Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sreda, 12. avgust 2020
OB 10. OBLETNICI Bl. ALOJZIJA GROZDETA (1)
Dne 13. junija 2020 je minilo 10 let od razglasitve Alojzija Grozdeta za blaženega. Značilno je, da je bil ta naš prvi mučenec, ki je bil izrazito evharistično usmerjen, prištet med blažene prav na prvem slovenskem evharističnem kongresu. V nekaj nadaljevanjih bo v našem glasilu razgrnjenih nekaj potez njegove duhovne podobe, predvsem v zvezi s sv. Evharistijo in češčenjem Jezusovega in Marijinega Srca.
ponedeljek, 10. avgust 2020
Jezus je zapustil nam spomin.
Ljudje, ki obiskujejo sveto mašo, imajo različen odnos do nje. Neki fant je zapisal: »Šel sem zdoma z namenom, da grem k nedeljski maši. Pridružil sem se stoječim pred cerkvijo. Ko se je maša začela, sem nagovoril prijatelje, za katere sem vedel, da hodijo v cerkev: 'Gremo naprej?' Nekateri so se res napotili, drugi pa so rekli: 'Naj mine pridiga, potem pa pridem, se mi zdi preveč dolgočasno poslušati župnika.' Tretji pa so raje zavili v gostilno in prišli ven tik pred koncem maše, da so lahko opazovali mimoidoča dekleta. Mene pa so ravno pridige zanimale in prevzele. Rad sem jih poslušal, pa tudi marsikdaj mi pridiga seže do dna duše.«
Naš odnos do mašne daritve je odvisen od
naše vere in od mesta, ki ga zavzema v našem življenju Kristus. Če ima Kristus
v našem življenju le malo prostora, se tudi za njegovo daritev ne bomo
zanimali. Če pa se Kristusa z vero, upanjem in ljubeznijo trdno oklepamo, nam
bo sveto tudi njegovo naročilo: »To delajte v moj spomin!« To naročilo je
njegova oporoka, njegova poslednja volja, zato jo moramo z vso zavzetostjo
izpolnjevati. V tem se kaže naša iskrena ljubezen do njega.
Marsikdo obiskuje vsak dan sveto mašo. Zanj
je postala velika vrednota, za katero je vredno darovati vsak dan uro časa.
Vsakomur to ni mogoče zaradi službe in drugih obveznosti, čeprav morda zelo
ceni duhovno vrednost mašne daritve. Tak bo poleg nedeljske maše vsaj kdaj med
tednom našel čas zanjo.
Da bi mašno daritev bolj vzljubili in pri
njej dejavno sodelovali, nam bo zelo pomagalo redno premišljevalno branje
Svetega pisma, dovolj pogostna in dobra molitev, prizadevanje za izpolnjevanje
Božje volje, dobra neposredna priprava na sveto mašo in sveto obhajilo ter
prizadevanje za življenje, ki izvira iz mašne daritve.
Pri sveti maši in zlasti pri svetem
obhajilu gre za najprisrčnejše osebnostno srečanje s Kristusom in z njegovim
odrešenjskim delovanjem. Tisto, kar je Jezus na veliki četrtek izvršil pri
zadnji večerji in nato na veliki petek na krvav način na križu, se pri vsaki
mašni daritvi na nekrvav način obnavlja v njegov spomin. Kogar ljubimo, se ga
namreč radi spominjamo, prav tako vsega, kar je v zvezi z njim.
Mašna daritev je spominska slovesnost, in
sicer takšna slovesnost, pri kateri tisto, česar se spominjamo, postane na
skrivnosten način navzoče. Pri maši se spominjamo vsega Kristusovega
zemeljskega življenja, posebej njegovega trpljenja, smrti in vstajenja. V prvi
evharistični molitvi mašnik takoj po spremenjenju moli: »Dobri Oče, zato mi,
tvoji služabniki in tvoje sveto ljudstvo, obhajamo spomin odrešilnega trpljenja,
vstajenja od mrtvih in slavnega vnebohoda Kristusa, tvojega Sina, našega
Gospoda.« V drugi evharistični molitvi, ki je najkrajša, se duhovnik obrne na
nebeškega Očeta z besedami: »Sveti Oče, spominjamo se Kristusove smrti in
vstajenja.« V tretji evharistični molitvi je omenjen tudi Kristusov drugi
prihod ob vesoljni sodbi: »Usmiljeni Bog, obhajamo spomin zveličavnega
trpljenja tvojega Sina, njegovega čudovitega vstajenja in vnebohoda, pa tudi
pričakujemo njegov drugi prihod.« Najbolj zgovorna je četrta evharistična
molitev: »Nebeški Oče, zato sedaj obhajamo spomin našega odrešenja, spominjamo
se Kristusove smrti in njegove poti v kraljestvo mrtvih, izpovedujemo vero v
njegovo vstajenje in njegov vnebohod, ko je sedel na tvojo desnico, in
pričakujemo njegov prihod v slavi.« V drugi evharistični molitvi za spravo je
lepo povedano, da je Jezus »zapustil Cerkvi ta spomin svoje ljubezni«.
p. Anton
sobota, 8. avgust 2020
K tebi želim, moj Bog.
