Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

sreda, 8. november 2023

TAKOLE MOLIM Mojo molitev hrani Sveto pismo

Poleg redne vsakdanje molitve, h kateri spada tudi rožni venec, gojim bolj notranjo molitev. Pri tem so mi v oporo stavki iz Svetega pisma, zlasti tisti, ki jih je povedal Jezus. Že večkrat mi je veliko pomagal in dajal hrano moji notranji molitvi stavek, ki ga je Jezus namenil višjemu cestninarju Zaheju: »Zahej, danes moram ostati v tvoji hiši« (Lk 19,5). Jezus v moji hiši, Jezus na poseben način v mojem srcu, ko ga prejmem pri svetem obhajilu, Jezus v naši skupnosti in v naših medsebojnih odnosih, kako je to nekaj čudovitega! Večkrat čez dan ponavljam: »Danes moram ostati v tvoji hiši.« Ta stavek ogreva moje srce in me vsaj včasih spremlja ves dan. Pomaga mi, da občutim Jezusovo bližino, njegovo ljubečo naklonjenost, kar me zelo osrečuje.

Pridejo pa dnevi, ko me tudi ta stavek pušča hladnega in praznega. Tedaj sem v nevarnosti, da bi začel opuščati notranjo molitev. Pomembno je, da vztrajam in si poiščem kak drug svetopisemski stavek, ki me bo nagovoril. Včasih zelo počasi in s premislekom molim kako ustno molitev, na primer očenaš. Za vsako nočjo pride dan, za vsako zimo pomlad, za vsakim tunelom zopet dnevna svetloba!

Zadnje čase me nagovarja znani stavek svetega Pavla: »V njem živimo, se gibljemo in smo« (Apd 17,28). Kako tolažilna je misel, da živim v Bogu, v Sveti Trojici! Žal, na to zaradi mnogih opravil in skrbi pogosto pozabim. Vendar tudi takrat živim v Bogu. Tudi ko hodim, ko se vozim, ko sem na potovanju, sem v Bogu. Vedno sem v Bogu, ki me je ustvaril, odrešil in me neprestano posvečuje.

Tu pa tam mi Bog da to milost, da njegovo navzočnost izkustveno občutim. Težko je to stanje opisati. Takrat niti ni potrebna vera vanj, saj mi je Bog tako zelo blizu. To so posebno dragoceni in popolnoma podarjeni trenutki. Bog jih da, kadar hoče in komur hoče. Večinoma pa se v skrivnost Božje navzočnosti potapljam z vero, pri čemer včasih doživljam poseben mir, mir, ki ga svet ne more dati. Drugič pa se mi zdi, kakor da se je Bog umaknil od mene. Tega sem zaradi premajhne zvestobe večkrat tudi sam kriv.

Če je molitev dobra, nas mora voditi k spreobrnjenju in rasti v svetosti, ki je predvsem v ljubezni do Boga in do bližnjega. Pri tem mi je še posebej v oporo Jezusov stavek o pšeničnem zrnu: »Če pšenično zrno ne pade v zemljo in ne umre, ostane samo; če pa umre, obrodi obilo sadu« (Jn 12,24). Življenje je stalno umiranje svoji sebičnosti, če se hočemo darovati bližnjim, tudi tistim, ki imajo težak značaj. Sebičnost in zvesta služba Bogu ne gresta skupaj. Samo iz smrti vzklije novo življenje!

France

 

torek, 7. november 2023

JEZUS NAS UČI MOLITI (27) Družinska molitev

Papež Pij XII. je dejal: »Družina, ki moli, živi; in če moli skupaj, živi skupaj.« Skupna družinska molitev ima prednost pred molitvijo posameznikov. Jezus je pri takšni molitvi, pri kateri so člani zbrani v njegovem imenu, še na poseben način navzoč (prim. Mt 18,19s). Kaj je lepšega, kakor imeti Jezusa med seboj? Za takšno navzočnost je potrebno prizadevanje za medsebojno ljubezen, pomoč, prizanesljivost, obzirnost, potrpežljivost in odpuščanje. Če bo vse to v redu, ne bo za res krščansko družino tako težko najti primeren čas, vsebino in način molitve. Mnogo pripomočkov imamo in prav je, da jih zaradi pestrosti molitve menjavamo: Sveto pismo, Leto svetnikov, kakšna druga duhovna knjiga, rožni venec, drugi molitveni obrazci, cerkvene pesmi, spontane molitve, spontane prošnje za vse potrebe, besedno bogoslužje, liturgične hvalnice in večernice. Če je družina versko bolj dozorela, bo s pridom uporabljala skupno meditacijo, ki se bo končala s spontanimi prošnjami za vse potrebe, v katere bo vključeno življenje družine čez dan, pa tudi utripanje Cerkve in sveta.

