Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
petek, 13. september 2013
Škof Rožman, apostol prvih petkov in sobot (4)
Apostol rožnega venca
Dne 25. septembra 1942 je v Ljubljanskem škofijskem listu škof Rožman, ko je najprej povabil, naj pobožnost prvih petkov »postane naša ljudska pobožnost«, pozval vernike in pri tem omenil tudi Fatimo:
»Tej pobožnosti prvih petkov pridružimo še molitev rožnega venca. Zakaj? Prepričani moramo biti, da samo Marija, Kraljica miru, more svetu izprositi mir. Da nam Bog po Marijini priprošnji podeli mir, moramo postati miru vredni in sposobni mir sprejeti in ga zveličavno uporabljati, ne pa tako kakor po zadnji vojski, ko se je mir zlorabljal za še hujše žalitve neskončno svetega Boga. Miru vreden in sposoben ga uporabljati v svoje zveličanje bo naš narod tedaj, ko se bo resno in resnično spreobrnil. Zaradi tega moramo mnogo, mnogo moliti za spreobrnjenje grešnikov. Dva razloga posebno sta, ki nas morata nagibati, da molimo za grešnike. Enega je posebno poudarila prebl. Devica Marija sama, ko se je pred 25 leti prikazovala trem pastirčkom v Fatimi na Portugalskem. Rekla je, da gre mnogo duš v večno pogubljenje zato, ker verniki ne molijo za njihovo spreobrnjenje; nedolžne pastirčke je opominjala, naj pogosto molijo sveti rožni venec za spreobrnjenje grešnikov. Pomislimo samo, kako strašno je, če duša pade v večno pogubljenje, iz katerega ni rešitve – in če je ta duša istega rodu, nam v sorodstvu jezika in krvi in nam tako najbližja! Ali nismo dolžni, moliti za spreobrnjenje grešnikov med nami, da bi se nobena duša za večno ne pogubila?
Ko bi se grešniki med nami spreobrnili, bi bile skoraj vse težave in bridkosti odstranjene. Ne bilo bi več prelivanja krvi, umorov in ubojev, ne več krivic, laži, ropov in tatvin, ne bilo bi več nevoščljivosti, mržnje in sovraštva, vladala bi pravica in krščanska ljubezen. Koliko mirnejše in lepše bi bilo življenje že na tem svetu. – To je drugi razlog, da poživimo med verniki pobožno molitev rožnega venca.
Rožni venec naj postane zopet redna skupna molitev vseh krščanskih družin – tudi farne družine! Priporočajte družinam, da molijo vsak dan skupno rožni venec – če ni mogoče celega, vsaj eno desetko (eno skrivnost), da se bo tako ves narod združil v eno samo molitveno armado za mir in za spreobrnjenje grešnikov. Zlasti letošnjo rožnovensko pobožnost porabimo v to, da poživimo in razširimo družinsko molitev svetega rožnega venca. Če bo priložnost dana, bom objavil še točnejša navodila za to 'rožnovensko akcijo'.
Z rožnim vencem hitimo k Mariji, Srednici vseh milosti, s prošnjo za mir in za spreobrnjenje grešnikov, presvetemu Srcu Jezusovemu pa zadostujmo za vse žalitve – potem pa brez strahu pričakujmo bodočnost, ki bo v vsakem slučaju nam in dušam nam v vodstvo izročenih v zveličanje.«
četrtek, 12. september 2013
FATIMA – OKNO UPANJA (8) Jacintini beli jagenjčki
Lucija, Frančišek in Jacinta so bili v vsakem pogledu normalni otroci in se niso razlikovali od drugih fatimskih otrok enake starosti.
Zaradi sorodstvenih vezi so se Lucija, Frančišek in Jacinta sicer povezovali med seboj, a ta povezanost je postala mnogo tesnejša šele tedaj, ko so začeli skupaj pasti in jih je leta 1916 obiskal in nagovoril angel miru. Že v jeseni leta 1915, ko je Lucija začela pasti, sta jo Frančišek in Jacinta počakala, da je prignala čredo domov. Takrat so se na dvorišču Lucijinih staršev začeli skupaj igrati. Lucijo sta imela raje kakor druge otroke in sta zlasti po prikazovanjih angela in Marije iskala le Lucijino družbo. Lucija pa se pred letom 1917 ni raje družila z njima kakor z drugimi otroki. Jacintina družba ji je bila včasih celo zoprna zaradi njenega malenkostnega značaja, ker je hitro »pasla trmo in se cmerila«, Frančišek pa se ji je zdel premalo živahen.
