Tokrat smo napredovali le za eno zrno. Sicer tudi to ni
malo, če upoštevamo, da eno zrno pomeni 500 rožnih vencev ali 500 delavniških
mašnih daritev ali 500 ur češčenja Najsvetejšega ali 500 ur darovanega
trpljenja, npr. vdanega prenašanja bolezni ... Vztrajajmo ob misli, da s svojo
molitvijo lahko vplivamo, da se bo kakšen fant odločil za duhovniški poklic, da
bo kakšna dekle odšla v samostan, kdo v misijone. Morda kdo ne bi molil rožnega
venca, pa si zada za cilj, da bo molil za duhovne poklice – morda za čisto
določenega fanta, ki študira bogoslovje, da bi postal dober duhovnik. To mu bo
pomagalo, da se bo potrudil in vztrajal. Treba si je najti čas, treba je imeti
voljo, tudi če se človeku kdaj ne ljubi moliti. Kdor ne zmore daljših molitev,
naj večkrat na dan z živo vero in zaupanjem vzklikne: »Gospod, pošlji delavce
na svojo žetev!« Tudi darovanje trpljenja je v Božjih očeh zelo dragoceno. Bog
povrni vsem, ki vztrajate na poti molitve!
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
petek, 25. april 2014
četrtek, 24. april 2014
DEVETDNEVNICA K JANEZU PAVLU II - OSMI DAN, LJUBITI ŽIVLJENJE
OSMI DAN: LJUBITI ŽIVLJENJE
Po 27. aprilu 2014 namesto »Blaženi« molimo »Sveti«. Devetdnevnico molimo
pred njegovo razglasitvijo za svetnika 27. aprila, pred njegovim godom, ki je
22. oktobra, lahko pa v katerem koli času, zlasti če se mu hočemo priporočiti v
kakšni zadevi.
Presveta Trojica, zahvaljujemo se ti, da si
Cerkvi podarila papeža Janeza Pavla II., ki je s svojim življenjem izžareval
nežnost tvojega očetovstva, slavo Kristusovega križa in sijaj Duha ljubezni.
Ker je popolnoma zaupal v tvoje neskončno usmiljenje in v Marijino materinsko
priprošnjo, nam je posredoval živo podobo Jezusa dobrega Pastirja in nam
pokazal svetost kot najvišjo mero vsakdanjega krščanskega življenja, kot pot do
večnega občestva s teboj. Nakloni nam na njegovo priprošnjo, če je skladno s
tvojo voljo, milost, za katero te prosimo … Amen.
Za velikodušno zavzetost
Gospod Jezus, dobri Pastir, ki si daroval
svoje življenje, da bi vsi imeli življenje, podari nam, občestvu verujočih, ki
je razpršeno po vsem svetu, obilje tvojega življenja in nas napravi sposobne,
da pričujemo zanj in da ga posredujemo drugim. Gospod Jezus, podari obilje
svojega življenja vsem tebi posvečenim osebam za služenje Cerkvi; osreči jih v
njihovem darovanju, podari jim vztrajnost v njihovem služenju, velikodušnost v
njihovem žrtvovanju; naj njihov zgled odpre še mnoga druga srca, da bodo
slišala tvoj klic in se mu odzvala. Gospod Jezus, podari obilje svojega
življenja krščanskim družinam, da bodo goreče v veri in služenju Cerkvi, da
bodo tako prispevale k rojstvu in razvoju novih duhovnih poklicev. Gospod
Jezus, podari obilje svojega življenja vsem ljudem, predvsem mladim, fantom in
dekletom, ki jih kličeš v svojo službo; razsvetljuj jih v odločitvah; pomagaj
jim v težavah; podpiraj jih, da vztrajajo v zvestobi, naj bodo po tvojem zgledu
pripravljeni pogumno darovati svoje življenje, da bi drugi imeli življenje. V
prepričanju, da bo presveta Devica, Mati Božja in Mati Cerkve, s svojo mogočno
priprošnjo podkrepila to molitev in jo naredila všečno svojemu Sinu Jezusu,
kličem na vse vas, spoštovani bratje v škofovstvu, na duhovnike, redovnike in
redovnice in na vse krščansko ljudstvo, posebej na gojence v semeniščih in
redovnih skupnostih, obilje nebeških milosti in vam v ta namen podeljujem svoj
apostolski blagoslov.