Mati lepo piše o skupni večerni molitvi v svoji družini: »Vsi skupaj smo zbrani edinole zvečer, zato si takrat vzamemo in poiščemo čas za molitev. Najlepši uvod vanjo je pogovor z možem in otroki po večerji. Tak pogovor nas uglasi v eno srce, otroci se umirijo in dolžnosti dneva so v glavnem že za nami. Od medsebojnega pogovora pa do pogovora z Bogom v molitvi je samo še korak: vse nam podarja Bog, zato se mu zahvalimo, zlasti kadar smo veseli in srečni; naše skrbi in težave niso samo naše, ampak nam jih Bog pomaga prenašati; trpljenje združimo s Kristusovim, da bi tudi s trpljenjem naše družine doprinesle delež pri dopolnitvi njegovega trpljenja; iskanje poti iz dvomov in nejasnosti iščemo v duhu Božje besede. Molitev ne postaja zato zgolj dolžnost, ampak potreba po pogovoru z Bogom. To je važno zlasti za otroke, ker jim je molitev velikokrat odveč, pa jim bo iz dolžnosti prešla v navado in potrebo. Že zdaj ne zaspijo prej, dokler naju ne prikličejo k posteljam, da skupaj pomolimo.

Otroci tudi v molitvi ljubijo pestrost, in vsakdanje življenje v družini je zadosti pestro, otroci pa domiselni, tako da oblikovanje molitve ni težko, sicer pa je oblika tudi najmanj važna. Vsebinsko bi se naša molitev hitro osiromašila, če bi navdihe zanjo iskali samo v sebi, ki smo tolikokrat prazni, ali če bi nam jo narekovala samo naša vsakdanjost, ki ni vedno pestra, temveč tudi enolična. Molimo najraje zato, da v molitvi prisluhnemo Božji besedi in ker smo po molitvi drug z drugim najbolj povezani. Sebe in svoje življenje bi radi oblikovali v evangeljskem duhu in že manjši otroci so za evangelij dovzetni, ali vsaj za kakšno misel, spodbudo in nauk iz tega. Zdi se mi, da postaja ravno Božja beseda čedalje globlji in nepogrešljivi vir naše skupne molitve. V Božji besedi lahko vsak zase ali naša družina skupaj išče svojo podobo, ki jo predstavljamo pred Bogom. Bog spregovori vsakemu posebej in vsem skupaj. Božja beseda nam vliva moč, pogum, življenjsko radost in ostaja v naših srcih tudi med delom. Vsaj trudimo se, da bi po njej živeli.«

Družinski oče poudarja pomen pogovora o Bogu in veri: »Družinski pogovor že sam po sebi večkrat preide v pogovor o veri in o Bogu. Otroci tak pogovor spremljajo z zanimanjem in radovednostjo. Postavljajo vprašanja, ki z leti postajajo vse bolj polemična. Otroci zahtevajo za vsako trditev ali mnenje podkrepitev z dokazi. Zgolj razlaga jim ne zadošča več. Najtežje je obdobje dvomov, ko mlad človek zdvomi tudi nad samim dokazovanjem pa tudi nad avtoriteto starševske besede. Matere, ki bolj intuitivno čutijo resnico, se ograde v svoj tihi, čustveni svet. Očetje, ki začenjajo onemevati ob izjavah in logiki lastnih otrok, pa običajno obstanejo pri svojih dokazih in trditvah s pripombo, da bodo otroci že še spoznali kasneje v življenju pravilnost njihovih trditev in izjav.

