Apostolski vikar Svetega sedeža v Nepalu msgr. škof
Paul Sinich je vernikom Nepala v letošnjem oktobru 2014 pisal: »Častimo
presveto Devico Marijo z molitvijo rožnega venca, ki je vsemogočna in kontemplativna
molitev.« Škof omenja misel papeža Benedikta XVI., ki pravi: »Rožni venec ni
kakšna pobožna molitev iz preteklosti, ampak prinaša novo pomlad.« Škof še
piše: »Če molimo rožni venec, prosimo Marijino, naj posredovanje v naših
družinah, v skupnostih, v Cerkvi in družbi. V teh zelo težkih časih preizkušenj
je Marija naše upanje in naša sopotnica. Z njo bomo premagali zlo v svetu.«
Škof vabi nepalski narod, naj vsak dan moli rožni venec za edinost kristjanov,
za trpeče in bolnike in za dobrobit Nepala.
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
četrtek, 8. januar 2015
sreda, 7. januar 2015
Osemnajst let sem molila zanjo
Nekega dne so me poklicali k ženi, ki so ji odkrili
tumor v možganih. Skoraj ves čas je bila v nezavesti. Ko pa sem prišel k njej,
je prišla k zavesti. Vprašal sem jo, če želi spoved. Najprej je odklonila, ko
pa sem že odhajal, me je poklicala in opravila sv. spoved ter želela tudi
bolniško maziljenje. Kmalu za tem je padla v komo in zatem tudi umrla.
"Nekdo je moral zanjo veliko moliti," sem takoj pomislil. Nenavadno,
da je prišla k zavesti ravno takrat, ko sem prišel k njej. Nisem si mogel
drugače razlagati tega dogodka. Petnajst dni kasneje je prišla iz Budimpešte
njena mati, da bi izvedela, kako je bilo. Bila je izredno vesela, ko je spoznala,
da je njena hčerka pred smrtjo prejela vse zakramente: spoved, sv. obhajilo in
bolniško maziljenje. »Kako velika tolažba za moje srce, potem ko sem molila
zanjo 18 let. Po vojni je pobegnila z Madžarske z nemškimi vojaki, hkrati pa se
je oddaljila od Boga.«
Albert
Pfleger
torek, 6. januar 2015
Šopek Materi Mariji Marija in Evharistija
"Telo,
rojeno iz Marije, izhajajoče iz Svetega Duha, to je kruh, ki je prišel iz
nebes,« pravi sv. Hilarij iz Poitiersa,
medtem ko v Sacramentariu Borgomense iz IX. stoletja beremo: »Njeno naročje nam
je podarilo sad, kruh, ki nas izpolnjuje z angelskimi darovi. Marija je
pridobila nazaj tisto, kar je Eva s svojo krivdo zapravila.«
Sv. Peter Damiani razmišlja takole: »Telo blažene
Device je hranilo v sebi z materinsko ljubeznijo tisto telo, tisto in ne neko
drugo, ki ga mi sedaj prejemamo s svetega oltarja in pijemo njegovo kri, kot
zakrament našega odrešenja. To katoliška vera trdno veruje, to sveta Cerkev
zvesto uči.«
Marija je izvirni
in temeljni vzrok evharistije. Naša ljubezen je potešena, ker prejemajoč
Jezusovo telo, prejemamo Marijino substanco, ki je njen prvi temelj. Oče Machault, moder in pobožen mož, se
opira na ta načela, ko nam v svoji goreči veri pravi: da je evharistija najbolj
izvirna in najbolj dragocena Marijina relikvija, kar jih je na zemlji.
Un minuto con Maria
ponedeljek, 5. januar 2015
ČEŠČENJE NAJSVETEJŠIH SRC Pogovori z Jezusom (11) Sprejemaj me z vero
Predragi
kristjan, tvoje sodelovanje pri mašni daritvi je odvisno od tvoje vere.
Veličine mašne daritve ne moreš dojeti le s svojim razumom. Upoštevati moraš
tudi srce, ki vidi in zlasti občuti globlje. Do večje globine svete Evharistije
pa je mogoče priti le z vero. Sveta Evharistija spada med največje verske
skrivnosti. Mašnik po spremenjenju in povzdigovanju to posebej naglasi, ko
vzklikne: Skrivnost vere!
To, kar se na oltarju dogaja, je nekaj velikega, nekaj izrednega, je prava
skrivnost. To pomeni, da je tu Bog na poseben način navzoč in dejaven in da to
dogajanje presega tvoj razum.