Oče naš, Zdrava,
Marija, Čast bodi
Blaženi Janez Pavel II., prosi za nas.
PO PAVLOVIH POTEH V LETU VERE (2)
To
[kar je bilo objavljeno že v prejšnji številki našega glasila] je samo zunanji
okvir našega romanja, ki so ga vsak dan polnile nove duhovne vsebine.
Predramile so v nas vse naše čute, duha in srce tako, da nismo zaznavali ne
napora ne utrujenosti, neopazno pa se je med nami, kot navržena vrednota, tkala
tudi prisrčna bratska povezanost. Tako že ob vsakodnevni jutranji molitvi, ob
popoldanskem rožnem vencu in skavtskih
molitvah, ki smo jih prvič slišali …
Kaj
so nam sporočale, kako so se nas dotaknile vse te znamenite postaje? Vsaj delček
vsega bi radi oteli pozabe.
V Niš
smo preko redko naseljene, kraške Šumadije prispeli prvi dan proti večeru.
Nastanili smo se v hotelu na pobočju mesta. Čudovit pogled na razprostranjenost
Niša, s 400 tisoč prebivalci, kjer se staro staplja z novim in se življenje
dogaja na ulici. Zvečer se je vsa kotlina blestela od luči, kot posuta z
migljajočimi kresnicami. Pravoslavni svet! Drugo jutro smo šli iskat katoliško
cerkev, kjer naj bi 21. septembra Zahodna Cerkev proslavljala Milanski edikt.
Naš iznajdljivi šofer, Sami, jo je odkril, skrito med novimi zgradbami v ozki
ulici, še vso obdano z zidarskimi odri. Zdelo se je brezupno. Vendar je pri
vratih sosednje stavbe stal moški nedoločljivih let. Nasmejal se je, ko je p.
Peter izstopil. Tamkajšnji župnik je bil, čakal nas je. Frančiškan iz Bosne,
Hrvat. Led je bil prebit. Povabil nas je v župnijsko dvorano, zasilno kapelo
Povišanja Svetega Križa, kjer je naša duhovniška trojica darovala sv. mašo.
Potem so se v bratski sproščenosti pojavljala vprašanja. Koliko je v Nišu
katoličanov, kako shajajo s pravoslavnimi in muslimani? Kje bo slavje? Ali bo skupno? Pater nam je odgovarjal sproščeno, s pogumom
in svobodo, kot čudežni Božji otrok,
čeprav ga njegovo vsakdanje življenje stiska kot Odiseja med Scilo in Karibdo.
Vsako bolj ali manj napeto zgodbo je zaključil vedro in nasmejano: »E, pa mi
idemo dalje, Bog je s nama!« Slavje milanskega edikta seveda bo, na štadionu,
ne skupno. Posebej, 21. septembra za katoličane in 6. oktobra posebej za
pravoslavne. Tako bodo praznovali dvakrat! Katoliška cerkev v Nišu pa bo po
obnovi prelepa, s freskami p. Marka Rupnika … Vse nas je osvojil s svojim
neuklonljivim optimizmom.
Čas
je bil na naši poti najhujši tiran. Radi bi bili obiskali še znamenito
»Čele-Kulo«, obzidano z lobanjami srbskih upornikov v nekdanji osmanski državi.
Preko 70 jih je bilo, ki so jim Turki še proti koncu 19. stoletja »odrobili
glave«. V strah Nišlijem in Srbom sploh! Zdaj je nad »Kulo« pozidana kapela,
obdaja pa jo prostran spominski park, vendar ob 8.30 še ni bilo v »muzeju«
nikogar. Nam pa se je mudilo v Skopje.
V
novi hiši, katoliški kapeli, nas je do 13-ih čakala redovna sestra s ključi.
Pravočasno smo prispeli. Nova hiša Matere Terezije stoji na mestu nekdanje
albanske rojstne hiše. Zgrajena je kot neke vrste eksotičen stolp v neprepoznavnem, morda indijskem,
morda albanskem slogu. Kapela v drugem
nadstropju, kjer smo obhajali sv. mašo, je v primeri z vpadljivo
zunanjostjo pravzaprav skromna. V prvem nadstropju smo obiskali muzej, albansko
sobo. V vitrinah so pomembni njeni in
družinski rokopisi, dokumenti, fotografije. Spodaj, v notranjem dvorišču,
starinski vodnjak, na ulici pa kip blažene Matere Terezije v naravni velikosti,
z značilno držo, ki opozarja na hišni stolp– katoliško kapelo, kajti Skopje je
pravoslavno.
