Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

sobota, 3. julij 2021

SKRIVNOST KRIŽA BOG IN TRPLJENJE (3) 3. Spoprijemanje

Ali niso vsi ti [v 4. in 5. številki objavljeni] poskusi pobega pred trpljenjem strahopetni? Človek bi pač moral poskusiti vzeti stvari v roke in izboljšati, kar je mogoče izboljšati. Morda se nato udeleži – zgodovinsko in nezavestno – obsežnega teženja sveta po boljšem, teženja od niča k bivanju (E. Bloch), teženja od zverinskosti k pravi človeškosti (P. Teilhard de Chardin), zgodovinskega teženja od človeka, odtujenega samemu sebi – s premagovanjem razredov, ki delijo človeštvo –, do obsežne sprave človeka in narave v »pozitivnem humanizmu« (K. Marx). Vsa ta teženja računajo z dolgo in naporno, delno pač tudi krvavo potjo. Toda cilj, ki se obeta v daljni prihodnosti, je vreden, da vzamemo nase začasno, morda celo stopnjevano trpljenje. In znanost bo pomagala odstraniti ne sicer smrti, ampak veliko premagljivega trpljenja.

Na evolucionistične sisteme danes gledamo z nezaupanjem, saj na svojem telesu že občutimo vprašljivost tehničnega napredka (okuženje sveta). Vendar je dejanska problematika teh sistemov manj v zaprtem boju proti zlu – ta boj se javlja kot resnična človekova naloga. Dejanska problematika je v omalovaževanju trpečega posameznika, ki s svojim propadanjem pomaga tlakovati cesto napredka rodu. Tega očitka tudi Teilhardu ne moremo povsem prihraniti.

Predvsem zoper komunizem bomo ugovarjali: kaj je sploh dosegel v svojih številnih projektih okoli zemeljske oble? Je storil vsaj nekaj majhnih korakov, da bi odpravil trpljenje? Je njegov gulag boljši ali ne še hujši kakor sistem Auschwitza? Ali ne predstavlja velike ovire, da se človeštvo ne more povezati v danes nujno skupnost proti velikemu svetovnemu zlu? In če nam ruski vzorec ni všeč in se oziramo po bolj človeški obliki: kakšne bomo našli, dokler izhajamo iz pravih zgodovinskih virov sistema, katerih počelo je sicer skupna zahteva, da je treba z radikalnim ateizmom človeku odvzeti vsak pogled v onstranstvo? Le tako se bo menda mogel docela posvetiti načrtovanju preoblikovanja zemlje v večni mir pozitivnega humanizma.

Pri tej ateistični zahtevi pa srečamo ime še nekoga drugega, ki je – skrajno sovražen do domnevnih idealov komunizma – hrepenel po boljšem človeštvu, nadčloveštvu: to je Friedrich Nietzsche. Toda on sploh ni imel pred očmi odprave svetovnega trpljenja; kaj takega se mu namreč ni zdelo samo nemogoče, ampak sploh ne zaželeno. Človeku bi namreč ugrabilo njegovo najboljše: njegovo bojevitost in naravo roparske živali; na Darwinovih ramenih mu ni šlo za nič drugega kakor za kaznovanje najbolj brezobzirne »plavolase zverine«, ki je zdrobila vse dotedanje vrednostne plošče. Ta zverina pa se je nato kmalu za njim res pojavila v odvratni obliki: Adolf Hitler. Nietzschejeva »volja po moči« (kot bistvo bitja, ki si ga moramo prilastiti) je imela svojo možnost v zadnji svetovni vojni. Ali mu bomo kljub temu ovrženju zanikali njegovo tezo, da je človek postavljen v svoj svet, da bi se prebijal in tako dosegal svoje najboljše? Medtem pa naj bi bilo marsikaj od njegove naveličanosti bojevanja in njegovih skomin po miru za vsako ceno prej znamenje njegove dekadence. Nietzsche ni podcenjeval človeških katastrof, ki jih je predvideval in v katerih danes smo. V svoji jasnovidnosti jih je prepoznal kot nujno posledico tistega, kar je opisoval kot »uveljavljanje nihilizma«, in se je sam imel za njegovega glavnega zastopnika. Ta nihilizem pa bistveno obstaja v spoznanju, ki se nezadržno širi, da je »Bog mrtev« in skupaj z njim tudi vera v obstoj resnice in trajno duhovnih vrednot. Tako obzorje pa za večino ljudi (kajti le malokateri bodo mogli biti nadljudje) obljublja pomnožitev trpljenja; hkrati jim je odvzet vsak pogled na onstransko poravnavo. Na to se je mogel Nietzsche – preden je zblaznel – 'odzvati' samo z domnevo »večnega vračanja istega« na svetu, kar je označil kot »pošast, ki večno prežvekuje«. To bi za domnevne nadljudi utegnila biti blažena možnost, za množico preostalih pa samo izraz grozne môre.

