V tem mesecu smo
pridelali na našem klasu le eno zrno. Ko to pišem, je pred nami teden molitve
za duhovne poklice. Ko boste glasilo dobili v roke, bo že za nami. Pomanjkanje
duhovnikov, redovnikov, redovnic in misijonarjev nas nagiba k temu, da v
molitvi vztrajamo. Skrb za nove duhovne poklice je zadeva vse Cerkve in vsakega
kristjana posebej. Cerkev je živ organizem, Kristusovo telo, v katerem vsi skrbimo
drug za drugega. Molimo tudi za svoje dušne pastirje, ker je tudi od tega
odvisna rodovitnost njihovega delovanja. Če niso dovolj goreči, niso tudi zato,
ker zanje ne molimo. Bog povrni vsem, ki v molitvi vztrajate!
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
petek, 27. junij 2014
sreda, 25. junij 2014
PO PAVLOVIH POTEH V LETU VERE (3)
Odslej so se naše misli osredinjale na
Pavlova misijonska potovanja. Na samem kraju smo poslušali njegova pisma
Solunčanom (2), Atencem (1), Korinčanom (2),
podkrepljena z zgodovinsko in teološko razlago, soočana s sporočili iz Apostolskih
del. Doživljali smo posebno lepoto bogoslužja v naravi. Tako tudi v Beroji, v
mestu na vzpetini nad rodovitno planjavo z bombažnimi in riževimi polji.
Stopnice na privzdignjenem malem trgu, kjer je apostol Pavel oznanjal, so
skrbno zavarovane s konkavno oblikovanimi stenami z dragocenimi mozaiki
svetnika, celoto pa obdaja zelen park s
kipom apostola in okrasnim vodnjakom. Spodaj pa je cesta z vsakdanjim
življenjem. To je Grčija v sožitju s slavno preteklostjo in zaskrbljujočo
sedanjostjo …
Naša presenečenja so se stopnjevala, ko
smo se vzpenjali po goratem, kraškem svetu vulkanskega hribovja preko globokega
kanjona temno zelene reke do naslednjega
čuda sveta – do Meteore. Med vožnjo smo poslušali vzneseno petje pravoslavne liturgije; segalo
je v srce, dvigalo duha in nas pripravljalo, da bi dojeli mističnost
pravoslavja, to neumorno iskanje uglašenosti človeka in stvarstva z Božjo
slavo, saj nam je vse dano iz dobrotne Božje roke! Ko se nam je odprl pogled na
v nebo kipeče, med seboj ločene vulkanske vrhove, ki so se ob vožnji razkrivali
iz različnih zornih kotov, nam je ob mogočni lepoti zastajal dih. Na vrhovih pa
meniško mesto s starimi, pravoslavnimi,
nedostopnimi samostani (od 12. do 17. stoletja), ki kljubujejo vremenu in času.
Tja so se pred svetom umaknili puščavniki in menihi, da bi se v zbranosti, v
molitvi (od 7 do 11 ur na dan) in postu približali Bogu in ga neprestano
slavili. Grški samostani: sv. Nikolaja, sv. Štefana, sv. Trojice, Gospodovega
spremenjenja na gori (Megálo Metéoro) in drugi, so v sodobnosti oblegani od
romarjev. Vsak dan je za obiske dostopen le en samostan. Imeli smo srečo, da
smo se lahko povzpeli v samostan Gospodovega
spremenjenja. Če spomnim, da je bilo do njega izpeljanih preko 240
stopnic, toliko tudi nazaj, je razumljivo, kako je bil naš trud poplačan! V
davnini je bil edini dostop do
samostanov v mreži na vrveh, ki so jih, kot »škripci«, vlekli menihi
sami…
Samostan z božjim hramom, temačnim od
kadila in sveč, ki se tu prižigajo od 15. stoletja, s svetimi ikonami, ki nam
prodorno govorijo o sijaju svetosti, o Božjem Veličastvu, z muzejem mučncev, s
starimi bogoslužnimi rokopisi, predmeti in oblačili – vse vrhunsko, skrbno izdelano v Božjo čast, s spoštovanjem in ponižnostjo! Kako čudovita mozaična freska,
cela stena! V spodnji vrsti se od leve
in desne strani vrat vrstijo grški misleci: filozofi, matematiki, dramatiki.