Od pogovora z versko vsebino, ki je največkrat pravi domači verouk, pa do družinske molitve, ni daleč. Če smo se namreč pogovarjali o Bogu kot prisotni osebi, ga kaj lahko vključimo tudi v pogovor. Vključitev Boga v pogovor, ne kot nekega tujca, ampak kot nekoga, ki je v družini, med možem in ženo, med starši in otroki stalno prisoten, pa že predstavlja družinsko molitev.«

Zelo pomembna je vzgoja otrok za osebno, spontano molitev. Starši ali stari starši običajno učijo otroke le raznih molitvic na pamet. Tudi to je koristno. Za osebno molitev koristijo kratki stavki, ki govorijo o Božji navzočnosti, ljubezni, dobroti. Otrok bo molil: »Jezus, Ti si z nami, Ti nas imaš rad, Ti hočeš, da bi bili dobri. Jezus, rad Te imam. Jezus, pomagaj mi, da bom starše ubogal na prvo besedo. Jezus, pomagaj moji mami, mojemu očetu. Moj Bog, hvala Ti, ker sem zdrav. Hvala Ti za dobre starše, hvala Ti za lepo vreme, hvala Ti za dobro kosilo ...«

Otroci se naučijo molitvic najlaže, ko poslušajo starše, ki molijo. Treba si je vzeti čas in otrokom pojasniti težja mesta. Otroci namreč marsikaterega izraza ne razumejo. Za molitev otrok je neprecenljive vrednosti zgled staršev, ki molijo. Obeh, ne samo matere!

Marsikje se od časa do časa zbere k večerni molitvi tudi po več družin skupaj. Tako nastajajo molitvene skupine, ki so zelo pomembne za skupno rast v veri, upanju in ljubezni ter za pospeševanje dejavnega krščanskega življenja. Veliko uporabljajo Sveto pismo, različne molitve in petje.

p. Anton

 

ponedeljek, 6. november 2023

MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo

Napredovali smo za dve zrni. Hvala vsem sodelujočim. – Nekdo je zapisal:

»Posredujem Vam prispevek k skupni skrbi za nove duhovne poklice ter svetost poklicanih.

- 23 obiskov sv. maše med tednom,

- 30 molitev sv. rožnega venca,

- 5 sodelovanj pri češčenju Jezusa v sv. Zakramentu ter vsakdanje preizkušnje v preteklem mesecu.

Pri molitvenem dnevu za duhovne poklice na Brezjah sta nas k zaupni molitvi ter potrebnemu delu in žrtvam prijazno povabila gospod nadškof Stanislav Zore in odgovorni duhovnik za pripravo srečanja gospod Jure Ferlež.«

nedelja, 5. november 2023

»Piti vsako jutro sok zdravamarije«

Rožni venec sem se naučil moliti že v otroštvu. Spominjam se rožnega venca kardinala Légera, ki ga je molil po radiu. Bil je njegova zadnja molitev, preden je zatisnil oči. Pri tej molitvi sem kasneje doživljal vzpone in padce, kljub temu pa ji ves čas skušam ostajati zvest in vztrajati pri ponavljanju zdravamarij. Rad rečem, da je treba vsako jutro »popiti sok« zdravamarije, ker tako ostajam v »kondiciji srca«. Ta molitev mi pomeni jutranjo vadbo, ki mi pomaga, da dobro začnem dan. Svojega angela vsakič prosim, naj moli z menoj in mi pomaga!

Dolène iz Kanade

Pričevanje, 13. oktober 2018

sobota, 4. november 2023

Moč rožnega venca je večja od orožja

Noben od vas, častitljivi bratje, ne ve, kako veliko muko in žalost so ob koncu 12. stoletja Božji Cerkvi povzročili heretiki albižani, ki so izšli iz sekte zadnjih manihejcev. Po deželah južne Francije in ostalih predelih latinskega sveta so razširili pogubne zmote. Ko so po vseh krajih sejali nasilje z orožjem, so mislili, da lahko neovirano gospodujejo s splošnim razdejanjem.

Proti tem izjemno krutim sovražnikom je usmiljeni Bog, kot je znano, poklical svetega moža, slavnega meniha in ustanovitelja dominikanskega reda. On se je neustrašeno začel zavzemati za katoliško Cerkev in pri tem se ni zanašal ne na silo ne na orožje, ampak je predvsem zaupal v tisto molitev, ki jo je prvi poimenoval sveti rožni venec in jo je sam ali prek svojih učencev povsod razširjal. V moči navdiha in Božje spodbude je dobro vedel, da bi s pomočjo te molitve, ki je dejansko mogočno duhovno orožje, verniki lahko premagali in porazili sovražnike in jih prisilili, da bi prenehali s svojo gnusno in neumno predrznostjo. Znano je, da so kasnejši dogodki potrdili njegovo predvidevanje.