Hans Urs von Balthasar

petek, 2. julij 2021

Posvetitev JMS v župniji Ig

V župniji Ig imamo Marijino božjepotno cerkev na Kureščku. Tu je nastalo Marijino sporočilo z željo, naj se župnije pod Marijinim svetiščem posvetijo Jezusovemu in Marijinemu Srcu. Župnija Ig je to formalno že storila. Enako smo hoteli storiti tudi v župniji Golo. Zato smo že v letu 2019 začeli vabiti goste, duhovnike, ki bi nas kot misijonarji navdušili za posvetitev. Prav tako pa so nas nagovarjali tudi na Igu z namenom, da poživimo pobožnost za prve petke in prve sobote. Gostili smo gospoda Srečka Frasa in p. Tomaža Podobnika. Ko bi morali s tem nadaljevati, pa je prišla korona kriza in z vsemi dejavnostmi smo morali prenehati. Vmes je bila ukinjena župnija Golo. A želja za posvetitev oltarnega občestva, posameznikov in družin, ter obnovitev posvetitve v župniji Ig pa ostaja.

Pobuda gre zato naprej. Odločili smo se, da del priprav nadaljujemo preko ZOOM aplikacije na medmrežju. V goste smo povabili pričevalca o Fatimi, zakonca Mojco in Severina Maffi. Njuno predavanje je bilo najprej pričevanje, saj sta povedala, kako sta bila pred leti obdarovana ob obisku milostnega kipa Marije Romarice iz Fatime v Sloveniji. To obdarjenost živita tudi sedaj, ko sama pripovedujeta o zgodovini Fatime izpred 104 let in ob računalniški predstavitvi govorita o posvetitvi vsega sveta Marijinemu Brezmadežnemu Srcu.

Na Kureščku že nekaj mesecev gostijo pričevalca Božjega odpuščanja duhovnika Cirila Čuša, ki enkrat mesečno pripravi nagovor na neko aktualno temo. Tako je v postu enkrat spregovoril o evharistiji, drugič pa o sveti spovedi. Temu smo se pridružili tudi s strani župnije. Izredno nas je nagovorila njegova beseda. Za vsako izgovorjeno besedo tudi sam stoji in je izreden pričevalec.

Ker so vsa ta predavanja na spletu, se nam lahko pridružite tudi mnogi drugi, ki vas nagovarja Marijino Brezmadežno Srce. Dostop do predavanj na ZOOM-u vedno objavimo na spletni strani župnije Ig ali med oznanili. Posnetke teh pričevanj pa lahko najdete na YouTube kanalu z naslovom E-duhovni večeri s Kureščka. Povezava do tja pa je objavljena tudi na spletni strani župnije Ig.

župnik Janez Avsenik

 

četrtek, 1. julij 2021

ZA ZIDOVI SAMOSTANA Ob 30. obletnici samostojnosti Slovenije

Vsako leto 15. avgusta, na Marijino vnebovzetje, obnovimo posvetitev Mariji. Ona nas izroči Jezusu. Najbolj sigurna pot k Bogu je Devica Marija. Po Mariji k Jezusu! Sv. Ludvik Grignion Montfortski je učil: »Če rečeš 'Marija', reče ona 'Bog'.« Letos, ko obhajamo 30. obletnico samostojne in neodvisne Slovenije, je za nas kristjane posebej primerno, da se na obnovitev posvetitve dobro pripravimo.