Nad njimi v naslednji vrsti apostoli, svetniki, mučenci. Na sredi nad vsemi
Kristus Gospod, sveta Bogorodica, angeli, nadangeli. Vse po hierarhiji
vzhodnega teološko-umetniškega kanona. Zakaj so tu? Doumeli smo, kot nas je že
g. Bogomir opozoril, kako so ti grški velikani, še pogani, iskali resnico,
etični smisel življenja, s tem pa
ustvarjali podlago, na kateri je apostol Pavel, poznavalec grške kulture,
utrjeval evangelij in gradil nauk Katoliške
Cerkve. Ali ikona: Kristus – vinska trta, iz nje pa poganjajo, kot mladike iz
debla, veje s cvetovi - apostoli! Kamor se oko ozre, neizčrpno umetniško
bogastvo v čast Vsemogočnemu Bogu -Pantokratorju. Vsak najmanjši prostorček na
ploščatem vrhu je smotrno izkoriščen, da
bi omogočal preživetje menihom. Na majhnem dvorišču vodnjak, po stopnicah
bogato cvetje, utica za obiskovalce, da s te višine (600 m nad morjem) lahko
občudujejo vasi in mesta po dolini …
Še Atene in Korint sta nam ostala za
zaključek. V Atenah smo se srečali z gospo Olgo, Slovenko, ki nas je vodila po pet milijonskem mestu.
Najprej sv. maša v katoliški cerkvi sv. Dionizija Aeropagita, prvega Pavlovega
atenskega učenca in mučenca, kjer je tudi prelep oltar sv. Helene.
Reprezentančni, politično-kulturni del mesta smo obvozili z avtobusom. Seveda
smo izstopili, da bi si ogledali veličastni športni stadion, tako tradicionalno
grško »napravo«, ki ni manjkala v nobenem prastarem uglednem kraju, kajti
»olimpijske igre« so iznajdba Grkov. Nato smo se povzpeli na Akropolo, do
razvalin nekdanje svetinje boginje Atene (in drugih božanstev), ki je dala
mestu ime. Postavili so jo na najvišji vrh sredi mesta, ki se je okrog in okrog
širilo na sedmih gričih. Kamor seže pogled, bele Atene, ogromno mesto, saj v
njem živi polovica Grkov. Na vrhu Akropole množice. Slišali smo vse znane in
neznane jezike, videli vse rase. Vse se je vzpenjalo na vrh, da bi se ob
ostankih mogočnih templjev ozavestilo o moči in razsežnostih arhitekture,
znanja in umetniške fantazije antičnih Grkov.
Mi pa smo se ustavili pod nekdanjim
obzidjem, Aeropagom, kjer je apostol Pavel spregovoril Atencem. Radi so namreč
poslušali novice popotnikov, se pogovarjali, diskutirali. Pavel je svoje
oznanjevanje navezal na njihovo vernost, na »oltar neznanega boga«, ki ga je v
Atenah našel. Ob njem jim je odkrival Stvarnika vesolja in ljubezen Jezusa Kristusa do vsakega človeka.
Ko pa je spregovoril o vstajenju od mrtvih, so ga neverno zavrnili, češ: »O tem
te bomo poslušali kdaj drugič.« Tu smo poslušali njegovo pismo Atencem in doumevali »težo oznanjevanja«, tako podobno
našemu sodobnemu »kulturnemu«, poganskemu okolju …
Tudi v slikovito trgovsko četrt Aten nas
je peljala gospa Olga, da bi se malo okrepčali in poiskali primerne spominke.
Kako priti iz Aten, iz te čudovite Grčije praznih rok? Trgovci so nam prijazno,
brez ihte, zavijali spominke in na našo zahvalo,«evharistó« z nasmehom
odgovarjali, »parakaló« (hvala – prosim). Nobenih demonstracij ni bilo, saj
mladi spijo vse dopoldne. V taki vročini, nad 35 °, se po Atenah potijo le
turisti, gostinci in trgovci …
Prehitro nas je presenetil zadnji dan.
Prelepa vožnja po Korintskem zalivu! Mikavne plaže, prelepo cvetje ob avtocesti,
vonj po soli in smoli, v hotelu pa obilna večerja. Bogat izbor nam
manj znanih jedi, sladic, sadja; tudi grško vino, »recino«smo poskusili.
