hraniti se z njegovo besedo, tesno se z njim zedinjati, življenjsko
se oklepati njega, ki je pot, resnica in življenje. Pri rožnem vencu moramo
namreč premišljevati glavne skrivnosti Jezusovega življenja, trpljenja in
poveličanja, torej glavna odrešilna dejstva, ki so navedena v evangelijih. Ob
tem pa se hkrati obračamo vedno zopet na Marijo, katero je Jezus postavil za
srednico vseh milosti, naj bi nam izprosila, da bi nas čim bolj do dna in zares
življenjsko prepojile tiste milosti, katere nam je zaslužil Kristus s prav
tistimi skrivnostmi, ki jih ravnokar premišljujemo. Dogodki iz Jezusovega
življenja in trpljenja, npr. njegovo rojstvo v betlehemski revščini ali njegovo
bičanje, so minili; toda v Kristusovi poveličani človeški naravi je za vedno
ostalo tisto razpoloženje in tista ljubezen, s katero je Jezus tedaj za nas
sprejel nase tisto skrajno uboštvo in bolečine. Ko se pri rožnem vencu teh
dogodkov spominjamo, postanejo za nas navzoči s svojo močjo milosti in
zasluženja, pa tudi zgleda, in delujejo v nas. Milostno delovanje teh
skrivnosti v naši duši postane tem močnejše po priprošnji Nje, ki jo v rožnem
vencu tolikokrat kličemo in ki je bila neločljivo zedinjena s Kristusom pri
njegovih odrešilnih dejanjih in v njegovem nebeškem kraljevanju. Polagoma nas
po delovanju Kristusovega Duha začno prežarjati in prenavljati Jezusova in Marijina
načela, mišljenje in čustvovanje, da moremo bolj in bolj govoriti s sv. Pavlom:
'Ne živim več jaz, ampak Kristus živi v meni. Kolikor pa zdaj živim v mesu,
živim v veri v Božjega Sina, ki me je vzljubil in daroval zame sam sebe (Gal
2,20).
Anton
Strle
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
torek, 1. december 2015
ponedeljek, 30. november 2015
BOŽJI SLUŽABNIK ANTON STRLE (11) Strle in molitev rožnega venca
Svoj pogled na molitev rožnega venca je božji služabnik Anton Strle najlepše izrazil na listu, ki se je našel v njegovi zapuščini. Nima datuma, a ob njegovih besedah, da že petdeset let vsak dan moli to molitev, moremo sklepati, da je te misli zapisal po letu 1982, morda tudi nekaj let kasneje.
Strletov zapis se glasi: »Če
sem odkritosrčen, moram reči, da v središču mojega molitvenega življenja, ki
naj bi prešinjalo vse ostalo življenje, ni rožni venec, marveč sveta maša
(pravim 'sveta', čeprav danes že kar težko izrečemo to besedo). Tudi na drugo
mesto še ne pride. To mesto zavzema zame že skoraj 50 let vsakdanja
premišljevalna molitev (ne 'transcendentalna meditacija'!), v kateri se mi ob
božji besedi in ob živi navzočnosti troedinega Boga samega v občutju popolne
svobodnosti 'srce navriska in izjoče' ter ogreje in razsvetli za vse, kar me
bridkega in prijetnega čaka vsak dan, ogreje tudi za 'Središče' (Evharistijo),
da bi moglo s svojo težnostno močjo navdihovati in prežemati celotno življenje.
