Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sreda, 6. maj 2015
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo
V teku enega meseca smo napredovali za 2 zrni. Bog povrni vsem sodelujočim. Kdor ne more moliti rožnega venca, lahko daruje za duhovne poklice svoje trpljenje ali kakšno odpoved. Tudi če večkrat čez dan rečemo: »Gospod, pošlji delavcev na svojo žetev!« je že veliko vredno. Naše molitve in dobra dela imajo tem večjo vrednost, čim več vere, zaupanja in zlasti ljubezni vložimo vanje. Bog kliče tudi danes, človek pa doživlja mnoge ovire, da se ne more odločiti. Zato je tako pomembna pomoč od zgoraj, ki si jo izprosimo z molitvijo.
torek, 5. maj 2015
Grešno življenje duhovnikov je pogosto odvračalo in še odvrača ljudi od vere.
V knjigi Pavleta Zidarja (+ 1992) Hokuspokus
kaplan se kaplan pogovarja z materjo sedmih otrok. Mater vpraša o njeni
veri:
– Vi je potemtakem ne bi dali za nič?
– Za nič, gospod!
– Tudi če bi videli duhovnika grešiti?
– Sem jih že videla in jih še bom. Dolgo sem na svetu.
Videla sem že vse grdobije. Saj ni duhovnik moja vera. Moja vera je Jezus.
An
ponedeljek, 4. maj 2015
Newman piše:
"Eno dobro delo kljub vsemu še ni jamstvo za naslednje. Tudi najboljši
ljudje so nezanesljivi. Veliki so, drugič spet majhni. Trdno stoje, nato pa
padejo. Taka je človeška krepost. Opozarja nas, naj na svetu nikogar ne imenujemo
Gospoda, ampak naj dvigamo oči k svojemu brezgrešnemu in popolnemu Gospodu.
Opozarja tudi, naj postajamo v sebi ponižni in premišljamo to, kakšni moramo
biti šele v Gospodovih očeh, če se že sebi in drugim zdimo tako na tleh in
nevredni."
nedelja, 3. maj 2015
Drugi vatikanski cerkveni zbor omenja napake v Cerkvi
"Čeprav je Cerkev v moči
Svetega Duha ostala zvesta Gospodova nevesta in ni nikdar prenehala biti v
svetu znamenje odrešenja, ji vendar nikakor ni neznano, da med njenimi udi, naj
bodo to kleriki ali laiki, v dolgi vrsti preteklih stoletij ni manjkalo takih,
ki so se izkazovali za nezveste Božjemu Duhu. Tudi v našem času je Cerkvi dobro
znano, kolikšna je razdalja med oznanilom, ki ga razglaša, in med človeško
slabostjo tistih, katerim je evangelij zaupan. Naj zgodovina glede teh napak
sodi karkoli, gotovo je, da se jih moramo zavedati in se zoper nje odločno
boriti, da ne bodo napravljale škode širjenju evangelija" (CS 43,6).
Kakor je treba sprejemati
sebe s svojimi omejenostmi in napakami, tako je treba sprejemati tudi vse
ljudi, kristjane in nekristjane, duhovnike in laike, z njihovimi omejenostmi in
napakami. Vsi smo slabotni, po izvirnem grehu k slabemu nagnjeni. Treba je
priti do te stopnje, da nas še tako velike napake ljudi ne bodo odvračale od
dobrega, ampak nam bodo opozorilo, da se sami še bolj vneto prizadevamo za
dobro. Tako bomo omejili tudi svoje napake, ki jih sami pogosto niti ne
opazimo, drugi pa zaradi njih padajo.
sobota, 2. maj 2015
LETO VERE SE NADALJUJE POGLABLJANJE V VERI (37) Ovira za vero so slabi kristjani
Newman je imel
glede bivanja Boga takšno gotovost kakor glede bivanja samega sebe. Opiral se
je pri tem predvsem na svojo vest. Pogled na toliko slabih zgledov ljudi okrog
sebe in v zgodovini pa ga je zbegal, da je v knjigi Izpoved mojega življenja zapisal:
"Če ... usmerim svoj
pogled od sebe v svet ljudi, me to napolnjuje z nedopovedljivo žalostjo. Zdi
se, da svet veliko resnico (o bivanju Boga), ki sem z njo povsem prežet, taji.
Zaradi tega sem nujno tako zbegan, kakor če bi svet zanikal moje lastno
bivanje. Ko bi pogledal v ogledalo in ne bi uzrl svojega obraza, bi se me lotil
enak občutek kakor sedaj, ko gledam v živi in nemirni svet in ne vidim odseva
njegovega Stvarnika. To je zame ena izmed velikih težav pri tej absolutno prvi
verski resnici, o kateri sem pravkar govoril. Ko bi ne bilo tega glasu, ki tako
jasno govori v moji vesti in mojem srcu, bi bil ob pogledu v svet ateist ali
panteist ali politeist."
Toliko slabih zgledov v
zgodovini in sedanjosti je vodilo Newmana, kakor pripoveduje v isti knjigi, do
prepričanja o obstoju izvirnega greha:
"Tako mislim o svetu: - če Bog je in ker Bog je, je človeški rod že od vsega začetka zapleten v strašno
prakrivdo. Izgubil je zvezo s Stvarnikovimi nameni. To je dejstvo, ki je tako
resnično, kakor je resnično dejstvo Božjega bivanja. In zaradi tega je nauk, ki
ga imenujejo teologi izvirni greh, v mojih očeh skoraj tako gotov kakor bivanje
sveta in bivanje Boga."
Davorina je odbijalo od
Cerkve in vere neprimerno ravnanje duhovnika:
"Za neke velikonočne
praznike sem prišel domov. Prva očetova skrb je bila, če sem bil pri spovedi.
Ker nisem bil, sem moral k domačemu župniku. Že dolgo nisem bil pri spovedi in
namen, da bi šel, je že zdavnaj izginil. Na očetovo željo sem šel, čeprav z
odporom. Toda po njej sem še bolj zdrsnil z roba ceste, ki naj bi me vodila za
Kristusom. Spovednik ni imel niti malo razumevanja z mojimi slabostmi, ni me
potolažil ali spodbudil, da stopim na pravo pot, pač pa me je hudo obsodil.
Samo karanje človeka ne dvigne. Razočaran sem zapustil spovednico in sklenil,
da se v celoti odrečem vsemu, kar diši po veri, in vsemu, kar uči Cerkev.
Duhovnik me je dokončno odvrnil od vsega, kar mi je dal dom in tistih nekaj let
verouka ...
Samo
tisti, ki živi iz evangelija, ima resnično moč nad človeškimi slabostmi.
Obsojanje še ni nikoli rodilo pravega razumevanja in zaupanja, kaj šele
ljubezni. Tudi danes se zgodi, da ima kakšen duhovnik dokaj čuden odnos do
spovedancev v spovednici. Sem za dober nauk, ki nam pomaga k boljšemu spoznanju
sebe in svojih slabosti, zato duhovnik v spovednici naj ne bo sodnik, marveč
tolažnik in spodbujevalec k dobremu."
Naročite se na:
Objave (Atom)