Kdor želi v molitvi, petju ter prijateljskem druženju in s polnočnico pričakati in začeti novo leto, naj se nam pridruži. Začetek v sredo, 31. decembra, ob 20.00 v Opatovi kapeli. Konec po polnočnici, zakuski in srečelovu. Prijave niso potrebne, lahko pa prinesete s seboj kaj za zakusko, da delimo med seboj.
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sreda, 31. december 2014
torek, 30. december 2014
ZGODBE ZGODNJEGA CISTERCIJANSKEGA REDA O vitezu, ki so ga duše v vicah rešile iz smrtne nevarnosti
Neki vitez se je posvečal spominu na rajne s
pobožno molitvijo k Bogu. Sklenil je, da bo vedno, kadar bo šel preko trga,
pred cerkvijo postal in, proti vzhodu obrnjen, skrbno zmolil Očenaš za duše v
vicah. Zgodilo pa se je nekoč, da so ga nenadoma obkrožili sovražniki, ki so ga
zasledovali, da si je moral v smrtni nevarnosti prav z begom rešiti življenje.
Hitro jo je odkuril in pritekel do obzidja, ki je obdajalo pokopališče. Stekel
je skozi pokopališče. Medtem ko je tekel, se je spomnil na pobožno navado. Navdajal
ga je obup in je premišljeval, ali naj kljub življenjski nevarnosti zmoli
molitev za verne duše ali ne. Sklenil je, čeprav v smrtni nevarnosti, da ne bo
odtegnil vernim dušam pomoči svoje molitve, ampak, če bo taka božja volja,
padel s sulico preboden preko grobov tistih, za katere je molil. Zato se je
ustavil, se umiril in, obrnjen proti vzhodu, začel moliti Očenaš s toliko
čistejšim občutkom pobožnosti, kolikor bolj je bil prepričan, da ga moli
zadnjikrat. Medtem pa so pridrveli njegovi sovražniki z velikimi koraki, polni
zavisti in smrtnega sovraštva. Ko so zagledali tega moža, kako spoštljivo je
tam stal, so bili prepričani, da je v smrtnem strahu ohromel. Nameravali so
vdreti na pokopališče in onečastiti nedotakljivost božje njive, a so nenadoma
opazili, kako je oborožena množica napolnjevala pokopališče. Prepričani so, da
so to bile duše pokojnih, za katere je molil. Obdale so ga, da je lahko
dokončal molitev, ki jo je zanje začel, ga opazovale s svetim navdušenjem in
vihtele meče ter sulice proti sovražnikom. Ko pa so ti spoznali nenadno
spremembo položaja in grozečo jim množico oboroženih mož, so prestrašeni
zbežali. In tisti, ki so prišli, da bi uničili tuje življenje z umorom, so
imeli veliko srečo, da so si mogli z begom rešiti življenje. Tisti pobožni
molivec pa ni videl o tem dogajanju ničesar. Ko je končal svojo molitev, je
zopet začel bežati še hitreje. Začudil se je, da je sploh mogel uiti
sovražnikom, ki so mu bili že tako za petami.
Ko sta se nasprotni strani čez čas spravili in
vzpostavili mir, sta se zaupno spraševali, oni, zakaj je v smrtni nevarnosti
stal tako nepremično, on pa, zakaj so mu prizanesli z življenjem, čeprav so
imeli priložnost, da bi ga ubili, in oboji so zvedeli resnico o Gospodovi
skrivnosti, ker samo on dela velike čudeže.
nedelja, 28. december 2014
Nekaj podatkov o življenju božjega služabnika duhovnika Antona Strleta
Pri celotnem procesu za beatifikacijo je eno od
pomembnih prizadevanj kar najbolj natančno in objektivno spoznati življenje
božjega služabnika. Ob poglabljanju v arhivsko gradivo je pri prof. Strletu
bilo že do sedaj mogoče zbrati presenetljivo veliko zelo točnih datumov, včasih
prav do ure natančno.
Čisto kratko se zaustavimo pri nekaterih
pomembnejših dogodkih v njegovem življenju. Prof. Strle se je rodil na god sv.
Neže, 21. 1. 1915. Po svetu je divjala prva svetovna vojna. Strle je očeta
izgubil zgodaj. Komaj šest let je imel. Zelo pomembno je bilo deseto leto
njegovega življenja. Tedaj je na poseben način doživel božjo bližino in ta
dogodek je zaznamoval vse njegovo življenje. Sam ga je pojmoval kot izreden dar
božje dobrote in usmiljenja. Malo pred njegovim desetim letom pa je prišel v
župnijo mlad župnik Janez Pucelj, ki je imel velik vpliv na Strletovo duhovno
življenje. V mladem fantu je spoznal tudi veliko nadarjenost in duhovni poklic.
