Predragi prijatelj, sam dobro veš, da pri mašni daritvi ne smeš biti podoben tujemu ali nememu gledalcu v kakšnem gledališču ali kinodvorani. Od tebe pričakujem mnogo več. Da mojega pričakovanja ne boš razočaral, moraš dobro razumeti mašne obrede in molitve. Vsaka mašnikova kretnja in kretnja zbranega občestva ima svoj pomen. Mašna daritev se pomenljivo začne z znamenjem križa in v imenu Svete Trojice, konča pa z besedami zahvale: Bogu hvala. Pri vsaki mašni daritvi gre za čudovito dejavnost vse Svete Trojice, dejavnost, ki tako zelo razodeva, da je Bog ljubezen.
Sodelovanje pri mašni daritvi je zunanje in
notranje. Zunanje je tisto, kar se vidi in sliši, notranje sodelovanje pa se
dogaja v srcu. Zunanje sodelovanje je v službi notranjega, ki je
najpomembnejše.
Svoje sodelovanje z dogajanjem na oltarju
izraziš s tem, da skupaj z drugimi vstaneš, se prikloniš, klečiš, sediš, hodiš,
si v tihoti. S tem pokažeš, da pri mašni daritvi sodeluje ves človek, ne samo
duh, ampak tudi telo. Stoja, sedenje, klečanje, prikloni, vse to je povezano z
vsebino mašne daritve in pomaga to vsebino razumeti, hkrati pa pripomore k
povezanosti z Bogom in navzočimi verniki.
Stoja je znamenje spoštovanja in pozornega
poslušanja. Sedimo pri poslušanju Božje besede. S poklekom in klečanjem
izrazimo češčenje, molitev, zbranost, ponižnost, majhnost, spoštovanje in
prošnjo. Hodimo, ko pridemo v cerkev, ko prinašamo darove k oltarju in ko gremo
k svetemu obhajilu. Tudi sveta tihota ima pri mašni daritvi svoj pomen.
Gospod Jezus, rad se
bom poglabljal v mašno daritev. Trudil se bom, da bom že doma prebral mašna
berila. V roke bom vzel tudi kakšno delo, ki govori o sveti maši. Če mi bo
mogoče, bom tudi ob delavnikih hodil k maši. Nikoli pa je ob nedeljah in
praznikih ne bom opustil po svoji krivdi. Kolikor je v moji moči, se bom trudil
za zbranost. Pomagaj mi, da moje sodelovanje ne bo mehanično, ampak naj čuti
srce, kar usta govore.