Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

sreda, 25. november 2015

VEČ IN BOLJE MOLITI (19) Življenje kot hvalnica Očetu


Jezus ni slavil Očeta samo z molitvijo, temveč je vse svoje življenje spremenil v hvalnico Očetu. Svoj vrh je dosegla v smrti na križu. Posebna značilnost Jezusovega zemeljskega življenja in delovanja je bila v spolnjevanju Očetove volje. Kako je bila Jezusova srčna zadeva in njegovo življenjsko poslanstvo spolnjevanje Očetove volje, kažejo besede, ki jih pismo Hebrejcem polaga Jezusu v usta že ob njegovem prihodu na svet: »Glej, prihajam – o meni je pisano v knjigi – da izpolnim, o Bog, tvojo voljo« (10,7).
            Staršema, ki sta dvanajstletnega Jezusa žalostna iskala, je pojasnil, da mora biti pri tem, kar je njegovega Očeta. Te besede so posebno pomembne, ker so prve zapisane Jezusove besede in so bile izgovorjene v templju, ki je hiša molitve.
            V času javnega delovanja so učenci ob neki priliki prosili Jezusa, naj jé. Odgovoril jim je: »Moja jed je, da izpolnjujem voljo tistega, ki me je poslal, in dovršim njegovo delo« (Jn 4,34).       Ob drugi priliki je rekel:         »Ne iščem svoje volje, ampak voljo tistega, ki me je poslal« (Jn 5,30).   Spomnimo se na Jezusovo molitev na Oljski gori, v kateri je dostavljal, naj se zgodi Očetova volja.
            Vsi ti in mnogi drugi primeri kažejo, kako je bila v veselih in težkih trenutkih Jezusova največja skrb, da izpolni Očetovo voljo. Pri Jezusu ni šlo za zunanje spolnjevanje predpisov, ki je pri nas ljudeh tako pogosto. Šlo je za globino skrivnostnih medosebnih odnosov med Sinom in Očetom. Odnos Jezusa do Očeta je odnos ljubezni in pokorščine, pokorščine iz ljubezni. Ta odnos opažamo pri vsaki Jezusovi dejavnosti. Zato je bila vsaka Jezusova zavestna dejavnost hkrati molitev.
            Spolnjevanje Očetove volje je za vsakega pravega kristjana njegova vsakdanja »jed«. Če je tako, potem tudi naše življenje postaja molitev, to je ljubeča povezanost z Bogom, delovanje zanj in njegove načrte. Naša pot k Očetu vodi po Kristusu. On je pot. Zato se bomo z izrečno molitvijo in s svojo dejavnostjo, ki bo v skladu z Božjo voljo, vključili v Kristusovo molitev in njegovo dejavnost, njegovo ljubečo pokorščino Očetu. Po Kristusu bomo dosegli popolno edinost z Očetom. Druge poti ni. Kakor Jezusovo je tudi naše življenje skupaj z njim hoja k Očetu.
            Naravnanost na Očeta v molitvi in v delovanju, v izpolnjevanju Očetove volje, je jedro Jezusove molitve. Lepo to jedro izraža prošnja v očenašu: »Zgodi se tvoja volja.«
            Svetniki so znali biti hkrati pri Bogu in pri delu. Sv. Izidor, kmet, je vsako jutro odšel najprej v cerkev, nato šele na polje. Življenjepis o tem svetniku pravi:
»Vsa njegova opravila so bila bogoslužna: ko je z roko držal plug, se je pogovarjal z Bogom. Vztrajna povezanost z Bogom mu je dala, čeprav ni nikoli hodil v šolo, tisto vedro jasnost in mirnost, kateri mu je vsak zavidal. Česar se ni mogel naučiti iz knjig, mu je bilo neposredno dano od Boga po milosti molitve. Vse njegovo življenje je bilo skrivnostno sporazumevanje z Božjo ljubeznijo.«
Mnogi marijansko usmerjeni svetniki so s pomočjo svoje duhovne Matere po Kristusu dosegli zelo tesno povezanost z nebeškim Očetom, npr. sv. Ludvik Marija Grignion Montfortski.
            Znani kirurg dr. Christian Barnard, štirikratni doktor, specialist za presajanje človeških src, je lepo povedal, kako moli in kako svoje življenje in delovanje povezuje z Bogom:
            »Tudi jaz molim. Vsi v družini molimo. Molimo zlasti zjutraj; molim pa tudi, če sem v letalu, ko vozim avto ali ko čakam na avtobus. Moj pogovor z Bogom je zelo preprost. Ne prosim ga za velike reči. Prosim ga predvsem za to, da bi mogel na kar najboljši način nadaljevati svoje delo. Prosim ga tudi, naj varuje mojo ženo, moja otroka, vso mojo družino ... Še naprej ponavljam Davidov psalm:'Gospod je moj pastir, nič mi ne manjka; na zelenih pašnikih mi daje ležišča. K vodam počitka me vodi, mojo dušo poživlja.' Naučite se tudi vi teh besed, ki so mi vedno prinesle toliko miru.«
p. Anton