Ker bi se Frančišek in Jacinta s svojo sestrično rada igrala tudi v času paše, sta po mnogih prošnjah dosegla od svoje mame, da jima je zaupala ovce, verjetno zato, da se je znebila tolikšnega moledovanja. Lucija v prvem Spominu poroča:
»Z neznanskim veseljem sta mi prišla povedat novico in domenili smo se, kako bomo vsak dan združili čredi (…) Pridobili smo si prijateljstvo ovčic, ker smo jim razdelili svojo malico. Zato smo se lahko brezskrbno igrali, ko smo prišli do pašnika, saj se ovce niso oddaljile od nas. Jacinta je zelo rada poslušala odmev glasu iz globoke doline. Radi smo posedli po velikih skalah na vrhu gore in se zabavali z glasnim klicanjem imen. Marijino ime je najbolje odmevalo. Jacinta je včasih prevpila vso zdravamarijo in pri tem izgovarjala naslednjo besedo šele, ko je utihnil odmev prejšnje.«
Zelo radi so peli in plesali. Doma so jim priporočili, naj po malici molijo rožni venec.
Kako se je Jacinta povezovala z Jezusom, kaže naslednja Lucijina pripoved v prvem Spominu:
»Jacinta je rada stiskala k sebi bele jagenjčke, jih objemala in poljubljala, zvečer pa jih je v naročju nosila domov, da se ne bi utrudili.
Nekega dne se je na poti domov postavila v sredo črede.
'Jacinta, zakaj hodiš tam sredi med ovcami?' sem jo vprašala.
'Da delam tako kot Jezus na podobici, ki sem jo dobila: tudi on stoji sredi mnogih ovac, eno pa drži v naročju.'«
sreda, 11. september 2013
Svetniki častijo presveto Srce Jezusovo (2)
Sv. Janez Eudes (+ 1680),
véliki častilec Srca Jezusovega, je prvi sestavil besedilo za
molitveno bogoslužje in mašno daritev na čast Srcu Jezusovemu in
je odločilno pripomogel k temu, da so 20. oktobra 1672 z odobritvijo
mnogih francoskih škofov prvikrat slovesno praznovali praznik Srca
Jezusovega. Zapisal je: »Vi ste eno z Jezusom, kakor so udje eno z
glavo. Zato morate imeti enakega duha, enako dušo, enako življenje,
enaka čustva, enako srce kakor on. On sam pa mora biti vaš duh,
vaše srce, vaša ljubezen, vaše življenje, vaše vse.« Svetnik je
vedno povezoval češčenje Marijinega in Jezusovega Srca. Je
začetnik liturgičnega češčenja Srca Jezusovega in Marijinega.
Sv. Marjeta Marija Alacoque (Alakok, + 1690), sestra reda Obiskanja svete Marije, je bistveno pripomogla k razširitvi češčenja Srca Jezusovega. V videnjih je prejela naročila Jezusa samega, naj se širi češčenje njegovega Srca in naj bo na petek po osmini praznika sv. Rešnjega telesa uveden praznik Srca Jezusovega. Na osnovi teh prikazovanj se je po mnogih ovirah, nasprotovanjih in ponižanjih ob koncu njenega življenja razvilo češčenje Srca Jezusovega najprej znotraj njene redovne skupnosti, nato pa postopoma po vsej Cerkvi.
Na osnovi njenih zapisov in zapisov sodobnikov se je izoblikovalo tako imenovanih »12 obljub ali sadov Srca Jezusovega«, ki so jih deležni častilci Srca Jezusovega. Močno se je razširila pobožnost prvih petkov, posvetitev družin in posameznikov ter zadostilna pobožnost.
An
Sv. Marjeta Marija Alacoque (Alakok, + 1690), sestra reda Obiskanja svete Marije, je bistveno pripomogla k razširitvi češčenja Srca Jezusovega. V videnjih je prejela naročila Jezusa samega, naj se širi češčenje njegovega Srca in naj bo na petek po osmini praznika sv. Rešnjega telesa uveden praznik Srca Jezusovega. Na osnovi teh prikazovanj se je po mnogih ovirah, nasprotovanjih in ponižanjih ob koncu njenega življenja razvilo češčenje Srca Jezusovega najprej znotraj njene redovne skupnosti, nato pa postopoma po vsej Cerkvi.