Neveren človek opazi pri maši le tisto,
kar je možno videti in slišati: govorjenje, petje, poklekovanje, vstajanje,
različne duhovnikove kretnje, pripravo darov, dviganje nečesa belega in končno
delitev tega belega vernikom. Globoko veren človek opazi vse tisto kakor
neveren, v ozadju za vsem pa v luči vere gleda globljo stvarnost. Kdor nima
daljnogleda vere, bo za ta poglobljeni pogled nujno prikrajšan.
Marsikdo bi me rad videl ali vsaj na nek
način občutil mojo navzočnost. Tudi apostol Tomaž me je hotel po vstajenju
videti in se naravnost dotakniti mojih ran. Čim bolj boš zvest v molitvi in
življenju po evangeliju, tem bolj smeš upati, da ti bom vsaj občasno na nek
način izkustveno blizu. Če se bom kljub temu kdaj za daljši čas 'oddaljil', bo
to zato, da bi tí napredoval v duhovnem življenju, v nesebičnem služenju Bogu
in ljudem, brez pričakovanja plačila. Ko ne boš več pričakoval ne človeške ne
Božje tolažbe, boš doživljal posebno srečo. Občutil boš resničnost mojih besed
Tomažu: Ker si me videl, veruješ. Blagor tistim, ki niso videli, a so
verovali.
Skrivnostni Gospod Jezus, zavedam se, da mašne daritve na tem svetu
nikoli ni mogoče do konca doumeti, kakor ni mogoče popolnoma spoznati tebe, ki
si pri sveti maši glavni duhovnik in dar. Tvoj služabnik in mistik sv. Janez od
Križa
je to slikovito izrazil z besedami: Kristus
je kakor zlat rudnik, v katerem odkrivamo vedno nove žile zlata.
Daj mi milost
globoke vere, da bom mašno daritev vse bolj cenil in tebe vedno bolj ljubil.
Čim bolj bom veren, tem več bom razumel in tem bogatejši bodo zame duhovni sadovi
svete daritve.
nedelja, 4. januar 2015
Misli sv. Bernarda (11)
Naučite se, da
morate biti matere svojim podrejenim, ne pa gospodarji. Potrudite se, da vas
bodo bolj ljubili, kakor pa se vas bali in, če je kdaj potrebna strogost, naj
bo očetovska in ne tiranska. Izkažite se kot matere z nego, kot očetje z
opominjanjem.
Veličina vsake duše je v sorazmerju z
njeno ljubeznijo. Če ima mnogo ljubezni, je duša velika, če ima malo ljubezni,
je majhna; tista pa, ki nima nič ljubezni, ni nič, kakor pravi Pavel: »Ko ne bi
imel ljubezni, nisem nič« (1 Kor 13,3).
Ko v
srcu hudo mislimo, je to mišljenje naše, če pa dobro, tedaj v nas govori Bog.
Ono govori naše srce, to pa posluša. Zato pravi psalmist: »Poslušam, kaj govori
Gospod Bog. Zares, o miru govori svojemu ljudstvu« (Ps 85,9). Bog torej izreka
v naši notranjosti mir, pobožnost in pravičnost, saj česa takega ne mislimo iz
sebe, ampak v sebi zaslišimo.
sobota, 3. januar 2015
TRIDESET LET BERNARDOVE DRUŽINE Življenje in pomen sv. Bernarda (3) Bernardovo delo za edinost in mir v Cerkvi in svetu
V glavni mašni prošnji na god sv.
Bernarda, 20. avgusta, je rečeno, da je goreče ljubil Božjo Cerkev in kot ogenj
v njej svetil in jo razvnemal. Ta goreča ljubezen se je pokazala najprej v
njegovi kritiki napak, ki so se razrastle v Cerkvi njegovega časa. To njegovo
delovanje je opisano v prejšnji številki našega glasila, v sedanji pa si bomo
ogledali njegovo goreče in zelo uspešno prizadevanje za edinost in mir v Cerkvi
in v svetu. Vse to je rastlo iz njegove globoke kontemplativne zakoreninjenosti
v Bogu.
Bernard je bil izjemno vitalen, zelo
zahteven do sebe in predvsem v mladih letih tudi do svojih sobratov. Svoje
zamisli je kljub mnogim težavam dosledno uresničeval. Bil je voditeljska
narava, poln notranjega ognja, izreden govornik in pesniški talent. Spoznanje
resnice je pri njem takoj vodilo k njenemu uresničenju.
