Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sobota, 9. april 2016
Romanje na Brezje ob sprejemu Marije Romarice 12. maja 2016
Letos bo prva fatimska pobožnost ob sprejemu Marije Romarice v četrtek, 12. maja ob 18.00 na Brezjah. Slovesnost sprejema in somaševanje bo vodil ljubljanski nadškof msgr. Stanislav Zore. Spodobi se, da gremo tja tudi mi, ki se običajno zbiramo 13. v mesecu v stiški baziliki. Iz Stične bomo z avtobusom krenili ob 16.00. Ustavili se bomo tudi na Rakovniku v Ljubljani okrog 16.45. Prijavite se na tel. 01/78 77 100 ali na E pošto: anton.nadrah@rkc.si do konca aprila. Zaželene so tudi narodne noše.
petek, 8. april 2016
Brat Elred je dobil belo cistercijansko obleko
Naš postulant, pripravnik za vstop v cistercijanski red, Stanko Jeneš iz župnije Beltinci v Škofiji Murska Sobota je na praznik svetega Jožefa, 19. marca 2016, začel v našem samostanu enoletni noviciat, dobil belo obleko novinca in novo ime brat Elred. Obred preobleke v kapiteljski dvorani, ob navzočnosti staršev in samostanske družine, nato somaševanje v stiški baziliki je vodil opat Janez Novak. Da se novinec predstavi našim bralcem in poprosi za njihovo molitev za vztrajnost, je odgovoril na nekatera vprašanja.
Kakšni
so tvoji vtisi o življenju v samostanu? Kaj je bilo zate težko in kaj lahko?
Moji
vtisi so zelo pozitivno naravnani. Življenje v samostanu je v precejšnji meri
takkšno, kot sem si ga predstavljal, v nekaterih pogledih pa je drugačno. Kaj
posebno težkega v dosedanjem bivanju nisem opazil. Seveda ne morem reči, da je
to življenje v celoti lahko. Tudi tukaj se soočamo s težavami, a se mi zdi, da
te ne pridejo toliko do izraza ali pa jih je manj. Morda tudi zaradi
oddaljenosti od sveta. Sicer je danes v tej kakofoniji informacijske dobe težko
doseči popolno odtujitev od sveta, toda že ta oddaljenost od sveta, ki jo
doživljam v samostanu, prinaša več notranjega miru in večjo odprtost za Božjo bližino.
Kaj
pričakuješ od noviciata?
Težko
rečem. Po pravici povedano nimam nobenih specifičnih pričakovanj. Sam vidim to
obdobje kot nadaljevanje do zdaj preživetega časa v samostanu. Niti ne kot
vmesno stopnico med časom postulata in zaobljubami, marveč bolj kot le del
poti, po kateri sem že pričel hoditi. Seveda to ne pomeni, da se ne zavedam
pomembnosti tega obdobja, toda za zdaj se mi zdi, da se noviciat ne razlikuje
pretirano od postulata. Razlika seveda obstaja in je še posebej očitna na
simbolni ravni – nova obleka, novo ime … V noviciatu bi si naj torej kandidat
prizadeval postati nov človek. Toda za to bi se morali prizadevati celo
življenje. Tako sta tako postulat kot noviciat navsezadnje oba priprava na
življenje v cistercijanskem redu in si delita osnovno namenskost.
Zakaj
si si izbral ime Elred?
Sam
nisem gledal toliko na izbiro imena, kot na izbiro zavetnika in vzornika, ki
sem ga iskal med cistercijanskimi svetniki. Glede na to, da jih še ne poznam
veliko, je bilo pričakovati, da si ga bom izbral med vidnejšimi predstavniki te
množice. Nekako mi je Elred, eden izmed štirih največjih svetnikov
cistercijanskega reda, še najbolj padel v oči, med drugim tudi zaradi že
obstoječih skupnih točk: ljubezni do literature ter zanimanja za cerkvene
očete.
Ali
si želiš postati duhovnik?
Da.
Željo po duhovniškem poklicu sem imel že pred željo po redovnem poklicu in se
tudi ob pojavu slednje želje ni zmanjšala.
sreda, 2. marec 2016
Odmevi 2
Hvala za vse, kar je bilo narejenega, posebno
pa izmoljenega v samostanu po vas vseh in za nas. Vi boste letos v dvakratnem
svetem letu. V letu usmiljenja bo vse nas in vas na poseben način obiskala
Marija iz Fatime. Zase si zelo želim, da bi bila vsaj nekaj dni prisotna pri
vas, če ne v resnici, pa v molitvi. Vse naj novorojeni Odrešenik blagoslovi in
podeli svoj mir tudi v letu 2016.
