Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
ponedeljek, 19. december 2016
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo
Tudi v tem mesecu smo napredovali za dve zrni. Na Marijino priprošnjo naj dobri Bog obilno povrne vsem sodelujočim. Milostni kip fatimske Marije romarice so naši romarji slovesno izročili vodstvu v Fatimi, da ga pripravi za naslednje romanje. Mati Marija pa ostaja z nami in bo še naprej spodbujala fante in dekleta, da se odločijo za hojo za Kristusom po ožji poti. Naj ona prebudi v srcih mladih ljudi željo po duhovnih poklicih, že poklicanim pa izprosi vztrajnost in gorečnost. Ona je Mati še posebej vseh poklicanih. Mi pa še naprej molimo, kajti žetev je velika, delavcem pa malo! Vedno več župnij bo kmalu brez duhovnika, če ne bo veliko več novih maš kakor doslej.
sobota, 17. december 2016
Pričevanje o Božjem usmiljenju
Bil je človek, ki je imel več let glavobole, ki so bili posledica duševnega trpljenja, saj nobena izmed mnogih preiskav ni pokazala ničesar nenavadnega. Navzven se je to trpljenje kazalo kot živčnost; stiskanje pesti, čeljusti, zguban obraz od bolečine. Vse to trpljenje se je z leti le povečevalo.
Ko so svojci ocenili, da se mu je
življenje začelo iztekati, so poklicali duhovnika in mu je podelil zakrament
svetega bolniškega maziljenja. Njegov sin se je odločil, da bo molil devetdnevnico
božjega usmiljenja in pridružil se mu je tudi njegov sin. Zadnji dan
devetdnevnice je ob umirajočem očetu molil njegov sin. Ko je sin zaključil
molitev je oče umrl.
Ta človek je bil moj stari oče. V teh
zadnjih devetih dneh je bil njegov obraz prepojen s trpljenjem, ampak ustnice
so pa skoraj neprenehoma izgovarjale:
»Aba, Aba, Aba, Aba…« Da, klical je Očeta. Oče me je poklical in mi sporočil,
da je stari oče umrl. Hitro sem prišel in ko sem zagledal telo sem onemel …
Obličje je bilo kakor od angela; globoko spokojno, svetlo, predvsem pa lepo.
Zgodila se je neverjetna preobrazba (spremenitev obraza), ki jo je povzročilo
in izvršilo Očetovo usmiljenje, kakor je Jezus obljubil sveti Favstini glede
molitve ob umirajočih. Da je bil načrt popoln, pričuje tudi to, da je nebeški
Oče svojega sina poklical domov k sebi, na dan Vseh Svetih.
Usmiljeni Oče,
zahvaljujem se ti,
da si se tako
čudovito proslavil
skozi svojega
sina – mojega starega očeta,
in razlil
svojega Duha vanj, da ga je očistil,
preobrazil in
naredil deležnega Božje lepote.
Podeli tudi nam
svojega Duha, da bi tudi tisti,
ki bodo ob naši
smrtni uri videli naš obraz,
uzrli tvojo
lepoto.
B. S.
petek, 16. december 2016
Pojdi in ti delaj prav tako
Neki učitelj postave je Jezusu zastavil vprašanje: »Kdo je moj bližnji?« Jezus je učitelju odgovoril s priliko o usmiljenem Samarijanu:
»Neki človek je šel iz Jeruzalema v
Jeriho in je padel med razbojnike. Ti so ga slekli, pretepli, pustili napol
mrtvega in odšli. Primerilo pa se je, da se je vračal po tisti poti domov neki duhovnik;
videl ga je in šel po drugi strani mimo. Podobno je tudi levit, ki je prišel na
tisti kraj in ga videl, šel po drugi strani mimo. Do njega pa je prišel tudi
neki Samarijan, ki je bil na potovanju. Ko ga je zagledal, se mu je zasmilil.
Stopil je k njemu, zlil olja in vina na njegove rane in jih obvezal. Posadil ga
je na svoje živinče, ga peljal v gostišče in poskrbel zanj. Naslednji dan je
vzel dva denarija, ju dal gostilničarju in rekel: ›Poskrbi zanj, in kar boš več
porabil, ti bom nazaj grede povrnil.‹ Kaj se ti zdi, kateri od teh treh je bil
bližnji tistemu, ki je padel med razbojnike?« Oni je dejal: »Tisti, ki mu je
izkazal usmiljenje.« In Jezus mu je rekel: »Pojdi in ti delaj prav tako!« (Lk
10, 30–37).