V Bernardovem času sta v Cerkvi
zavladala dva papeža, ki sta drug drugega izobčila. V Rimu je ostal protipapež
Anaklet II., pravi papež Inocenc II. pa je moral bežati. Vsak je imel na svoji
strani del rimskega plemstva in kardinalov. Mnogi, tudi dobri kristjani, niso
vedeli, kateri papež je pravi.
Francoski kralj Ludvik je hotel priti do
rešitve tako, da je sklical narodni zbor v Etampes, a ta se glede papeža ni
mogel zediniti. Zato so poklicali opata Bernarda, ki je imel tedaj v Evropi
največjo moralno avtoriteto. On se je odločil za Inocenca, ki je bil vrednejši;
Anaklet je bil namreč moralno zelo dvomljiva osebnost. Na Bernardov nasvet se
je Francija s kraljem Ludvikom odločila za Inocenca.
Nato je Bernard s svojo karizmatično
osebnostjo za Inocenca pridobil nemškega cesarja Lotarja III. in državni zbor v
Würzburgu ter angleškega kralja Henrika I. V številnih osebnih razgovorih s
trmastim akvitanskim vojvodom Viljemom je za Inocenca pridobil vso Akvitanijo.
Na koncilu v Reimsu, kjer je bil navzoč
papež Inocenc II., so se zbrali zastopniki vseh dežel, ki jih je Bernard pridobil
za zakonitega papeža: 13 nadškofov, 263 škofov, mnogo opatov, francoski kralj
ter odposlanci nemškega, angleškega in španskega kralja. Bernard je izdelal
kánone cerkvenega zbora, v katerih je zajel potrebne reforme glede nravnosti
duhovščine in odnosov med državo in Cerkvijo. Koncil je vse Bernardove predloge
sprejel. Papež Inocenc se je Bernardu javno zahvalil in ga slavil kot »orakelj
koncila«. Obiskal je Bernardov samostan Clairvaux (izg. Klervó) in prosil
Bernarda, naj bi šel z njim v Italijo in pridobil uporniška mesta za pravega
papeža. Bernard je papežu ustregel in v vseh večjih mestih severne Italije
oznanjal mir in edinost. Med seboj je spravil sprti mestni državi Pizo in
Genovo, ki sta bili v sovraštvu že petdeset let.
Kakor se je papežu upiral protipapež, se
je cesarju upiral proticesar. Lotar Suplinburški je bil na strani papeža
Inocenca, proticesar Konrad Hohenstauf pa na strani protipapeža Anakleta.
Bernard je na državnem zboru v Bambergu dosegel, da sta se spravila. Nekaj
tednov pozneje je v Pisi in Milanu dosegel priznanje pravega papeža.
Protipapež Anaklet je še dalje
nasprotoval papežu Inocencu in sebe imel za pravega papeža. Za svojo zunanjo
oporo je uporabil normanskega vojvoda Rogerja s Sicilije in ga v zahvalo
povzdignil v kralja ter si zagotovil njegovo vojaško pomoč. Inocenc si zaradi
močnih vojaških oddelkov ni upal v Rim.
Na Bernardovo prošnjo je nemški cesar
Lotar v napadu osvojil vso južno Italijo. Ker je prišlo do nesoglasij med
cesarjem Lotarjem in papežem Inocencem, je zopet posredoval Bernard in ju
spravil. Kralj Roger se je še dalje upiral. Ker je Lotar zbolel in slutil, da
se mu bliža smrt, je v sporazumu s papežem pooblastil Bernarda, naj Rogerja
skuša pridobiti za spravo, sam pa je odšel iz Italije, da bi v miru umrl doma v
Nemčiji. Roger se je po dolgih pogajanjih s težavo omehčal in pristal na
pogovor o tem, kdo je pravi papež. Štiri dni je poslušal zastopnike Inocenca,
nato pa štiri dni zastopnike Anakleta. Nato je privolil v javno sejo v
navzočnosti dvora, duhovščine in ljudstva. Kardinal Peter iz Pise, ki je bil
najbolj sloveči učitelj cerkvenega prava tistega časa, je v sijajnem govoru
branil pravice Anakleta. Nato je nastopil Bernard, ki pa Anakleta ni pridobil,
ker se ni hotel ukloniti, prepričal pa je na splošno presenečenje Anakletovega
kardinala, ki je prestopil k Inocencu.
Anaklet je kmalu po tem umrl. Njegovi
kardinali so izvolili novega protipapeža. Ta je kmalu za tem prišel ponoči
skrivaj k opatu Bernardu in mu skesano položil k nogam znamenja papeške časti.
Tako je bil po Bernardovi zaslugi osemletni razkol končan, v Rimu pa je
zavladal mir. Bernarda so slavili kot povzročitelja miru. Hvaležni Rimljani so
mu dali naziv »oče domovine«.