Na tretje mesto pride rožni venec: vsaj en del prav vsak dan že gotovo nad 50
let (kvečjemu za kak mesec zelo hudih bolezni je moral odpasti). Zdi se mi
nepogrešljiv. Nekaj nepogrešljivega bi manjkalo brez njega. Kakor če hiša s
svojim 'Središčem' ne bi imela okoli sebe lepega in bogatega vrta z varujočo
ograjo! Ta vrt – rožni venec – nikoli ne zastari; vedno je svež in nov. Naj me
prežema občutje veselja, bridkosti ali zmagovitosti – vedno grem rad na sprehod
po tem vrtu, da se spet osvežim in okrepim: da mi veselje ne utone v valovih
bridkosti, da se mi žalost in zaskrbljenost ne spremeni v brezupnost. Devica
Marija me vodi h Kristusu, ob katerem ves svet postane luč, pa naj se na zunaj
kaže še tako temnega. In ker je Kristusova stvar tudi moja stvar, zato sem glede
nje popolnoma gotov. Kajti Kristusova stvar bo zmagala, prej ali slej, za časa
mojega življenja ali pa po moji smrti: kakor Bog hoče!«
Težko je določiti čas, ko je
prof. Strle začel vsak dan moliti rožni venec. Sam pove, da je bilo že v domači
hiši nekaj povsem običajnega, da se je ob večerih molil rožni venec, in to
kleče. Pristavlja pa, da so bili izjema dolgi poletni dnevi, ko se je delalo od
jutra do večera. Kot bogoslovec se je že seznanil z Grignionovo knjigo, ki ima
v slovenskem prevodu naslov »Popolna podaritev Jezusu po Mariji«. V tej knjigi
je molitev rožnega venca zelo poudarjena. Tako je zelo verjetno, da je vsaj kot
bogoslovec že začel z vsakodnevno molitvijo rožnega venca.
Kot duhovnik ga je vsepovsod
vneto priporočal, pri popoldanskem nedeljskem krščanskem nauku ga je večkrat
tudi razlagal.
Prof. Strle je bil človek
reda. Sam je pripovedoval, da ga je redno molil, ko je šel iz svojega
stanovanja na teološki fakulteti maševat in spovedovat v uršulinsko cerkev.
Vsako desetko je povezal z določenim namenom. Skratka, sestavni del vsakega
dneva je bila pri prof. Strletu tudi molitev rožnega venca.
p. Andrej Pirš FSO
nedelja, 29. november 2015
Kako naj rožni venec molimo?
Molitev naj bo dostojanstveno počasna. Da tako zmolimo del rožnega venca, potrebujemo pol ure. Pri važnem pogovoru človek premisli, kaj reče. Molitev pa je najpomembnejši pogovor. Če molimo s svojimi besedami, tudi premislimo, kaj rečemo.
Zaradi
človeške pozabljivosti je dobro skrivnost za vsako zdravamarijo ponoviti. Tako
bo več možnosti, da bomo o skrivnosti premišljevali.
Skupna
molitev rožnega venca mora biti ubrana, tudi na zunaj spodbudna. Popestrimo jo
lahko z odlomkom božje besede pred vsako desetko. s prostimi mislimi o
skrivnosti, z napovedovanjem namenov, za katere molimo, s primerno pesmijo. Naj
bi spet postala družinska molitev.
Rožni
venec lahko molimo tako, da bolj pazimo na vsebino molitvenih obrazcev, ali pa
smo bolj pozorni na posamezne skrivnosti, ki jih premišljujemo med molitvijo
zdravamarij. Dobro je povezovati eno in drugo.
Če
gre samo za mehanično izgovarjanje besed brez vsaj nekega premišljevanja, je ta
molitev podobna telesu brez duše. Zanjo veljajo Jezusove besede: »Pri molitvi
pa ne blebetajte!« (Mt 6,7). Potrebno je naše prizadevanje, čeprav se nam
zbranost pogosto ne posreči. Bog upošteva naše slabosti, starost, bolehnost
itd.
Kdor
pri molitvi rožnega venca bolj napreduje, med to molitvijo z očmi vere in očmi
srca gleda posamezne skrivnosti. Tako ta molitev postane odlična oblika
krščanske kontemplacije.
Rožni
venec moremo moliti kleče, stoje, sede, ponoči v postelji, v avtu, na vlaku, v
avtobusu, na sprehodu, med lahkim ročnim delom. Če moremo, je zelo primerno
klečanje. Nekdaj je bil rožni venec najbolj priljubljena večerna molitev. Mnogo
bolj srečne bi bile naše družine, če bi vsak večer dan končale s to prelepo
starodavno molitvijo.
Mnogim
starim in bolnim ljudem je molitev rožnega venca velika tolažba, sredstvo za
apostolat in odlična priprava za popotovanje v večnost.