Specialiteta z okusom po smoli. Skratka, spoznavali smo vse dobrine te zemlje
ob modrem morju, pod modrim nebom … Zadnje jutro pa Korint in Pavlovo pismo
Korinčanom. Nekoč bogato pristaniško mesto, polno razvrata. Leto in pol je
Pavel posvetil Korinčanom, jim napisal dve pismi in na Božjih zapovedih gradil njihovo novo, krščansko življenje.
Vzljubil jih je, kot oče izgubljenega sina. Sveto mašo smo obhajali sredi
korintskih razvalin, v borovi senci, pod budnim očesom paznice. Nismo smeli
peti, ker bi to pomenilo, da smo se na njihovih tleh preveč udomačili. Kaj vse
prekrivajo te skrivnostne razvaline! Grško dobo, rimsko nadgradnjo, templje, ki
jih je uničil potres, življenja ki so ugasnila, bogastvo, ki je prešlo! Nikjer
ni tako očitna minljivost in mogočnost
tega sveta, kot v Grčiji …
In tako se je v Korintu naš romarski čas iztekel. Kar neradi
smo zapuščali to toplo domovino nekdanjih Ahajcev in Korinčanov. Želeli smo
obiskati še Patras, mučeniško mesto apostola Grčije, Romunije, Moldavije in
Ukrajine, sv. Andreja. Ni se izšlo. Le mimo mogočnega svetišča smo se peljali v
pristanišče, kjer smo se ob 16-ih popoldne z avtobusom vred vkrcali na ladjo.
Ko je zatrobila, naznanila svoj odhod, smo se zbrali na krovu. Ladja je rezala
v morsko gladino široke, bele brazde. V soncu so se lesketale kupole mogočnega
hrama sv. Andreja in počasi kot potonile
na obzorju. Mi pa smo se, sredi morja, po večerji odpravili v kabine k počitku.
Po vsem, kar smo doživeli, smo se počutili popolnoma varne …
Naslednje jutro pa smo na moderni ladji,
ki ni imela kapele, v zbornični dvorani obhajali zahvalno sv. mašo za tako
milostno, bogato in varno romanje.
Kajti, kot je rekel naš komisar, p. Peter, »Boga je primerno in mogoče častiti
ob vsakem času, v vsakem kraju, ob
vsakih okoliščinah.« Tem bolj pa na globokem in brezbrežnem morju!
dr. Martina Orožen
torek, 24. junij 2014
Misli sv. Bernarda (5)
Če bi se človek nič ne zahvaljeval, bi
ob sodbi veljal za nehvaležnega.
Najprej se Bogu zahvaljuj zato, ker ti
je odpustil grehe, potem pa zato, ker ti je podelil kreposti.
Če bi mi Jezus rekel: »Odpuščeni so ti
tvoji grehi,« mi nič ne koristi, če bi ne nehal grešiti. Ali mi kaj pomaga
umivanje, če ponovno umažem noge, ki sem jih umil?
ponedeljek, 23. junij 2014
LETO VERE SE NADALJUJE Znanost ni rešiteljica vseh vprašanj
Napetost med
vero in znanostjo je v veliki meri posledica racionalizma, ki zavrača vse,
česar ni mogoče spoznati s človeškim razumom. Vendar šele znanost in vera
skupaj omogočata celostno podobo sveta in odkritje resnice.
Od filozofa Descartesa (+ 1650) naprej se je vedno
bolj uveljavljalo prepričanje o neomejenosti razuma. Vera v neomejenost razuma
je imela za posledico vero v neskončni napredek. Uveljavilo se je prepričanje,
da je resnično le tisto, kar je mogoče izmeriti. Kvantiteta je stopila na mesto
kvalitete. Človek teži po tem, da bi čim več imel. A človeka osrečuje predvsem
kvaliteta, npr. medsebojna ljubezen.
Nič več ni
prostora za skrivnosti. Obstaja le neznano, še ne odkrito, neraziskano. Človek
se ima za neomejenega gospodarja vesoljstva.
Danes prihaja do
streznjenja. Če se človek ne bo pravočasno spametoval, mu grozi samouničenje.
Mnogi že nekaj stoletij pozabljajo, da je vse dar. Zato je treba imeti drugačen
odnos do sveta.