Poznana je zgodba o graščaku, ki je kmetu obljubil, da mu bo dal za nagrado toliko zemlje, kolikor jo bo lahko v času od sončnega vzhoda do zahoda obhodil. Kmet se je najprej namenil, da si bo odmeril le toliko zemlje, kolikor je potrebuje. Že je z zmernimi koraki odmeril površino zemlje, potem pa mu je prišla nesrečna misel, da mora izkoristiti enkratno priložnost in si pridobiti kar največ zemlje. Gnal se je na vso moč in popolnoma izčrpan pritekel na cilj. Toda srce je odpovedalo. Zgrudil se je mrtev.
Velik del človeštva je zakopan v praktični
materializem, samo v ta svet, kakor da Boga ni. Skrbi samo za boljši kos kruha
in iz življenja hoče iztisnili čim več užitkov. Usmerjen je v storilnost, v
kvantitativno ali količinsko smer. Hoče čim več proizvajati, da bi kar se da
imel ter čim bolj užival.
Naš znani psiholog, akademik dr. Anton
Trstenjak, je zapisal: »Ljudje v gonji za zaslužkom, za užitkom in priznanjem,
zabavo in slavo, bogastvom in oblastjo, zdravjem in srečo, ne živijo več
svojega pravega življenja, živijo samo še življenje živčne napetosti, pritiska
in ‘kroničnega strahu’.«
Trezni misleci naglašajo, da je rešitev za
današnjo porabniško in uživaško družbo samo v temeljni preusmeritvi od
kvantitete ali količine h kvaliteti ali kakovosti življenja. Ne gre za to, da
bi čim več imeli, ampak da bi bili čim boljši ljudje in kristjani. Že Jezus je
zavrnil skušnjavca - hudobnega duha - z besedami: »Pisano je: 'Človek naj ne
živi samo od kruha, ampak od vsake besede, ki prihaja iz Božjih ust'« (Mt 4,4).
V človeku je treba prebujati smisel za duhovni svet in duhovno življenje, za
Boga in njegovo besedo. Tu ima nenadomestljivo mesto redna mašna daritev in
dejavno sodelovanje pri njej.
Danes se poudarja, kako je povsod v
središču človek. Toda prav ta človek izgublja oblast nad seboj in nad izdelki
svojih rok in svojega razuma. Za kristjane je v središču Človek, ki je hkrati
tudi Bog, Jezus Kristus. Le ob njem in v njem dobi vsak človek pravo mesto. Za
človeka ni dovolj vodoravna smer, smer k sočloveku. Zanj je življenjsko
pomembna navpična smer, smer ki vodi k Bogu. Šele tedaj prejme tudi vodoravna
smer svoje pravo mesto. Ne zadostuje le ljubezen do bližnjega. Potrebna je tudi
ljubezen do Boga. Le On lahko zagotovi pravo ljubezen do bližnjega.
Jezus nas uči, naj ne bomo pretirano zaskrbljeni,
kaj bomo jedli ali kaj pili ali kaj bomo oblekli. Če bomo iskali najprej Božje
kraljestvo in njegovo pravičnost, nam bo vse drugo navrženo (prim. Mt 6,31.33).
V mašni daritvi se srečujemo z
osvobajajočim Jezusovim oznanilom. Kristus skozi vse cerkveno leto vsako
nedeljo in praznik s svojo živo besedo dviga naša srca k duhovnim in nebeškim
resničnostim. Kot glavni duhovnik in dar nas vključuje v svojo daritev Očetu in
nas s tem osvobaja naše sebičnosti ter zakopanosti samo v tostransko življenje.
Oznanja nam, da je naš cilj nebeški Oče. Živeti moramo v njem in zanj ter
izpolnjevati njegovo voljo, da bomo po smrti prišli k njemu. Za rast v
nesebični ljubezni nam Kristus daje za hrano in pijačo svoje Telo in Kri.