Napol mrtvi človek je bil Jud. Judovski duhovnik
in levit se ga nista usmilila, čeprav sta bila prva poklicana, da izkažeta
usmiljenje pripadniku svojega rodu, ki je bil v veliki stiski. Napol mrtvega
Juda se je usmilil šele neki Samarijan. To dejanje je občudovanja vredno zlasti
zato, ker je Samarijan premagal sovraštvo, ki je vladalo med Judi in
Samarijani. Napol mrtvi Jud se mu je zasmilil, zato mu je pomagal ter temeljito
poskrbel zanj. V rane je vlil olje za blažitev bolečin, vino pa za razkuževanje
ran. Izročil ga je gostilničarju, da je zanj poskrbel, sam pa je zanj plačal
oskrbnino.
Za kristjana ni dovolj ljubezen do Boga,
ampak mora izpolnjevati tudi ljubezen do bližnjega. Učitelj postave, ki je
Jezusu postavil vprašanje, kdo je njegov bližnji, je pravilno odgovoril, da je
treba ljubiti Boga in bližnjega: »Ljubi Gospoda, svojega Boga, iz vsega srca, z
vso dušo, z vso močjo in z vsem mišljenjem, in svojega bližnjega kakor samega
sebe« (Lk 10,25–27).
Jezus sam je bil najpopolnejši usmiljeni
Samarijan. V vsem svojem javnem delovanju se je zavzemal za najbolj uboge.
Ozdravljal je bolnike, izganjal hudobne duhove, grešnikom je odpuščal grehe.
Učil je: »Blagor usmiljenim, kajti usmiljenje bodo dosegli« (Mt 5,7). Sam je
navzoč v ljudeh, ki so potrebni pomoči. Pri poslednji sodbi bo zveličanim dejal:
»Pridite, blagoslovljeni mojega Očeta! Prejmite v posest kraljestvo, ki vam je
pripravljeno od začetka sveta! Kajti lačen sem bil in ste mi dali jesti, žejen
sem bil in ste mi dali piti, tujec sem bil in ste me sprejeli, nag sem bil in
ste me oblekli, bolan sem bil in ste me obiskali, v ječi sem bil in ste prišli
k meni« (Mt 25,34–36).
Mati
Terezija je dejala: »Naše delo nas kliče, da vidimo Jezusa v vsakem človeku.
Jezus nam je povedal, da je on tisti lačni človek. On je nag. On je žejen. On
nima doma. On trpi. To so naši zakladi … Oni so Jezus. Vsak posebej je Jezus v
svoji boleči preobleki.« »Vsi moramo biti priče Jezusovega usmiljenja, njegove
ljubezni do naših družin, naših sosedov, mest, kjer prebivamo, in do sveta, v
katerem živimo.«
p. Anton
četrtek, 15. december 2016
Bog, bodi milostljiv meni grešniku
Človek se odpira Božjemu usmiljenju s svojim zaupanjem, povezanim z vero in ljubeznijo. Poleg tega je zelo pomembna ponižna in skesana molitev. Papež Janez Pavel II. je v okrožnici o Božjem usmiljenju zapisal: »V nobenem trenutku in v nobeni dobi zgodovine – zlasti v tako kritičnem obdobju, kot je naše – Cerkev ne more pozabiti na molitev, ki je krik po Božjem usmiljenju spričo mnogovrstnih oblik zla, ki težijo človeštvo in ga ogrožajo« (CD 10,15).
