Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
torek, 4. junij 2019
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo.
Napredovali smo le za eno zrno.
Pridružimo se molitvi, ki jo je poslala Olga: Dobri Bog, prosim, brani pred
zapeljevanji hudega duha, varuj pred posvetnimi zankami in ohrani v trdni
stanovitnosti vse naše drage duhovnike, redovnike, redovnice, diakone, vse Tebi
in Tvoji Materi posvečene, vse, ki kakorkoli služijo v Tvojem vinogradu. Podari
jim evangeljsko veselje in obilno jih blagoslovi z darovi Svetega Duha. Pomnoži
njihovo rodovitnost apostolata in vseh dobrih del. Posvečuj jih iz dneva v dan;
naj bodo sol zemlje in luč sveta, naj nas z zgledom, besedo in molitvijo vodijo
k Tebi. Pomnoži njihove vrste in pošlji novih delavcev na svojo žetev, da
sedanji ne omagajo pod težo velikih bremen.
ponedeljek, 3. junij 2019
FATIMA PO STOLETNICI FATIMA – OKNO UPANJA (63) Tretji del fatimske skrivnosti: preganjanje Cerkve Papeži in tretji del fatimske skrivnosti
Na koncu drugega dela fatimske
skrivnosti je bil s kratico 'itd.' nakazan tretji del, ki mu običajno rečemo
tretja fatimska skrivnost. Sestra Lucija je v Tuyu 3. januarja 1944, po
naročilu škofa Jožefa da Silva, napisala tudi ta del. Pred tem je resno zbolela
in škof se je bal, da bi tretji del skrivnosti šel z njo v grob. Škof
skrivnosti ni prebral. V tajni vatikanski arhiv jo je leta 1957 prinesel nuncij
msgr. Cento. Na zunanji kuverti, ki ni Lucijina, piše: »Tretji del skrivnosti,«
na notranji pa je Lucija napisala: '1960'. Ni dokazov, da bi takratni papež Pij XII. skrivnost prebral. Ostala je v
vatikanskem tajnem arhivu.
Msgr. Bertone je na srečanju 27.
aprila 2000 v karmelu v Coimbri sestro Lucijo vprašal:
»Zakaj je tu termin 1960? Ali je
Marija povedala ta datum?« Sestra je odgovorila: »Ne Gospa, marveč jaz sem
postavila datum 1960, ker bi skrivnosti – kakor sem čutila – pred 1960 ne
razumeli. Šele nato bi jo bilo mogoče razumeti. Zdaj jo je mogoče bolje razumeti.
Napisala sem, kar sem videla. Razlaga ne gre meni, marveč papežu.«
Papež Janez XXIII. je 17. avgusta 1959 skupaj s svojim spovednikom
besedilo prebral, a nanj ni napravilo posebnega vtisa. Rekel je, da vsebuje
»veliko Božjo preizkušnjo«. Po kratkem premisleku je rekel: »Dobro, pustimo ga
tam.« S tem je zadevo prepustil svojim naslednikom. Msgr. Bertone je v
razgovoru z De Carlijem povedal:
»Papeža Janeza XXIII. besedilo ni
vznemirilo in ga je vrnil Svetemu oficiju. Pavel VI., osebnost velikega uma in
duhovne globine, ga je prebral 27. marca 1965 in odločil, naj se ne objavi.
Verjetno so se ti Petrovi nasledniki vsakič znova posvetovali s prefekti
Kongregacije za verski nauk, ki, kot kaže, niso bili a priori – vnaprej
naklonjeni objavi.
Atentat 13. maja 1981 je spremenil
obzorje. 'Zahvaliti se moramo Božjemu usmiljenju, da nismo umrli,' je rekel Janez Pavel II. v Todiju. 'Božje
usmiljenje' si nadene Marijino neskončno nežnost. 'Ena roka je pritisnila na
petelina, druga, materinska roka, je preusmerila kroglo. In papež v smrtnem
boju se ustavi na pragu smrti.' Wojtiłova marijanska pobožnost postane
kristocentrična. Postane trpljenje Kristusa križanega samega.«
Dne
27. aprila 2000 se je Tarcisio Bertone pogovarjal s sestro Lucijo ter zapisal:
»Sestra Lucija popolnoma soglaša s papeževo trditvijo: 'Materinska roka je
vodila pot krogle in papež, ki se je bojeval s smrtjo, se je ustavil na pragu
smrti.'«
Ko je papež po
atentatu ležal in okreval na polikliniki Gemelli, je julija 1981 prebral in
premislil tretji del fatimske skrivnosti in spoznal, da se nanaša tudi nanj.