V
središču mesta smo bili presenečeni nad množico novih spomenikov. Ponazarjajo
in proslavljajo vso zgodovino Makedonije, predslovansko in slovansko, od
pradavnine do sodobnosti. Kakšni konji, drzni jezdeci, mogočni vladarji!
Aleksander Veliki Makedonski, bizantinski cesar Justinijan I., makedonski car
Samuel, srbski kralj Simeon in še mnogi,
vse do prve makedonske vlade po l. 1945. Vse to deluje kot mogočen tujek v novo
pozidanem, popotresnem skopskem jedru.
Novi most čez reko Vardar. Ob njegovem koncu, ali začetku, kakor
je pač obiskovalec usmerjen, pa sv. brata, Ciril in Metod na eni, sv.
Kliment in Naum pa na drugi strani
mosta. Da ne omenjamo še drugih spomenikov, ki so nam spričo sporočilne bombastičnosti jemali sapo.
Kakšno samozavestno razkazovanje mogočnosti nasproti stari, revni trgovski
četrti, ki nas je s svojo pisano šaro in pristnostjo očarala …
Vendar
je nam, Slovencem, to poveličevanje makedonske zgodovine, to iskanje državniške
in narodne identitete, lahko v poduk. Kdo se pri nas spomni prvih slovenskih
knezov? Kdo sv. Modesta, pokristjanjevalca Slovencev- Karantancev, ki počiva
pri Gospe Sveti? Samo ena nova cerkev mu je na Slovenskem posvečena (župnija
Kranj – Zlato polje). Svetima bratoma, Cirilu in Metodu, pa kar 13 cerkvá in
kapelic. Letos pa še tako pomembna 1150- letnica njunega prihoda na Moravsko,
ki smo jo skupaj s Čehi, Moravani in Hrvati nedavno slavili na Velehradu,
posebej pa v murskosoboški škofiji, nekdaj vključeni v Metodovo
Panonsko-moravsko nadškofijo. Zato pa smo tudi pohiteli na obrežje Egejskega
morja, v Solun, v njuno rodno mesto. Presrečni smo stopili v njima posvečeni veličastni
pravoslavni hram, izvedeli, da je solunski škof razglasil »Ciril-Metodovo
leto«, sprejel romarje iz Moravske. Tudi tu stoji na morski obali kip
Aleksandra Makedonskega, mogočnega osvajalca Bližnjega in Daljnjega vzhoda, ki
si je za prestolnico izbral sam Babilon, življenje pa mu je vzela v 34. letu
običajna bolezen, pljučnica. Tudi rimsko mogočnost Soluna smo zaslutili ob
ostankih obzidja in mestne četrti, skozi katero je tekla znamenita cesta,Via
Ignatia, ki je povezovala Rim z Bizancem. Mogočni Beli stolp pa je dediščina
kasnejšega osmanskega imperija. Zvečer smo se v Solunskem zalivu namestili v
hotel, drugo jutro pa v avtobusu poslušali svečano pridigo škofa dr. Petra Štumpfa
o zaslugah solunskih svetih bratov za krščanstvo v nekdanji slovenski Panoniji.
Sveta brata sta zelo častila apostola Pavla, pa tudi sv. Demetrija, solunskega
mučenika in svetnika. Kakšno spoštovanje pa so tudi grški sveti očetje, npr.
sv. Janez Zlatousti, gojili do apostola poganov, sv. Pavla!