Ker je imel Strle pri vpisu v škofijsko gimnazijo v Šentvidu pri Ljubljani že
več kot 14 let, je moral napraviti po enem letu privatni izpit čez dve leti
gimnazije in pripravil ga je ravno domači župnik Janez Pucelj. Brez njega ne bi
bilo nič z gimnazijo.
Po letu in pol obiskovanja gimnazije mu je
umrla še mama (8. 1. 1932). Tedaj si je zavestno izbral drugo mater – Marijo,
kakor je kasneje sam zapisal. Po končani gimnaziji, ki jo je opravil z odliko,
je leta 1936 vstopil v semenišče in bil 29. junija 1941 (na začetku druge
svetovne vojne) posvečen za duhovnika. Še pred posvečenjem so ga predstojniki
določili za študijskega prefekta v Marijanišču, kjer je bil zadolžen za bodoče
učiteljiščnike. Po posvečenju je eno leto bival v semenišču, nato pa je bil
ponovno v Marijanišču, tokrat odgovoren za gimnazijce. Tako rekoč čez noč so ga
jeseni 1944 poslali v Novo mesto, kjer je prevzel verouk v vseh razredih
novomeške gimnazije.
Po vojni je bil trikrat zaprt: Najdaljši je bil
drugi zapor. Trajal je točno pet let (1947-1952). Od leta 1952 do začetka leta
1959 je deloval v župniji Planina pri Rakeku, kjer se je ves posvetil dušnemu
pastirstvu, vmes pa pridno študiral in pisal, tako da je na izrecno željo škofa
Vovka postal profesor na teološki fakulteti, kjer je začel predavati v letnem
semestru leta 1957. Leta 1959 se je preselil v Ljubljano in se z vsem srcem
posvetil delu na teološki fakulteti, vmes pa je bil od 1963 do konca leta 1965
še neuradni urednik Družine. Ob koncu tedna je do leta 1965 hodil pomagat na
različne župnije, od tedaj naprej pa vse do svoje smrti maševat in spovedovat v
uršulinsko cerkev, ki je leta 1966 postala župnijska cerkev. Še dan pred smrtjo
je v tej cerkvi maševal in spovedoval. Svoje zemeljsko življenje je zaključil
20. oktobra 2003.
p. Andrej Pirš FSO
četrtek, 25. december 2014
Evharistični čudež v Buenos Airesu leta 1992-96. Primerjava s čudežem v Lancianu in s svetim sindonom ter sudarijem
Po teh dogodkih je dr. Castañon naročil, naj se
laboratorijski izvid, narejen na drobcu hostije iz Buenos Airesa, primerja z
analizo čudeža v Lancianu, tudi tokrat ne da bi razkril izvor vzorca.
Znanstveniki, ki so naredili to primerjalno analizo, so zaključili, da se oba
izvida nanašata na isto osebo in oba pripadala krvni skupini AB+. Ta kri je
značilna za moškega, ki se je rodil na Bližnjem Vzhodu. DNK je enak tistemu na
svetem sindonu (torinskem platnu) in na sudariju (Veronikinem potnem prtu) v
Oviedu na Španskem.
Samo vera v izredni Božji poseg nam lahko da
logičen odgovor. Bog želi, da se zavemo njegove resnične navzočnosti v
Evharistiji. Evharistični čudež v Buenos Airesu je izreden, znanstveno raziskan
in naravno nerazložljiv dogodek. Prek tega znamenja želi Jezus v nas prebuditi
živo vero v njegovo resnično navzočnost v sveti Evharistiji, resnično, ne
simbolično. Samo z očmi vere, ne z našimi človeškimi očmi, ga lahko vidimo pod
podobo posvečenega kruha in vina. V Evharistiji nas Jezus vidi, ljubi in želi
rešiti. Nadškof Bergoglio je postal kardinal leta 2001 in ta čudež je bil
objavljen po dolgih in temeljitih raziskavah. Dr. Castañon, ki je bil prej
ateist, se je spreobrnil in postal katoličan ter pričuje o evharističnem
čudežu.
Danes je v cerkvi evharističnega čudeža
neprekinjenjo evharistično češčenje. Število obiskovalcev vedno bolj raste.