Msgr. Bertone je o papežu povedal,
da ga je atentat »vpletel v prvi osebi kot Kristusovega namestnika na zemlji,
kot pastirja vesoljne Cerkve. V njem se je celotna trpeča, mučeniška Cerkev
utelesila in zmesila z bolečino.«
»Zadnje dejanje atentata je bilo
papeževo odpuščanje Aliju Agci v zaporu v Rebibbii 27. decembra 1983.«
Priprava na objavo fatimske
skrivnosti
O tretjem delu fatimske skrivnosti
so nekateri veliko razpravljali in pisali. Ugibanja o vsebini skrivnosti so šla
pred objavo skrivnosti leta 2000 v glavnem v dve smeri: napoved velikega odpada
človeštva od Boga; napoved velike katastrofe (atomske vojne) kot Božje kazni.
Po besedah zdaj že
zaslužnega papeža Benedikta XVI. je papež Janez Pavel II., ki je bil po
Bertonejevih besedah »bogat s preroškimi navdihi«, »uvidel, da je prišel pravi
trenutek za razpršitev skrivnostnega sija okrog zadnjega dela skrivnosti, ki jo
je Devica izročila trem pastirčkom iz Fatime. Ta naloga je bila zaupana
Kongregaciji za verski nauk, ki je hranila dragoceno besedilo sestre Lucije.
To so bili svetli
trenutki, ne le zato, ker je sporočilo lahko postalo znano vsem, ampak tudi
zato, ker se je tako razkrila resnica v nejasni sliki interpretacij in spekulacij
apokaliptičnega tipa, ki so krožile v Cerkvi in med verniki ustvarjale bolj
vznemirjenost, kakor da bi jih vabile k molitvi in pokori. Po drugi strani pa
je bilo mogoče opazovati tudi spodbuden razvoj marijanske pobožnosti, pristnega
vira krščanskega življenja, okrog veličastnega svetišča, ki je bilo zgrajeno v
Fatimi, in povsod po svetu, kjer se je pod vplivom fatimskih prikazovanj
pobožnost do Device globoko zakoreninila v veri ljudstva ter može in žene
vabila k posvetitvi Marijinemu brezmadežnemu Srcu.«
V
jubilejnem letu 2000 se je papež Janez Pavel II. dokončno odločil za objavo
tretjega dela fatimske skrivnosti. Na vprašanje De Carlija, zakaj je prišlo do
razkritja prav v jubilejnem letu 2000, ki je bilo že prepolno verskih dogodkov,
je msgr. Bertone odgovoril:
»Janez
Pavel II. se je tako odločil. Med mnogimi jubilejnimi slovesnostmi je bila tudi
razglasitev blaženih pastirčkov v Fatimi. Razglasiti Jacinto in Frančiška za
blažena ter ne reči ničesar o 'tretji skrivnosti' – to bi bilo videti kot nerazložljiv
in nedopusten molk. Povzročilo bi neskončne špekulacije. Pritisk fatimskih
'navdušencev' je bil zelo močan in nismo želeli podžigati radovednosti,
prilivati ognja številnim glasnikom katastrof z najbolj absurdnimi tezami. Naša
pastoralna skrb je bila razrešiti to vprašanje.«
Sestra
Lucija je, kot članica strogega karmeličanskega reda, smela sprejemati obiske
sorodnikov, prijateljev in zaupnikov kot druge sestre. Vsi drugi pa so za obisk
morali imeti dovoljenje od Svetega sedeža.
Obisk
najvišjega cerkvenega predstavnika, uradnega odposlanca papeža Janeza Pavla
II., je bil trikratni obisk msgr. Tarcisija Bertoneja v letih 2000 do 2003, ki
je bil najprej tajnik Kongregacije za verski nauk, nato genovski nadškof.