Ivanka
torek, 1. marec 2016
ODMEVI
Ko sem slučajno, ali pa ne, nekaj brskal po zapiskih, sem naletel na svoj prepis tonskega zapisa predavanja slovaškega škofa Pavla Hnilice junija 2004 v Stični. O fatimskih napovedih je povedal tole: »Če zdaj vzamemo prav fatimske napovedi, ki se nanašajo na Rusijo in so se te stvari uresničile, moremo prav tako tudi druge napovedi sprejemati kot verodostojne, ker imamo že potrditev v tem velikem dejstvu. Kako pomenljivo je rekel sv. oče [Janez Pavel II.]: 'Svetovne odločitve, torej usode narodov glede prihodnosti, te odločitve ne bodo sklenjene v svetovnih središčih, kakor je Washington, Moskva, Berlin, Bruselj, ampak te usodne odločitve za prihodnost sveta se bodo izvršile v Marijinih svetiščih. Vse je odvisno od molitve.'«
Glede posvetitve Marijinemu brezmadežnemu Srcu
mislim tole: Bilo bi prav, da bi tisti, ki zavračajo posvetitev Marijinemu
brezmadežnemu Srcu, navedli argumente za to in se izjasnili. S tem bi
pravzaprav pokazali, da nasprotujejo Marijinim fatimskim sporočilom, ki
prinašajo Božji blagoslov na tiste, ki se posvetijo oziroma ves slovenski
narod.
Pepi
ponedeljek, 29. februar 2016
Po Mojzesovih stopinjah (7)
Zjutraj sem se zbudil že zelo zgodaj. Bil sem v strahu, da ne bi z bratom Frančiškom ponovno tekla za avtobusom, a tudi na bujenje se nisem več zanesel. Najbolj zanesljiva je bila lastna budilka. Budila me je že malo po četrti uri.
Vstal sem in se uredil.
Seveda, kolikor je bilo mogoče po tihem, da ne bi zbudil mirno spečega brata
Frančiška. Potem sem se usedel na posteljo in začel moliti brevir. To je naša
duhovniška dolžnost, saj jo je vsak duhovnik slovesno obljubil na dan posvečenja,
ko je klečal pred škofom posvečevalcem. Po končani molitvi brevirja sem začel
moliti še rožne vence. V to molitev sem položil prošnje vseh tistih, ki so me
prosili, naj zanje molim na svetih krajih.
Kmalu se je prebudil tudi
brat Frančišek. Opravil je jutranjo toaleto, potem pa sva začela pripravljati
kovčke za našo nadaljnjo pot. Do zajtrka sva imela vse pripravljeno in urejeno.
Zajtrk smo pojedli, kolikor
se je dalo hitro, saj je bila pred nami dolga pot. Ta dan smo bili namenjeni na
drugo stran Egipta k svetemu Antonu.
Ko smo nastopili pot, je bilo
sonce že visoko. Ni bilo megle, tako kot v jutru poprej. Ne vem ravno, v katero
smer smo se vozili, saj se v tujem ne znajdeš že kar prvi dan. Zanimiva je bila
vožnja, saj smo sredi mesta srečali pastirja, ki je ob štiripasovni cesti
peljal čredo ovac na pašo. Kje jim je našel pašo, ne vem. Mogoče smo bili že na
robu mesta. To je pač Orient, kjer se na enem mestu mešata današnji in pretekli
čas.
Proti vzhodu, kamor smo se
vozili, so bila velika gradbišča. Vse kaže na to, da se mesto hitro razvija in
širi. Toda kmalu se je začela puščava. Cesta, po kateri smo se vozili, je bila
lepa, široka in moderna. Čeprav smo se vozili sredi puščave, je bila dobro
osvetljena. Obcestne luči so bile na obeh straneh. To se je lepo videlo
prejšnji večer, ko smo pristajali. Ceste so bile razpeljane kot mreže po
puščavi, ker so bile osvetljene, so se tako dobro videle z letala.
Ko smo bili daleč od urbanega
življenja, je škof Jurij začel razlagati starozavezne dogodke, ki so bili
povezani z bivanjem Izraelovih sinov v Egiptu. Opozoril nas je, da smo postali
pozorni na povezanost med različnimi dogodki, ki so se zgodili pred odhodom
Izraelcev iz Egipta. Za to, da je Mojzes ostal pri življenju, je bila v ozadju
gotovo Božja roka, saj je Bog imel z njim velike načrte. Škof je poudaril, da
ni bilo brez pomena, da se je zgodila tista smrt, ko je Mojzes ubil
nepravičnega Egipčana, ki je delal silo Izraelcu. Stvar se je razvedela in
Mojzes je moral bežati. Hodil je na vzhod in prišel na Sinajski polotok.
Spoznaval je kraje in si zapomnil, kje so bili studenci in izviri vode. To je
bilo pomembno za tiste dni, ko je vodil Izraelsko ljudstvo iz sužnosti. Ker je
dobro poznal kraje, je vedel za poti in bližnjice. Še bolj pomembno pa je bilo,
da je vedel, kje bodo Izraelovi sinovi lahko pili, saj je voda nujno potrebna
za preživetje. V puščavi je mogoče preživeti le, če veš za studence. Običajno
so se poti tako ustalile, da so vodile od studenca do studenca. Le po poteh, ki
so bile speljane od enega vodnega izvira do drugega, je bilo mogoče varno
potovati in, kar je najbolj pomembno: preživeti.
