Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
petek, 23. oktober 2015
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo
Napredovali smo za štiri zrna. Na Marijino priprošnjo naj dobri Bog po božje povrne vsem, ki sodelujete! Ponovno se spomnimo, da pred prihodom Marije romarice iz Fatime molimo za dva namena: za duhovne poklice in za dobro pripravo Slovencev na obisk Marije romarice. To velja za čas do 13. maja 2016. Dobri Bog bo po Marijini priprošnji nagradil našo gorečnost. »Stori, kar moreš, in moli za to, česar ne moreš,« je dejal veliki sv. Avguštin. Vemo, kako malo zmoremo glede duhovnih poklicev in dobre priprave na Marijin obisk storiti sami iz svojih moči. Zato je tako pomembno, da izpolnjujemo drugi del Avguštinovega stavka: »Moli za to, česar ne moreš!« Spomnimo se na Jezusove besede: »Brez mene ne morete ničesar storiti.« »Prosite in boste prejeli, iščite in boste našli, trkajte in se vam bo odprlo!«
četrtek, 22. oktober 2015
Odrešenjska vrednost trpljenja
BOŽJI SIN je s svojim trpljenjem in smrtjo na križu sprejel nase vse naše zlo in trpljenje, čeprav osebno ni imel nobenega greha. S tem nas je tega zla, greha in trpljenja v korenini odrešil. Tako nas v vseh prepadih našega zla in trpljenja popolnoma razume in nam hoče pomagati, da bi se zavestno in svobodno vključili v njegovo trpljenje in smrt ter bi po tej poti prišli skupaj s poveličanim Kristusom tudi do njegovega vstajenja. Smisel trpljenja bolje razumemo, če gledamo na drugo stran. Smisel Kristusovega trpljenja nam postane jasen, če gledamo na njegovo vstajenje. Naš križ postane lažji in bolj razumljiv, če gledamo na drugo stran, onkraj groba. Pravzaprav ga prav razumemo samo, če se prestavimo na Božjo stran, preko groba.
Bog ni brez srca za naše
stiske in bolečine. SVETO PISMO ga predstavlja, da je boljši od vsake zemeljske
matere: »Ali pozabi žena na svojega dojenčka, da bi se ne usmilila sina svojega
telesa? In ko bi ga tudi ona pozabila: jaz te ne pozabim! Glej, na obe dlani
sem te napisal« (Iz 49,15–16).
Pismo Hebrejcem pravi o
Jezusu: »Nimamo namreč vélikega duhovnika, ki ne bi mogel imeti sočutja z
našimi slabostmi, temveč podobno preizkušanega v vsem, razen v grehu« (Heb
4,15).
Trpljenje ima veliko
odrešenjsko vrednost. Je sredstvo za odreševanje sveta, sredstvo za graditev
novih nebes in nove zemlje.
Jezus je trpljenje
prostovoljno vzel nase, da nas je z njim odrešil. V njem je moral videti veliko
vrednost, sicer ga ne bi sprejel. Nedolžen je trpel za vse ljudi vseh časov, da
je trpljenju vseh ljudi vseh časov odvzel nesmisel in mu dal smisel. Vera
trpljenja ne odpravlja, pač pa mu daje smisel. Brez Kristusa, ki visi in umira
na križu, a tudi vstane od mrtvih, bi bilo naše trpljenje res nerazrešljiva
uganka. Če pa svoje še tako veliko trpljenje povežemo z njegovim, zgubi svojo
izzivalno moč proti Bogu.
Pisatelj ALOJZ REBULA se je
problema trpljenja lotil s prave strani, ko je zapisal: »Čemu trpljenje? Lahko
je vreči ta ugovor v obraz nebesom, manj lahko pa Človeku, ki visi na križu!
Jezus je šel preko velikega petka do velike noči. Kristjan ve, da tudi zanj ni
druge poti.«
Najboljši način za
združevanje našega trpljenja in trpljenja vsega človeštva s Kristusovim
trpljenjem je dejavno sodelovanje z mašno daritvijo. Tu se za nas daruje Jezus
in se ponavzočuje njegovo trpljenje in vstajenje. Vse trpljenje združujemo z
njegovim in ga skupaj z njim darujemo nebeškemu Očetu. Jezus je na Kalvariji na
križu pravzaprav že sprejel nase vse naše trpljenje. Pričakuje pa od nas, da
pri tem darovanju sodelujemo tudi sami, ker nas sprejema za svoje sodelavce in
sodarovalce.
Človekov zadnji cilj seveda
ni trpljenje, ampak sreča, večna sreča. Veliki petek je potreben, ker brez njega
ni velike noči. Nobene druge poti ni do velike noči kakor prek Kalvarije. Če bi
bila kakšna druga, ki bi bila boljša od te, bi jo Jezus gotovo izbral. V tej
luči Kristusov križ ni bil kraj poraza, temveč zmage. Podobno velja za naš
križ, če ga le povezujemo s Kristusovim križem. Ko sprejemamo trpljenje v tem
duhu, se v našem življenju uresničuje Kristusova zmaga. Za to je potrebna vera.