Prvo
srečanje Bertoneja s sestro Lucijo je bilo 27. aprila 2000 kot del priprave na
obisk papeža Janeza Pavla II. v Fatimi v povezavi z razkritjem tretjega dela
fatimske skrivnosti. Papež je potreboval Lucijino dokončno potrditev, da je
zapis skrivnosti njen, in razlago skrivnosti. Pot je takratnemu tajniku
Kongregacije za verski nauk pripravilo osebno papeževo pismo, v katerem so
besede: »Častita sestra Marija Lucija, govorite odkrito in iskreno z msgr.
Bertonejem, ki bo neposredno meni prenesel vaše odgovore.« Tajnika je spremljal
škof Leirie-Fatime msgr. Serafin de Sousa Ferreira e Silva.
Msgr.
Bertone je glede vtisov, ki jih je dobil ob prvem srečanju s 93-letno sestro
Lucijo, povedal kot odgovor na De Carlijevo vprašanje tole:
»Osebno
so me presenečale svežina spomina, ostrina podob, natančnost. Pripovedovala je
o dogodkih in njena pripoved je bila niz zelo živih podob, kakor da bi gledala
film. Bila je 'dobra samarijanka' spomina. Takoj sem dobil vtis svetle osebe,
ki se zaveda, da je prejela neko natančno poslanstvo. Ponižna in pokorna, toda
– kot pravite – tudi vztrajna in odločena, da do dna razloži sporočila, ki ji
jih je zaupala Naša Gospa. Medtem ko je govorila, sem si mislil: to je ženska,
ki se ni ustavila pred nobeno težavo. Trpela je, se borila; in v tistem
trenutku je premagovala nezaupljivost; prepričevala je svet. Potem ko je v
svojem srcu shranila vse dogodke in besede, katerih protagonistka in prejemnica
je bila, je zdaj vse ponovno oživljala in prebirala, z jasnostjo in
umirjenostjo, zaradi katerih je bila videti še bolj verodostojna. Bila je
'priča' v najbolj klenem pomenu besede (…) Natančnost spomina je bila
absolutna.«
Msgr. Bertone je na
pogovor s sestro Lucijo prinesel kuverto s štirimi popisanimi lističi. Pokazal
jih je sestri, ki si jih je skrbno ogledala. Minilo je že šestinpetdeset let od
zapisa tega besedila. Po preteku nekaj časa je vzkliknila: »Da, da, ti listi so
moji in ta kuverta je moja; takšne liste sem uporabljala in to je moja pisava.
To je moja kuverta, to je moja pisava, to je moje besedilo.« S tem je bilo
rešeno bistveno vprašanje, zaradi katerega jo je msgr. Bertone obiskal.
Da bi bil izključen
vsak dvom, ali je morda še kakšno drugo besedilo v zvezi s tretjo skrivnostjo,
je sestri Luciji zastavil tudi vprašanje:
»Je
to edino besedilo, ki ste ga zapisali?«
»Da,
prav to.«
De
Carli je vprašal msgr. Bertoneja, kakšni so bili papeževi odzivi na Lucijine odgovore.
Msgr. Bertone je odgovoril:
»Predvsem
potrditev primernosti objave 'tretje skrivnosti', da bi se nekoliko pomiril
vihar ugibanj, pa tudi potrditev tako bolečega poslanstva, ki je zaznamovalo
življenje Janeza Pavla II. Lucija je s svojo preprostostjo potrdila papežev
križev pot, čeprav je stalno ponavljala: 'Ni moja naloga interpretirati;
interpretacija pripada Cerkvi in papežu. Jaz navajam dejstva, to, kar sem
videla, in to, kar sem slišala in zaznala.'«.
Napoved objave 13.
maja 2000 v Fatimi
Med slovesno mašno
daritvijo v Fatimi 13. maja 2000 je papež Janez Pavel II. razglasil fatimska
pastirčka Frančiška in Jacinto za blažena. V zaključnem govoru po mašni daritvi
je kardinal Angelo Sodano sporočil papežev namen, da objavi tretji del fatimske
skrivnosti. Hkrati je nekoliko nakazal njeno vsebino:
»To
besedilo predstavlja preroško videnje, ki ga moremo primerjati s svetopisemskim
videnjem. Ta videnja ne opisujejo v fotografskem smislu podrobnosti prihodnjih
dogodkov, marveč na skupnem ozadju zgoščeno povzemajo dejstva, ki se
razprostirajo v časovno ne natančno določenem zaporedju in trajanju. Zato more
biti ključ za razumevanje besedila samo simboličen.