Odkar so to obliko molitve, ki jo je učil sv. Dominik, kristjani sprejeli in jo, kot se spodobi, prakticirali, so se začele krepiti pobožnost, vera in sloga in so povsod odločno premagali zvijače in pasti heretikov. Poleg tega so se mnogi, ki so bili v zmoti, vrnili na pot odrešenja. Norost nevernikov je premagalo tisto orožje, ki so ga katoličani uporabljali za zatrtje nasilja.

papež Leon XIII. (1810–1903)

www.vatican.va

petek, 3. november 2023

PO MARIJI K JEZUSU »Molite rožni venec! Duhovniki bodo osvobojeni, bolniki ozdravljeni.«

V Gietrzwaldu (severna Poljska) so prvo leseno cerkev postavili leta 1352, gotsko pa zgradili leta 1500. V letu 1568 so jo posvetili rojstvu Device Marije. Pomemben dogodek v zgodovini Gietrzwalda je bilo prikazovanje Device Marije (1877), ko je bilo poljsko kraljestvo razdeljeno med Prusijo, Rusijo in Avstrijo.

Devica Marija se je med 27. junijem in 16. septembrom 1877 prikazovala dvema deklicama, in sicer Justini Szafrinski in Barbari Samulowski. Ko sta Justina in njena mati šli iz cerkve, sta zaslišali zvon, ki je naznanjal molitev Gospodovega oznanjenja. Ko je deklica pričela moliti, je v javorju zagledala bleščečo svetlobo in nato lepo sedečo gospo, obdano z angeli. Naslednjega dne se je deklica na ta kraj vrnila s prijateljico Barbaro. Molili sta rožni venec in medtem se jima je prikazala Devica Marija. Prikazovanja so se nadaljevala vse dni ob različnih urah.

Devica Marija je 30. junija 1877 v poljščini rekla: »Hočem, da rožni venec molita vsak dan.« 1. julija je pojasnila: »Sem brezmadežna Devica Marija.«

V naslednjih mesecih so se deklicama pri molitvi rožnega venca pridružili mnogi Poljaki. Nekateri so se na Devico Marijo obračali z vprašanji, ki so se tikala zaprtih duhovnikov, izginulih oseb in svobode Poljske. Drugi so jo prosili predvsem za ozdravljenje od alkoholizma.

Odgovor Device Marije je bil vedno enak: »Molite rožni venec! Duhovniki bodo osvobojeni, bolniki ozdravljeni in Poljska bo po vaših molitvah spet dosegla neodvisnost.«

Naša Gospa je prosila vernike, naj na mestu prikazovanj zgradijo kapelo in v njej postavijo kip njenega brezmadežnega spočetja. Obljubila je, da bo ob robu gozda blagoslovila izvir vode. Ljudi je pozvala, da bi pili to čudežno vodo. Poljaki, ki so živeli v Prusiji, Avstriji in Rusiji, so spet dobili občutek, da so združeni in znova en narod.

Krajevna oblast je deklici preganjala, teološka in zdravniška komisija pa sta preiskovali deklici in vsebino sporočil.

Kardinala Wyszynski in Wojtyla (bodoči papež Janez Pavel II.) sta 10. septembra 1967 v imenu Pavla VI. sveto podobo slovesno okronala. Ob stoti obletnici prikazovanj je krajevni škof v soglasju s poljskim primasom in svetim sedežem 11. septembra 1977 razglasil pristnost prikazovanj.

Marijanska enciklopedija

 

četrtek, 2. november 2023

SKRIVNOST KRIŽA SKRIVNOST KRIŽA (31) Križ molitve (2)

