Mesečna srečanja bodo v Opatovi kapeli v Stični na zadnji
petek v mesecu ob 20.00: 28. marca, 25. aprila, 30. maja, 20. junija, 25.
julija, 29. avgusta, 26. septembra, 31. oktobra, 28. novembra in 31. decembra.
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
ponedeljek, 28. april 2014
nedelja, 27. april 2014
NEDELJA BOŽJEGA USMILJENJA Stična, 27. 4. 2014 ob 15h v baziliki
PRIPRAVA
14.30 V spovednici: p. Branko,
g. Jože Koželj
14.30 prodaja knjig in podob pred cerkvijo: faranka, mladinka
Mizo in knjige ter podobe pripravi br. Frančišek,
prav tako prinese podobo usmiljenega Jezusa iz opatove kapele
Razdelitev knjižic po klopeh Molitvenik k Božjemu usmiljenju, Pojmo s srcem, kartonček za obnovitev
posvetitve JMS: br. Matevž
Pete litanije
MB: p. Avguštin, br. Frančišek,
odpevi na 6 vzklikov
Bralca
besedil med molitveno uro iz knjižice
Molitvenik k Božjemu usmiljenju: p. Avguštin, br. Matevž, gospa iz
Ljubljane, ki zastopa sv. Favstino
ljudsko petje vodi:
br. Frančišek; Orgle: g.
Luka
15.00 pesem: Raduj, nebeška se Gospa (št. 118)
POZDRAV: p. Anton: 1)Spoved, 2)knjižice in podobe, 3)NBU,
sv. J. P. II., sv. Favstina, podoba Usm. Jezusa
Izpostavitev
SRT, pesem: Ponižno
tukaj pokleknimo (št. št. 42,1), kratka tihota
PETE LITANIJE MATERE BOŽJE: p. Avguštin, br. Frančišek
Odpevi na 6 vzklikov
obnovitev posvetitve JMS, na kartončkih
MOLITVENA URA
Po
knjižici Molitvenik k Božjemu usmiljenju,
l. molitvena ura (str. 15)
Jezus:
p. Avguštin (na sredi oltarja); voditelj: br. Frančišek (pri
pevskem ambonu); sestra Favstina: gospa iz Ljubljane (pri ambonu za
berila)
Pesem: Usmiljeni Jezus, 1. kitica
Bralka:
sveta Favstina (itd. str. 15, po
knjižici)
15.45 Blagoslovna pesem: 2. kitica in blagoslov z Najsvetejšim
v spravo za bogokletje, shranitev Najsvetejšega v
tabernakelj, priprava za mašno daritev
16.00 MAŠNA
DARITEV, ljudsko petje, orgle: Luka
p. Anton, p. Avguštin, g. Jože Koželj
Pojemo: Gospod, usmili se; Svet; Jagnje Božje
Vstop in
darovanje: Zapoj veselo, o kristjan
(št. 120)
Obhajilo: Hvali, svet, Odrešenika (št. 29)
K tebi želim, moj Bog (št. 35)
Oznanila: + Marjetka Smrekar, 13. Maja: Ludbreg (7h Rakovnik,
7.30 Stična), 13. maja ob 19.30 fatimska pobožnost, knjižice: Vrtnice, Janez
Pavel II., Molitvenik k Božjemu usmiljenju, podobe usmiljenega Jezusa
Na koncu: Marija, skoz življenje (št. 66)
POGLOBIMO SE V OČENAŠ (3)
Besede
»posvečeno
bodi tvoje ime« popolnoma presenečajo. Čudno se mi zdi, da ni na prvem
mestu prošnja za naš vsakdanji kruh. Bog ve, da za zemeljsko popotovanje
potrebujemo telesno hrano. Brez kruha ne moremo živeti. Toda očitno ni samo
hranjenje namen našega življenja. Najbrž je posvečevati Božje ime več kot vsa
telesna hrana za naše življenje.
Že
sveti Irenej Lyonski pravi, da je Božja slava živeči človek. To pa je nekaj
drugega. Živeči človek je Božja slava. Mogoče bi si pomagali s primero.