Govorijo tudi o čudežnih dogodkih.
Vsak evharistični čudež je znamenje, ki kaže na
resničnost čudežev po vsem svetu, ki se vsak dan dogajajo na naših oltarjih,
kjer se kruh in vino spreminjata v resnično poveličano Kristusovo telo in kri.
Povzeto po internetnih poročilih
sreda, 24. december 2014
Evharistični čudež v Buenos Airesu leta 1992-96 Znanstvene analize
Izvedene so bile temeljite znanstvene analize,
ne da bi sodelujoči vedeli za izvor tkiva in krvi. Glede na to, da hostija v
vodi več let ni razpadla, je msgr. Bergoglio, ki je medtem postal nadškof
Buenos Airesa, naročil znanstvene analize. Tisti, ki so jih izvajali, niso
vedeli za izvor snovi, ki so jo raziskovali. Analiza je bila najprej izvedena v
laboratoriju v Buenos Airesu, kjer so ugotovili, da imata kri in tkivo z belimi
in rdečimi krvničkami značilnosti živega človeka z utripajočimi celicami kot da
bi bile v srcu.
Leta 1999 so se obrnili na doktorja Ricarda
Castañóna Gómeza, znanega bolivijskega nevropsihofiziologa, da izvede dodatne
teste na obeh 'primerih', iz leta 1992 in 1996. Dne 6. oktobra 1999 je dr.
Ricardo Castañón [Rikárdo Kastanjón] ob navzočnosti nadškofovih predstavnikov
odvzel vzorec krvavečega mesa od spremenjene hostije iz leta 1992 in 1996 in ju
poslal, kakor sam pripoveduje, v genetični laboratorij Forence Analitycal v San
Francisco v Združene države. Dne 28. januarja 2000 so objavili, da so v poslani
snovi našli človeški DNK. Potrdili so, da gre za človeško kri z genetskim
kodom. Vzorca sta bila poslana tudi Johnu Walkerju na univerzo Sydney v
Avstraliji. Ta je ugotovil, da gre za mišične celice in bele krvničke, obojne
nepokvarjene. Raziskava je pokazala, da sta bili tkivi vneti in da je oseba,
kateri sta pripadali, pretrpela traumo. Leta 2003 je prof. Walker obvestil Castañóna,
da poslana vzorca »moreta ustrezati« vnetemu srčnemu tkivu.
Da bi zadevo bolj natančno raziskali, so
poslali vzorce enemu največjih strokovnjakov za srčne bolezni in sodnemu
izvedencu dr. Fredericu Zugibu v Združenih državah na Kolumbijski univerzi v
New Yorku. Njegovo poročilo je nastalo 26. marca 2005:
»Analizirana snov je delček srčne mišice iz
stene levega srčnega prekata, blizu srčnih zaklopk. Ta mišica je odgovorna za
krčenje srca. Naj spomnim, da levi srčni prekat poganja kri v vse dele telesa.
Srčna mišica, ki smo jo analizirali, je v vnetnem stanju in vsebuje veliko
število belih krvničk. To dokazuje, da je bilo v trenutku odvzema vzorčnega
tkiva srce živo. Prepričan sem, da je bilo srce živo, kajti bele krvničke zunaj
živega organizma umrejo, ker potrebujejo živ organizem, ki jih vzdržuje pri
življenju. Njihova navzočnost torej potrjuje, da je bilo v trenutku odvzema
vzorčnega tkiva srce živo. Vrh tega so bele krvničke prodrle v tkivo, kar kaže
na to, da je bilo srce pod močnim stresom, kot da je njegov lastnik utrpel
silne udarce po prsih.«
Nihče od raziskovalcev ni vedel, da vzorca
pripadata spremenjenima hostijama.
Dva Avstralca, novinar Mike Willesee in
odvetnik Ron Tesoriero, sta bila priči te analize. Novinar Mike Willesee spada
med najbolj znane novinarje v Avstraliji. Pozneje je postal katoličan. Ker sta
poznala izvor vzorčnega tkiva, sta bila osupla nad izjavo dr. Zugiba. Mike
Willesee je vprašal znanstvenika, koliko časa bi ostale bele krvničke žive, če
bi del človeškega tkiva hranili v vodi. Dr. Zugiba je izjavil, da bi prenehale
obstajati v nekaj minutah. Tedaj je novinar razodel zdravniku, da so gmoto, iz
katere je bil odvzet vzorec, od leta 1996 dalje hranili mesec dni v navadni in
potem tri leta v destilirani vodi in šele potem so leta 1999 odvzeli vzorec za
analizo. Dr. Zugiba je, zelo presenečen nad temi dejstvi, izjavil, da tega ne
more pojasniti nobena znanstvena razlaga.