Na osnovi njenih zapisov in zapisov sodobnikov se je izoblikovalo tako imenovanih »12 obljub ali sadov Srca Jezusovega«, ki so jih deležni častilci Srca Jezusovega. Močno se je razširila pobožnost prvih petkov, posvetitev družin in posameznikov ter zadostilna pobožnost.
V svoji okrožnici o
Srcu Jezusovem leta 1956 papež Pij XII. poudarja, da je po zaslugi
sv. Marjete Alacoque pobožnost do Srca Jezusovega postala splošno
razširjena v Cerkvi.
Ko je Marjeta v
osmini praznika sv. Rešnjega telesa leta 1675 klečala pred
Najsvetejšim, ji je Božji Učenik pokazal svoje Srce in dejal:
»Glej to Srce, ki je
ljudi tako silno ljubilo, da si ni ničesar prizaneslo ter se je
popolnoma izničilo in použilo, da jim izpriča svojo ljubezen; v
zahvalo pa prejemam od večine le nehvaležnost, ki jo kažejo s
svojim nespoštovanjem, bogoskrunstvi, mlačnostjo in prezirom, s
kakršnim se obnašajo do mene v tem zakramentu ljubezni. Kar pa me
še najbolj žali: celo meni posvečena srca se tako obnašajo. Zato
zahtevam od tebe, naj bo prvi petek po osmini sv. Rešnjega telesa
poseben praznik, posvečen časti mojega Srca, katerega naj slave s
prejemanjem svetega obhajila, z vračanjem časti in s pokoro, da mu
tako zadoščujejo za nečast, ki mu je bila storjena, ko je bilo
izpostavljeno na oltarjih. Obljubim ti, da bo moje Srce bogato
obsipalo s svojo ljubeznijo vse tiste, ki mu bodo izkazovali to čast
in bodo skrbeli, da se mu zadoščuje.«
Poljski mistikinji sv.
Favstini Kowalski (+ 1938) se je Srce
Jezusovo razodelo kot polnost Božjega usmiljenja. Postala je
glasnica Božjega usmiljenja. Bila je tesno povezana s Srcem
Jezusovim in ga v svojem Dnevniku večkrat omenja. Za čas težav in
skušnjav je svetovala: »Včasih je dobro zateči se brez besed v
prebodeno Srce Jezusovo. S tem je sovražnik že premagan« (št.
145). V molitvah in pesmih, ki jih je sama sestavila, je doživljala
Srce Jezusovo kot polno usmiljenja.
Sv. Favstini se je
Odrešenik prikazoval v drugačni podobi kakor sv. Marjeti Mariji
Alakok. Ta je v videnju gledala skupaj z Jezusom tudi njegovo
prebodeno telesno srce, obdano s trni; iz njega so švigali plameni
ljubezni, nad srcem pa je bil križ. Na podlagi takšnega videnja je
Srce Jezusovo tudi upodobljeno na slikah in kipih.
Sv. Favstina je
videla skupaj z Jezusom le dva pramena žarkov, ki sta izhajala iz
nevidnega Jezusovega srca. Označevala sta kri in vodo, ki sta
pritekli, ko je vojak prebodel Jezusovo srce. Globlji pomen teh dveh
pramenov žarkov je enak kakor pri apostolu Janezu, ki govori o
vojakovem prebodu Jezusove strani (prim. Jn 19,33–37). Svetnica je
po Jezusovem naročilu poskrbela, da je slikar na podlagi njenega
videnja naslikal podobo Božjega usmiljenja z napisom spodaj: »Jezus,
vate zaupam!« Ko je bila podoba izpostavljena za javno češčenje,
so jo ljudje imeli za posebno upodobitev Srca Jezusovega. Ta podoba
je bliže svetopisemski resničnosti na Kalvariji kakor klasična
podoba. V globini gre pri obeh podobah za isto stvarnost, za Presveto
Srce Jezusovo in njegovo ljubezen do človeštva. Pri sv. Favstini je
Srce Jezusovo poudarjeno kot simbol neizmernega Božjega usmiljenja.