An
sobota, 28. november 2015
Zelo prepričevalna je IZPOVED DUHOVNIKA:
»Moja
stiska je bila najhujša v času okrog vnebohoda. Takrat sem se čutil kot odvečen
in zapuščen apostol sredi zbora drugih apostolov. Čutil sem, da nimam več
svojega Učenika, kajti Jezus je zame odšel v nebo, nisem pa še imel njegovega
Duha. To žalost sem čutil prav do fizičnih bolečin. Na svetu sem bil sam,
prijatelji in znanci me niso več razumeli, edini resnični zemeljski prijatelj
in svetovalec, ki mi je pomenil zares mnogo, je ob moji stiski ostal brez
besed, knjige mi niso več govorile in me tolažile. Moj Učenik je bil daleč daleč
od mene, molitev je bila pusta in brez okusa, tema v meni pa je bila
zastrašujoča.
In
kaj mi je v tem stanju preostalo? Kot
apostoli po Jezusovem vnebohodu sem tudi jaz molil z Marijo, Jezusovo materjo,
in čakal na prihod Svetega Duha. V tem času sem zopet odkril molitev ROŽNEGA
VENCA. To je bila v stiski edina molitev, ki sem jo še zmogel. Ne samo en rožni
venec na dan, včasih, kolikor mi je pač čas dopuščal, sem zmolil tudi po pet
ali sedem rožnih vencev na dan. Molil sem tako rekoč neprenehoma in povsod,
vsak prosti čas, kadar nisem imel strogega poklicnega dela. V molitvi z Marijo
sem preživljal pričakovanje prihoda Jezusovega Duha tudi zame. To obdobje bi
lahko imenoval obdobje INTENZIVNE VERE IN INTENZIVNE MOLITVE ROŽNEGA VENCA. V
oporo mi je bila knjiga kardinala Newmana VODI ME, DOBROTNA LUČ. V njej sem na
neki način našel nakazano pot zase.«
petek, 27. november 2015
Rožni venec nas rešuje
Preberimo del pisma nekega DVAJSETLETNEGA FANTA:
»Petnajst minut pred mašo sem imel navadno
prosto in takrat sem stopil v cerkev ter prebiral revije in časopise. Zaslišal
sem tiho molitev, ki jo je vodila neka ženska, drugi pa so potem molili za njo.
Stopil sem bliže in začel še sam moliti z drugimi. Tako sem počasi spoznaval
rožni venec. Doma sem v molitveniku poiskal vse tri dele rožnega venca, tiste
ženice pa so me potem 'učile, kako se moli'. Ko sem spet priel k molitvi, sem
veliko lažje sodeloval. Nisem še znal vseh besed, toda kmalu sem se naučil tudi
to. Spoznal sem, da je to najlepša molitev in v srcu mi je bilo žal, da jo
ljudje tako opuščajo.
Naša
družina ne bo verjetno nikoli tako urejena, da bi bilo možno kdaj moliti rožni
venec tudi doma. Zato pred spanjem vedno zmolim to molitev tudi za druge. Upam,
da mi bo Bog dal to srečo, da bom spoznal tako dekle, ki zna moliti rožni
venec, da bova lahko ob skupni molitvi vzgajala tudi najine otroke. To molitev
bi priporočil tudi vsem vernikom, saj to ni navadna molitev, pač pa je nekaj
več, nekaj velikega za vsako verno dušo.«
DUNAJSKI ŠTUDENT piše. »Že dolgo molim rožni
venec, in sicer vsak dan. Pa moram reči, da mi prav ta molitev vedno zopet
vliva novo moč in nov pogum. Zakaj naj bi rožni venec ravno v našem času
krajšali? Dovolj bi bilo žalostno, če bi za vse drugo našli čas, molitev pa
začeli krajšati. Če bi ljudje današnjega časa bolj posegali po rožnem vencu,
sem prepričan, da bi šlo vsakomur izmed nas bolje, kakor mu dejansko gre.
Vsakdo, ki se spotika nad dolgostjo te molitve, naj pomisli, da je s tem
združena tudi majhna žrtev, ki edina prinese dragocene sadove. Torej ne
premišljujmo, kako bi mogli kaj skrajšati, temveč vzemimo rožni venec in ga
spet začnimo moliti.«
Naročite se na:
Objave (Atom)