Čeprav je bila v Cerkvi na zunaj edinost
obnovljena, so jo na znotraj še ogrožale verske ločine in zmote. Posebno
nevarni so bili albižani, ki so bili številni zlasti v južni Franciji. Sovražili
so Cerkev in duhovništvo ter učili, da je vsa snov, tudi človeško telo, nekaj
zlega. Odklanjali sto zakonsko zvezo in lastnino ter vstajenje teles ob drugem
Kristusovem prihodu. Bernard je v svojih govorih jasno in ljubeznivo, a odločno
nastopil proti njim. Hodil je od mesta do mesta in mnoge albižane odvrnil od
zmot. V mestu Narbonne, kjer so dva dni prej sprejeli papeškega legata »z
riganjem in hrupnim bobnanjem«, so množice kar vrele, da bi poslušale
karizmatičnega opata. Večina je zopet sprejela katoliško vero. Tudi v
krivoverski trdnjavi Albi so ga z navdušenjem sprejeli. Ker ni bilo duhovnikov,
ki bi Bernardovo delo z enako močjo in ljubeznivostjo kakor on nadaljevali, so
mnogi spreobrnjenci pozneje zopet zapadli v krivo vero. Tako je, žal, v
naslednjem stoletju prišlo do krvavih albižanskih vojn.
petek, 2. januar 2015
Duhovne prireditve v Stični v letu 2014/15
JANUAR
2015
2. – 4.
Zakonci z otroki, Vič
10. – 11.
Skupnost Emanuel
11. ob
14.30 Bernardova družina
16. – 18.
Družinska kateheza, Domžale
18. ob
14.30 molitve za duše v vicah
22. – 25.
p. Vital Vider, zakonci z otroki
24. – 25. Siter,
zakonski pari
25.
popoldne, Delavnica Molitev in življenje
30. ob
20.00 češčenje Jezusovega in Marijinega Srca
30. I. –
1. II. p. Andrej Benda, zakonci z otroki
FEBRUAR
6. – 8. P.
Maksimilijan File, Dijaški dom Šentvid
13. – 15.
P. Maksimilijan File, birmanci
15. ob
14.30 molitve za duše v vicah
20. – 22.
Skupnost Emanuel, vikend za može v tišini
26. – 1.
III. P. Vital Vider, zakonci z otroki
27. – 1.
III. P. Maksimilijan File, birmanci
27. ob
20.00 češčenje Jezusovega in Marijinega Srca
MAREC
6. – 8.
Skupnost Emanuel, vikend za ženske v tišini
8. ob
14.30 Bernardova družina
13. – 15.
P. Maksimilijan File, birmanci
15. ob
14.30 molitev za duše v vicah
20. – 22.
Marjan Turnšek, BD in Združenje JMS
20. – 22.
P. Maksimilijan File, birmanci
26. – 29.
P. Vital Vider, zakonci z otroki
27. ob
20.00 češčenje Jezusovega in Marijinega Srca
APRIL
12. ob
15.00 nedelja Božjega usmiljenja v baziliki
17. – 19.
P. Maksimilijan File, birmanci
19. ob
14.30 molitev za duše v vicah
24. – 26.
P. Lojze Markelj, zakonci z otroki
24. ob
20.00 češčenje Jezusovega in Marijinega Srca
Večdnevne skupine se začno ob 18.00 zvečer, če se po dogovoru s
samostanom ne odločijo drugače.
Prijave
sprejemajo voditelji skupin. Za nekajurna srečanja prijave niso potrebne.
P. Lojze
Markelj, GSM 031/755 945
Srečanja Bernardove družine v letu 2015
Mesečna
srečanja Bernardove družine so v Opatovi kapeli stiškega samostana na drugo
nedeljo v mesecu ob 14.30: 11. januarja, 8. februarja, 8. marca, 12. aprila ob
15.00 (nedelja Božjega usmiljenja!), 10. maja (romanje cel dan!), 14. junija,
13. septembra, 11. oktobra, 8. novembra in 13. decembra.
Srečanja častilcev Jezusovega in Marijinega Srca v
letih 2014/15
Mesečna
srečanja so v Opatovi kapeli v Stični; leta 2014: 31. decembra; leta 2015:
30. januarja, 27. februarja, 27. marca, 24. aprila, 29. maja, 26. junija, 31.
julija, 28. avgusta, 25. septembra, 30. oktobra, 27. novembra in 31. decembra
(molitvena noč!).
Naročite se na:
Objave (Atom)