Fatimsko
videnje se nanaša predvsem na boj ateističnih sistemov proti Cerkvi in proti
kristjanom in opisuje strašno trpljenje pričevalcev za vero v zadnjem stoletju
drugega tisočletja. Gre za brezkončni križev pot, ki ga vodijo papeži
dvajsetega stoletja.
Po
interpretaciji pastirčkov, ki jo je pred kratkim potrdila tudi sestra
Lucija, je 'v belo oblečeni škof', ki moli za vse verujoče, papež. Tudi on pade
pod streli na tla kakor mrtev, medtem ko si na vso moč prizadeva, da bi med
trupli mučencev (škofov, duhovnikov, redovnikov, redovnic in številnih laikov)
prišel do križa.«
Kardinal Ratzinger je zapisal, da je
bila razlaga, ki jo je dal kardinal Sodano 13. maja, »najprej predložena osebno
sestri Luciji. Sestra Lucija je k temu najprej pripomnila, da je bilo njej dano
videnje, ne pa njegova razlaga. Razlaga – tako je rekla – ne pripada vidcu,
marveč Cerkvi. Ko pa je besedilo prebrala, je rekla, da ta interpretacija
ustreza temu, kar je izkusila, in da razlago s svoje strani prepoznava kot
primerno.«
Objava tretjega
dela fatimske skrivnosti
Besedilo tretjega
dela fatimske skrivnosti je bilo objavljeno 26. junija 2000 med novinarsko
konferenco v tiskovnem središču Svetega sedeža, ki je bilo nabito polno
novinarjev. Skrivnost sta predstavila kardinal Joseph Ratzinger, tedanji
prefekt Kongregacije za verski nauk, in škof Tarcisio Bertone, tajnik iste
kongregacije.
J. M. J.
Tretji del
skrivnosti, ki je bila razodeta 13. julija 1917 v Covi da Iria, Fatima.
Pišem iz pokorščine
do Vas, moj Bog, ki mi po njegovi prevzvišenosti, gospodu škofu iz Leirie, in
po Vaši in moji najsvetejši Materi to naročate.
Po dveh delih, ki sem ju že razložila, smo
na levi strani naše Gospe, malo bolj zgoraj, videli angela z ognjenim mečem v
levi roki; ko je žarel, je razširjal plamene, da se je zdelo, da bo takoj
zažgal svet; toda plameni so ugašali ob dotiku s sijajem, ki ga je naša Gospa
izžarevala iz svoje desne roke. Angel je z desno roko kazal na zemljo in klical
z močnim glasom: Pokora, pokora, pokora! In videli smo v velikanski
luči, ki je Bog: 'nekaj podobnega, kakor vidimo osebe v ogledalu, ko gredo
mimo', v belo oblečenega škofa, 'slutili smo, da je bil sveti oče'. Razne druge
škofe, duhovnike, redovnike in redovnice, ki so se vzpenjali na strmo goro, na
vrhu katere je stal velik križ iz neobdelanih debel hrasta plutovca. Preden je
prišel tja, je šel sveti oče skozi veliko na pol porušeno mesto, in napol se
tresoč z opotekajočim se korakom, prizadet od bolečine in skrbi, molil je za
duše trupel, ki jih je srečaval na poti; ko je prišel na vrh gore, je pokleknil
k vznožju velikega križa in ubila ga je skupina vojakov, ki so streljali nanj s
strelnim orožjem in puščicami. In tako so drug za drugim umirali škofje,
duhovniki, redovniki in redovnice ter razne svetne osebe, možje in žene
različnih stanov in položajev. Pod obema prečnicama križa sta bila dva angela,
vsak od njiju je imel v roki kristalno škropilnico. Vanju sta zbirala kri
mučencev in z njo škropila duše, ki so se bližale Bogu.
Tuy, 3. 1. 1944
Angel z ognjenim
mečem spominja na angele pred edenskim vrtom po grehu Adama in Eve: Bog je
izgnal »človeka in postavil vzhodno od edenskega vrta kerube in meč, iz
katerega je švigal ogenj, da bi stražili pot do drevesa življenja« (1 Mz 3,24).
