Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
petek, 25. november 2016
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo
Ta mesec smo napredovali za dve zrni. Na Marijino priprošnjo naj dobri Bog obilno povrne vsem sodelujočim. Kip fatimske Marije romarice se bo 13. oktobra od nas poslovil, a Marija nas ne bo zapustila, saj je naša duhovna Mati. Naj ona prebudi v srcih mladih ljudi željo po duhovnih poklicih, že poklicanim pa izprosi vztrajnost in gorečnost. Ona je Mati še posebej vseh poklicanih. V mesecu oktobru so se iz slovenskih škofij odločili in vstopili v semenišče fantje, ki bi radi postali duhovniki. Naj jim naše molitve pomagajo, da bodo dosegli ta vzvišeni cilj.
četrtek, 24. november 2016
Odmevi - Slavi
Že dolgo ni bilo pri nas tako ubrane, globoke molitve
veselega rožnega venca. Po vsaki desetki je pesem še globlje in bolj ubrano odmevala.
Da so bila vsa srca v prošnjah in zahvali pri Mariji, so poskrbeli pevci z litanijami
Matere Božje. Vrhunec milostnega večera je bila sveta maša. Daroval jo je župnikov
sošolec. Natančno je opisal Fatimske dogodke, orisal pomembnost Marijinih prikazovanj
za današnji zapleteni čas, ker Marija prihaja tam, kjer je stiska velika, kjer ni
več človeškega izhoda, prihaja Romarica, prinaša upanje, kaže svetlobo tudi tam,
kjer je zgodovina najtemnejša.
Slavi
sreda, 23. november 2016
Odpuščeni so ti grehi
Jezusovo usmiljenje se razodeva v vsem njegovem javnem delovanju, tudi v čudežnem ozdravljanju bolnikov. Poseben primer je ozdravljenje hromega. Preden ga je Jezus ozdravil, mu je odpustil grehe. Evangelist Matej o dogodku takole poroča:
»Stopil je v čoln, se prepeljal na drugo stran
in prišel v svoje mesto. In glej, prinesli so k njemu hromega, ki je ležal na
postelji. Ko je Jezus videl njihovo vero, je rekel hromemu: 'Bodi pogumen,
otrok, odpuščeni so ti grehi!' In glej, nekaj pismoukov je reklo v sebi: 'Ta
govori bogokletno.' Jezus pa je spoznal njihove misli in dejal: 'Zakaj v svojih
srcih hudobno mislite? Kaj je namreč laže: reči: ›Odpuščeni so ti grehi‹ ali
reči: ›Vstani in hôdi‹? Ampak da boste vedeli, da ima Sin človekov oblast na
zemlji odpuščati grehe,' je tedaj rekel hromemu: 'Vstani, vzemi svojo posteljo
in pojdi domov!' In vstal je in šel domov. Ko so množice to videle, so se zbale
in slavile Boga, ki je ljudem dal takšno oblast« (Mt 9,1–8).
Šlo je za mlajšega hromega človeka, kar kaže
naziv otrok. Marko in Luka poročata, da nosilci zaradi množice niso mogli v
hišo skozi vrata. Zato so odkrili ravno streho in hromega skozi odprtino na
postelji spustili pred Jezusa. Vse to početje je jasno izražalo prošnjo:
»Jezus, ozdravi ga!« in hkrati veliko zaupanje, da ga bo Jezus res ozdravil. Ne
hromi ne kdo drug pa ni prosil Jezusa za odpuščanje grehov.
Jezus je videl v dušo hromega človeka. Videl je
njegove grehe, videl tudi njegovo kesanje. Bolezen je bolnika zresnila in ga
pripravila na Božje usmiljenje in odpuščanje. Gospod je videl, da mu za
prihodnost manjka poguma. Zato ga je ob odpuščanju grehov tudi opogumil: »Bodi
pogumen, otrok, odpuščeni so ti grehi!« Šele po ozdravljenju duše mu je
ozdravil ohromelost telesa: »Vstani, vzemi svojo posteljo in pojdi domov!«
Človek je iz duše in telesa. Popolnoma zdrav je
le takrat, kadar sta duša in telo zdrava. V Jezusovih očeh je najhujša bolezen
prav greh. Greh prizadene človekovo dušo. V njej uniči Božje življenje.
