Advent
pomeni prihod. Gospod pravzaprav vedno prihaja, najbolj pri vsaki mašni
daritvi. Ali smo pripravljeni nanj? V bogoslužju nam bo posebno blizu o Božiču,
ko ga bomo gledali kot Otroka. Spominjali se bomo njegovega prvega prihoda v
betlehemskih jaslih. Prišel bo tudi ob koncu sveta z veliko močjo in slavo.
Prihaja pa tudi zdaj: v Božji besedi, pod podobama kruha in vina, v
zakramentih, v molitvi, v pomoči potrebnih. Koliko se tega zavedamo?
V
Božji besedi prve adventne nedelje v letu A prevladujeta besedi: »Bodite
budni!« To pomeni: ne spite, bodite duhovno budni! Ne bodite duhovno zaspani!
Sveti Pavel nas spodbuja: »Ura je že, da se zbudite iz spanja, zdaj je naša
rešitev bliže kakor takrat, ko smo vero sprejeli. Noč se je pomaknila naprej in
dan se je približal. Odvrzimo torej dela teme in nadenimo si orožje luči.
Živimo pošteno, dnevu primerno.«
Kdo
je duhovno buden? Kdor pazi na svoje čute, da ne vdere skoznje zviti sovražnik.
Gledal, bral, poslušal, mislil, govoril in delal bo le tisto, kar ga duhovno
dviga, ne pa tistega, kar ga vodi v greh. Lahko rečemo, da je duhovno buden
tisti, ki se resno trudi za življenje po Božji volji.
Duhovno
buden redno moli. Zaveda se, da vse dobro prihaja od Boga. Če je kje izginila
večerna molitev ali je bolj mlačna, naj v adventu zopet zaživi. Molitev nas
pripravlja na Gospodov prihod. Po molitvi on prihaja v naše domove. Po molitvi
v njih tudi ostaja in nas spreminja. Naj nas na to spominja tudi adventni
venec, goreča adventna sveča.
Na
poseben način je buden tisti, ki je pozoren do bližnjega in mu izkazuje
ljubezen. Pomenljivo je, da je prva adventna nedelja tudi nedelja Karitas in
zaključuje teden Karitas. Misel letošnjega tedna se glasi: »Skupaj delajmo za
dobro!« Začnimo najprej v domači družini in v skupnosti, v kateri največ
živimo.
Ni
človeka, ki ne bi imel kakega križa. To velja tudi za življenje v skupnosti,
najprej v družini. Morda je kdo odvisnik od alkohola ali drog, ali ima bolj
težak značaj. Marsikdo je brez službe. Kakšen je zelo razvajen. Vseh težav ni
mogoče rešiti, nekatere pa bi se z dobro voljo dale. Velja skavtski rek: »Kjer
je volja, tam je pot!«
Pomembno
je, da drug na drugega gledamo z vesele plati. Nekdo je takole pripovedoval: »Pred
časom sem se pogovarjal z gospo, materjo treh odraslih otrok. Ko se je
spominjala let njihovega odraščanja, je dejala: 'Kolikokrat sta sinova vzela v
roke kitaro, pa smo skupaj kakšno zapeli in je bilo tako lepo!'«
Brez
medsebojnega zaupanja ni ljubezni. Bog je prvi, ki nas ima rad in nam zaupa.
Ustvaril nas je in nam dal različne darove. Ker nas ima Bog rad in nam zaupa,
moramo tudi mi imeti drug drugega radi in si med seboj zaupati. Vsi smo Božji
otroci, vsi smo poklicani, da bi tako živeli, da bi po smrti prišli k Njemu v
nebesa. Če si med seboj zaupamo, drug na drugega dobro vplivamo. Nekdo se je
leta in leta boril s slabostjo, ki je mnogim grenila življenje. Sam in mnogi so
se trudili, da bi se spremenil. Karali so ga, a ni nič zaleglo. Začel pa se je
spreminjati šele, ko mu je prijatelj rekel. »Veš, jaz te imam rad, tudi če se
ne boš nikoli spremenil!« Ob tej prijateljevi besedi je našel potrebno zaupanje
vase, ki ga prej sam ni imel. Tako se je poboljšal. Geslo Rad te imam, zaupam
ti! velja tudi za odnos med starejšimi in mlajšimi. Tudi do mladih moramo
pokazati ljubezen in zaupanje. Mladi potrebujejo potrditve, da jim zaupa Bog,
da jim zaupajo starši in da jim zaupa Cerkev, ker jih imamo vsi radi.
Ko
je neka oseba sprejela v vesoljni Cerkvi odgovornost za svoje gibanje, jo je
novinar vprašal, za kaj si bo posebej prizadevala. Odgovorila je: »Predvsem si
bom prizadevala za utrjevanje lepih medsebojnih odnosov, slonečih na medsebojni
ljubezni in zaupanju.« Vzemimo si ta program za letošnji adventni čas tudi mi:
Trudili se bomo za lepe medsebojne odnose, sloneče na ljubezni in zaupanju. Ker
smo slabotni, bomo poživili redno molitev, da nam bo Bog dal potrebno milost.
Dobra molitev vodi v medsebojno ljubezen in zaupanje. To bo dobra priprava na
Jezusovo rojstvo v nas in med nami. Sveti Janez je v svojem Prvem pismu
zapisal: »Bog je ljubezen, in kdor ostaja v ljubezni, ostaja v Bogu in Bog
ostaja v njem« (1 Jn 4,16). V takem človeku, ki ostaja v ljubezni, bo vedno
Božič, novorojeni Bog. To velja tudi za skupnost, najprej družino. Jezus je
zagotovil: »Kjer sta namreč dva ali so trije zbrani v mojem imenu, tam sem
sredi med njimi« (Mt 18,20). V takšnih skupnostih, v katerih vlada medsebojna
ljubezen in edinost, je vedno božični praznik. Naj bo Božje Dete tudi v nas in
med nami, da bomo v polnosti doživeli božične praznike, ki se bodo podaljšali v
novo leto 2023.
p. Anton