Podobni angeli nastopajo tudi v knjigi Razodetja.
Angel v tretjem
delu skrivnosti nam nazorno govori, da je zemlja zrela za Božjo sodbo. Vendar
ni Bog tisti, ki kaznuje, ampak si človek sam pripravlja kazen. Marija kot
»Mati usmiljenja« nas hoče rešiti. Kdor more razumeti, naj razume trikratni
angelov klic in po njem živi: »Pokora, pokora, pokora!« Postal bo največji
dobrotnik človeštva. Glavno poslanstvo Fatime je reševanje človeštva za
večnost. To so s svojim življenjem pokazali fatimski pastirčki. Zdaj smo na
vrsti mi.
p. Anton
nedelja, 2. junij 2019
OBILJE MILOSTI PO ČUDODELNI SVETINJI
Sestre usmiljenke pripravljajo knjigo, v kateri bodo
pričevanja o čudovitih sadovih, ki jih deli Bog po Brezmadežni in njeni
čudodelni svetinji. V našem glasilu bomo objavljali nekatere značilne primere.
Sv. Katarina Labouré je še kot novinka v kapeli
usmiljenk (hčera krščanske ljubezni) v materni hiši v Parizu trikrat dobila
obisk Device Marije. Pri drugem, najpomembnejšem, ki je bil 27. novembra 1830,
ji je Božja Mati posredovala naročilo o kovanju posebne svetinje, ki je zaradi
čudovitih sadov kmalu dobila ime »čudodelna«.
Nebeška Gospa se je novinki prikazala v podobi
Brezmadežne, kakor je želela, da bi bila pozneje upodobljena na svetinji. Okrog
glave je imela dvanajst zvezd. Iz njenih nekoliko povešenih, razprostrtih rok
so izhajali navzdol prameni svetlobe. Brezmadežno je obkrožal v zlatih črkah
napis: »O Marija, brez madeža spočeta, prosi za nas, ki se k tebi zatekamo.«
Sestra Katarina je slišala naročilo: »Daj kovati svetinjo po tem vzoru; vsi, ki
jo bodo nosili z zaupanjem, bodo prejeli obilje milosti.« Katarina je tudi
videla, kakšna naj bi bila zadnja stran svetinje: na sredi vélika črka M
(Marijin monogram) s križem na vrhu, pod njo pa s trnjevo krono obdano Jezusovo
srce in z mečem prebodeno Marijino srce.
Hvala ti, mama!
Bila je druga svetovna vojna. Vsak dan letala,
vojaki, orožje … Stanovali smo na Logu pri Boštanju, v majhni hiši, tik pod
gozdom. Tistega jutra pa mi je oče naročil: »Pripravi se, šla bova v Sevnico!«
Kakšno veselje, hitro sem bil napravljen za pot. Še klobuček sem dal na glavo.
Takrat se je med vrati pojavila mama. Pogledala me
je in rekla: »Odkrij se in poljubi svetinjo, potem boš šel z očetom!« Z
nejevoljo sem pomislil: »Kaj se vtika v najino zadevo!« Toda mama je stala med
vrati in čakala, da bom ubogal. Ni mi ostalo drugega, kot da se odkrijem! Ta
klobuček je bil majhen zelen slamnik. Odložil sem ga. Potem pa sem segel po
svetinjici Brezmadežne, ki mi jo je mama na sukancu dala okrog vratu. Ta
»verižica« je bila tako na kratko zavezana, da sem moral globoko, globoko
skloniti glavo, da je Marija dosegla moje ustnice. Poljubil sem jo!
V tistem trenutku, ko je bil obraz najgloblje
sklonjen k svetinjici, sem začutil, da mi je nekaj z las padlo po čelu…! Bil je
velik, črn škorpijon! Rep je imel dvignjen, pripravljal se je, da bi me pičil.
Mama je prebledela, se pognala in ga pohodila. Če ne bi mame ubogal, se odkril
in poljubil svetinjico Brezmadežne, bi me pičil in tisto jutro bi lahko bil
mrtev. Mama, hvala za tvojo skrb! Tvoja beseda me je rešila.