Alenka Goljevšček (* 1933) je v knjigi New age in krščanstvo zapisala:
"Znanost
danes ni izgubila le sveta; izgubila je tudi zaupanje, ki ga je tako neomejeno
uživala polna tri stoletja. Hudo nas je razočarala, ko si ni mogla izmisliti
nič zares učinkovitega zoper rak ali aids. In še huje, ko se je izkazalo, da
nas je s svojim nenehnim napredovanjem spravila na rob atomske in ekološke
katastrofe. Namesto vere, da deluje v dobro človeštva, narašča danes strah pred
njo. In ta strah je v veliki meri upravičen. Kajti če je predvsem ona tista, ki
vleče niti iz klobčiča, nam lahko zakuha vraga in pol; vsi skupaj smo njeni
poskusni kunci, prepuščeni ji na milost in nemilost. Kdo nam lahko zagotovi, da
se ne bodo njeni bodoči izumi še bolj uničujoče obrnili zoper človeštvo?
Iznajdba nevtronske bombe, ki pušča reči nedotaknjene, ubija pa vse živo, je
dovolj jasno opozorilo, se vam ne zdi? Pa začetki načrtnega poseganja v genetsko
zasnovo živih celic (genetski inženiring), ki odpirajo možnosti, ob katerih se
vam lahko naježijo lasje..."
Znanost gleda na
človeka samo s posameznih vidikov, ne jemlje pa ga kot celoto, kot osebnost.
Ekonomista zanima človek pod vidikom porabništva, psihologa pod vidikom njegove
psihološke strukture, zdravnika pod vidikom zdravja ...
Človek pa je
celota. Je bitje, ki išče srečo in smisel življenja. Je bitje, ki hoče ljubiti
in biti ljubljen. Zato bi morali človeka vedno jemati pod vsemi vidiki hkrati.
Drugi vatikanski
koncil opozarja na nevarnost pretirane zaverovanosti v znanost in tehniko:
"Seveda
more današnji napredek naravoslovnih ved in tehnike, ki na osnovi svoje metode
ne morejo prodreti do najglobljih temeljev stvarnosti, pospeševati nekak fenomenalizem
in agnosticizem, če raziskovalna metoda, ki jo uporabljajo te stroke, začne po
krivici veljati za najvišje pravilo pri odkrivanju celotne resnice. Obstoji
celo nevarnost, da bi človek v prevelikem zaupanju v današnja odkritja mislil,
da sam sebi zadostuje, in da ne bi več iskal višjih stvarnosti« (CS 57,5).
Bosmans piše: "Znanstvenike in tehnike sem
prosil, naj mi napravijo travno bilko. Naredili so jo. Na videz je bila kakor
pristna travna bilka, prav tako zelena, prav tako drobna, prav tako upogljiva.
Ko sem si jo podrobneje ogledal, sem videl, da je mrtva. Ni mogla dihati. Ni
mogla rasti. Ni mogla živeti in umreti. Pravzaprav od pristne travne bilke ni
imela ničesar drugega, razen imena. Niti krava niti koza je nista mogli požreti
in iz nje napraviti mleko. Slišal sem, kako so se vse travne bilke sveta
smejale človekovi travni bilki: 'Veliki ljudje ne morejo z vso svojo znanostjo
in tehniko napraviti niti ene same male travne bilke.'"
Poole v knjigi Vera in znanost pojasnjuje, kaj znanstvenik zmore in česa ne zmore:
"Znanstvenik
lahko raziskuje svet snovnih vzrokov in posledic, ne da bi se kdaj skliceval na
Boga. Toda kakor hitro se znanstveniki začnejo spraševati, zakaj obstaja
vesolje, ki ga raziskujejo, ali zakaj deluje narava urejeno in enotno ter ali
obstajajo za zakoni, ki jih raziskujejo, neki možgani, tedaj ne iščejo
znanstvene razlage, temveč neko drugo.
Trditev, da
fizikalne razlage, kako je nastalo vesolje, onemogočajo vero v Stvarnika, je
prav tako napačna kakor trditev, da fizikalne razlage nekega izuma onemogočajo
prepričanje, da ga je nekdo izumil. Naloga znanosti je poiskati razlage, vendar
lahko poišče le nekatere vrste razlage ... Znanstvene razlage niso edina vrsta
razlag niti niso vselej najboljše."