Mariji smo bili izročeni že pod križem. Tam je rojstna ura izročitve Božji Materi. Evangelist Janez poroča: »Poleg Jezusovega križa pa so stale njegova mati in sestra njegove matere, Marija Klopajeva in Marija Magdalena. Ko je Jezus videl mater in zraven stoječega učenca, katerega je ljubil, je rekel materi: 'Žena, glej, tvoj sin!' Potem je rekel učencu: 'Glej, tvoja mati!' In od tiste ure jo je učenec vzel k sebi« (Jn 19,25–27).

Učenec, katerega je Jezus ljubil, je bil apostol Janez. On je predstavljal nas vse. Vse nas Jezus ljubi, vsem izroča svojo Mater. Njegova poslednja volja, njegov testament je, da imamo Marijo za mater. Njej se izročimo s tem, da jo kot učenec vzamemo k sebi. Ker smo slabotni in nagnjeni k nezvestobi, moramo to dejanje sprejema in izročitve vedno znova obnavljati. Na najodličnejši način se to dogaja pri dobro pripravljeni izročitvi in posvetitvi Mariji. Naš Božji služabnik Anton Strle je zapisal: »Svojo življenjsko pot naj bi vedno hodili v družbi z Marijo, kakor da bi bila vedno poleg nas, v naši bližini.«

Vsak izmed nas je na oseben in edinstven način povezan z Materjo Marijo. Smo sinovi in hčere naše duhovne Matere. Naše krščansko življenje ima marijanski značaj. Marijino materinstvo je dar, ki ga Kristus sam osebno podarja slehernemu človeku. Ko Odrešenik izroči Marijo Janezu in Janeza Mariji, vnaprej vsakemu izmed nas izroči svojo mater za našo mater in nas izroči njej za sinove in hčere. Zelo smo počaščeni, ker smemo, kakor apostol Janez, vzeti Mater Marijo k sebi na svoj dom, v svoje vsakdanje življenje.

Ko je papež Janez Pavel II. eno leto po atentatu, 13. maja 1982, v Fatimi svet posvetil brezmadežnemu Marijinemu Srcu, je dejal: »Svet posvetiti brezmadežnemu Marijinemu Srcu pomeni, približati se po priprošnji Matere samemu viru življenja, ki se je odprl na Golgoti. Iz tega vira izvirata odrešenje in milost (…). Svet posvetiti brezmadežnemu Marijinemu Srcu pomeni vrniti se pod Sinov križ. Še več: Pomeni ta svet posvetiti prebodenemu Odrešenikovemu Srcu in ga tako zopet privesti k viru njegovega odrešenja.«

Posebej smo bili Mariji izročeni pri svetem krstu. Takrat smo postali Božji otroci, Božja last. Devica Marija je na poseben način postala naša duhovna mati. Izročitev Mariji pomeni obnovitev in poživitev krstnih obljub ter nam nalaga življenje v skladu z njimi. To življenje, ki je življenje v povezanosti z našo Materjo, dobi v odnosu do Kristusa in ljudi marijanski, služeči značaj.

Bistvo posvetitve Mariji in po njej Jezusu je zavestna in popolna odpoved grehu, zapeljivosti zla in hudemu duhu ter nepreklicna podaritev Mariji in po njej Jezusu, kot odgovor na njuno ljubezen. S to izročitvijo se zavestno obnovi in poglobi zaveza z Bogom, ki je bila sklenjena pri svetem krstu.

Če zavestno živimo iz posvetitve, se začnemo na znotraj spreminjati in oblikovati po Marijinem Srcu. S pogostnim obnavljanjem izročitve materi Mariji hkrati obnavljamo krstne obljube in se odvračamo od hudega in izberemo Boga za svoj cilj. Če živimo v tesni povezanosti z materjo Marijo, lažje premagujemo skušnjave, ki nas zavajajo k slabemu, in se oklepamo Božje volje. To je naš cilj.