Umetniki ustvarjajo različna dela. Nekateri izmed njih napravijo nesmrtne
umetnine, ki stoletja govorijo o njihovih talentih. Pripovedujejo o njihovem življenju. Ves svet
jih pozna in občuduje. Bog Stvarnik je največji Umetnik, ki je ustvaril
nesmrtne umetnine. Največja od vseh njegovih umetnin je človek. Človek je tako čudovito ustvarjen, da
se je celo sam Bog razveselil, ko je človek izšel iz njegovih rok. »Bog je videl vse, kar je naredil, in glej,
bilo je zelo dobro.«
Človek
nosi na sebi Božji podpis. To je podobnost Bogu. Tako čudovito nas je ustvaril,
da povsod izžarevamo njegovo podobo. Že sam človek je Božja slava. Vsak naš
korak in vsak utrip srca pripoveduje o Bogu in ga slavi. Poveličuje njegovo
sveto ime. Tudi nesmrtna dela umetnikov ne morejo v normalnem svetu kar čez noč
izgubiti svoje lepote. Ni mogoče, da bi bila kar naenkrat avtorju v sramoto.
Tudi človek ne more biti Bogu v nečast.
Smo tako čudovito ustvarjeni, da ne bomo nikoli nehali oznanjati Božje modrosti
in veličine. Tudi če nočemo, vendarle s tem, da smo, pripovedujemo, kako velik
je On, ki nas je naredil.
Slaviti
Boga je naše osnovno poslanstvo. Bolj kot to, da jemo in uživamo, je naša
naloga, da smo in posvečujemo Božje ime. Bog seveda ne potrebuje naše slave.
Njemu nič ne manjka. Tudi naša slava mu ne bo povečala ugleda in svetosti. On
je popoln. Za nas pa je dobro, da ga slavimo. Že sam odnos hvaležnosti nas vodi
na pot zahvaljevanja Bogu. Življenje je Božja iskra, ki je v nas. Nismo se sami
priklicali v življenje. Po starših nam je Bog podaril življenje in nam ga tudi
ohranja. Za ta neizmerni dar je prav, da smo hvaležni. Prav bi bilo, da bi vsak
dan iz vse globine srca vzkliknili s psalmistom: »Zahvaljujem se ti, ker sem tako čudovito ustvarjen!«
Jezus
nas vabi, naj zavestno vstopimo v proces hvaljenja Boga. To je naša osnovna
naloga. Poveličevati Boga ni nekaj, kar bi človeka naredilo podložnega nekomu,
ki je nad njim. Dajati Bogu slavo pomeni, da uresničujem svoje človeško
dostojanstvo. To je nekaj samo človeškega. Samo človek je sposoben spoznati
Očeta in ga slaviti. Živali sicer oznanjajo Božjo slavo s tem, da so. Toda niso
sposobne Boga spoznati in ga častiti. Posvečevati Boga, je naša veličina. Bolj
ko je človek sposoben slaviti Boga, bolj uresničuje svojo človeškost in svoj
osnovni poklic. Če človek ne bi bil sposoben, obrniti se h Bogu in ga slaviti
kot svojega stvarnika, ne bi bil nič drugačen od živali in drugih bitij.
S
tem ko posvečujem Gospodovo ime, pridobim največ prav sam. Dvigam se k Bogu in
uresničujem svojo podobnost z njim. Zavestno vstopati v to hvalnico Bogu, je
moja prva naloga. Ni najbolj potrebno, da imam dovolj za v usta. Prav je, da z
vsem svojim bitjem razodevam, da sem izšel iz Božjih rok. Ustvarjen sem bil z
neizmerno ljubeznijo. Ni me oblikoval slučajno. Vedel je, kaj dela, zato me je
ustvaril takega, kot sem. On se je nad menoj neizmerno razveselil. Njegovemu
veselju se smem pridružiti tudi jaz. Vsaka najmanjša podrobnost je tako
premišljena in dovršena, da morem samo vzklikniti: Kako velik si Gospod!