Znanost in
tehnika sta sicer človeštvu prinesli veliko dobrega. Kar spomnimo se na
različne pridobitve v zadnjem stoletju. Brez njih si danes življenja niti
najbolj preprost človek pri nas ne more zamisliti.
Znanost pa ne
rešuje vseh vprašanj, ki si jih človek zastavlja. So vprašanja, na katera
znanost nikoli ne bo mogla odgovoriti. In to so najvažnejša vprašanja,
vprašanja končnega smisla našega bivanja, trpljenja, smrti. Na ta vprašanja
zadovoljivo odgovarja le vera, ki svoje odgovore črpa predvsem iz Svetega pisma. Ta knjiga posreduje Božje
odgovore na najvažnejša človekova vprašanja: od kod je človek, kakšen pomen ima
njegovo življenje na zemlji, kam potuje, kako naj živi, da bo dosegel svoj
večni cilj, kako naj bo povezan z Bogom in človekom, kdo je Bog in kakšen je.
Resnično ni le
tisto, do česar more znanost. Znanost obravnava zelo ozko področje. Življenje
pa je čisto nekaj drugega. Znanost se ne more ukvarjati s tako pomembnimi
dejstvi, kakor so ljubezen, dobrota, lepota, srčna omika, kulturno življenje.
Vsega tega ne moremo z znanstvenimi merili zmeriti in stehtati. Resničnost je
mnogo bolj obsežna in globlja, kakor je področje znanosti. Sama znanost človeka
ne more zadovoljiti.
Tudi pri resnici
znanost pogosto ne more imeti zadnje besede. Resničnost je mnogo bolj široko
področje. Resnica ni le tisto, kar je mogoče natančno opisati, izračunati, s
poskusi dokazati. Mnogo več je nevidnega kakor vidnega.
Čeprav ima
znanost veliko veljavo, ni najvišji razsodnik pri vseh vrstah znanja, predvsem
ne pri tistih, ki ne spadajo na njeno področje. Treba je tudi upoštevati, da
človek ni samo razum.
Veliki
znanstveniki so večinoma zelo skromni in odprti za skrivnosti in za Boga.
Čeprav veliko vedo, se zavedajo, da je še mnogo več tega, česar ne vedo. To jim
odpira obzorje za vero.
Young je zapisal: "Veliko znanja omogoča
človeku, da odkriva svojo prostrano nevednost."
Tudi na področju
znanosti ni mogoče vsega dokazati. Marsikaj je treba kratko in malo sprejeti.
Verjeti je treba, da so naši miselni procesi smiselni in zanesljivi in da je
svet mogoče spoznavati in razumeti, da je znanost vredna truda ter da v svetu
vladajo zakoni, ki se ne spreminjajo.
Danes mislečim
ljudem vedno bolj prihaja v zavest, da ima znanost meje, čez katere ne more.
Znanost ne more podati prave podobe o celotni stvarnosti človeka in sveta.
Prava znanost nikakor ni veri nasprotna.
Nekateri ljudje
z manjšo izobrazbo so večkrat domišljavi in ne vidijo svojih omejenosti.
Pravijo, da je vera v Boga samoprevara in da bo znanost v prihodnosti vero
spodrinila. Neki kirurg je rekel, da je odprl že veliko človeških možganov, pa
ni našel duše.
sobota, 21. junij 2014
Škof Rožman in Fatima
Dr. Jakob Kolarič poroča:
»Škofa Rožmana je mnogokrat mučilo
vprašanje, ali je njegovo stališče med vojsko in ravnanje ljudstva, ki se je
rdečemu terorju nazadnje z orožjem uprlo, bilo pravilno ali ne. Leta 1955 ali
1956 se je škof Rožman z nekim slovenskim duhovnikom v Ameriki sprehajal po
Baragovem parku pri frančiškanih v Lemontu, III. Pogovor je prišel na naše
žrtve od začetka komunistične revolucije do vrnjenih in pobitih domobrancev.