Še bolj presenečen je bil, ko je od zdravnika
Castañona izvedel, da je analizirani vzorec delček posvečene bele nekvašene
hostije, ki se je na skrivnosten način spremenila v krvaveče človeško meso.
Osupel nad to informacijo je dr. Zugiba odgovoril: »Kako in zakaj se posvečena
hostija lahko spremeni in postane živo človeško bitje, ostane za znanost
nepojasnjena skrivnost, ki je povsem onkraj moje pristojnosti.«
Od leta 1996 do 2005 je minilo devet let, v
vzorcu pa so se celice še vedno gibale. Bele krvničke v mrtvem mesu razpadejo v
15 minutah.
torek, 23. december 2014
Evharistični čudež v Buenos Airesu leta 1992-96 Čudežna dejstva
Začelo se je leta 1992 v župnijski cerkvi Svete
Marije v trgovskem središču Buenos Airesa v Argentini, v mesecu maju, v istem
mesecu, v katerem je Bergoglio postal pomožni škof Buenos Airesa. V petek, 1.
maja 1992, so v cerkvi Svete Marije našli dva koščka hostije na tabernakljevem korporalu
in ju, po pojasnilu župnika patra Alejandra Pezeta, dali, kakor je navada, v
posodico z vodo in to postavili v tabernakelj, a koščka se v vodi nista
razgradila, ampak sta začela krvaveti. V nedeljo, 10. maja 1992, so pri večerni
maši na pateni zapazili še kaplje krvi.
Dne 15. avgusta 1996, na praznik Marijinega
vnebovzetja, je ob 19.00 pater Alejandro Pezet daroval sveto mašo v zgoraj
imenovani cerkvi. Po sveti maši ga je neka vernica opozorila na odvrženo
hostijo, ki je ležala pri vhodu v cerkev. Šel je tja in našel onečaščeno hostijo.
Položil jo je v posodico z vodo in vse skupaj shranil v tabernakelj v kapeli
Najsvetejšega.
V ponedeljek, 26. avgusta, je na svoje veliko
presenečenje videl, da se je hostija spremenila v krvavo meso. Obvestil je
nadškofa Antonia Quarracina, ki je naročil, naj se zadeva ohrani v tajnosti, se
fotografira in zapiše. Poročilo o vsem tem je bilo poslano v Rim. Posnetki,
narejeni 6. septembra, jasno kažejo, da se je hostija, ki se je spremenila v
košček krvavega mesa, tudi zelo povečala. Nato je ostala več let v tabernaklju
in tudi dejstvo samo je ostalo v strogi tajnosti.
ponedeljek, 22. december 2014
VEČ IN BOLJE MOLITI (10) Molitev in ljubezen do bližnjega
Ko sta prva dva človeka Armstrong in Aldrin 21.
junija 1969 stopila na luno, se je Aldrin
tudi obhajal. Po obhajilu pa je molil. V svoj dnevnik je zapisal:
"Zatopil sem se v molitev, a nisem molil
ne zase ne za svojo družino. Molil sem za vse ljudi in za srečno prihodnost
naše zemlje. Človek na zemlji mora doseči mir, a ne samo mir na bojnem polju,
najprej ga mora doseči v lastnem srcu. Zavedati se mora, da tvorimo na zemlji
eno samo človeško skupnost, nad katero ne bi smel gospodovati nihče drug kakor
le Bog."
Molitev za naše brate in sestre je velik dar, s
katerim jih obdarujemo. Jezus je molil za vse človeštvo. Že pred njim so
duhovni voditelji starozaveznega Božjega ljudstva pogosto molili za svoje
ljudstvo. V Cerkvi je polno molitev, v katerih se obračamo na Boga za potrebe
vseh ljudi. Velik pomen imajo kontemplativni redovniki in redovnice, ki živijo
bolj skrito življenje ter za Cerkev in svet veliko molijo. Ker so blizu
Kristusu v molitvi, so mu blizu tudi sredi trpečega človeštva.