Danes
je veliko ljudi, ki niso zadovoljni s seboj, s svojim videzom in z vsem, kar
so. Pozabili so na Božjo ljubezen, ki jih je rodila. Radi bi bili taki, kot so
drugi. Toda to je neizmerno osiromašenje. Bog je naredil vsakega drugačnega. Mi
pa bi radi bili taki, kot je ta in oni. Ko bi taki ljudje globoko pogledali v
svojo notranjost in odkrili Božjo ljubezen, ki jih je oblikovala in vdihnila
oživljajočega duha, bi bili presenečeni. Odkrili bi v sebi nekaj, na kar mogoče
niso pomislili. Vsak je ustvarjen čudovit, enkraten in neponovljiv.
Jezus
nas uči, naj poveličujemo Očetovo ime, ker se nam tako jasno razodeva. Človek
bi lahko iskal Boga, a vse bi bilo zaman, če se Bog sam ne bi razodeval. On se
razodeva zato, ker nas ima rad. Hoče nam pomagati v življenju, zato nas
obiskuje in skuša usmerjati. Ko se nam razodeva, nam kaže smisel našega
življenja, pogled nam dviga iz zemlje v Božji svet. Razkriva nam, da Božje
nosimo že v sebi, zato smo k njemu usmerjeni.
Da,
iz vsega srca lahko zakličemo Bogu: »Oče, posvečeno bodi tvoje ime,« ker se
sklanja k nam. Veliko mu pomenimo, ni mu vseeno za nas. Rad bi nam jasno
razodel, da se nas veseli na vsakem koraku. Prav zato nam pošilja svojega
edinorojenega Sina, da bi nam ta povedal o Očetu vse. Nič skrivnih razodetij,
ki bi jih razumeli samo izbranci. Vsem nam očitno govori o Očetu, ki je tudi
naš Oče. Kako bi Bogu lahko še bolj čudovito rekel kakor Oče. Oče v nebesih,
predvsem pa Oče v mojem življenju. Jezus razodeva, kako tesno smo povezani z
Očetom. Že ko mu rečem Oče, poveličujem njegovo sveto ime. Beseda Oče, ki
prihaja iz mojih ust, je beseda ljubezni. Beseda, ki pove, da nekomu pripadam
in od nekoga izviram. Oče je izpoved moje vere, saj priznavam, da sem njegov
otrok.
p. Branko Petauer
sobota, 26. april 2014
VEČ IN BOLJE MOLITI (3) Pogovor z Bogom
Sv. Katarina Labouré je dejala:
"Moliti ni težko. Če grem v kapelo, pokleknem pred ljubega Boga in mu
rečem: 'Gospod, tukaj sem. Daj mi, kar ti hočeš.' Če mi kaj da, sem vesela in
se mu zahvalim. Če mi ničesar ne da, se mu tudi zahvalim, ker vem, da nič
drugega ne zaslužim. In potem mu rečem vse, kar mi pride na misel, in mu
pripovedujem o svojem trpljenju in veselju in ga poslušam. Če ga poslušate, bo
govoril tudi vam. Zakaj pri ljubem Bogu mora človek govoriti in poslušati. Saj
zmeraj govori, če gremo k njemu preprosto in naravno."
V
stari zavezi je Mojzes šel na goro
in tam dobil dve tabli postave. Pogovarjal se je z Bogom, kakor se človek
pogovarja s prijateljem. Tedaj je ljudstvo spodaj napravilo zlato tele in ga
molilo. Bog je govoril Mojzesu:
"Pojdi,
stopi dol! Kajti tvoje ljudstvo, ki si ga izpeljal iz egiptovske dežele, ravna
hudobno ... In sedaj me pusti, da se vname moj srd zoper nje in jih pokončam;
tebe pa napravim v velik narod!"
Mojzes
je prosil Boga: "Zakaj se, Gospod, vnema tvoj srd zoper tvoje ljudstvo, ki
si ga izpeljal iz egiptovske dežele z veliko močjo in z močno roko?" (2 Mz
32,7-11).
Ko je
Mojzes prišel z gore in videl zlato tele in ples, je v sveti jezi razbil tabli
z desetimi Božjimi zapovedmi. Tele je sežgal v ognju in ga zmlel v prah. Drugi
dan je šel zopet na goro in je molil h Gospodu: "Oh, hudo se je pregrešilo
to ljudstvo: naredili so si boga iz zlata. In zdaj, ko bi jim ti odpustil greh!