Tako
smo se tudi mi napotili v Filipe, na vzhodno obalo Egejskega morja, kjer je
apostol Pavel prvič stopil na grška tla. Po ruševinah starega grško-rimskega
mesta z amfiteatrom, domnevno ječo apostolov, Pavla in Sile, z bogatim
arheološkim muzejem itd., smo se podali na znameniti kraj ob žuboreči reki,
kjer se je Pavel srečal z ženami in krstil trgovko s škrlatom, Lidijo. Na
trikotni zelenici, kot na otočku, stoji preprosta, lepo oblikovana oltarna
stena z mično mozaično podobo sv. Lidije (tu je sveta!) in okroglo, kamnito
oltarno mizico. Na drugo stran »krstilnega bazena« vodijo mostički, v mejo pa
so v polkrogu vdelane kamnite stopnice, da romarji lahko sedijo. Kako ganljiva
sv. maša naše duhovniške trojice v senci visokih jagnjed in oljk! Ob šumenju vetra, ki nas je hladil in nagibal
drevesne krošnje ob žuboreči muziki potoka! Poslušali smo Pavlove besede iz
pisma Filipljanom, zgodbo o spreobrnjenki Lidiji. Poslušali, slišali in
vzljubili smo jih. Poistovetili smo se z dogodkom. Tem bolj, ker je med našo
sv. mašo na ravnici, nad to »prirodno katedralo«, v obnovljenem, prelepem
pravoslavnem hramu potekala krstna slovesnost. Roza in beli cvetovi v nagubanem
belem tilu ob stopnišču svetišča so naznanjali krst deklice. Kako simbolično!
Kakšno veselo druženje svojcev in sorodnikov ga je spremljalo v okrašenem
paviljonu! Krst in poroka pravoslavnih
– to ni malenkost!
Dr. Martina Orožen
sreda, 23. april 2014
DEVETDNEVNICA K JANEZU PAVLU II - SEDMI DAN, NIKOLI VEČ VOJNE
SEDMI DAN: NIKOLI VEČ VOJNE
Po 27. aprilu 2014 namesto »Blaženi« molimo »Sveti«. Devetdnevnico molimo
pred njegovo razglasitvijo za svetnika 27. aprila, pred njegovim godom, ki je
22. oktobra, lahko pa v katerem koli času, zlasti če se mu hočemo priporočiti v
kakšni zadevi.
Presveta Trojica, zahvaljujemo se ti, da si
Cerkvi podarila papeža Janeza Pavla II., ki je s svojim življenjem izžareval
nežnost tvojega očetovstva, slavo Kristusovega križa in sijaj Duha ljubezni.
Ker je popolnoma zaupal v tvoje neskončno usmiljenje in v Marijino materinsko
priprošnjo, nam je posredoval živo podobo Jezusa dobrega Pastirja in nam
pokazal svetost kot najvišjo mero vsakdanjega krščanskega življenja, kot pot do
večnega občestva s teboj. Nakloni nam na njegovo priprošnjo, če je skladno s
tvojo voljo, milost, za katero te prosimo … Amen.
Vojna, pustolovščina brez vrnitve
Bog naših očetov, velik in usmiljen, Gospod
miru in življenja, Oče vseh ljudi! Ti imaš načrte miru in ne bridkosti, obsojaš
vojne in podiraš napuh nasilnežev. Ti si poslal svojega Sina Jezusa, da bi
oznanjal mir tistim, ki so blizu, in tistim, ki so daleč, da bi zedinil ljudi
vseh ras in rodov v eno samo družino. Poslušaj enodušni krik svojih otrok,
rotečo prošnjo vsega človeštva: nikoli več vojne, ki je pustolovščina brez vrnitve,
nikoli več vojne, ki je spirala žalovanja in nasilja; ki je nevarnost za tvoja
ustvarjena bitja na nebu, na zemlji in v morju. V edinosti z Marijo, Jezusovo
Materjo, te še prosimo: spregovori na srce odgovornim za usode narodov, ustavi
logiko povračevanj in maščevanja, predlagaj jim, v svojem Duhu, nove rešitve,
velikodušna in častna dejanja, prepričaj jih, da sta dialog in potrpežljivo
čakanje bolj rodovitna kot prenagljeni ultimati in vojne napovedi. Podari tej
naši dobi dneve miru. Nikoli več vojne! Na željo učencev jih je Jezus naučil
moliti očenaš, vzvišeni molitveni obrazec, ki je skozi stoletja postal značilna
molitev krščanskega občestva. V njej nam Jezus izroča bistvo svojega sporočila.
Kdor zavestno moli Oče naš, “se okuži” z evangelijem in ne more, da ne bi v
svojem življenju sprejel njegovih posledic, ki izhajajo iz evangeljskega
sporočila, katerega najpristnejši izraz je molitev “Oče naš”.
Oče naš, Zdrava,
Marija, Čast bodi
Blaženi Janez Pavel II., prosi za nas.
Dragi bralci!
Dragi bralci!