Okoli enih sva se z očetom vračala iz Sevnice. Boštanj
je bil že za nama. Nenadoma in nepričakovano sva zaslišala alarm. »Ata, ata …
!« Bila sva povsem sama na cesti. Nad nama pa so bila že letala, ki so se
spustila zelo nizko. Začeli so streljati! Oče me je zagrabil in prestavil v
obcestni jarek. Tam sva ležala v pesku in prahu. Streljanje iz mitraljeza je
bilo tako močno, da je pesek s ceste padal po nama. – Napada je bilo konec.
Letala so izginila. Oče me je dvignil in me očistil zemlje in prahu. Tiho sva
šla proti domu. Za ovinkom sem od daleč zagledal mamo, ki je stala pred hišo in
naju čakala. Morda naju je prav njena molitev rešila med napadom.
Marija Brezmadežna, minilo je več kakor sedemdeset
let. Tisti dan me je tvoja čudodelna svetinja dvakrat rešila gotove smrti,
enkrat pa tudi očeta! Čeprav so tako streljali, naju niso zadeli. Mama, danes,
po toliko letih se ti zahvaljujem, da si me v tistih hudih časih izročila
Brezmadežni čudodelne svetinje. Hvala za tvojo vero in zaupanje. Mama, hvala ti
za vse! Tako svetinjico nosim še danes.
p. Leopold Grčar OFM,
Brezje, 16. 5. 2015
Deset let s čudodelno svetinjo
Bil je bolnik s kožnim rakom v bolnišnici. Odšel je domov, obiskala sem ga.
Bil je sicer katoličan, vendar ni živel po veri. O zakramentih in molitvi ni
maral slišati. Bil pa je potrpežljiv in dobrosrčen do ljudi. Z ženo, s katero
je bil cerkveno poročen, sta se razumela in ni ji branil, da je izpolnjevala
verske dolžnosti; tudi otroke je imel rad.
Vedela sem, da trpi, zato sem mu ob
nekem obisku omenila, da bi mu rada pomagala, da bi laže prenašal bolezen in
bil nekoč srečen pri Bogu v nebesih; da ga ima Bog rad in Marija tudi. Nič ni
rekel, tudi jaz sem utihnila. Čez nekaj časa sem mu ponudila, če bi hotel vzeti
Marijino čudodelno svetinjo; rekla sem mu, da se tako imenuje, ker se je po
njej zgodilo veliko čudežev ozdravljenj, spreobrnjenj in drugo.
Sprejel jo je molče. Dala sem mu še
listič z razlago, kaj svetinja pomeni, od kod izhaja in mu priporočila, naj
moli molitev: O Marija, brez madeža spočeta ... Ko sem mu obljubila, da bom
zanj vsak dan molila, je vprašal, če ga bom tudi obiskala. Obljubila sem: »Bom,
dokler bom mogla.«
Spravil je svetinjo in dejal:
»Vzamem jo in molil bom, ker ste mi vi priporočili.« Rekla sem: »Ne zato, ampak
ker vas ima Marija rada in je tudi vaša Mati.«
Ni bil vesel, a upala sem, molila
zanj, ga obiskovala. To je trajalo deset let. Kadar sem mu omenila zakramente,
je rekel: »Sedaj ne, ampak pred smrtjo.«
Ko sem bila zadnjikrat pri njem, je
bil zelo slab. Molila sva kesanje, sprejel je duhovnika in zakramente; govoriti
ni mogel več in čez eno uro je umrl. – Hvala Brezmadežni!
S. A. Kužnik, Doma, 2002, str. 357
sobota, 1. junij 2019
PO MARIJI K JEZUSU BOŽJA LJUBEZEN NAS VABI K LJUBEZNI (1) Poklicani smo k svetosti
»Bodite
sveti, ker sem jaz svet!« To naročilo je Bog dal Izraelcem že v stari zavezi (3
Mz 11,44). V novi zavezi ga je sv. Peter ponovil: »Bodite v vsem ravnanju tudi
sami sveti, kakor je svet tisti, ki vas je poklical, saj je pisano: 'Bodite
sveti, ker sem jaz svet'« (1 Pt
15s). »To je Božja volja, vaše posvečenje« (1 Tes 4,3), je učil sv. Pavel.
