dremovka, kolenc, divji lan, rumenjak, rumena lakota, rumena mračnica. Menim, da so naši predniki pravo lakoto imenovali slama Device Marije zato, ker je socvetje na pogled mehko, nežno, lepo, skoraj zlate barve – tako prelepo, da bi vanj lahko Mati Marija položila Dete Jezusa v jaslih.

V srednjem veku so uporabljali različne vrste lakote za zdravljenje zlatenice in rakastih obolenj. Švedski zdravnik, botanik in zoolog Karl Linne iz 18. st. pa je opisal lakoto za lajšanje krčev pri otrocih.

Prava lakota raste po suhih travnikih, pašnikih, poteh, mejah in nasipih. Pokončno, dlakasto steblo požene do 60 cm. Cveti od junija do septembra. Rumeni cvetki močno dišijo po medu. Uporabni del je celotna rastlina brez korenin, zel (Galii verbi herba). Nabiramo jo v času cvetenja. Zel zberemo v šopke in jih sušimo v senci. Je trajnica in sodi v družino broščevk (Rubiaceae).

Čajna mešanica za izboljšanje presnove patra Simona Ašiča (MetaSIT)

25% list velike koprive (Urticae folium)

20% list breze (Betulae folium)

20% list regrata (Taraxaci folium)

15% rastlina rmana (Millefolii herba)

10% rastlina prave lakote (Galii veri herba)

10% list melise (Melissae folium)

 

Prava lakota vsebuje eterično olje, flavonoide, saponine, čreslovine, kumarine, organske kisline in kremenčevo kislino. Lakota poveča izločanje urina, ker vsebuje flavonoide in saponine. Spodbuja tudi delovanje jeter, podpira normalno delovanje žolčevodov. Zaradi teh učinkov jo uporabljamo v čajni mešanici za izboljšanje presnove.

Znanstveni dokazi potrjujejo, da ima prava lakota tudi imunomodulatorno delovanje, kar pomeni, da spodbudi delovanje imunskega sistema oziroma ga zavira, kadar je to potrebno, npr. pri pretiranem imunskem odzivu.

Breza poveča izločanje urina in tako pripomore k lažjemu izločanju strupov, ki nastanejo pri povečani presnovi. Enako deluje tudi kopriva. Rman še okrepi delovanje jeter in nastajanje žolča ter njegovo izločanje iz žolčnika. Uravna prebavo, če je morda motena. Melisa pomirja. Stres namreč lahko vpliva na presnovo.

Čaj MetaSIT pijemo trikrat dnevno. Vedno si pripravimo sveže pripravljen čaj. Dobro je vztrajati – piti čaj en mesec. Pri tem pazimo na prehrano, jemo zdravo. Poskušamo živeti tudi z manj stresa.

V presnovi v telesu s kemijskimi in fizikalnimi procesi nastajajo snovi v procesu anabolizma, kakor se tudi razgrajujejo v procesu katabolizma. V presnovo so vključeni še procesi, v katerih telo pridobiva energijo.

 

Mazilo lakote

V ljudski medicini lakoto uporabljamo še za zdravljenje lišajev, novotvorb na koži, zatrdlin, turov, aken, kožnih izpuščajev. V ta namen mazilo lakote dvakrat dnevno namažemo na prizadeto mesto.

 

Nasveti patra Simona Ašiča

V času cvetenja prave lakote lahko rastlino uporabimo tudi svežo. Pri kožnih izpuščajih, lišajih, gnojnih tvorbah, zatrdlinah in tudi rakastih tvorbah sok sveže rastline rumene lakote pomešamo z maslom in namažemo na prizadeto mesto. Mazilo menjamo vsake tri ure. Krpico, ki smo jo pri tem uporabili, zavržemo. Najbolje je, da jo zažgemo. Pri vsakem nanosu je torej treba uporabiti novo. Lahko pa tudi sveže iztisnjen sok nakapamo na bolno kožo in pustimo, da se posuši.

Pri oteklih bezgavkah obloge s toplim čajem iz prave lakote dajemo za nekaj ur na prizadeto mesto.

 

Plezajoča lakota

Podobne učinke ima tudi plezajoča lakota (Galium aparine L.), ki ima drobne bele cvetke, ki sestavljajo pahuljasto socvetje. Zraste do 1,5 metra v višino. Liste ima podolgovate, suličaste, ki se končujejo v ostre igle. Najbolj učinkovit je svež sok iz plezajoče lakote, lahko jo pa tudi posušimo.

Barbara Kozan, mag. farm.

 

nedelja, 31. oktober 2021

Stiška voda

Samostan Stična je bil vso svojo zgodovino prijateljsko povezan s cistercijanskim samostanom Rein pri Gradcu. Tako je marca leta 1579 poslal opat Jurij iz Reina v Stično meniha Bernarda Schaurerja, ki v svoji matični hiši ni bil zadovoljen, prav tako ne v Vetrinju na Koroškem, saj se nikakor ni mogel navaditi poslušnosti. Zato so sklenili poizkusiti še s prevzgojo v Stični. Toda že takoj po prihodu je pisal takratnemu reinskemu priorju Lavrenciju, ki je pozneje postal stiški opat, da v Stični ni doživel prijaznega sprejema in da je opat Jakob zelo škrt. Hkrati je poslal tudi pismo s pozdravi svojim sobratom. Med drugim je potarnal, da imajo v Stični grozno slabo vodo, saj je bil na Štajerskem navajen na zelo trdo vodo. Menil je, da mu bo voda, ki izvira izpod stiških hribov, zagotovo skrajšala življenje. Po dveh mesecih bivanja v Stični je Bernard res umrl, nimamo pa podatka zaradi česa.

Naslednje leto so bile v Stični volitve novega opata, ki se jih je udeležil tudi opat Jurij iz Reina. Ogledal si je samostansko gospodarstvo in svetoval, naj obnovijo zapuščene vinograde, da bodo predvsem bolni menihi imeli zdravo pijačo.

Mi pa po toliko stoletjih še vedno pijemo stiško vodo in nič ne kaže, da bi imelo to tako hude posledice kot za patra Bernarda.

Valerija Ravbar