Čas, ki je pred nami, naj bo čas, ko bomo več in bolje molili, se pogosto izročali materi Mariji in se trudili za zgledno krščansko življenje. Marija naj bo naša zvezda vodnica.

p. Anton

 

Duhovne prireditve v Stični v letu 2021

Prvosobotna pobožnost, prenesena na nedeljo, bo 4. julija, 8. avgusta, 5. septembra in 3. oktobra, ko bo posvetitev ali obnovitev posvetitve Jezusovemu in Marijinemu Srcu. Pri mašni daritvi boste lahko ob 8.00 ali 10.00. Bo tudi možnost za spoved. Kdor šele zdaj začne, bo sam zase podaljšal: To pobožnost opravimo petkrat v zadoščenje Marijinemu brezmadežnemu Srcu. K njej spadajo po Marijinem navodilu: sv. spoved, sv. obhajilo, molitev rožnega venca s četrturnim premišljevanjem ene ali več skrivnosti. Spoved je lahko več dni prej ali pozneje, seveda pa mora biti kristjan ob prejemu sv. obhajila v posvečujoči milosti.

Srečanja posvečenih JMS po zoomu ob prvih ponedeljkih v mesecu ob 20.00: 5. julija, 2. avgusta, 6. septembra, 4. oktobra, 8. novembra in 6. decembra.

Fatimska pobožnost (predvidoma s procesijo s fatimskim kipom) bo ob 18.30 v stiški baziliki: 13. julija, 13. avgusta, 13. septembra in 13. oktobra. Program: rožni venec, mašna daritev, procesija z Marijinim kipom, obnovitev posvetitve JMS in blagoslov z Najsvetejšim.

Srečanja Bernardove družine, posvečenih JMS in članov Apostolata darovanja na 4. nedeljo v mesecu ob 15.00 v stiški baziliki: 25. julija, 22. avgusta, 26. septembra, 24. oktobra, 28. novembra in 26. decembra.

Letne duhovne vaje za vse bodo v opatovi kapeli od 30. avgusta do 2. septembra 2021. Spremljal jih bo g. nadškof dr. Marjan Turnšek. Prijave: Srečko Fras  fras.srecko@gmail.com

MOLITEV POSVETITVE JMS (6) »Vodi me k svojemu Sinu Jezusu.«

Marija je naša duhovna mati, ki nam hoče pomagati. Hoče nas voditi k svojemu Sinu. Čim bolj smo povezani z njo, tem bolj nas bo ona povezala z Jezusom Kristusom. To je njeno največje veselje. Kdor se izroči Marijinemu brezmadežnemu Srcu, ga ona vodi v globine Jezusovega presvetega Srca, v neizmerne globine Božje ljubezni. Ona je najkrajša, najčudovitejša in najvarnejša bližnjica k Jezusu, srednica in priprošnjica pri njem. Po Mariji k Jezusu!

Mati Marija se je v svojem življenju popolnoma posvetila svojemu Sinu, od spočetja ob angelovem oznanjenju pa vse do vznožja križa. Prvi, ki se je na tak življenjski način posvetil obema, je bil sv. Jožef. Vse svoje življenje in vse svoje moči je usmeril v služenje obema. Zato je bil takoj za Materjo Marijo najbolj povezan z Jezusom.

Marija je v odnosu do svojega Sina kot platno do slike. Platno je samo podlaga. Gledalec opazuje sliko in se ne ustavlja ob platnu, ki ga skoraj ne opazi. Marija hoče biti skrita, v ozadju. Njej gre le za to, da bi ljudje priznali njenega Sina in se ga z ljubeznijo oklenili ter se tako rešili. Ko na svatbi v Kani opazi zadrego zaradi pomanjkanja vina, na to opozori Jezusa in posreduje, da Jezus napravi prvi čudež. Služabnike napoti k Jezusu z naročilom: »Kar koli vam reče, storite.« Njena naloga je s tem izvršena. Sedaj je Jezus tisti, ki deluje naprej. Takšna je Marijina naloga tudi danes: Pripeljati ljudi k Jezusu, k njegovemu Srcu.

Marija nas s svojim zgledom vodi tudi k Jezusu, ki živi v bližnjem, zlasti v najbolj potrebnem. Ko sorodnica Elizabeta potrebuje pomoč, Devica Marija pohiti k njej, da bi ji stregla. V Kani hoče pomagati ženinu in nevesti. Kjer so ljudje v stiski, tam jim je Mati Marija posebno blizu.