Na kratko, kakor na platnu, smo si ogledali nekaj
svetnikov in njihov odnos do presvetega Srca Jezusovega. Oni so
duhovno bogastvo in upanje Cerkve za vse čase. Papež Janez Pavel
II., ki bo kmalu prištet k svetnikom, je seznam svetnikov in
blaženih znatno povečal, saj je v času svojega pontifikata
razglasil 482 svetnikov in 1.338 blaženih. Zdaj
se veseli v njihovi družbi!An
ponedeljek, 9. september 2013
Fatimska pobožnost 2013
Fatimsko pobožnost bomo obhajali v stiški baziliki z začetkom ob 19.30 z molitvijo rožnega venca, nato bo ob 20.00 mašna daritev, procesija s kipom fatimske Matere Božje, ki jo bomo spremljali z lučkami in petjem Marijinih litanij ter fatimske pesmi. Na koncu bo pred Najsvetejšim obnovitev posvetitve Najsvetejšima Srcema in blagoslov z Najsvetejšim. Srečanja bodo:
- v petek 13. septembra in v
- nedeljo 13. oktobra.
sobota, 7. september 2013
Svetniki častijo presveto Srce Jezusovo (2)
Sv. Albert Veliki
(+ 1280), učitelj sv. Tomaža Akvinskega, ni bil le velik
naravoslovec in filozof ter teolog, ampak tudi častilec Srca
Jezusovega. Povezoval ga je s sveto evharistijo. Zapisal je: »Saj
evharistija, ki nam jo je naklonil s toliko ljubeznijo svojega Srca,
ni najmanjši del njegovega Srca.«
Dejansko najlažje in najbolje častimo Srce Jezusovo
v sveti evharistiji. Mnogi svetniki so tako ravnali. Mistiki, npr.
sv. Marjeta Alakok (+ 1690) in sv. Favstina Kowalska (+ 1938), so
doživljali razodetja Božjega Srca prav v zvezi s češčenjem
Najsvetejšega ali pri mašni daritvi.Nemški mistik bl. Henrik Suzo (Seuse) (+ 1366) je v svojem življenju dobro posnemal kreposti Jezusovega Srca, njegovo češčenje pa je širil tudi s svojimi spisi. Češčenje Srca Jezusovega je pri bl. Henriku povezano s sotrpljenjem z Jezusom, saj se je z njim povezoval prav po poti trpljenja, ki ga je bil v svojem življenju v obilni meri deležen, zlasti, ko ga je neka ženska lažno obtožila, da ima z njo nezakonskega otroka. Pogosto je premišljeval Kristusovo trpljenje v Getsemaniju. Bl. Henrik Suzo nas uči, kako naj se v najbolj bolečih trenutkih še posebej povežemo s Srcem Jezusovim.
Sv. Katarina Sienska (+ 1380), sozavetnica Evrope, je v posebnem videnju na mistični način doživela zamenjavo svojega srca z Odrešenikovim Srcem. V prikazanju ji je Gospod dejal: »Glej, moja ljuba, zvesta hči, vzel sem ti tvoje srce in ti izročil svojega.« Po hudih notranjih preizkušnjah je imela mistično videnje Jezusovega Srca in neke vrste zaroko z Jezusovim Srcem.
Sv. Peter Kanizij (+ 1597), drugi apostol Nemčije, avtor znanih katekizmov, je leta 1549, nekaj ur pred svojimi slovesnimi zaobljubami, imel posebno duhovno videnje Srca Jezusovega. V svoj Duhovni dnevnik je zapisal: »Moja duša je na nek način ležala na tleh, povsem lenobna, nečista, popačena od grehov in strasti. O Zveličar, tedaj si mi odprl tako rekoč svoje Presveto Srce. Naročil si mi, naj pijem iz tega vira. Vodo zveličanja naj bi zajemal iz tvojega vira. Tedaj sem začutil vročo željo, da bi se name razlili iz tega vira potoki vere, upanja in ljubezni. Žejalo me je po uboštvu, čistosti in pokorščini. Drznil sem se približati tvojemu Presvetemu Srcu in potešiti svojo žejo. Nato si mi obljubil oblačilo, ki naj bi pokrilo mojo golo dušo. Oblačilo je bilo sestavljeno iz treh kosov: miru, ljubezni in stanovitnosti.«
Cerkveni učitelj in zavetnik pisateljev in časnikarjev, sv. Frančišek Saleški (+ 1622), je v neki pridigi o sv. Janezu Evangelistu dejal: »Dva razloga hočem navesti, zaradi katerih nam je Gospod hotel odkriti svojo sveto stran. Prvi je ta, da lahko beremo misli njegovega Srca, ki so le misli ljubezni do človeka. Odpreti nam je hotel svojo stran, da spoznamo, kako zelo nam želi podariti prebogate milosti svojega Božjega Srca in Srce samo. Drugi razlog je, da se skrijemo in odpočijemo v njegovi strani, v njegovem Srcu, ki se nam je odprlo, da nas sprejme z neizrekljivo ljubeznijo in dobroto ter nam služi kot zatočišče v vseh naših bridkostih.«
Ko je s sv. Frančiško
Šantalsko ustanovil red Obiskanja svete Marije, je dal redovnicam
nalogo, naj bodo posebne častilke presv. Srca. V grbu, ki ga je
določil zanje, je upodobljeno Jezusovo Srce, prebodeno z dvema
puščicama in obdano s trnjevo krono. Prav v ta red je kasneje
vstopila sv. Marjeta Marija Alakok in kot redovnica prejela znana
razodetja Srca Jezusovega.
