Narava
nas v novembru in decembru spominja na minljivost, vera nas usmerja v
neminljivost, onstran grobov. Čas je, da več razmišljamo. Tudi o posvetitvi
Najsvetejšima Srcema. Kdor se izroči in posveti Marijinemu in po njem
Jezusovemu Srcu, se odloči, da bo krenil na pot svetosti in bo sledil Svetemu
Duhu. Ta odločitev pa pomeni prekinitev z duhom tega sveta. Pot svetosti je
čudovita pot in na njej moramo biti drug drugemu v spodbudo ter oporo. Še
posebej na sinodalni poti, po kateri smo začeli hoditi.
Kaj
narediti, da na nas ne bo vplival duh tega sveta, posvetni duh, ampak se bomo
dali voditi Svetemu Duhu, ki je Jezusov Duh? Najprej je treba imeti pravo
spoznanje, kaj je od posvetnega duha in je nekaj slabega, in kaj je od Svetega
Duha in je zato nekaj dobrega. Treba je iti vase, pogledati v svoje srce,
kakšne so naše misli, kje se vrtimo v svojem razmišljanju, v svojih fantazijah
in koliko se pustimo vplivati od slabega. Za pravo spoznanje se bomo
priporočali Svetemu Duhu.
Če
smo odkriti, bomo ugotovili, da marsikaj slabega vpliva na nas. To je najprej
zlo, ki ga imamo okrog sebe in nas vedno bolj ogroža. Niti ne opazimo, kako to
vztrajno zastruplja naše misli, besede in dejanja. Če hočemo iti po poti
svetosti, se moramo temu okolju upreti, moramo plavati proti toku.
Ker
je svet delo Boga Stvarnika, seveda sam po sebi ni slab. Slab postane, kolikor
ga okuži zlo, ki prihaja od človeka ali od hudobnega duha. Sv. Janez govori o
trojnem poželenju, ki kvari svet, da ni tako lep, kakor bi po Božji zamisli
moral biti (prim. 1 Jn 2,16). Kristjan, ki stopi na pot svetosti, se mora resno
upreti temu trojnemu poželenju: poželenju mesa (teženju po grešnih užitkih),
poželenju oči (usmerjenosti samo na materialne dobrine), napuhu življenja (ki
je prvi med glavnimi grešnimi nagnjenji).
Zlo
je tudi v nas samih, v našem starem človeku, ki je ranjen po izvirnem grehu in
teži k zlu. Sveti Pavel govori o tem nasprotju v nas, o dveh ljudeh. V nas je
človek, ki teži k dobremu, a tudi drugi, ki teži k slabemu. Stari človek mora
umreti in dati prostor novemu človeku, ki bo upodobljen po Jezusu Kristusu in
Materi Mariji. Treba je, da se naše srce upodobi po Jezusovem in Marijinem
Srcu. Ko smo se izročili in posvetili obema Srcema, sta onadva začela
oblikovati naše srce po svojem Srcu. Seveda pri tem računata z našim vztrajnim
sodelovanjem. Gre za proces, ki bo trajal do konca življenja. Gre za pot
svetosti, ki je ozka in strma, a je zato toliko bolj mikavna in je edina, ki vodi
do popolnega združenja z Bogom.
Tretji
vpliv, s katerim moramo računati, je zalezovanje hudobnega duha. Kadar gre za
nenadne in hude skušnjave, ki so brez zunanjega povoda, lahko sklepamo, da so
od hudobnega duha. Kot duhovi se ne ustavijo na telesu, ampak prodrejo v
človekovo domišljijo, v spomin, v čutno teženje in razplamtijo človekove
strasti. Hudobni duh se pogosto spreminja v angela luči, kar pomeni, da prihaja
pod videzom dobrega.
Dostikrat
težko ugotovimo, od kod vplivi zla. Pomembno je, da spoznamo, kaj je dobro, in
se tega oklenemo. Zlo pa moramo zavračati. Razločevanje duhov, razločevanje
dobrega od zla, je potrebno za dober začetek duhovnega boja. Brez tega boja ni
mogoče iti po poti svetosti. Tu je začel sveti Ignacij, ko se je spreobrnil.
Kaj
je dobro in kaj zlo, spoznamo iz Jezusovega nauka in nauka Cerkve. V pomoč pa
so nam pri tem tudi sadovi. Kar prinaša v nas dolgotrajen mir, je znamenje
dobrega. Kar nas ne umirja, kar prinaša slabe sadove, kar nas končno vodi v
greh, gotovo ni dobro. Zlo se dostikrat ne spozna takoj, ampak na daljšo dobo.
Zato je potrebno, da o sebi razmišljamo in gojimo redno izpraševanje vesti.
Potrebno
je očiščevanje srca. Jezus pravi: "Blagor čistim v srcu, kajti Boga bodo
gledali" (Mt 5,8). Če hočemo Boga globlje gledati, je najprej potreben
proces očiščevanja našega srca. Tega ne moremo doseči z eno spovedjo ali z enim
trdnim sklepom. Gre za organsko rast. Tako kot ne more hrast zrasti v enem
letu, tako tudi človek ne more kar naenkrat vsega doseči. Važno je, da
napredujemo. "Kdor ne napreduje, nazaduje!" je rekel že sv. Bernard.
Ne smemo se ustaviti, iti moramo z Božjo pomočjo naprej.
Prerok
Ezekiel v Stari zavezi govori o novem srcu, o čutečem srcu, o usmiljenem srcu
(prim Ezk 36,26). Táko srce moremo doseči samo z Božjo pomočjo. Osvoboditi se
moramo nepravilnih navezanosti, pospraviti v sebi vso navlako, napraviti
prostor za Boga. Če bo srce v redu, bodo v redu besede, bo v redu ravnanje. Vse
prihaja iz našega srca, zato je tako zelo pomembno, kakšno je naše srce.
Jezus
je zahteven, daje pa nam svojo pomoč: "Če hoče kdo iti za menoj, naj se
odpove sebi in vzame svoj križ ter hodi za menoj" (Mt 16,24). Štiri stvari
tu Jezus naglaša. Treba je hoteti iti za Jezusom. Če ni volje ne bo uspeha.
Treba se je odpovedati sebi, tistemu, kar je slabo v nas. Vzeti križ. Križ je
nekaj, kar ni lahko, kar se človeku upira. Čim bolj se ga otepamo, težji je,
čim bolj ga objamemo, lažji postane. Tako razumemo svetnike, ki so celo
vzljubili križ. Treba je najti ali dati križu smisel. Hočemo hoditi za Jezusom.
Tudi tu je potrebna volja, trud. Včasih je prijetno, drugič pa je težko.
Zmeraj, ne glede na naše razpoloženje, je treba hoditi za Jezusom.
p. Anton