Molitev lahko otežijo tudi bližnji ali mlačni ljudje. Če je človek veliko v stiku z ljudmi, ki so brez vere ali zelo mlačni in živijo, kakor se jim pač zljubi, je to za vernega človeka nevarno. Slabi zgledi lahko na vernega človeka delujejo pogubno in mu postavljajo razna vprašanja. Čudi se, zakaj drugim vse uspeva, čeprav se ne trudijo, da bi bili Bogu zvesti, sam pa se trudi in še toliko stvarem se mora odpovedati. Vendar je takšna sreča brez Boga samo navidezna, kar nas uči psalmist: »Izroči svojo pot Gospodu, zaupaj vanj, in on bo storil. Dal bo, da tvoja pravičnost zasije kakor luč, tvoja pravica kakor poldan. Bodi miren pred Gospodom, zaupaj se mu; ne huduj se nad tistim, ki mu pot uspeva, nad možem, ki dela hudobne načrte. Popusti v jezi, zapusti srditost; ne huduj se, to bi se slabo končalo. Zakaj hudobneži bodo iztrebljeni, kateri pa upajo v Gospoda, bodo dedovali deželo. Še malo, in ni več krivičnika; pregledaš njegov prostor, pa ga ni več. Ponižni pa bodo dedovali deželo, oživljali se bodo ob velikem miru. Krivični snuje hudoben načrt zoper pravičnega, z zobmi škriplje zoper njega. Gospod se mu smeje, ker vidi, da prihaja njegov dan. Gospod pozna dneve popolnih, njihova dediščina bo ostala na veke. Ne bodo osramočeni v času nesreče, v dneh lakote bodo nasičeni.« Bogu je potrebno neomajno zaupati in verovati v njegovo dobroto. Vedno znova se je treba zatekati k Bogu v varstvo in po pomoč. Bog ne ostaja gluh za svoje uboge in jim hitro pomaga.

Obdobje prve krize se običajno dokaj hitro konča in človek postane bolj preizkušen ter seveda bolj trden. Molitev postane del človekovega življenja. Prva zmaga da novih moči, da molitev postane bolj zaupna in življenjska. Toda bojev za napredovanje v molitvi še ni konec. Hudobni duh vidi napredujočega človeka in ga hoče z vso silo ustaviti, zato ga napada z vsemi močmi. Povzroča mu hude skušnjave in velike dvome. Mogoče se začenja še večje trpljenje, kot je bilo prej. Tudi sedaj je potrebna zvestoba do konca. Ne smemo pustiti, da bi hudobni duh ugrabil in iztrgal iz srca seme, ki ga je Bog posejal v človeka. Vedno bolj je treba zaupati Bogu in se ob njem počutiti varnega. Če je Bog z menoj, se mi ne more nič hudega zgoditi. Tudi hudobni duh nima toliko moči in oblasti, da bi mi lahko škodil, če se zatečem v Božje naročje. Dobro je, da tak človek ostane miren in se ne boji. Strah človeka nekoliko ohromi in zbega. Človek bi se lahko zelo trudil in bi porabil veliko energije za napačno obrambo. Zgodi se, da lahko omaga. Potrebno je ostati miren in zaupati Bogu, ki naše strahove in stiske pozna bolje kot mi sami. Hudobni duh povzroča človeku težave tako dolgo, dokler še lahko upa na svoj uspeh. Ko je človek popolnoma v Božjih rokah, mu ne more več škodovati. V težavah te vrste je potrebno samo zaupanje in zvestoba. Dobro je zelo goreče moliti in ne odnehati. Nikoli pa se ne smemo počutiti tako varne, kakor da se nam nič ne more zgoditi. Vedno je dobro biti previden. V vsakem obdobju rasti v molitvi je treba iskati samo Boga in to vedno bolj. Bog je tako bogat, da ga ne moremo nikoli do konca odkriti. Ne smemo misliti, da smo v molitvi kdaj tako dozoreli, da ne moremo več napredovati. Vedno je mogoče še bolj zaupno moliti in seveda napredovati.

Molitev postane po vseh preizkušnjah zrela in dobra. Tudi Bog se človeku bolj razodeva in mu daje čutiti svojo ljubezen in navzočnost. Vsako novo odkritje človeku pomaga na poti k Bogu. Molitev ni samo ponavljanje naučenih besedil, ampak pritegne celotnega človeka. Resnično, postane povzdigovanje duha k Bogu. V molitvi se je potrebno ustaliti. Dobro je preizkusiti več načinov molitve in se držati tistega, ki nam najbolj ugaja in nas čim prej pripelje v Božjo bližino. Cilj take molitve je, da vse življenje postane molitev. Vse, kar delam, govorim ali premišljujem, mora postati ena sama molitev ali hvalnica Bogu. Vedno pa je dobro biti čuječ, saj nas skušnjavec še vedno lahko napade. Lahko se veselimo uspehov in zanje prosimo, a potrebno je biti tudi pripravljen na padce in suhe čase. Lepo je, če ob molitvi doživljamo Božjo bližino, a ta ni glavni del molitve. Bog je lahko ob nas, četudi ne čutimo njegove bližine. Prav iz tega pa izhajajo nove vrste težav pri molitvi.