Naši škofje so bili v preteklih dveh stoletjih goreči častilci brezmadežnega Marijinega Srca in so tako vodili ljudi k Jezusu. Bl. Anton Martin Slomšek je leta 1861 v mariborskem bogoslovnem semenišču ustanovil bratovščino Marijinega Srca. Friderik Baraga je imel v svojem škofovskem grbu podobo Marijinega srca. Anton Bonaventura Jeglič je bil goreč častilec in apostol Marijinega Srca, prav tako tudi Janez Gnidovec.

p. Anton

 

sreda, 30. junij 2021

ŽIVLJENJE IZ POSVETITVE JMS SRCE JEZUSOVO NAŠE UPANJE (5) Bogati sadovi, ki jih prinaša češčenje Srca Jezusovega

Papež Pij XII. v okrožnici o češčenju Srca Jezusovega piše: »Nešteti so namreč nebeški darovi, ki jih češčenje Presvetega Srca Jezusovega razliva v duše vernikov: očiščuje jih, poživlja z nadnaravno tolažbo ter jih spodbuja, da si pridobijo vse kreposti.«

Že papež Leon XIII. uči in za njim ponavlja Pij XII.: »Ta pobožnost, ki jo vsem svetujemo, bo vsem koristila.« Isti papež pravi, da je češčenje Presvetega Srca močno zdravilo zoper zlo današnjega časa. Pomoč moramo iskati »le pri njem, ki nas more s svojo močjo rešiti«.

Pij XII. za papežem Pijem XI. ponavlja, da je to češčenje hvalevredno in primerno za rast krščanske bogoljubnosti. Ni je pobožnosti, »ki bi duše bolj vodila do globljega spoznanja Jezusa Kristusa in jih bolj učinkovito nagibala, da ga bolj prisrčno ljubijo in bolj popolno posnemajo«.

Sv. oče Pij XII. takole izraža svoje upanje za naprej: »Upamo namreč, da bodo iz te pobožnosti tudi za naše čase prišle premnoge koristi.« »Medtem ko nas poživlja prijetno upanje in ko se v duhu vnaprej veselimo duhovnih sadov, ki bodo, kakor upamo, obilno privreli v Cerkvi iz češčenja Presvetega Srca, ponižno prosimo Boga, naj s svojimi mogočnimi milostmi blagoslavlja naše vroče želje.«

Iz Presvetega Srca našega Odrešenika priteka »obilnost zveličavnih voda, to je nebeških darov Božje ljubezni.« »Ti nebeški darovi Božje ljubezni napajajo številne sinove katoliške Cerkve z navdihovanjem in delovanjem Svetega Duha.«

Proti koncu okrožnice papež ugotavlja: Cerkev je »črpala iz tega češčenja bogate in razveseljive sadove. Sem spadajo brezštevilna spreobrnjenja h krščanski veri; pri mnogih je bolj živo zagorela sveta vera; in verniki so vse tesneje združeni z našim preljubeznivim Odrešenikom. Vse to se je v številnejših in jasnejših primerih pokazalo zlasti v teh zadnjih desetletjih.«

Če primerjamo tako imenovanih 'dvanajst obljub' ali sadov, ki jih je Srce Jezusovo po sv. Marjeti Alacoque zagotovilo svojim častilcem, s sadovi, ki jih ugotavlja papeževa okrožnica, vidimo veliko sorodnost.

p. Anton

 

torek, 29. junij 2021

»POJDITE K JOŽEFU« (3) Sv. Terezija Avilska o češčenju sv. Jožefa

Sv. Terezija Avilska v svojem življenjepisu posebej spregovori o češčenju sv. Jožefa. Pravi, da je bila vedno uslišana v vseh zadevah. Zato tudi drugim močno priporoča to češčenje. Takole piše:

»[…] Za svojega posredovalca in gospoda sem si izbrala slavnega svetega Jožefa in se mu prav goreče priporočala. Jasno sem spoznala, da me je prav ta moj oče in gospod rešil ne le iz tedanje stiske, temveč tudi iz drugih še večjih stisk, ki so se tikale časti in dušnega blagra, in da je dosegel celó več, kot sem si ga upala prositi. Ne spominjam se, da bi ga bila doslej prosila za kaj, v čemer mi ne bi bil ustregel. Čudovito je, kolikšne milosti mi je podaril Bog po posredovanju tega blaženega svetnika in kolikerih nevarnosti za dušo in telo me je po njem otel. Kakor kaže, je Bog drugim svetnikom podelil milost, da morejo pomagati le v zadevah določene vrste, v tem slavnem svetniku pa sem spoznala pomočnika za vse zadeve brez razločka. Brez dvoma nam hoče Gospod pokazati, da se v nebesih strinja z vsem, za kar ga prosi, saj mu je bil tudi na zemlji poslušen kot svojemu redniku in skrbniku, ki mu je imel pravico ukazovati. To so izkusile tudi druge osebe, ki sem jim svetovala, da se mu priporoče. Sedaj jih že veliko časti tega svetnika in vse je potrjeno, kar sem rekla.    