Škof Jurij nam je govoril
tudi o izhodu Izraelcev iz Egipta. On dopušča možnost, da niso šli vsi na isti
dan iz Egipta. Pravi, da je popolnoma mogoče in tudi v skladu z Božjo voljo, da
so šli v več skupinah. Mogoče je pred glavnim valom ali skupino odšlo že več
manjših skupin. Ta, ki jo je vodil Mojzes, je bila gotovo največja in jo
opisuje druga Mojzesova knjiga.
Škof nam je veliko govoril,
ko smo se vozili na vzhod preko puščave. Bilo ga je zanimivo poslušati, ker so
bile njegove misli izvirne. Pripovedoval nam je o svojih razmišljanjih o
svetopisemskih dogodkih. Občudoval sem ga, ker je besedila znal na pamet. Tudi
točne navedke je stresal kar iz rokava.
Ob cesti se je razprostirala
puščava. Pusta in lepa hkrati. Rahlo valovita z malimi hribi, ravninami in
dolinami. Vse je bilo na videz mrtvo, le tu in tam je rastlo pritlikavo
grmičevje. Dobro je bilo mogoče videti, kje teče voda, kadar dežuje, saj je
bilo tam največ grmičev. No, mogoče boste presenečeni, ko pravim, da dežuje.
Da, tudi v puščavah dežuje, tudi tja vetrovi prinesejo oblake, da pada dež. A
tega je tako malo, da je komaj omembe vredno. Toda vse življenje, ki je skrito
v pesku takrat na hitro izbruhne in zraste. Tu in tam se zgodi, da pade več
dežja, kot je običajno, in takrat puščava zacveti. Vsa semena, ki so ždela v
pesku in čakala na vlago, poženejo in zacvetijo, v kolikor je mogoče kratkem
času. Takrat je puščava eno samo morje cvetov, ki se kot valovi pozibavajo v
vetru. To so čudeži, ki se dogajajo, a ne vsako leto. Mi tega seveda nismo
videli. Saj je bilo vse suho in pusto.
Po nekaj urah vožnje se je
pred nami odprl pogled na Rdeče morje, ki se po svetopisemsko imenuje tudi
Trstično morje. S škofom Jurijem smo se spraševali, zakaj se sploh imenuje
Rdeče morje. Pravega odgovora nismo našli. Morali bi vprašati prevajalce
Svetega pisma v grščino in latinščino. V teh prevodih se je prvič začelo
pojavljati poimenovanje Rdeče morje. V hebrejskem izvirniku pa se dosledno
imenuje Trstično morje. To ime je bolj razumljivo, saj ponekod res raste ob
obrežju veliko trstike, posebej tam, kjer so obale čisto nizke in se voda
razlije v močvirnate žepe.
Mogoča bi bila domneva, da so
stari Rimljani te oznake uporabljali tudi za označevanje strani neba. Tako so
morje, ki je bilo bolj severno imenovali Črno morje. Ono drugo, ki je bilo
južno, pa je dobilo ime Rdeče morje.
Preden smo prispeli do obale,
smo morali preko kontrolne točke, kjer so nas vojaki ustavili, povprašali, kam
gremo, kdo smo in, ali smo na avtobus sprejeli kakega tujca. Potem smo zavili k
obali in se ob morju vozili proti jugovzhodu. Sprva je bila pokrajina pusta ter
prazna, obala pa zapuščena. Na desni so se začele dvigovati gore, ki pa so se
nehale toliko pred obalo, da so med obalo in hribi lahko začeli graditi
turistična naselja. Teh je bilo toliko, da smo se zelo čudili. Veliko je bilo
že dokončanih, še več pa jih je bilo še v gradnji. To, kar smo videli, jasno
kaže, da se turizem v teh krajih hitro razvija. To naselje se imenuje Ain
Suokna. Mislim, da bi ga lahko enačili s starozaveznim Sukotom, kjer so se
ustavili Izraelci na poti iz egiptovske sužnosti.
To mesto, ali bolje naselje,
se razteza kilometre in kilometre daleč ob obali. Ponekod so naselja urejena v
turistične vasice z enakimi hišami, ki jih lahko najameš. Drugje so zgradili
ogromne hotele, ki se ponekod pnejo celo čez cesto, ki pelje pod njimi. Mislim,
da je to območje tudi raj za arhitekte, ki si lahko izmislijo celo najbolj
nemogoče oblike in jih uresničijo, saj so lahko izzivajoče privlačne.
Ti kraji so tudi raj za
turiste, posebej tiste, ki se radi potapljajo in občudujejo podvodni svet. Pod
vodo so namreč čudoviti koralni grebeni, ki navdušujejo s svojimi živimi
barvami in vsemogočimi oblikami. Delček tega smo videli, ko smo kot novomašniki
romali v Sveto deželo. V Akabskem zalivu smo takrat v izraelskem mestu Eilat
šli v podvodni akvarij. Mimo nas so plavale ribe vseh barv in oblik. Tudi
korale so bile tam. A to, kar smo videli, je bila samo malenkost. Še več je
bilo mogoče videti, če si se odločil za vožnjo s posebno podmornico, ki se je
potopila v ta prekrasni podvodni svet.
p. Branko Petauer
Naročite se na:
Objave (Atom)