Lucija
je v razgovoru z msgr. Bertonejem povedala, da je med videnjem 13. julija 1917
»Naša Gospa, od katere se je širil sij, v desni roki držala srce, v levi pa
rožni venec«. Srce je za Lucijo »znamenje ljubezni, ki rešuje. Njeno Srce je
varno zavetje. Pobožnost do Marijinega brezmadežnega Srca je sredstvo rešitve v
težkih časih za Cerkev in svet.«
Vendar pa mora tudi
človek sam nekaj storiti. Angel, ki je zastopnik Boga, predstavlja grožnjo
sodbe za svet. Pogoj, da se ljudje rešimo, je izražen v trikratni besedi:
pokora, pokora, pokora. Zelo pomembna je tudi naša molitev.
Kardinal Joseph
Ratzinger je leta 2000 ob razodetju tretjega dela skrivnosti zapisal: »Kakor smo kot ključno besedo prve in
druge skrivnosti poznali 'salvare le anime' (reševati duše), tako je ključna
beseda te skrivnosti trikratni klic: 'Penitenza, Penitenza, Penitenza' (pokora,
pokora, pokora)! To nas spominja na začetek evangelija: 'Spokorite se in
verujte evangeliju' (Mr 1,15). Razumeti znamenja časa pomeni: Razumeti nujnost
pokore – spreobrnjenja – vere. To je pravilni odgovor na zgodovinski trenutek,
ki ga označujejo velike nevarnosti, ki so orisane v naslednjih slikah. Na tem
mestu smem vplesti svoj osebni spomin: v nekem pogovoru z menoj mi je sestra
Lucija rekla, da ji je vedno bolj jasno, da je bil cilj prav vseh prikazovanj
vedno bolj pospeševati rast v veri, upanju in ljubezni – vse drugo je le
vodenje k temu.«
Kardinal je
poudaril, da so vse napovedi pogojne in odvisne od ljudi, ali se bodo
uresničile ali ne:
»Prihodnost nikakor
ni nespremenljivo določena, in podoba, ki so jo videli otroci, nikakor ni
vnaprej posneti film o tem, kar je prihodnjega, pri čemer ne bi mogli ničesar
več spremeniti. Celotno videnje nastopa dejansko samo zato, da bi priklicalo na
dan svobodo in jo obrnilo v pozitivno smer. Kajti smisel videnja ni pokazati
film o nespremenljivo fiksirani prihodnosti. Njegov smisel je natančno
nasproten; gre za spodbuditev moči za spremembo k dobremu.«
Ker so vse napovedi
različnih preizkušenj vedno pogojne, spreobrnjenje, pokora in molitev
spreminjajo potek zgodovine. Na podlagi tega Bog spreminja že napovedane
dogodke oziroma vnaprej upošteva naše sodelovanje. Msgr. Bertone je glede
sestre Lucije naglasil:
»Zelo je vztrajala
pri moči molitve in pri prepričanju, zanjo neomajnem, da Jezusovo in Marijino
Srce ne moreta biti gluhi za naše prošnje.«
Če bi posnemali
fatimske pastirčke in poslušali angela, Marijo in Jezusa, bi se s tem ravnali
po Jezusovih besedah: »Spreobrnite se in verujte evangeliju!« (Mr 1,15). Nobena
od groženj, ki so napovedane v drugem in tretjem delu fatimske skrivnosti, se
ne bi izpolnila.
Kardinal Ratzinger
je 20. stoletje takole označil: »V videnju moremo prepoznati preteklo stoletje
kot stoletje mučencev, kot stoletje trpljenja in preganjanj Cerkve, kot
stoletje svetovnih vojn in mnogih krajevnih vojn, ki so napolnile celotno drugo
polovico stoletja in priklicale na dan nove oblike krutosti.«
Tretji del
skrivnosti je nakazan že v drugem.
Sestra Lucija je že
v pismu Janezu Pavlu II. 12. maja 1982 nakazala vsebino in razlago tretjega
dela fatimske skrivnosti z besedami, ki so v drugem delu:
»Tretji del
'skrivnosti' se nanaša na besede Naše Gospe: 'Če pa ne, bo [Rusija]
razširjala svoje zmote po svetu in pospeševala vojne ter preganjanja Cerkve.
Dobri bodo mučeni, sveti oče bo moral veliko trpeti, razni narodi bodo uničeni'
(13. 7. 1917).«
Msgr. Bertone
ugotavlja:
»Tretji del
'skrivnosti' je simbolično razodetje, ki se nanaša na ta del sporočila in je
pogojeno z našim sprejetjem ali nesprejetjem tistega, kar sporočilo samo
zahteva: 'Če bodo sprejeli moje prošnje,
se bo Rusija spreobrnila in imeli bodo mir; če pa ne, bo razširjala svoje zmote
po svetu itd.' Glede na to, da nismo upoštevali tega poziva sporočila,
ugotavljamo, da se je uresničilo: Rusija je preplavila svet s svojimi zmotami.
In če še ne ugotavljamo popolne izpolnitve konca te prerokbe, vidimo, da gremo
proti njej postopoma z velikimi koraki. Če se ne odrečemo póti greha,
sovraštva, maščevalnosti, nepravičnosti, kršenja pravic človeške osebe,
nemoralnosti in nasilja itd. In ne recimo, da nas Bog tako kaznuje; nasprotno,
ljudje sami si pripravljajo kazen. Bog nas skrbno opozarja in kliče na dobro
pot, s spoštovanjem do svobode, ki nam jo je dal; zato so ljudje odgovorni.«
»Razkritje 'skrivnosti' je bil velik
dar za katolištvo, za vse častilce Matere Božje. Tudi za tiste, ki ne
verujejo,« je še dejal msgr. Bertone.