Kakšna naj bo naša molitev, nas uči
Jezus v priliki o cestninarju in farizeju (Lk 18,9–14). Jezus jo je povedal
tistim, »ki so zaupali vase, da so pravični, in so zaničevali druge«: »Dva
človeka sta šla v tempelj molit: eden je bil farizej, drugi cestninar. Farizej
se je postavil in pri sebi molil takóle: ›Bog, zahvaljujem se ti, da nisem
kakor drugi ljudje: grabežljivci, krivičniki, prešuštniki ali tudi kakor ta
cestninar. Postim se dvakrat na teden in desetino dajem od vsega, kar dobim.‹
Cestninar pa je stal daleč proč in še oči ni hotel vzdigniti proti nebu, ampak
se je tolkel po prsih in govoril: ›Bog, bodi milostljiv meni grešniku!‹ Povem
vam, ta je šel opravičen domov, oni pa ne; kajti vsak, kdor se povišuje, bo
ponižan, in kdor se ponižuje, bo povišan.«
Samo cestninar je bil deležen Božjega
usmiljenja, ker se je nanj pripravil s ponižno molitvijo, farizej pa se je pred
Bogom hvalil s svojimi dobrimi deli in pri tem zaničeval cestninarja. Na zunaj
je res bolj spolnjeval postavo kakor cestninar, a je bil poln prevzetnega
napuha. Takšen človek ne more računati z Božjo pomočjo, saj Sveto pismo kar na
dveh mestih uči: »Bog se prevzetnim upira, ponižnim pa daje milost« (Jak 4,6; 1
Pt 5,5). Zato je šel samo cestninar opravičen domov, farizej pa ne.
Sv. Avguštin je zapisal, da smo vsi
»berači pred Bogom«. Mati Terezija pa je dejala: »Za nas je nevarno, če
pozabimo, da smo grešniki.«
Sv. Bernard pravi, »da je ponižnost
dvojna: prva je v spoznanju, druga pa v volji, zato se tukaj imenuje ponižnost
srca. S prvo spoznavamo svojo ničevost, in sicer na temelju lastne izkušnje in
nam lastne slabosti. Z drugo odklanjamo svetno slavo, te ponižnosti pa se učimo
od njega, ki 'je sam sebe izpraznil tako, da je prevzel podobo služabnika' (Flp
2,7). On se je umaknil, ko so ga iskali, da ga postavijo za kralja; ko pa so ga
poiskali, da bi ga zasramovali in obsodili na sramotno trpljenje križa, se je
prostovoljno sam predal.«
Sv. Favstina Kowalska je molila:
»Zatekam se k tvojemu usmiljenju, ljubeznivi Bog, saj si samo ti edini dober.
Čeprav je moja beda velika in moje pregrehe številne, zaupam tvojemu
usmiljenju, ker si Bog usmiljenja. Od vekomaj ni bilo slišati, niti zemlja niti
nebo ne pomnita, da bi bila duša, ki je zaupala v tvoje usmiljenje, razočarana.
O Bog usmiljenja, edino ti sam mi moreš odpustiti. Ti me nikoli ne zavrneš, ko
se skesana napotim k tvojemu usmiljenemu Srcu, ki še nikogar ni zavrnilo, niti
največjega grešnika ne.«
sreda, 14. december 2016
V naročju Božjega usmiljenja (10) Iz njega je izhajala moč
Jezusovo usmiljenje se je pokazalo na mnogih bolnikih in obsedenih. Evangelisti ne navajajo le ozdravljenj posameznikov, ampak tudi skupinska ozdravljenja. Ker so ljudje zvedeli za Jezusovo izredno dobroto, ljubezen in usmiljenje, še posebej do bolnikov, so se v velikih množicah zbirali okrog njega. Zlasti so ga iskali bolniki.
Evangelist Matej omenja, da je Jezus
ozdravljal »vsakovrstne bolezni in vsakovrstne slabosti med ljudstvom. In glas
o njem se je razširil po vsej Siriji. Prinesli so k njemu vse bolnike, ki so
jih mučile različne bolezni in nadloge, tudi obsedene, božjastne in hrome, in
jih je ozdravil« (Mt 4,23 s). Nekaj poglavij naprej je isti evangelist zapisal:
»Ko se je zvečerilo, so privedli k njemu veliko obsedenih. Z besedo je izgnal
duhove in ozdravil vse bolnike« (Mt 8,16). Matej precej naprej omenja: »V
templju so se mu približali slepi in hromi in jih je ozdravil« (Mt 21, 14).
