JANEZ XXIII. je v svojem Dnevniku večkrat
zapisal, kako je imel težave z raztresenostjo. Takole toži: »Danes se dolgo
časa nisem mogel zbrati. Toda kaj govorim? Saj se znam tako malo zbrati!« Kot
bogoslovec je zapisal: »Ne znam premišljevati skrivnosti rožnega venca.« V
prvem letu svojega duhovništva se je zaobljubil, da bo vsak večer zmolil rožni
venec, in pripominja, da mu pomeni veliko moč, čeprav je včasih še vedno samo
ustna molitev. Kot beneški patriarh se je leta 1953 odločil, da bo vsak dan
zmolil vse tri dele rožnega venca. Nekaj let kasneje si je vse tri dele rožnega
venca naložil kot obveznost. Obiskovalcem iz francoske škofije Bordeaux je
priznal: »Vsak dan zmolim vse tri dele rožnega venca, toda za to je treba bolj
zgodaj vstati!«
Udeležencem kongresa za duhovne poklice je dejal:
»Vprašanje duhovniških in redovniških poklicev je velika skrb vašega papeža,
neprestana prošnja njegovih molitev … V ta namen molim četrto skrivnost
veselega dela rožnega venca, ko premišljujemo o Mariji, ki je večnega velikega
duhovnika nove zaveze darovala nebeškemu Očetu.«
»V skrivnostih SVETLEGA DELA
rožnega venca (Jezusov krst, svatba v Kani, Jezusovo javno življenje, Jezusova
spremenitev na gori, evharistija), razen v Kani Galilejski, je MARIJINO
PRISOTNOST mogoče čutiti le v ozadju.
Evangeliji komaj kažejo na
njeno priložnostno navzočnost v tem ali onem trenutku Jezusovega oznanjevanja
(prim. Mr 3,31–35; Jn 2,12) in ničesar ne govorijo o njeni morebitni
prisotnosti v prostoru zadnje večerje v trenutku postavitve zakramenta
evharistije.
Vloga, ki jo opravi v Kani, na neki način
spremlja vso Jezusovo pot. Razodetje, ki pri krstu izhaja neposredno od Očeta
in odzvanja v oznanjevanju Janeza Krstnika, se v Kani pojavi na njenih ustnicah
ter postane velik materinski opomin, ki je namenjen Cerkvi vseh časov: »Kar
koli vam reče, storite« (Jn 2,5). Gre za naročilo, ki je odličen uvod v
Kristusove besede in znamenja v času njegovega javnega delovanja ter ustvarja
marijansko ozadje vseh 'skrivnosti luči'.«
Janez Pavel II.