Bog lahko nekaterim dušam za nekaj časa odtegne doživljanje njegove bližine. V času takšne duhovne suhote postane molitev spet težka. Ne moremo reči, da ni goreča, človek samo čuti, kot da moli v prazno. Nobenega odmeva ni, da bi človek dobil potrditev, ali moli dobro ali ne. To je čas silnega trpljenja, ko se človek počuti zapuščenega. Doživlja podobno, kot je doživljal Jezus na vrtu Getsemani med molitvijo. Počutil se je zapuščenega in prosil je Očeta, naj mu odvzame kelih trpljenja. S seboj je vzel Petra in oba Zebedejeva sinova. Začel se je žalostiti in trepetati. Tedaj jim je rekel: »Moja duša je žalostna do smrti. Ostanite tukaj in bedite z menoj!« In šel je malo naprej, padel na obraz in molil: »Moj Oče, če je mogoče, naj gre ta kelih mimo mene, vendar ne, kakor jaz hočem, ampak kakor ti.«

Še večjo zapuščenost pa je Jezus čutil na križu, ko je umiral za človeštvo. Njegova človeška narava je bila tako razbolena, da se je počutil zapuščenega tudi od Očeta. V skrajni stiski je zaklical k Očetu: »Elí, Elí, lemá sabahtáni?« to je: »Moj Bog, moj Bog, zakaj si me zapustil?« Tudi veliki svetniki so ta vzklik iz vse duše ponavljali v občutku popolne zapuščenosti. Toda Bog jih ni zapustil, marveč jim je tako suhoto in notranje trpljenje dopustil zato, da jih je privedel do večje popolnosti. V takih stiskah so se običajno pridružile še hude skušnjave zoper vero in Božjo ljubezen. Nekateri svetniki so jih trpeli in prenašali tudi več let. Vsak trenutek znova so morali voljno odgovarjati, da verujejo iz vsega srca in iz vse globine svoje duše, čeprav niso razumeli. Verovali so, da je Bog ob njih in jih varuje. Zaupali so v njegovo ljubezen, ki ne more zapustiti tistega, ki ga ljubi. V življenju so se čutili tako zelo ljubljene in obdarovane, da so bili gotovi, da jih kljub suhoti Jezus ne more zapustiti.

Molitev ni samo to, da nas Bog pestuje v svojem naročju. Molitev je vsakdanje življenje, ko je treba vzeti na rame svoj križ in hoditi za Jezusom. Molitev je odpoved vsemu, kar ni Božje, in je vedno znova odločanje za Boga in služenje. Molitev je ljubezen. Tako kot ljubezen lahko pride v krizo tudi zvesta molitev, ki najde vedno nove bolečine zaradi zvestobe. Samo zvestoba lahko človeku pomaga rasti v ljubezni, saj je zvestoba ljubezen na dolgi rok. Končno lahko rečemo, da je popolnoma naravno, da je molitev tudi križ. Če postane ljubezen, je naravno, da se ljubezen prečiščuje pod križem in v trpljenju. Zato mora molitev skozi ogenj in preizkušnje. Molitev je zvesta hoja za Jezusom in se ne meni za nobene stiske. S pomočjo Njega, ki je cilj molitve, postaja tako močna, da je sposobna trpeti. Še več: celo hoče trpeti, da bi ga čim prej dosegla, saj je ločenost od Boga za zvesto dušo še večje trpljenje kot pa popotne težave v molitvi. Molitev postane tako velika želja po združitvi, da je nič ne more ustaviti. Duša v molitvi vidi pred seboj ljubljenega Gospoda, za katerega živi iz vse duše. K njemu hoče hiteti in se z njim združiti, saj je ustvarjena za združenje z Gospodom. Molitev je neke vrste bolečina ločenosti od Gospoda. Čim večja je ljubezen do Gospoda, tem večja bolečina postane molitev. Toda vsak korak bliže Gospodu je hkrati neizmerno veselje in sreča. Molitev je neizmerno hrepenenje po Bogu Stvarniku.

p. Branko Petauer