Če pa ne, izbriši mene, prosim, iz svoje knjige, ki si jo pisal!"
Gospod
je odgovoril: "Kdor je grešil zoper mene, tega bom izbrisal iz svoje
knjige. Pojdi zdaj, pelji ljudstvo tja, kamor sem ti rekel!" (2 Mz 32,30-34).
Mojzes
se je obakrat pogovarjal z Bogom. Obakrat je molil. Molitev je pogovor z Bogom.
Že Evagrij (+ 399) je učil, da je
molitev pogovor duše z Bogom. Bolje bi bilo reči, da je molitev pogovor človeka
z Bogom, saj pri molitvi ne sodeluje samo duša, marveč tudi telo, npr. z
različnimi kretnjami. Seveda Bog in človek nista na isti ravni, kakor sta dva
človeka, ki se med seboj pogovarjata. Bog človeka neskončno presega.
Mnogi
mislijo, da moliti pomeni le govoriti Bogu, in še to samo z naprej izdelanimi
molitvenimi obrazci. Molitev je danes v krizi tudi zaradi takšnega
enostranskega pojmovanja. Božje govorjenje in naše poslušanje lepo poudarja v Tomaž Kempčan v Hoji za Kristusom:
"Blagor
duši, ki sliši Gospoda, ko v njej govori, in sprejema iz njegovih ust besedo
tolažbe. Blagor ušesom, ki poslušajo tihi Božji šepet in se nič ne menijo za
šepet sveta. Res blagor ušesom, ki ne poslušajo glasu, ki zunaj šumi, marveč
resnico, ki znotraj uči.
Blagor
očem, ki so zaprte za vnanje reči, a uprte v notranje. Blagor njim, ki
doumevajo notranje reči in se z vsakdanjo vajo trudijo bolj in bolj se
pripraviti na spoznanje nebeških skrivnosti. Blagor njim, ki je njih veselje
Bog in ki se otresajo vseh posvetnih zadržkov."
Ne
pogovarjamo se samo z besedami. Poznamo mnogo globlje pogovore, pri katerih ni
besed. Morda niso niti potrebne. Morda so celo nesposobne, da bi izrazile
notranjo globino. To velja tudi za molitev.
Za pogovor sta potrebna dva. Oba drug drugemu govorita in drug drugega
poslušata. Da se dva človeka lahko pogovarjata, se morata najprej srečati. Že
prej se morata poznati ali imeti vsaj nekaj skupnega.
Čeprav
v širšem pomenu moli vse stvarstvo, je v ožjem, pravem pomenu molitev možna le
pri ljudeh in angelih. Šele s človekom se more stvar zavedati, da je
ustvarjena. S svojim razumom in srcem dajemo hvalnici vsega stvarstva poseben
pečat. Po nas dosega hvalnica stvarstva svoj vrh. Kako tragično je, da se mnogi
ljudje s svojima najvišjima zmožnostima razuma in ljubezni ne vključujejo v
hvalnico vsega stvarstva! S tem ostajajo glede molitve na razvojni stopnji
živalskega sveta, ki Boga slavi le s tem, da se ravna po zakonitostih narave.
Človek pogosto zdrkne celo pod raven živali, ker niti naravnih zakonov ne
upošteva, kakor se po njih ravna žival.
Večni,
najpopolnejši pogovor, dialog, vlada med tremi Božjimi osebami. S svojim
učlovečenjem je Kristus ta pogovor prinesel na zemljo med ljudi. Človek je po
Kristusu povabljen v večni dialog z Očetom. Prava krščanska molitev je možna le
po Kristusu in je deležnost pri Kristusovi molitvi, ki se v Svetem Duhu dviga k
Očetu. Sveti Duh nas vključuje v Kristusovo molitev. On nas navdihuje, kaj in
kako naj prosimo. Le z njegovo pomočjo moremo uskladiti svojo voljo z načrtom,
ki ga ima z nami Bog.
Naš
jaz je po spoznavanju in ljubezni v pogovoru z Božjim Ti, ki je neskončen.