V belo oblečeni
škof
Glede usode »v belo oblečenega škofa« se kardinal Ratzinger
sprašuje: »Ali ni moral sveti oče, ko si je po atentatu 13. maja 1981 dal
predložiti besedilo tretjega dela 'skrivnosti', v tem prepoznati svojo lastno
usodo? Bil je zelo blizu na meji smrti in je sam svojo rešitev razložil z
naslednjimi besedami: '… bila je neka materinska roka, tista, ki je vodila pot
izstrelka krogle in je papežu, ki je bil v agoniji, dovolila, da se je ustavil
na pragu smrti' (13. maja 1994). Da je tukaj neka 'mano materna' [materinska
roka] vendarle drugače speljala smrtno kroglo, samo še enkrat pokaže, da ne
obstaja nikakršna nespremenljiva usoda, da sta vera in molitev moči, ki moreta
vplivati v zgodovini in da je na koncu molitev močnejša od izstrelkov, vera
mogočnejša od divizij.«
De Carli je o
papežu Janezu Pavlu II. zapisal: »To je papež Fatime, razkritje 'tretje
skrivnosti': papež, ki prerokbo o 'škofu, oblečenem v Belo, ki pade ob vznožju
velikega križa, zadet od strelnega orožja in puščic', pripiše svojemu
življenju.« On je papež tretjega dela fatimske skrivnosti.
Kardinal Ratzinger
takole razlaga končni del tretjega dela skrivnosti:
»Pod prečnicama križa angela zbirata kri
mučencev in z njo škropita duše, ki se bližajo Bogu. Kristusova kri in kri
mučencev sta tu gledani skupaj: kri mučencev teče s prečnic križa. Njihovo
mučeništvo se izvršuje v solidarnosti s Kristusovim trpljenjem, postane eno z
njim. Mučenci dopolnjujejo v prid Kristusovega telesa to, kar še manjka
njegovim bridkostim (Kol 1,24). Njihovo življenje samo je postalo evharistija,
privzeta v skrivnost pšeničnega zrna, ki umre in postane rodovitno. Kakor se je
Cerkev rodila iz Kristusove smrti, iz njegove odprte strani, tako je smrt
pričevalcev rodovitna za prihodnje življenje Cerkve. Videnje tretje
'skrivnosti', ki na svojem začetku tako zelo prebuja tesnobo, se torej končuje
s podobo upanja: nobeno trpljenje ni zaman, in ravno trpeča Cerkev, Cerkev
mučencev, postane kažipot človekovemu iskanju Boga.«
Janez Pavel II. kot
glavna oseba tretje skrivnosti
Nekateri trdijo, da
atentat na papeža Janeza Pavla II. ni vsebina tretjega dela fatimske skrivnosti
in da ta napoveduje mučeniško smrt nekega prihodnjega papeža.
Msgr. Bertone je
sestro Lucijo tudi vprašal, ali so besede o »škofu, oblečenem v belo«, povezane z atentatom na Janeza Pavla II.
in ali se tretji del skrivnosti nanaša ne le na papeže na splošno, ampak na
čisto poseben način na papeža Wojtyło. Sestra Lucija je odgovorila, da je
tretji del skrivnosti povezala s poskusom umora papeža takoj, ko je zanj
zvedela.
V videnju je sicer
papež umrl, v resnici pa je dospel le na prag smrti. Na kliniko Gemelli so ga
pripeljali nezavestnega, v brezupnem stanju. Izgubil je veliko krvi. Tajnik
msgr. Stanislaw Dziwisz mu je podelil bolniško maziljenje. Že so se odločili,
da pripravijo uradno sporočilo o njegovi smrti. Zdelo se je, da ni več rešitve.
Primarij profesor Castiglioni je bil odsoten, profesor Francesco Crucitti, ki
je krožil po Rimu, pa je imel nekakšen navdih: 'Pogledat grem svoje bolnike na
polikliniko Gemelli.' Ta obisk ni bil v njegovem načrtu. Msgr. Bertone poroča:
»Ko je [Crucitti]
nepričakovano prispel, so ga skoraj odnesli v zgornje nadstropje: 'Pojdite gor,
pojdite gor v operacijsko sobo. Streljali so na papeža.' In zgodil se je čudež,
da so papeža oživili in izvedli več ur trajajočo operacijo, ki se je končala po
22. uri in imela pozitiven izid. Papež je bil torej rešen in extremis, bil je kakor mrtev in iztrgan smrti.«
Papežu se je že
ustavilo bitje srca. Ko se je operacija že začela, je prispel Giancarlo
Castiglioni, direktor Inštituta za kirurgijo, ki je bil na kongresu v Milanu.
Papeževo črevo je krogla na več mestih raztrgala. Izstrelek je za nekaj
milimetrov zgrešil vitalne organe, kot so jetra in vranica. Ni zadel hrbtenice,
ampak samo križno kost. Papežu je močno odtekala kri. Imel je zelo nizek
pritisk, srce je prehitro bilo. Dobival je nenehne transfuzije krvi. Odrezali
so mu 65 centimetrov črevesa.
p. Anton