Katekizem katoliške Cerkve takole opisuje
smrtni greh: »Smrtni greh z veliko kršitvijo Božje postave odstrani ljubezen iz
človekovega srca; smrtni greh človeka obrne stran od Boga, ki je njegov
poslednji cilj in njegova blaženost, ko nižji dobrini daje prednost pred Bogom«
(št. 1855). »Smrtni greh napade v nas življenjsko počelo, ki je ljubezen, s
čimer povzroči, da sta potrebna nova pobuda Božjega usmiljenja in spreobrnjenje
srca, ki se redno izvrši v okviru zakramenta sprave« (št. 1856). »Smrtni greh
ima za posledico izgubo ljubezni in izginjenje posvečujoče milosti, tj. stanja
milosti. Če ni popravljen s kesanjem in Božjim odpuščanjem, povzroči
izključitev iz Kristusovega kraljestva in večno smrt pekla (pogubljenja), kajti
naša svoboda se je sposobna odločati za vekomaj, nepreklicno« (št. 1861).
Tudi za največjega grešnika je vedno možna
rešitev. Jezus je sv. Favstini Kowalski naročil: »Razglašaj, da je usmiljenje
največja lastnost Boga. Vsa dela mojih rok so kronana z usmiljenjem.« »Največji
grešniki naj imajo zaupanje v moje usmiljenje. Oni imajo pred drugimi pravico
zaupati v globine mojega usmiljenja.«
p. Anton
ponedeljek, 21. november 2016
Odpuščeni so njeni mnogi grehi
Nekoč je farizej Simon povabil Jezusa na obed, vendar ga je bolj hladno sprejel (Lk 7,36–50). Žena, ki je bila v mestu grešnica, »je prinesla alabastrno posodo dišavnega olja in vsa objokana od zadaj stopila k njegovim nogam ter mu jih začela močiti s solzami. Brisala mu je noge z lasmi svoje glave, jih poljubljala in mazilila z oljem.« Simon je Jezusa v srcu obsojal, da ni prerok, ker ne ve, da je ženska, ki se ga dotika, grešnica. Za farizeja je obredno nečista, zato bi jo moral Jezus nagnati. Jezus mu je odgovoril s priliko o dveh dolžnikih: »Neki upnik je imel dva dolžnika. Eden mu je bil dolžan petsto denarijev, drugi pa petdeset. Ker nista mogla vrniti, je dolg obema odpustil. Kateri izmed njiju ga bo bolj ljubil?« Simon je odgovoril: »Zdi se mi, da tisti, kateremu je več odpustil.« Jezus pa mu je rekel: »Prav si presodil. (…) Zato ti povem: Odpuščeni so njeni mnogi grehi, ker je močno ljubila; komur pa se malo odpusti, malo ljubi.« Njej pa je rekel: 'Odpuščeni so tvoji grehi!' Tedaj so tisti, ki so bili z njim pri mizi, začeli pri sebi govoriti: 'Kdo je ta, ki celó grehe odpušča?' On pa je rekel ženi: 'Tvoja vera te je rešila! Pojdi v miru!'
Grešnica je vedela, da Jezus oznanja čudovit
nauk, dela čudeže in celo grehe odpušča. V njej je začela delovati Božja
milost, ki je povzročila zaupanje v Jezusovo usmiljeno dobroto. V njenem srcu
se je začel proces spreobrnjenja. Ko je zvedela, da je Jezus v farizejevi hiši
pri obedu, se je napotila k njemu. Jezus ni videl le njenega maziljenja in
njenih solz, ampak predvsem njeno skesano srce. Jezusovo odpuščaje je bilo
posledica ženine skesane duhovne ljubezni do Jezusa in njenega velikega
zaupanja, da ji bo Jezus grehe odpustil. Hkrati se je ob dejstvu odpuščanja
njena ljubezen do Jezusa še povečala. Njeno iskreno kesanje je bilo tako veliko,
da se je kazalo tudi na zunaj.
Ko se pripravljamo na zakrament pokore in
sprave, je najpomembnejše kesanje. Katekizem katoliške Cerkve nas uči: »Kesanje
je dušna žalost in stud nad storjenim grehom, s sklepom v prihodnje več ne
grešiti. Kadar kesanje prihaja iz ljubezni do Boga, ljubljenega nad vse, se
imenuje 'popolno kesanje' (kesanje iz ljubezni). Takšno kesanje odpušča male
grehe; doseže tudi odpuščanje smrtnih grehov, če vsebuje trdni sklep čimprej
pristopiti k zakramentalni spovedi« (št. 1451 s).
Ne vemo, za kakšne grehe je šlo pri ženi, ki je
prišla v Simonovo hišo. Ni bila Marija Magdalena. Jezus govori le o »mnogih
grehih«. V izročilu so večinoma mislili, da je bila ta žena zakopana v nečiste
grehe in da je bila Marija Magdalena. Tako je mislil tudi arški župnik Janez
Vianney, ki je o ženinem spreobrnjenju takole pridigal: »Da, bratje, v tem
trenutku se je v njej vse spremenilo. Če je toliko duš pogubila s tako
pohujšljivim življenjem, jih bo še več pridobila s svojim spokornim življenjem.