Človek spoznava sebe in spoznava Boga ter pade pred njim na kolena. Tu ne gre
za navaden pogovor, tu se zaradi vzvišenosti Boga razcvete molitev. Samo Boga
molimo.
Molimo k angelom in svetnikom, še posebej k Devici
Mariji, kar pomeni, da jih v molitvi prosimo kot priprošnjike pri Bogu. Oni v
molitvi posredujejo med nami in Bogom. Niti angelov niti svetnikov niti Marije
pa ne molimo. Poučen je zgled posebnega pogovora z Marijo, ki ga je bil še kot
otrok deležen škof dr. Stanislav Lenič.
Nekemu duhovniku je zaupal:
"Imej
rad Marijo. Veš, ko sem bil še čisto majhen, sem nekoč izustil grdo besedo in
moja pokojna mati me je postavila v kot pred Marijino sliko in mi rekla: 'Sedaj
se pa le opraviči tu pred Marijo.' Od tistega časa nisem nikoli več razžalil
nebeške matere Marije. Ljubi Marijo, priporoči se ji."
Zanimivo
misel, ki kaže posebno vrsto pogovorne molitve, ima duhovni pisatelj duhovnik Pronzato v knjigi Rad bi molil:
"Moliti
ne pomeni iskati pri Bogu samo tolažbe, pač pa tudi iskati njegovo kritiko. K
Bogu ne hodimo zato, da bi nas pohvalil in da bi nam dal spričevalo o lepem
vedenju, pač pa tudi zato, da bi nas kritiziral."
An
petek, 25. april 2014
Romanje v Ludbreg
V nedeljo 11. maja bomo z Bernardovo družino in ostalimi, ki vas zanima, poromali v Ludbreg. V kapelici dvorca Batthyany se je leta 1411 zgodil evharistični čudež. Vino, ki se pri sveti maši spremeni v Jezusovo kri, se je dejansko spremenilo v pravo kri. Duhovnik, ki se mu je ta čudež pripetil, je tekočino shranil v stekleno posodico, zazidal v steno in o tem molčal do smrti. Malo pred smrtjo je skrivnost razodel sobratu, ki je posodico poiskal. O čudežu s krvjo se je kmalu razvedela daleč naokoli. Posodico s tekočino so vzeli v Vatikan in jo tam preiskali. Kasneje so dragoceno relikvijo vrnili v župnijsko cerkev Svete Trojice in jo tam še sedaj hranijo
V župnijski cerkvi Svete Trojice bomo darovali sveto mašo, po maši pa bomo imeli šmarnično pobožnost.
Odhod iz Rakovnika bo ob 7,00 iz Stične pa 7,30. Iz Ludbrega se bomo vračali okoli 15. ure. Prihod domov je predviden okoli 18. ure. Stroški vožnje bodo 20 EUR.
S seboj zagotovo vzemite potni list ali osebno izkaznico!
Prijavite se na elektronski naslov: branko.petauer@rkc.si ali na telefon 031-68-78-02.
V župnijski cerkvi Svete Trojice bomo darovali sveto mašo, po maši pa bomo imeli šmarnično pobožnost.
Odhod iz Rakovnika bo ob 7,00 iz Stične pa 7,30. Iz Ludbrega se bomo vračali okoli 15. ure. Prihod domov je predviden okoli 18. ure. Stroški vožnje bodo 20 EUR.
S seboj zagotovo vzemite potni list ali osebno izkaznico!
Prijavite se na elektronski naslov: branko.petauer@rkc.si ali na telefon 031-68-78-02.
DEVETDNEVNICA K JANEZU PAVLU II - DEVETI DAN, ZA CERKEV
DEVETI DAN: ZA CERKEV
Po 27. aprilu 2014 namesto »Blaženi« molimo »Sveti«. Devetdnevnico molimo
pred njegovo razglasitvijo za svetnika 27. aprila, pred njegovim godom, ki je
22. oktobra, lahko pa v katerem koli času, zlasti če se mu hočemo priporočiti v
kakšni zadevi.
Presveta Trojica, zahvaljujemo se ti, da si
Cerkvi podarila papeža Janeza Pavla II., ki je s svojim življenjem izžareval
nežnost tvojega očetovstva, slavo Kristusovega križa in sijaj Duha ljubezni.