Za velikonočne praznike si običajno voščimo. To
voščilo je lahko moč navade, prav pa je, da je nekaj več, nekaj zavestnega, od
srca do srca. Povezano je z našo vero v vstalega Kristusa, ki je premagal smrt
in nas odrešil. Združeno je z našim upanjem, da bomo tudi mi šli po tej poti in
bomo nekoč z njim deležni večne sreče. Povezano je z našo duhovno Materjo
Marijo, ki je skupaj z Jezusom trpela in je zdaj z njim poveličana v večni
slavi. Oba sta nam že zdaj blizu in dejavno posegata v naše življenje, po smrti
pa nas pričakujeta pri sebi v nebesih.
Vsem želim, da bi nas velikonočni prazniki
povezali z vstalim Odrešenikom in njegovo Materjo, pa tudi med seboj. Vseh se
spominjam v molitvi in vas izročam po Marijinem Srcu v Srce Jezusovo, ki je
žareče ognjišče ljubezni, dobrote in ljubezni polno, kakor molimo v litanijah
Srca Jezusovega.
Pred nami je za vso Cerkev zelo pomemben
dogodek: razglasitev dveh papežev, blaženega Janeza XXIII. in blaženega Janeza
Pavla II., za svetnika. S svojim življenjem in vodstvom Cerkve sta se z zlatimi
črkami zapisala v njeno zgodovino.
V naši Cerkvi na Slovenskem pa pričakujemo
razglasitev dveh novih nadškofov. Morda bosta, ko boste brali te vrstice, že
znana. Naj bi vsi mučni dogodki zadnjih let v Cerkvi na Slovenskem ne ugašali
vernosti njenih članov, ampak prispevali k duhovni poglobitvi! Za velikim
petkom pride velika noč, ni pa je nikoli brez velikega petka!
Ko že pišem, bi rad dal pojasnilo glede našega
glasila V Materini šoli, ki ima
podnaslov: Glasilo Bernardove družine.
V začetku izhajanja pred skoraj tridesetimi leti je bilo res namenjeno le
članom Bernardove družine, ki jih je danes še približno devetsto živih.
Pozneje se je vsebina glasila razširila na
tiste, ki so se posvetili Jezusovemu in Marijinemu Srcu. Ti so, kolikor smo
dobili od župnij podatke, vpisani v četrti slovenski zlati knjigi, ki je bila
pred nekaj leti oddana v svetišču Paray-le-Monial v Franciji. Jih je približno
deset tisoč. Vendar je takih, ki to posvetitev redno obnavljajo in po njej
živijo, mnogo mnogo manj. Glasilo je namenjeno vsem tem in jih spodbuja, da bi
živeli iz posvetitve. Če poznate koga, ki bi ga
naše glasilo zanimalo, se priporočam, da mu ga ponudite. Dobite lahko še
prejšnje številke 'za reklamo'.
Tretja skupina, ki jo 'Materina šola'
nagovarja, so tisti, ki imajo radi Mater Marijo, posebej tisti, ki so kakor
koli povezani s Fatimsko Kraljico svetega rožnega venca.
Četrta skupina pa so tisti, ki ne spadajo v
nobeno prejšnjo skupino, vendar kljub temu v glasilu najdejo zase vsaj kakšno
duhovno zrno.
p. Anton, urednik
LETO VERE SE NADALJUJE POGLABLJANJE V VERI (26)
Ti si življenje mojega življenja
Močne in trdne vere nima nujno tisti, ki o verskih stvareh
veliko ve, čeprav je tudi to koristno. Močno in trdno vero ima lahko čisto
preprost človek, ki se ni učil iz knjig. Močna in trdna vera tudi ni isto kakor
sprejemanje posameznih verskih resnic, čeprav je zanjo tudi to potrebno. Močna
in trdna vera je vera v Boga, ki nas ima neskončno rad in nas je s svojo
ljubeznijo v Jezusu Kristusu do kraja prepričal.
Človek z močno in trdno vero za vsako stvarjo in za
vsakim dogodkom vidi Boga. Takšna vera je dar, ki si ga lahko s ponižno
molitvijo izprosimo od Boga. Treba je imeti odprto srce, nenavezano na grešno
življenje.
Po razsvetljenju, ki ga je francoski mislec Pascal doživel pred svojim dokončnim
spreobrnjenjem leta 1654, je zapisal:
"Ponedeljek, 23. novembra ... od približno pol
enajstih do približno pol enih ponoči. Ogenj. 'Bog Abrahamov, Bog Izakov, Bog
Jakobov,' ne filozofov in učenjakov. Gotovost. Gotovost. Doživetje. Veselje.