Za
kristjana je normalno, da hodi za Kristusom in ga posnema v njegovi svetosti.
Prav tako, da se ravna po njegovem navodilu: »Bodite torej popolni, kakor je
popoln vaš nebeški Oče« (Mt 5,48).
Drugi
vatikanski cerkveni zbor je v posebnem poglavju dogmatične konstitucije o
Cerkvi naglasil, da smo vsi poklicani k svetosti. To je čudovit program!
Postati svet je v nekem smislu isto kakor postati deležen notranjega življenja
Boga samega.
Cilj vseh dogajanj v Fatimi je
svetost, ki je odsev in deležnost Božje in Marijine svetosti. Marija je pri
prvem in drugem prikazanju zagotovila pastirčkom, da bodo prišli v nebesa, to
pomeni, da bodo postali sveti. Pastirčki so se vse življenje z molitvijo in za
ceno velikih žrtev prizadevali, da bi se ljudje spreobrnili in postali sveti.
Bog nas
neizmerno ljubi.
Mati
Terezija iz Kalkute, ustanoviteljica misijonark ljubezni, je pripovedovala o
svojem srečanju z gobavci: “Na tisoče gobavcev imamo. Tako so veličastni, tako
so čudoviti v svoji iznakaženosti. Vsako leto jim v Kalkuti priredimo božično
razvedrilo. Pretekli božič sem prišla k njim in jim razložila, da je njihova
bolezen Božji dar, da jih Bog posebno ljubi, da so mu zelo dragi in da njihova
bolezen ni greh.
Starejši
mož, popolnoma iznakažen, se mi je skušal približati in mi je rekel: 'Ponovite
to še enkrat. Dobro mi je delo. Do sedaj sem vedno poslušal, da nas nihče nima
rad. Čudovito je vedeti, da nas ima Bog rad. Prosim, ponovite to!'”
Bog nas neizmerno
ljubi. Ta resnica je najpomembnejše spoznanje v našem življenju. Mnogo
pomembnejše od tistih spoznanj, ki jih dobimo v šoli. Svetniki so postali
sveti, ker jih je ta resnica popolnoma prevzela. Mala Terezija je v svoji
priljubljeni knjigi Povest duše zapisala: “Jezus, kako bi mogla kdaj z besedami
izraziti nežno ljubezen, s katero vodiš mojo malo dušo?”
Sv. Katarina
Sienska se je v knjigi Pogovor o Božji previdnosti takole pogovarjala z Bogom:
“Zakaj si človeka povzdignil k takšnemu dostojanstvu? Zaradi nepojmljive
ljubezni. O brezno ljubezni! Kako naj ne bi počilo srce, ko vidi, kako visokost
sestopa k naši nizkosti, kakršna je nizkost človeške narave? In vzrok za to? Ljubezen.”
Bog
nas je v svoji ljubezni tako zelo obdaroval in se nam vedno znova daje.
Temeljni dar, ki smo ga od Boga prejeli, smo mi sami. V nas je združenih mnogo
Božjih darov: neumrljiva duša, razum, svobodna volja, zmožnost čustvovanja in
spominjanja, telo s svojimi močmi, zdravje. Vsi smo izšli iz Božje roke. Vsak
od nas je sad njegove ljubezni. Bog je vsakega želel imeti. Pri njem ni
nezaželenih otrok.
Vse, kar nas obdaja, je dar Božje ljubezni za
nas. Svetniki so videli v vsaki cvetlici, travi, ptici poseben Božji dar,
posebno Božjo pozornost. Zadaj za vsemi stvarmi je Stvarnik, ki nas ljubi in s
stvarmi razodeva svojo ljubezen do nas. Neizmernost in moč stvarstva, njegova
lepota, raznovrstnost in harmonija nam govorijo: Bog nam s svojo ljubeznijo služi.
Največji dar, ki nam ga Bog daje,
je on sam. Podaril se nam je z učlovečenjem, smrtjo in vstajenjem svojega Sina
ter s prihodom Svetega Duha. Učlovečeni in na križ pribiti Božji Sin je najbolj
čudovito in hkrati nedoumljivo dejanje Božje ljubezni do nas. Ko nam je nebeški
Oče daroval Sina in po njem poslal Svetega Duha, se je najbolj razodela njegova
modrost, mogočnost in dobrota.