Ker je popolnoma zaupal v tvoje neskončno usmiljenje in v Marijino materinsko
priprošnjo, nam je posredoval živo podobo Jezusa dobrega Pastirja in nam
pokazal svetost kot najvišjo mero vsakdanjega krščanskega življenja, kot pot do
večnega občestva s teboj. Nakloni nam na njegovo priprošnjo, če je skladno s
tvojo voljo, milost, za katero te prosimo … Amen.
Za Cerkev
Jezus, dobri Pastir, slavimo te in se ti
ponižno zahvaljujemo za vse poklice, ki jih po svojem Duhu nenehno podarjaš
Cerkvi. Stoj ob strani škofom, duhovnikom, misijonarjem in vsem Bogu posvečenim
osebam; naj bodo zgled zares krščanskega življenja. Naredi močne in vztrajne v
njihovih odločitvah tiste, ki se pripravljajo na duhovniško službo in na
posvečeno življenje. Pomnoži oznanjevalce evangelija, da bodo oznanjali tvoje
ime vsem narodom. Varuj vse mlade v naših družinah in naših skupnostih; nakloni
jim pripravljenost in velikodušnost, da bodo hodili za teboj. Ozri se nanje
tudi danes in jih pokliči. Podeli vsem poklicanim moč, da vse zapustijo in
izberejo samo tebe, ki si ljubezen. Odpusti neodzivnost in nezvestobo tistih,
ki si jih izvolil. Poslušaj, o Kristus, naše prošnje po priprošnji Device
Marije, tvoje Matere in Kraljice apostolov. Ona, ki je verovala in se
velikodušno odzvala in je bila vedno razlog našega veselja, naj spremlja s
svojo navzočnostjo in zgledom vse tiste, ki jih kličeš, da se popolnoma
posvetijo službi za tvoje kraljestvo. Amen!
Kristus, odpusti nam!
Kristus! Križani in vstali! Zahvaljujemo se
ti! Prosimo te odpuščanja za vsako zlo, ki se utrjuje v človeškem srcu in v
svetu; za vsako zanemarjeno in opuščeno dobro v tem letu! Častimo te v tvojem
vstajenju! Kot apostol Tomaž, ki na začetku ni veroval v tvoje vstajenje, se
dotikamo znamenj našega odrešenja na tvojih rokah, na tvojih nogah, na tvoji
strani in ti z živo vero vzklikamo: “Moj Gospod in moj Bog!” (Jn 20,28).
Sprejmi ta vzklik: to velikonočno sporočilo Cerkve. Naj močno odmeva v
radostnih pozdravih, izgovorjenih v različnih jezikih, v katerih tvoji verniki
po vsej zemeljski obli izpovedujejo in razglašajo vero v vstajenje.
Oče naš, Zdrava,
Marija, Čast bodi
Blaženi Janez Pavel II., prosi za nas.
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo
Tokrat smo napredovali le za eno zrno. Sicer tudi to ni
malo, če upoštevamo, da eno zrno pomeni 500 rožnih vencev ali 500 delavniških
mašnih daritev ali 500 ur češčenja Najsvetejšega ali 500 ur darovanega
trpljenja, npr. vdanega prenašanja bolezni ... Vztrajajmo ob misli, da s svojo
molitvijo lahko vplivamo, da se bo kakšen fant odločil za duhovniški poklic, da
bo kakšna dekle odšla v samostan, kdo v misijone. Morda kdo ne bi molil rožnega
venca, pa si zada za cilj, da bo molil za duhovne poklice – morda za čisto
določenega fanta, ki študira bogoslovje, da bi postal dober duhovnik. To mu bo
pomagalo, da se bo potrudil in vztrajal. Treba si je najti čas, treba je imeti
voljo, tudi če se človeku kdaj ne ljubi moliti. Kdor ne zmore daljših molitev,
naj večkrat na dan z živo vero in zaupanjem vzklikne: »Gospod, pošlji delavce
na svojo žetev!« Tudi darovanje trpljenja je v Božjih očeh zelo dragoceno. Bog
povrni vsem, ki vztrajate na poti molitve!
Naročite se na:
Objave (Atom)