Mir. Bog Jezusa Kristusa ... Pozaba sveta in vsega, razen Boga. Ni ga moč najti
drugače kakor po poteh, ki jih uči evangelij. Veličina človekove duše.
'Pravični Oče, svet te ni spoznal, a jaz sem te spoznal.' Radost, radost,
radost, jok od sreče."
Vera je trajna naravnanost, ki se razodeva v zvestobi.
Tudi Božja ljubezen do nas je zvesta. Bog nas vedno ljubi, naj ga mi ljubimo ali
ne.
Kardinal
Newman razmišlja o veri kot trajnem
razpoloženju takole:
"Ne gre za neko le začasno odločno ravnanje ali
viharno razpoloženje, ne za trenuten vtis ali stališče, temveč za trajno
naravnanost, za duševno stanje, ki ostaja sklenjeno. Imeti vero v Boga pomeni
dati se Bogu, ponižno izročiti oziroma želeti, da bi smeli izročiti vse, kar
nas privlači in skrbi, Bogu, ki je najvišji delivec vseh dobrin."
"Človek ne more biti eno uro zares religiozen in
drugo nereligiozen. Saj bi potem enako lahko rekli, da more biti izmenoma eno
uro zdrav in naslednjo bolan. Človek, ki je religiozen, je religiozen zjutraj,
opoldne in zvečer. Njegova religioznost je bistvena značilnost, je posoda, ki
obsega vse njegovo mišljenje, govorjenje in dejanja: vse sestavlja prav isto
celoto. V vseh rečeh vidi Boga, vse svoje delovanje povezuje z duhovnimi cilji,
ki mu jih je Bog razodel. Vse dogodke v teku dneva, sleherno osebo, ki se z njo
sreča, novice, ki jih sliši, vse meri z merilom Božje volje.
Kdor tako živi, o tem lahko skoraj dobesedno rečemo,
da neprestano moli. Vedno se zaveda Božje navzočnosti, zato se stalno
spoštljivo obrača na Boga, ki mu je zmeraj pred očmi, z notranjo govorico
molitve in hvale, ponižne izpovedi in veselega upanja."
Med človekom, ki se je pred nedavnim spreobrnil k veri
v Kristusa, in njegovim neverujočim prijateljem je potekal tale pogovor:
"Torej si začel verovati v Kristusa?"
"Da."
"Potem pa gotovo veliko veš o njem. Povej mi, v
kateri deželi se je rodil."
"Ne vem."
"Koliko je bil star, ko je umrl?"
"Ne vem."
"Koliko pridig je imel?"
"Ne vem."
"Presneto malo veš za človeka, ki trdi, da je
začel verovati v Kristusa!"
"Prav imaš. Sram me je, ker tako malo vem o njem.
Vem pa tole: Pred tremi leti sem bil pijanec; bil sem v dolgovih; družina mi je
razpadla; žena in otroci so se vsak večer bali mojega prihoda domov. Zdaj pa
sem opustil pijačo; rešili smo se dolgov, naš dom je zdaj srečen in otroci vsak
večer željno pričakujejo, da se vrnem domov. Vse to je zame storil Kristus. To
pa vem o njem!"
Vera se mora nujno poznati v življenju, sicer ni
prava. Mnogi z besedami priznavajo, da verujejo v Boga, a njihovo življenje
tega ne kaže. Njihova vera prav nič ne vpliva na življenje. Živijo, kakor da
Boga ni.
Vera, če je prava, prevzame vsega človeka. Vsaka
njegova misel, beseda in dejanje, vse je z njo zaznamovano.
Mati
Terezija je dejala:
»Vera v dejanju je ljubezen in ljubezen v dejanju je
služenje.«
"Vera je Božji dar. Brez nje ni mogoče živeti. Da
je naše delo plodno in popolnoma za Boga in lepo, mora biti zgrajeno na veri.
Na veri v Kristusa, ki je rekel: 'Bil sem lačen, bil sem nag, bil sem bolan,
nisem imel doma in vi ste to storili zame.' Na teh njegovih besedah temelji vse
naše delo ...
Da je vera resnična, mora biti ljubezen, ki daje.