Škof je na eni strani poudaril naravno pravico človeka po samoobrambi. Na drugi
strani pa je omenjal Kristusov blagor: 'Blagor njim, ki so zaradi pravice
preganjani' (Mt 5,10). Kakor ima človek pravico do samoobrambe, prav tako sme
po tem blagru svoje življenje tudi žrtvovati zaradi Boga in njegovega
kraljestva. Nato je dejal nekako takole: 'Morda bi bilo prelite manj krvi, ko
bi se dali pobiti,' kakor se je na primer dal pobiti Lojze Grozde. Mislil je na
ideološke nasprotnike komunizma. Škofa je potemtakem mučila misel, da bi bilo
morda manj človeških žrtev, če bi se držali navedenih Kristusovih besed v osmem
blagru. Z drugimi besedami: ali se je slovenski narod pravilno odločil, ko je
zagrabil za orožje, da se je z njim branil pred komunisti. Škof je v tujini o
tem razmišljal, ko je ugotavljal veliko število žrtev med in po vojni. Duhovnik
mu je odgovoril: 'Ne nalagajte si krivde, ki je nimate. Ljudstvo je takrat
ravnalo tako, kakor se je v tedanjih razmerah zdelo najboljše.'
Tako nam je popolnoma razumljivo, da je
škof Rožman kako leto kasneje v Fatimi tako vneto prosil Marijo, naj ga teh
mučnih dvomov reši.«(Rožman III, 564). Zato se je z gorečimi prošnjami obrnil
na fatimsko Kraljico.
Dr. Jakob Kolarič je še zapisal: »Škofa
Rožmana je srce vleklo v Fatimo. Odkar je zvedel za fatimska prikazovanja in za
naročila, ki jih je Božja Mati tam svetu dala, se je na vso moč prizadeval, da
bi jih izpolnil sam, verniki njegove škofije in ves slovenski narod. Med vojsko
je uvedel pobožnost peterih prvih sobot. Svojo škofijo in vso Slovenijo je v
nedeljo, 30. maja 1943, posvetil Marijinemu brezmadežnemu Srcu« (Rožman III,
558). Slovenci smo za Portugalci prvi narod, ki se je posvetil Marijinemu
brezmadežnemu Srcu, kolikor je bilo v takratnih vojnih razmerah mogoče. »Leta
1955 smo jo v Lemontu, III. na njegovo pobudo in pod njegovim vodstvom
ponovili. Usodo slovenskega naroda in njegovo bodočnost je položil v Marijino
materinsko Srce.« (Rožman III, 558).
Priložnost, da poroma v Fatimo, se mu je
ponudila, ko je bil 1957 od 9. do 13. avgusta tam VIII. kongres Kristusa
Kralja. Škof je bil tja povabljen kot nekdanji predsednik stalnega mednarodnega
odbora za prirejanje kongresov Kristusa Kralja in kot predavatelj. Kljub
težavam na konzulatu v Rimu je končno dobil vizo za Portugalsko.
Sam je pripovedoval dr. Mihu Kreku o
posebnem doživetju v Fatimi: »Tam, v Fatimi pa je bilo takole: Tistega dne
zjutraj [12. avgusta 1957] sem rekel Mariji, da imam ta dan prav posebno
prošnjo. Prosim jo, naj mi na kak način pokaže, dá kakšno znamenje, naj mi
odgovori na vprašanje: Ali smo katoliški Slovenci med vojno in revolucijo
ravnali prav ali ne? To me je namreč hudo mučilo. Ne morda zaradi komunističnih
sodb in obsodb, pač pa toliko bolj zaradi strašnih nesreč, ki so nastale in
deloma še trajajo. Vse tisto jutro sem prošnjo ponavljal: med molitvijo, pred
in med sveto mašo in potem kar naprej. Vedno bolj sem postajal nestrpen in sem
silil in prosil: Marija, usliši me, daj mi znak, saj veš, kak revež sem v tej
negotovosti. Čim dalj sem o tem mislil in sam v sebi govoril, tem bolj me je
vsega obšlo hrepenenje, da si moram to izprositi; prevzela me je neka nujna
želja, kar gnalo me je nekaj, naj še in še silim in prosim. In sredi tega
prosečega pogovarjanja z Marijo, sredi ponavljanja moje prošnje, sem opazil, da
so roke, ki sem jih sklenil v molitvi, nekam osvetljene, da je na njih neki
pramen močnejše svetlobe, ki se je bleščala v lahni modrini. Ozrl sem se in
videl, da je ista modrina padala tudi po talarju. Moja prednja stran je bila v
tej svetlobi. Tedaj mi je šinilo v spoznanje: Marija me je uslišala. To je
znamenje, da smo delali prav. Spet sem se ozrl okoli. Sinjina v izredni
svetlobi se je za spoznanje še bolj zasvetila in potem je ni bilo več.« (Rožman
III, 561).