Tako Kristus v svoji daritvi tiste, ki se
mu pridružujejo, vedno znova rešuje porabniške in uživaške miselnosti. Naša
naloga je, da v moči Božje besede, evharistične daritve in prejetega svetega
obhajila postajamo luč, sol in kvas za današnji svet.
četrtek, 6. avgust 2020
Našel sem biser.
Jezus je v Cerkvi na najodličnejši način navzoč in dejaven v sveti Evharistiji. Srce Jezusovo bije za nas v tem zakramentu Božje ljubezni. Ko uporabljamo besedo 'Evharistija', mislimo na mašno daritev, sveto obhajilo in na Jezusovo navzočnost v tabernaklju.
Spomnimo se na Jezusovo
priliko o skritem zakladu in dragocenem biseru. Neki človek je našel na njivi
zaklad. Od veselja nad njim je šel in prodal vse, kar je imel, in kupil tisto
njivo. Trgovec je iskal lepe bisere. Ko je naletel na dragoceni biser, je
prodal vse, kar je imel, in ga je kupil (prim. Mt 13,44–46).
Zaklad in biser sta
bila za ta dva človeka tako dragocena, da sta prodala vse svoje imetje in ju
kupila. Tako ravnamo pri materialnih dobrinah. Jezus hoče, da bi tako ukrepali
predvsem tedaj, ko gre za duhovne vrednote. Pripravljeni bi morali biti
'prodati vse' in se vsemu odpovedati, da si jih pridobimo. Takšna vrednota je
mašna daritev, Jezus v sveti Evharistiji. On je najodličnejši duhovni zaklad
Cerkve in njen najdragocenejši duhovni biser. Drugi vatikanski koncil uči:
»Presveta Evharistija vsebuje ves duhovni zaklad Cerkve, Kristusa samega, naše
velikonočno jagnje in živi kruh« (D 5). Kdor na sveto Evharistijo tako gleda,
se bo potrudil ne samo, da se je bo redno udeleževal, ampak bo pri njej z
veseljem dejavno sodeloval.
Kristjan mora pravo
vrednost mašne daritve najprej dobro spoznati, da bo pripravljen zanjo veliko
žrtvovati. Staro pravilo pravi, da si ničesar ne želimo, česar prej ne poznamo.
Če stvari ne poznamo, smo v nevarnosti, da bi malovredne stvari, kot je kič,
precenjevali, zametovali pa pristne zaklade in bisere.
Veličine mašne daritve nikoli ne moremo do
konca dojeti, kakor ne moremo doumeti Jezusa, ki je pri njej glavni duhovnik in
dar. Predvsem je ne moremo doumeti le s svojim razumom. Upoštevati je treba
tudi srce, ki vidi globlje. Do njene prave globine pa je mogoče priti le z
vero. Sveta Evharistija spada med največje skrivnosti naše vere. Če v kristjanu
ni žive vere, ki deluje po ljubezni, mu tudi mašna daritev dosti ne pomeni.
Zanj je zakopan zaklad in niti malo ne zmore razumeti njene neizmerne
vrednosti, še manj pa more pri njej dejavno sodelovati. Tretja Božja zapoved:
Posvečuj Gospodov dan! pri njem ne more najti nobenega odziva.
Pri vsaki mašni daritvi
nas po povzdigovanju duhovnik povabi z vzklikom: »Skrivnost vere!« To, kar se
na oltarju dogaja, je nekaj velikega, nekaj izrednega, je prava skrivnost. To
pomeni, da je tu Bog na poseben način navzoč in dejaven. Da bi razumeli, kaj je
mašna daritev, kaj je sveto obhajilo, kdo je navzoč v tabernaklju, moramo biti
verni. Čim bolj bomo verovali, tem več bomo razumeli in tem več duhovnih sadov
bomo prejemali.
torek, 4. avgust 2020
ŽIVLJENJE IZ POSVETITVE JMS 10 LET PO EVHARISTIČNEM KONGRESU (1)
Dne 13. junija 2020 je minilo 10 let od prvega slovenskega evharističnega kongresa, ki je bil v Celju. Takrat je bil tudi dijak Alojzij Grozde uradno prištet med mučence in ga častimo kot blaženega. V več nadaljevanjih se bomo poglabljali v skrivnost svete Evharistije z besedili, ki so bila objavljena v našem glasilu pred 12 leti kot priprava na kongres. Da poudarim, da je Jezus v sveti Evharistiji navzoč živ in dejaven, besedo 'Evharistija' pišem z veliko začetnico.
Naročite se na:
Objave (Atom)