Pri evangelistu Luku beremo: »Ko je
sonce zahajalo, so vsi, ki so imeli bolnike z različnimi boleznimi, te privedli
k njemu. Na vsakega izmed njih je polagal roke in jih ozdravljal. Iz mnogih so
odhajali tudi demoni« (Lk 4,40 s). Luka nekoliko naprej poroča, da je bila ob
Jezusu »velika množica njegovih učencev in silno veliko ljudstva iz vse Judeje
in Jeruzalema ter iz tirskega in sidónskega primorja. Prišli so, da bi ga
poslušali in bi jih ozdravil njihovih bolezni. Tudi tiste, ki so jih
nadlegovali nečisti duhovi, je ozdravljal. Vsa množica se ga je poskušala
dotakniti, kajti iz njega je izhajala moč in ozdravljala vse« (Lk 6,17–19).
Ko danes beremo in poslušamo ta
poročila, v nas raste zaupanje v Jezusa. On je predvsem zdravnik naših duš.
Vendar tudi telesna ozdravljenja niso izključena, če so v skladu z Božjimi
načrti. Že zdravje duše blagodejno vpliva na zdravje telesa. Človek je celota.
Jezus je odrešenik celotnega človeka.
Predvsem bi morali z večjim zaupanjem
prejemati zakrament bolniškega maziljenja, pri katerem se srečamo z Jezusom
Zdravnikom. Pravočasen prejem pomaga pri vsestranskem ozdravljenju, tudi telesnem,
če je takšna Božja volja. Duhovnik moli tudi za to. Nad bolniškim oljem moli:
»Dobri Oče, s tem svetim oljem bo maziljen naš brat, polajšaj mu bolečine in ga
ozdravi.« Poglejmo dve molitvi, za bolnika in za ostarelega:
»Gospod Jezus Kristus, sprejel si našo
človeško naravo, da bi nas odrešil in bolne ozdravil. Naj ta bolnik, ki smo ga
v tvojem imenu mazilili s svetim oljem, ozdravi na duši in telesu. Vrni mu moč
in ga potolaži, utrdi ga, da bo bolezen premagal. Pomagaj mu, da bo poln
zaupanja svoje trpljenje združeval s tvojim trpljenjem.«
»Dobri Bog, naš brat, ki je oslabel
zaradi starosti, te prosi, naj s svetim maziljenjem doseže telesno in dušno
zdravje. S Svetim Duhom mu utrdi vero in upanje, da bo zmogel potrpeti in
veselo pričevati o tvoji ljubezni.«
torek, 13. december 2016
Fatima – šola utrjevanja vere v posmrtno življenje
Fatimski dogodki so takoj od začetka in vseskozi vodili k tesni povezanosti z Bogom in razodevanju dejstva nebes. Angel in nebeška Gospa sta pogled pastirčkov usmerila v večnost. Obe angelovi molitvi nas združujeta z Bogom. Že prva molitev je v tem pogledu zelo nazorna in poučna: »Moj Bog, verujem vate, molim te, upam vate in te ljubim nadvse.« Marija je pri prvem prikazanju pastirčkom razodela: »Sem iz nebes.« Zagotovila jim je, da bodo prišli v nebesa. Lucija je pozneje povedala: »Notranje veselje, ki sem ga tedaj občutila, je bilo nepopisno.« Že sv. Pavel je rekel, da »oko ni videlo in uho ni slišalo in v človekovo srce ni prišlo, kar je Bog pripravil tistim, ki ga ljubijo« (1 Kor 2,9).
Lucija je zaradi vedno
večjega trpljenja pri drugem prikazanju prosila Marijo, naj jih vzame v nebesa.
Marija je odgovorila, da bo Frančiška in Jacinto vzela kmalu, Luciji pa je
poverila življenjsko nalogo: širjenje češčenja brezmadežnega Marijinega Srca.
Tistemu, ki se bo oklenil te pobožnosti, je obljubila zveličanje.