Uganko zla in trpljenja zadovoljivo reši le tisti, ki je globoko veren. Problem
trpljenja je razrešljiv v luči vere. Zaradi tega za trpljenje nismo
neobčutljivi, pač pa ga moremo potrpežljivo prenašati.
p. Anton
sreda, 21. oktober 2015
LETO VERE SE NADALJUJE Trpljenje kot klic k spreobrnjenju
Pogosto je trpljenje, ki je združeno s smrtjo dragega človeka, klic k spreobrnjenju in poglobljeni veri v Boga. Tak primer je francoski zdravnik in pisatelj HENRI GHEON (+ 1944), ki je s petnajstim letom izgubil vero. S tem je zelo prizadel svojo verno mater, a je vse življenje ohranil veliko ljubezen do nje. Ko je mati umrla, je bil to zanj strašen udarec. V hudi bolečini je kričal k Bogu, ki ga ni priznaval: »O Bog, tebe ni, tebe ne more biti, ker si mi vzel mater.« Ta pridiga smrti je Henrija pretresla, a ostal je ateist.
Ob izbruhu prve svetovne
vojne je bil poklican v vojsko. Zelo se je spoprijateljil z nekim zelo
plemenitim in globoko vernim oficirjem. Ta prijatelj je padel. Smrt ga je zelo
prizadela. Pisatelju Gidu je pisal: »Ali sem molil zanj? Skoraj bi verjel, da
sem. V razpoloženju, v kakršnem sem bil, sem bil sposoben moliti, ne da bi
veroval; verovati za druge, ne zase.« Žena padlega prijatelja je Henriju
pisala: »Peter moli za vas. Tja, kamor moramo priti, pa naj nas stane, kar
hoče, tja vas z močnim glasom kliče Bog, z glasom vašega notranjega nemira vas
kliče. In Peter je še vedno vaš prijatelj, zdaj bolj kot kdajkoli.«
Henri je ob nemi pridigi obeh
smrti – matere in prijatelja – zopet začel verovati in moliti. Leta 1915 je
opravil dobro spoved in prejel sv. obhajilo. Zelo se je poglobil v svojo vero.
Začel je pisati verske igre, ki so jih igrali po mnogih deželah.
Kardinal NEWMAN takole
razmišlja: »Morebiti se ob izgubi dragega prijatelja ali sorodnika šele zavemo
Njegovega klica, ki nam razodeva ničnost vsega zemeljskega in nas pripravi do
tega, da si izberemo Boga za svojo oporo. Tako prihajamo po milosti na doslej
neznano pot; in ko se po mnogih letih oziramo nazaj na svoje življenje,
spoznamo, da nas je tisti žalostni dogodek ponesel v novo presojanje v luči vere
in da smo postali drugi ljudje, kakor pa smo bili.«
torek, 20. oktober 2015
FATIMA – OKNO UPANJA (30) Na svidenje v nebesih!
Ko se je Lucija zvečer vrnila k Frančišku in Jacinti, »je Frančišek žarel od veselja. Spovedal se je in duhovnik mu je obljubil, da mu bo naslednji dan prinesel sveto obhajilo.
Potem ko je naslednji dan prejel sveto
obhajilo, je rekel Jacinti:
'Danes sem mnogo srečnejši od tebe, ker imam
skritega Jezusa v svojem srcu. Grem v nebesa, veliko pa bom molil k našemu Gospodu
in naši Gospe, naj tudi vaju kmalu pripelje tja.'«
Lucija in Jacinta sta bili skoraj ves dan ob
Frančiškovi postelji. Prosil ju je, naj namesto njega molita rožni venec, ker
ga on ni mogel več moliti. Potem je rekel Luciji:
»Prepričan sem, da te bom v nebesih zelo
pogrešal. Ko bi te vsaj naša Gospa čim prej privedla tja!«
»Saj me ne boš pogrešal!Samo predstavljaš si!
Tam boš skupaj z našim Gospodom in našo Gospo! Tako dobra sta!«
»Res je! Morda sploh ne bom mislil na to.«
Lucija takole opisuje svoje
poslednje zemeljsko srečanje s Frančiškom:
»Bila je že noč, ko sem se
poslovila od njega.
'Frančišek, zbogom! Če boš to
noč šel v nebesa, me tam nikar ne pozabi, si slišal?'
'Ne bom te pozabil, ne; bodi
mirna.'
Prijel me je za desnico, jo
nekaj časa močno stiskal in me s solzami v očeh gledal.
'Hočeš še kaj?' sem ga
vprašala in solze so mi tekle po vsem obrazu.
'Ne,' mi je rekel s šibkim
glasom.
Ker je prizor postajal že
preveč pretresljiv, mi je teta ukazala, naj grem iz sobe.
'Torej zbogom, Frančišek, se
vidiva v nebesih! Na svidenje v nebesih!'
In nebesa so se približala.