Nima človeških ozirov, javno se obtoži svojih grehov pred številno družbo,
objema Odrešenikove noge, jih moči s svojimi solzami in briše s svojimi lasmi.
Ne, ne, bratje, Magdalena ni več Magdalena, temveč sveta ljubiteljica
Odrešenika.«
nedelja, 20. november 2016
SVETO LETO USMILJENJA V naročju Božjega usmiljenja (9) Danes boš z menoj v raju
Evangelist Luka poroča o Božjem usmiljenju, ki se je razodelo nad desnim razbojnikom: »Eden od hudodelcev, ki sta visela na križu, ga je preklinjal in mu govoril: 'Ali nisi ti Mesija? Reši sebe in naju!' Drugi pa mu je odgovoril in ga grajal: 'Ali se ti ne bojiš Boga, ko si v isti obsodbi? In midva po pravici, kajti prejemava primerno povračilo za to, kar sva storila; ta pa ni storil nič hudega.' In govoril je: 'Jezus, spomni se me, ko prideš v svoje kraljestvo!' In on mu je rekel: 'Resnično, povem ti: Danes boš z menoj v raju'« (Lk 23,39–43).
Na desnem razbojniku se je pokazal obilen sad
Jezusove smrti in vstajenja. Jezus, ki je v svojem javnem delovanju ljudem
odpuščal grehe, jih je tik pred smrtjo odpustil še človeku, ki je poleg njega
visel na križu. V tem razbojniku se je začel proces spreobrnjenja, ko je videl,
kako potrpežljivo trpi in umira njegov nedolžni sotrpin Jezus. Desni razbojnik
je zase priznal, da trpi po pravici. V tem je bilo priznanje grehov in kesanje.
Svojo vero in zaupanje v Jezusa je izrazil s prošnjo: »Jezus, spomni se me, ko
prideš v svoje kraljestvo!« Jezus mu je naklonil popolno odpuščanje in mu
obljubil večno življenje pri sebi z besedami: »Danes boš z menoj v raju.«
Sv. Favstina Kowalska je o desnem razbojniku
takole zapisala: »Kaj sta naredila milost in premišljevanje iz največjega
hudodelca! Ko umira, ima veliko ljubezni: 'Spomni se me, ko boš v raju.'
Iskreno kesanje takoj spremeni dušo. Duhovno življenje je treba živeti resno in
iskreno.«
Sv. Janez Marija Vianney vidi skrivnost
spreobrnjenja desnega razbojnika v njegovem sprejemanju trpljenja v duhu pokore
in ljubezni: »Najsi hočemo ali ne, moramo trpeti. Nekateri trpijo kakor desni
razbojnik, drugi pa kakor levi. Oba sta enako trpela. Vendar je eden znal
narediti svoje trpljenje zaslužno; sprejel ga je v duhu pokore, in ko se je
obrnil h križanemu Jezusu, je slišal iz njegovih ust prelepe besede: 'Še danes
boš z menoj v raju.' Drugi pa je nasprotno kričal, preklinjal in sramotil Boga
ter izdihnil v najstrašnejšem obupu. Dva načina trpljenja sta: trpljenje iz
ljubezni in trpljenje brez ljubezni. Svetniki so trpeli potrpežljivo, veselo in
stanovitno, ker so ljubili. Mi pa trpimo jezno, ker ne ljubimo. Če bi ljubili
Boga, bi ljubili križe, si jih želeli in se jih veselili. Bili bi srečni, da
lahko trpimo iz ljubezni do Njega, ki je hotel trpeti za nas.«
Desni razbojnik nas uči, kako pomembna je
smrtna ura. Od nje je odvisna naša večnost. Zato je tako pomembna molitev za
umirajoče. Jezus nam je po sv. Favstini Kowalski razodel pomen rožnega venca
Božjega usmiljenja: »Vsako osebo, ki bo molila ta rožni venec, bom ob smrtni
uri branil kakor svojo čast. Ko bodo drugi molili ta rožni venec ob umirajočem,
bo duša prejela obljubljeno odpuščanje. Ko ob umirajočem molimo ta rožni venec,
se umiri Božja jeza in dušo objame brezmejno usmiljenje ter se zaradi bridkega
trpljenja mojega Sina zganejo globine mojega usmiljenja.« Sv. Favstina je v
Dnevniku dostavila: »O, ko bi vsi spoznali, kako veliko je Gospodovo usmiljenje
in kako zelo vsi potrebujemo tega usmiljenja, posebej v tej odločilni uri.«
Naročite se na:
Objave (Atom)