Ljubezen in vera gresta skupaj, se med seboj dopolnjujeta."
Neki kmet je imel raka na jeziku. Operacija, ki je
bila povezana z izgubo govora, je bila edino upanje za njegovo rešitev.
Zdravnik je bolnika vprašal, ali privoli v operacijo. Nato mu je predložil:
"Če želite povedati še kakšno željo ali kaj drugega, storite to takoj,
kajti to bo zadnja beseda, izgovorjena v vašem življenju. Potem boste
nemi." Bolnik je zbrano in slovesno rekel: "Hvaljen Jezus – na
vekomaj. Amen!"
Jezus je večkrat spodbujal k zaupni veri: "Vse je
mogoče tistemu, ki veruje" (Mr 9,23).
Ne verujemo zaradi razvidnosti resnice, ampak zaradi
zaupanja Jezusu, ki je povedal to resnico. Ne verujemo, da je pod podobo kruha,
nad katero je duhovnik izrekel posvetilne besede, res Jezus zato, ker bi to uvideli,
ampak ker se zanesemo na Jezusove besede.
S sv. Pavlom
lahko vzklikamo: "Če je Bog za nas, kdo bo zoper nas?" (Rim 8,31).
Bog je za nas, je na naši strani. Ta zavest nam pomaga, da se znebimo vsakega
strahu in se v nas naseli mir in neizmerno zaupanje. Sv. Pavel se sprašuje:
"Kdo nas bo ločil od ljubezni, s katero nas ljubi
Kristus? Mar stiska ali nadloga, preganjanje ali lakota, nagota ali nevarnost
ali meč? ... Zakaj prepričan sem: ne smrt ne življenje, ne angeli ne
poglavarstva, ne sedanjost ne prihodnost, ne oblastva ne visokost, ne globokost
ne kakršnakoli druga stvar nas ne bo mogla ločiti od ljubezni, s katero nas
ljubi Bog v Jezusu Kristusu, našem Gospodu" (Rim 8,35–39).
torek, 22. april 2014
DEVETDNEVNICA K JANEZU PAVLU II - ŠESTI DAN, ODPOVED GREHU
ŠESTI DAN: ODPOVED GREHU
Po 27. aprilu 2014 namesto »Blaženi« molimo »Sveti«. Devetdnevnico molimo
pred njegovo razglasitvijo za svetnika 27. aprila, pred njegovim godom, ki je
22. oktobra, lahko pa v katerem koli času, zlasti če se mu hočemo priporočiti v
kakšni zadevi.
Presveta Trojica, zahvaljujemo se ti, da si
Cerkvi podarila papeža Janeza Pavla II., ki je s svojim življenjem izžareval
nežnost tvojega očetovstva, slavo Kristusovega križa in sijaj Duha ljubezni.
Ker je popolnoma zaupal v tvoje neskončno usmiljenje in v Marijino materinsko
priprošnjo, nam je posredoval živo podobo Jezusa dobrega Pastirja in nam
pokazal svetost kot najvišjo mero vsakdanjega krščanskega življenja, kot pot do
večnega občestva s teboj. Nakloni nam na njegovo priprošnjo, če je skladno s
tvojo voljo, milost, za katero te prosimo … Amen.
Zoper drogo in alkoholizem
Žrtve droge in alkohola me spominjajo na
ljudi, ki so “na potovanju” v nenehnem iskanju nečesa, v kar naj bi verovali,
da bi živeli, vendar naletijo na trgovce smrti, ki jih oblegajo z varljivimi
ponudbami svobode in obljubami lažne sreče. Vi in jaz hočemo vendarle
pričevati, da razlogi za upanje obstajajo in da so veliko močnejši kot razlogi
proti upanju. Mladim želim še enkrat reči: Varujte se varljivih in tragičnih
skušnjav, ki vodijo v pogubo! Ne predajajte se jim! Zakaj bi se odpovedali
polni zrelosti svoje dobe in sprejeli prezgodnje staranje? Zakaj bi zapravili
svoje življenje in svoje energije, ki se lahko potrdijo v osrečujočem idealu
poštenosti, pridnega dela, žrtve, čistosti, prave ljubezni? Kdor ljubi, uživa
življenje in v njem ostane.
Oče naš, Zdrava,
Marija, Čast bodi
Blaženi Janez Pavel II., prosi za nas.
Naročite se na:
Objave (Atom)