An
petek, 20. junij 2014
Škof Rožman, apostol prvih petkov in sobot (12) Ali je bilo vse Rožmanovo delo zaman?
Kolarič je v II. knjigi o škofu Rožmanu zapisal,
»da se ga je v zadnjem desetletju njegovega življenja večkrat lotevala misel,
da je vse njegovo delo bilo zaman. Bili so to trenutki velike duševne
potrtosti.« (str. 326). Komunistična oblast je vse njegovo delo zatrla, več kot
deset tisoč domobrancev je bilo pobitih, Baragovo semenišče, ki ga je dal
zgraditi, se uporablja v druge namene, katoliška akcija je propadla, prav tako
Marijine kongregacije.
Kolarič je zaključil: »Škof Rožman je s
svojim ogromnim delom svojo škofijo in v veliki meri ves slovenski narod
pripravil na čas, ki je nastopil po drugi svetovni vojni. Ne da se pa tajiti,
da je tudi v tem velika tragika Rožmanovega življenja, ko je videl, da je vse
njegovo delo vsaj na zunaj propadlo« (II, 326–327).
Danes nekateri mislijo, da zaradi Rožmanove
posvetitve slovenskega naroda Marijinemu brezmadežnemu Srcu balkanska vojna v
Sloveniji ni imela hujših posledic, kakor jih je imela v južnih republikah.
četrtek, 19. junij 2014
Počutila sem se že utrujeno
Pri prvem
prikazanju, 13. maja 1917, je Marija pastirčkom obljubila, da bodo prišli v
nebesa. Nenavadna je Lucijina prošnja po preteku enega meseca, da bi jih Marija
takoj vzela v nebesa. Sestra Lucija v svojem zadnjem spisu pojasnjuje takratno
občutje:
»Počutila sem se
že utrujeno zaradi mnogih nadležnih zasliševanj, nereda in ugovarjanj. Nisem še
vedela, da je to pot, po kateri hoče Bog voditi moje korake. S svojim
Sporočilom me je obenem z mnogimi drugimi, ki so ga hoteli uresničevati z vero,
upanjem in ljubeznijo, hotel voditi v nebesa.
V takšnem
duhovnem razpoloženju sem upala vprašati nebeško Poslanko, ali nas bo vzela v
nebesa: 'Rada bi vas prosila, da nas vzamete v nebesa.' Za vse zemeljsko mi ni
bilo več mar. Želela sem samo, da bi me vzela s seboj v nebesa. To pa ni bilo v
Božjem načrtu.«
Jezus hoče z
Lucijinim sodelovanjem doseči, da bodo ljudje Marijo spoznali in ljubili. Zato
želi z njeno pomočjo na svetu vpeljati pobožnost do Marijinega brezmadežnega
Srca. Lucija nadaljuje:
»To je bilo
poslanstvo, ki mi ga je določil Bog. A brez družbe Jacinte in Frančiška se mi
je zazdelo bivanje na svetu puščobno in prazno. Svet je tako negotov brez
nekoga, ki bi me spremljal, razumel, mi pomagal in stopal po poti, po kateri me
želi voditi Bog. Četudi to pomeni spotikati se ob kamne, hoditi po osatu in
trnju, padati in ponovno vstati, mi bo Bog zmeraj ponudil roko in mi pomagal
dvigniti pogled k njemu. Vse svoje življenje sem mislila tako in še danes
mislim, takrat pa sem bila negotova in nesposobna tako razmišljati.« Ker je morala Lucija toliko trpeti in si je
želela, da bi jo Marija takoj vzela v nebesa, jo je Gospa pri drugem prikazanju
bodrila, naj ne izgublja poguma, ker je ona ne bo nikoli zapustila. Zadnja
fatimska vidkinja je v svojem zadnjem spisu zapisala:
»Zaradi te obljube sem se počutila
okrepčana in polna zaupanja, da me Gospa nikoli ne bo pustila same. Vodila me
bo in spremljala moje korake na življenjski poti, kamor me bo Bog hotel
pripeljati. Prepustila sem se njegovim očetovskim rokam in njeni materinski
skrbi.«
p. Anton
Naročite se na:
Objave (Atom)