Tja je odletel naslednji dan v roke svoje nebeške Matere.
Ne morem opisati, kako ga
pogrešam. Ta bridkost je kot trn v srcu, ki bode v srce mnogo let. Je spomin na
preteklost, ki odmeva v večnosti.«
Frančišek je umrl na svojem
domu na prvi petek, 4. aprila 1919 ob 22. uri, še preden je dopolnil enajst
let. Pokopan je bil na prvo soboto, 5. aprila 1919, na fatimskem pokopališču,
13. marca 1952 pa so ga prenesli v fatimsko baziliko.
Ko so pozneje pri
zasliševanju Lucijo vprašali, katera je najznačilnejša Frančiškova lastnost ali
krepost, je odgovorila:
“Duh ljubezni in zadoščevanja
žaljenemu Bogu ali kontemplativno življenje.”
Ko je bil bolan in ga je
Lucija na poti iz šole obiskala, ji je včasih naročil:
“Pojdi v cerkev in izroči
moje pozdrave skritemu Jezusu! Najbolj me boli, da nič več ne morem toliko časa
preživeti pri skritem Jezusu.”
p. Anton
ponedeljek, 19. oktober 2015
FATIMA – OKNO UPANJA (30) Lucija je naročala Frančišku za čas, ko bo prišel v nebesa
»Tam ne pozabi prositi naše Gospe, da tudi mene
hitro vzame k sebi.«
»Tega ne bom prosil. Ti dobro veš, da te Ona še
noče tam.«
Na dan pred svojo smrtjo je Luciji rekel:
»Glej, jaz sem že zelo slab, samo še malo in
šel bom v nebesa.«
»Potem glej, da ne boš pozabil mnogo moliti za
grešnike, svetega očeta, zame in za Jacinto, ko boš tam.«
»Seveda, molil bom. Toda raje vse to naroči
Jacinti, bojim se, da bom pozabil, ko bom prišel k našemu Gospodu. In potem bi
ga raje tolažil.«
Zdaj se bom pred obhajilom
spovedal
Frančišku se je nenadoma
stanje poslabšalo. Dušil ga je kašelj, vročina je kar naprej rastla, vsaka jed
se mu je uprla. Očeta je prosil:
»Oče, preden umrjem, bi rad
prejel našega Gospoda.«
»Takoj bom to uredil,« je
dejal oče in v strahu, da mu župnik ponovno ne bo dovolil prejeti skritega
Jezusa, je odšel v župnišče. Župnik je obljubil, da bo prišel bolnika spovedat.
Frančišek pa je medtem prosil sestro Terezijo, naj gre po Lucijo.
Lucija v četrtem Spominu pripoveduje:
»Nekega dne navsezgodaj zjutraj me je prišla
njegova sestra Terezija poklicat:
'Pridi hitro! Frančišek je zelo slab in bi ti
rad nekaj povedal.'
Hitro sem se oblekla in šla k njemu. Prosil je
mamo, brate in sestre, naj odidejo iz sobe. Kar mi je hotel povedati, je
skrivnost. Odšli so, on pa je rekel:
'Zdaj se bom spovedal, da bom lahko prejel
sveto obhajilo, potem pa bom umrl. Prosim, da mi poveš, če si me videla
narediti kakšen greh, in da greš tudi Jacinto vprašat, ali me je videla
grešiti.'
'Nekajkrat nisi ubogal svoje matere,' sem mu
odgovorila, 'kadar ti je rekla, da ostani doma, ti pa si odšel k meni in se
skril.'
'Res je, ta greh imam. Sedaj pojdi vprašat
Jacinto, če se spomni še kakšnega.'
Šla sem k Jacinti in ko je malo premislila, mi
je odgovorila:
'Povej mu, da je, še preden se nam je prikazala
Marija, očetu ukradel novčič, da je od Joséja Marto da Casa Velha kupil
piščalko, in ko so dečki iz Aljustrela metali kamenje proti tistim iz
Boleirosa, jih je tudi on nekaj vrgel.'
Ko sem mu sporočila sestrine besede, je
odgovoril:
'Teh grehov sem se že spovedal, a se jih bom še
enkrat. Morda je zaradi teh mojih grehov naš Gospod tako žalosten! In tudi če
ne bi umrl, takih grehov ne bom več počel. Danes jih iz vsega srca obžalujem.'
In s sklenjenima rokama je molil:
'O Jezus, odpusti nam naše grehe, obvaruj nas
peklenskega ognja in privedi v nebesa vse duše, posebno še tiste, ki so najbolj
potrebne tvojega usmiljenja.'
Nato je rekel:
'Poslušaj, tudi ti moraš prositi našega Gospoda
odpuščanja za moje grehe.'
'Prosila ga bom, ne skrbi. Če ti ne bi naš
Gospod že odpustil, bi naša Gospa takrat ne rekla Jacinti, da te bo kmalu
odpeljala v nebesa. Zdaj pa grem k maši in bom pri skritem Jezusu molila
zate.'«
Naročite se na:
Objave (Atom)