torek, 24. november 2015

MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo


Napredovali smo za dve zrni. Na Marijino priprošnjo naj dobri Bog po božje povrne vsem, ki sodelujete! Posebno se odlikujejo tri molivke iz ene župnije. V tem mesecu so na škofovski sinodi v Rimu zbrani zastopniki škofovskih konferenc z vsega sveta. Razpravljajo o tako zelo pomembni zadevi, kot je družina. Gre za to, da bi bile naše družine čim bolj upodobljene po sveti nazareški Družini. Naši nadpastirji bodo razpravljali, a tudi molili. Mi pa naj bi v tem času zanje več in bolje molili. Tudi ko molimo za duhovne poklice, vključujemo naše družine, kajti iz dobrih družin redno prihajajo dobri duhovni poklici. Pri Bogu in pri ljudeh so sicer možne izjeme, a to so le izjeme. Spomnimo se na Jezusove besede: »Brez mene ne morete ničesar storiti.« »Prosite in boste prejeli, iščite in boste našli, trkajte in se vam bo odprlo!«

ponedeljek, 23. november 2015

Pričevanje madžarskega naroda za Devico Marijo


Po porazu madžarske revolucije leta 1956 je v srcih mnogih ljudi, tako v izseljenstvu kot v domovini, zavladalo prepričanje, da svoje zaupanje lahko položijo le v zavetnico madžarskega naroda, Devico Marijo. Materinska ljubezen Device Marije in njenega Božjega Sina pa ni šibka obramba. Nasprotno, gre za milo, vendar nepremagljivo moč, ki more spremeniti tok zgodovine. Kdo bi mogel verjeti, da se bodo, po tolikem prelitju krvi, čez nekaj desetletij naše sanje uresničile po mirni poti? In kdo bi verjel danes, da sredi tolikega nerazumnega sovraštva, bratomornih vojn, preganjanja in nasilja nad kristjani na mnogih krajih sveta, Devica Marija, katere Sin je pomiril vihar, še naprej gleda na nas, na našo Cerkev, na naš Madžarski narod? Veliko dolgujemo v tem pogledu p. Luisu Kondorju, ki nam je pomagal dojeti fatimsko skrivnost in nas spodbudil, da smo posvetili našo nadškofijo Esztergom-Budapest Devici Mariji na našem romanju leta 2003, in da smo tri leta za tem, ob 50. obletnici madžarske revolucije in ob 550. obletnici naše zmage v Nador-fehervaru posvetili ves madžarski narod Marijinemu brezmadežnemu Srcu. Pozneje, leta 2007, pa smo pred njenim kipom v Fatimi, skupaj z evropskimi škofi, posvetili in izročili v varstvo Devici Mariji ves evropski kontinent.
Kardinal Peter Erdo

nedelja, 22. november 2015

Fatimsko svetišče pripravilo pripomoček za Marijino romanje po škofijah


V okviru tega načrta je fatimsko svetišče pripravilo različne pripomočke in jih poslalo v posamezne škofije za pripravo različnih slovesnosti med obiskom Marije romarice. Iz Fatime se je podal na pot prvi fatimski kip, ki je v '50 – ih letih prejšnjega stoletja prepotoval ves svet in je bil leta 2003 umeščen v baziliko Kraljice rožnega venca.
LeopolDina Simões

sobota, 21. november 2015

Posebna pobuda portugalskih škofov


Portugalska škofovska konferenca, zbrana na plenarnem zasedanju v Fatimi aprila 2015, je izdala posebno pobudo, v kateri je to Marijino romanje poimenovala »velik misijon nove evangelizacije« in naročila vernikom, naj se pripravijo na prisrčen sprejem, ki naj ga zaznamuje veselje zaradi srečanja v veri s podobo Matere Boga in Matere ljudi. »Izkoristimo ta trenutek milosti,« je rečeno v povabilu, »da povabimo Božje ljudstvo, naj vstopi v globino obhajanja svoje vere, posebej z udeležbo pri evharističnem slavju, obhajanju zakramenta sprave in bolniškega maziljenja ter češčenja Najsvetejšega, ki je tako značilno za fatimsko duhovnost, k obnovitvi molitve rožnega venca v krščanskih družinah, ki naj ga spremlja premišljevanje Svetega pisma in tiha kontemplacija.« Škofje poudarjajo izrazito marijanski značaj portugalskega naroda in samo Fatimo, saj »fatimsko marijansko sporočilo in fatimska duhovnost dejansko odpirata srca ljudi za sprejem veselega oznanila, ki ga prinaša Cerkev«.