petek, 6. september 2013
Pridite in poglejte!
Ne pozabite na duhovne vaje, ki se začno v stiškem samostanu
jutri, v petek, 6. septembra, ob 18.00 in se končajo v nedeljo, 8. septembra, po kosilu.
Snov po dokumentu: Pridite in poglejte.
Spremljevalec: p. Anton Nadrah
V nedeljo ob 8.30 veliko presenečenje!
jutri, v petek, 6. septembra, ob 18.00 in se končajo v nedeljo, 8. septembra, po kosilu.
Snov po dokumentu: Pridite in poglejte.
Spremljevalec: p. Anton Nadrah
V nedeljo ob 8.30 veliko presenečenje!
ČEŠČENJE NAJSVETEJŠIH SRC
Ko je papež Frančišek ob svetovnem dnevu mladih 2013 v Braziliji prispel v Svetišče Aparecida, da bi daroval sveto mašo s škofi te pokrajine, se je kratko zadržal v dvorani Dvanajsterih apostolov pred kipom Device Aparecide in tam zmolil naslednjo molitev:
Mati Aparecida, kot Ti nekega dne tako se danes počutim pred Teboj in Bogom, ki mi izroča življenjsko poslanstvo, katerega obrisov in meja ne poznam in njegovo zahtevnost komaj slutim. Toda v svoji veri, po zaslugi katere »pri Bogu ni nič nemogoče«, se Ti, Mati, nisi obotavljala, in se tudi jaz ne morem obotavljati.
Zbor: Glej, dekla sem Gospodova, zgodi se mi po tvoji besedi.
S Teboj in po Tvojem zgledu tudi jaz sprejemam svoje poslanstvo. V tvoje roke izročam svoje življenje. Pojdiva: Ti – Mati, in jaz – sin hodiva skupaj, verujva skupaj, bojujva se skupaj in skupaj zmagujva, tako kot sta vedno hodila skupaj Ti in tvoj Sin.
Zbor: Žena, glej, tvoj Sin, glej, tvoja Mati.
Mati Aparecida, nekega dne si prinesla v tempelj svojega Sina in ga posvetila Očetu [per consacrarlo al Padre], da bi bil popolnoma razpoložljiv za svoje poslanstvo. Prinesi danes mene k istemu Očetu, posveti me Njemu z vsem kar sem in kar imam [consacrami a Lui con tutto quello che sono e con tutto quello che ho].
Zbor: Tukaj sem, pošlji mene!
Mati Aparecida, izročam v tvoje roke in prinašam pred Očeta naše in tvoje mlade, svetovni dan mladih: koliko moči, življenja in naboja tli in prekipeva v njih in je lahko v službi življenja in človeštva.
Zbor: Oče, sprejmi in posveti [santifica] svojo mladino.
In končno, Mati, te prosim, ostani tukaj in vedno sprejemaj svoje sinove in hčere, ki romajo k Tebi, vendar pojdi tudi z nami, stoj nam vedno ob strani, spremljaj poslanstvo velike družine vernikov, zlasti ko križ postane težak, podpiraj naše upanje in našo vero.
Zbor: Bodi zvest do smrti in dal ti bom krono življenja. Amen.
Naročite se na:
Objave (Atom)