Molitev drug za drugega je odlična oblika izkazovanja
medsebojne ljubezni. Pri njej pride lepo do izraza občestvo svetih. Molitev
doseže žive in pokojne. Mi molimo zanje, oni molijo za nas. Tako je molitev v
službi medsebojne ljubezni. Anselm Grün
v knjižici Molitev in spoznavanje samega sebe lepo pravi:
"Če molimo drug za drugega, odkrijemo, da
smo v globini povezani z vsemi ljudmi. Spoznamo, da je vse temno, kar vidimo v
bližnjem, tudi v nas; izgine težnja, da bi krivdo valili na druge. Tudi mi smo
krivi, da je bližnji tak, kakršen je ... Kdor poskuša gledati bližnjega v Božji
luči, kot človeka, ki ga Bog ljubi, preneha projicirati nanj svoje napake in
slabosti. Molitev za druge je res učinkovito sredstvo, da s tem prenehamo in da
resnično spoznamo svojo notranjost. Vodi nas tudi k boljšemu spoznavanju in
razumevanju drugih ljudi, ne da bi jih obsojali."
Naša molitev koristi našim bratom in sestram
tudi zato, ker nam samim pomaga, da jim z večjo zavzetostjo služimo. Če molimo
na pravi način, ne rastemo le v ljubezni do Boga, ampak tudi v ljubezni do
bližnjega. Zato molitev ni v prvi vrsti iskanje lastne sreče in še manj
trenutnega ugodja. Čim bolj bo naša molitev nesebična, tem bolj bo tudi nas
same osrečevala. Kdor za človeštvo dviga roke k molitvi, je največji dobrotnik
človeštva.
Neka mati je povedala: "Brez molitve ne bi
bila to, kar sem, moj mož to, kar je, moji otroci to, kar so! Pa ne mislim s
tem le na svojo in našo molitev, temveč tudi na molitev vseh, ki molijo zame in
za našo družino. Nikoli jim ne bom zadosti hvaležna."
Molitev nas usposablja, da laže prenašamo
različne krivice. Sv. Dorotej pravi:
"Kdor je v molitvi ali kontemplaciji, z lahkoto prenaša brata, ki ga
zmerja, in ostane miren."
Neka redovnica je zapisala: "Počasi sem odkrila vrednost molitve za
tiste, ki mi nasprotujejo ali mi delajo krivico, ki so mi zoprni. Laže jim
odpuščam, laže sem iskrena do njih. Molim pa tudi za tiste, ki trpijo zaradi
mene, zaradi moje nepozornosti, premajhne ljubezni."
Vemo, da je vera brez del mrtva. Vero in
molitev kot hčerko vere morajo zato spremljati dobra dela. Prava molitev vodi k
dejavnosti. Zato je še kako pomembno, kar pravi Pronzato v knjigi Rad bi molil: "Če si molil za mir, trudi se,
da boš okrog sebe ustvarjal mir, slogo in vzajemnost. Če si molil 'pridi k nam
tvoje kraljestvo,' zavihaj si pogumno rokave in začni graditi to kraljestvo. Če
si molil za pravico, moraš postati pravičen. Če si molil za trpeče, ne pozabi,
da te čakajo ... Kdor tvega, da gre molit v cerkev, mora priti ven spremenjen,
drugačen, z eno besedo, spreobrnjen.'"
Bernanos je zapisal: "Čudovito
je to, kako se moje mišljenje spreminja, kadar molim."
Za dobro molitev je potrebno, da odpustimo vsem
ljudem. Če je naš odnos do človeškega ti neurejen, ne bo mogel biti v redu z
Božjim Ti. Z odpuščanjem uresničujemo, kar zagotavljamo v očenašu:
"Odpusti nam naše dolge, kakor tudi mi odpuščamo svojim dolžnikom."
Prav je, da posnemamo Jezusa, ki je na križu molil za svoje sovražnike:
"Oče, odpusti jim, saj ne vedo, kaj delajo" (Lk 23,34).
Jezusovo naročilo, da se je treba pred
daritvijo spraviti s sprtim bratom, velja tudi za molitev:
"Če torej prineseš svoj dar k oltarju in
se tam spomniš, da ima tvoj brat kaj proti tebi, pusti dar tam pred oltarjem,
pojdi in se prej spravi z bratom, potem pa pridi in daruj svoj dar" (Mt
5,23 s).
Sv. Nil (u.
ok. 430) pravi: "Vse, kar v sovraštvu narediš bratu, ki te je žalil, bo
med molitvijo vstalo v tvojem srcu."
Naročite se na:
Objave (Atom)