Po vsaki desetki rožnega
venca s fatimsko molitvijo prosimo za zveličanje vseh ljudi: »O Jezus, odpusti
nam naše grehe, obvaruj nas peklenskega ognja in privedi v nebesa vse duše,
posebno še tiste, ki so najbolj potrebne tvojega usmiljenja.«
Tudi videnje pekla v prvem
delu tretje skrivnosti je imelo ta namen, da nas usmeri v nebesa. Lucija je
pojasnila: »To videnje je trajalo samo trenutek. Hvala naši dobri nebeški
Materi, ki nas je vnaprej pripravila z obljubo, da nas bo pripeljala v nebesa
[v prvem prikazanju]. Če ne bi bilo tako, mislim, da bi umrli od strahu in
groze.«
Tudi pobožnost do
brezmadežnega Srca Marijinega hoče privesti ljudi v nebesa. Marija je v drugem
delu skrivnosti rekla: »Videli ste pekel, kamor gredo duše ubogih grešnikov. Da
bi jih rešil, hoče Bog na svetu vpeljati pobožnost do mojega brezmadežnega
Srca.« Brezmadežno Marijino Srce častimo predvsem s posvetitvijo in
zadoščevanjem temu Srcu, kar je posebej naglašeno pri pobožnosti petih prvih
sobot. Direktorij za ljudske pobožnosti in bogoslužje med izraze
pobožnosti do Marijinega Srca uvršča: »posvetitev posameznih vernikov, družin,
redovnih skupnosti in narodov; zadoščevanje z molitvijo, premagovanjem, deli
usmiljenja; pobožnost petih prvih sobot v mesecu« (št. 174: CD 102).
Češčenje brezmadežnega
Marijinega Srca nas mora voditi do prenove življenja, zato ni le ena izmed
pobožnosti. Ko je bil papež Benedikt XVI. maja 1910 na Portugalskem, je 11.
maja v glavnem mestu Lizbona dejal: »Sporočilo, odgovor Fatime, v bistvu ne
meri na različne pobožne vaje, ampak na temeljni odgovor, to je stalno
spreobračanje, pokora, molitev in tri Božje kreposti: vera, upanje in
ljubezen.« Vse to nas pripravlja na večno življenje v nebesih, v družbi z
Bogom, Devico Marijo, angeli in svetniki.
Za rešitev ljudi za večnost
sta Jezus in Marija ponudila obhajanje petih prvih sobot, pri katerem je
najbolj poudarjeno zadostilno sveto obhajilo. Poleg tega spada k prvosobotni
pobožnosti zakrament sprave, molitev rožnega venca in 15 minut premišljevanja
ene ali več rožnovenskih skrivnosti, da s tem delamo Mariji družbo – vse to z
namenom zadoščevanja Marijinemu brezmadežnemu Srcu.
Poglejmo dva primera, ki
kažeta, kako so bili fatimski pastirčki usmerjeni na večnost. Preden je Jacinta šla v bolnišnico, je Luciji
rekla: »Samo še malo, pa pojdem v nebesa! Ti ostaneš tu, da boš ljudem
povedala, da hoče Bog vpeljati na
svetu pobožnost do Marijinega brezmadežnega Srca. Ko bo prišel čas, da to
poveš, se ne skrij. Povej vsem
ljudem, da nam Bog deli milosti po Marijinem brezmadežnem Srcu, naj jih
prosijo pri njej. Jezusovo Srce hoče, da ob njem častimo tudi Marijino
brezmadežno Srce; naj jo prosijo za mir, saj ga je Bog njej izročil. O, ko bi mogla v srcih vseh ljudi vžgati ogenj,
ki gori v mojih prsih in ki me navdaja s tako veliko ljubeznijo do Jezusovega
in Marijinega Srca!«
Preden se je Jacintin brat
Frančišek 4. aprila 1919 poslovil s tega sveta, mu je Jacinta naročila: »Izroči
mnogo mojih pozdravov Jezusu in Mariji in reci jima, da za spreobrnjenje
grešnikov in v zadoščenje brezmadežnemu Srcu Marijinemu rada trpim vse, kar
bosta hotela.«
Katekizem Katoliške Cerkve
nas takoj na začetku uči, da je Bog »ustvaril človeka, da bi ga naredil
deležnega blaženosti Božjega življenja«. Fatima jasno pričuje za obstoj Boga,
Device Marije, angelov in svetnikov. Dogodki v Fatimi so najprej dokaz, da Bog
biva in nas ljubi. Trije fatimski pastirčki so ob trikratnem srečanju z angelom
leta 1916 in šestkratnem prikazanju Marije leta 1917 izkustveno doživeli
srečanje z Božjim svetom.
p. Anton
Naročite se na:
Objave (Atom)