Njegov praznik sem praznovala vselej slovesno, kolikor sem mogla. … Vsakemu bi svetovala, naj časti tega svetnika, ker vem iz mnogih izkustev, kolikšne milosti dosega pri Bogu. Ne poznam nikogar, ki bi gojil pravo pobožnost do njega in mu služil s posebnimi vajami, da ne bi v večji meri napredoval tudi v kreposti; kajti svetnik kaj krepko vnema duše, ki se mu priporočajo. Mislim, da ga že nekaj let, vselej na njegov praznik, prosim za posebno milost, in še vselej sem bila uslišana. Če prošnja ni povsem dobra, izbere kaj boljšega zame […].      

Posebno naj bi se v ljubezni zanj vnemali taki, ki so predani notranji molitvi; ne vem namreč, kako bi se mogli spominjati kraljice angelov in se spominjati časa, ko je z detetom Jezusom toliko trpela, ne da bi bili hvaležni tudi svetemu Jožefu, ki jima je tako dobrotno pomagal. Kdor npr. ne najde učitelja za notranjo molitev, naj se odloči za tega slavnega svetnika in ne bo zgrešil. Bog daj, da se ne bi pregrešila s tem, da tako smelo govorim o njem! Čeprav se javno štejem med njegove častilke, sem mu vendar le nemarno služila in ga površno posnemala. Ta svetnik torej je povzročil v svoji znani dobroti, da sem spet mogla vstati s postelje in shoditi ter da nisem bila več hroma. Jaz pa, kakršna sem, sem to dobroto slabo izkoristila.«

Dodajmo še ljubek zapis sv. Terezije Deteta Jezusa o nazareški Družini. »Kako lepo bo spoznati v nebesih vse, kar se je zgodilo v sveti Družini! Ko je mali Jezus začel odraščati, je morda rekel Devici Mariji, ko je videl, da se posti: 'Jaz bi se tudi postil.' In Devica Marija je odgovarjala: 'Ne, moj mali Jezus, ti si še premajhen, ti nimaš moči.' Morda pa mu tega ni upala braniti. – In dobri sv. Jožef! O, kako rada ga imam! On se ni mogel postiti zaradi napornega dela. – Vidim, kako obla, potem si od časa do časa obriše čelo. O, kako se mi smili! Kako se mi zdi, da je bilo njihovo življenje preprosto! – Rojakinje so se prihajale po domače pogovarjat z Marijo. Včasih so jo prosile, naj jim zaupa svojega malega Jezusa, da bi se šel igrat z njihovimi otroki. In mali Jezus je pogledal Marijo, da bi ugotovil, če se sme iti. Včasih so dobre žene šle tudi naravnost k Jezusu in mu preprosto rekle: 'Pridi se igrat z mojim dečkom!' itd. – Ko mislim na sveto Družino, si zelo rada predstavljam čisto navadno življenje. Ne vse tisto, kar nam govorijo, vse tisto, kar domnevajo. Na primer, da je mali Jezus zgnetel iz zemlje ptice, dihnil vanje in jim dal življenje. Ah, kje pa, mali Jezus ni delal takih nepotrebnih čudežev, niti zato, da bi razveselil svojo Mater. Zakaj pa potem niso bili preneseni v Egipt po čudežu, ki bi bil veliko bolj potreben in tako lahek za ljubega Boga. In v hipu bi se znašli tam! Pa ne, vse v njihovem življenju je potekalo tako kakor v našem. – In koliko težav, razočaranj! Kolikokrat so leteli očitki na dobrega sv. Jožefa! Kolikokrat mu niso hoteli plačati njegovega dela! O, kako začudeni bi bili, če bi vedeli vse, kar so pretrpeli! Itd. Itd.«

Anton Štrukelj