Bog skrbi za vsakega posebej. Srce vsakega mu
je popolnoma odkrito. Psalmist je zapisal: “Zares, ti si ustvaril moje ledvice,
me stkal v materinem telesu. Zahvaljujem se ti, ker sem tako čudovito
ustvarjen, čudovita so tvoja dela, moja duša to dobro pozna” (Ps 139,13s).
Fatimski
pastirček Frančišek je doživljal Božjo ljubezen v stvarstvu. Sonce je bilo zanj
»najlepša svetilka našega Gospoda«. Še posebej se je srečeval z Božjo
ljubeznijo ob angelovih in Marijinih prikazovanjih.
Sveto
pismo – knjiga o Božji ljubezni do nas.
Človekovo srce je
ustvarjeno za ljubezen. Zato se more zadovoljiti le s takim Bogom, ki ljubi, ki
je ljubezen. Res ga Sveto pismo tako predstavlja (prim. 1 Jn 4,8.16). On je naš
najboljši Oče, naš največji prijatelj, naše vse. Ljubi nas neskončno bolj,
kakor more najboljša človeška mati ljubiti svojega otroka. To je Bog sam
povedal in dokazal na svojem učlovečenem in na križu razpetem Sinu. Božji Sin
se nam je iz ljubezni osebno približal do Otroka, do Zavrženca na križu, do
podobe kruha in vina, do lačnega in žejnega, do tujca in nagega, do bolnika in
zapornika (prim. Mt 25,31–45).
Ljubeče Božje
delovanje kažejo že prve strani Svetega pisma, kjer je govor o stvarjenju sveta
in človeka. Ko je Bog vse ustvaril, uredil in obilno obdaroval, se je tega
veselil. “Bog je videl vse, kar je naredil, in glej, bilo je zelo dobro” (1 Mz
1,31).
Ko Sveto pismo, ta
najpomembnejša knjiga sveta, govori o Božji ljubezni do nas, misli na posebno
Božjo naklonjenost, ki je izražena na zelo različne načine. V Stari zavezi se
razodeva v odnosu do izvoljenega ljudstva, v Novi zavezi pa doseže svoj vrh v
Jezusu Kristusu, v njegovi velikonočni skrivnosti, in v izlitju Svetega Duha na
binkoštni praznik.
Sveto pismo o
Božji ljubezni do nas in o naši ljubezni do Boga in do bližnjega govori zelo
pogosto. Mogli bi reči, da je tisti posameznik ali skupnost, ki živi v
nesebični ljubezni, uresničen evangelij. Kaj je prava ljubezen, se moramo
naučiti predvsem pri Jezusu in v njegovem veselem oznanilu, kakor ga razodevajo
novozavezni spisi. Jezus in apostoli so od začetka naglašali pomen nesebične
ljubezni.
Božji Sin je iz
ljubezni do nas postal človeški otrok. Apostol Janez je zapisal: “Božja
ljubezen do nas pa se je razodela v tem, da je Bog poslal v svet svojega
edinorojenega Sina, da bi živeli po njem. Ljubezen je v tem – ne v tem, da bi
bili mi vzljubili Boga. On nas je vzljubil in poslal svojega Sina v spravno
daritev za naše grehe” (1 Jn 4,9s). “Poglejte, kakšno ljubezen nam je podaril
Oče: Božji otroci se imenujemo in to tudi smo” (1 Jn 3,1).
Apostol Janez, ki
je najgloblje prodrl v skrivnost Božje ljubezni, je dvakrat zapisal: “Bog je
ljubezen” (1 Jn 4,8.16). Kdor ljubi z Božjo ljubeznijo, ima v sebi Boga, ki je
ljubezen: “Mi smo spoznali ljubezen, ki jo ima Bog do nas, in verujemo vanjo.
Bog je ljubezen, in tisti, ki ostaja v ljubezni, ostaja v Bogu in Bog ostaja v
njem” (1 Jn 4,16).
Véliki sv.
Avguštin je o teh besedah apostola Janeza zapisal: “Kako hitro poveš: Bog je
ljubezen! Da, tri besede: če šteješ, je en sam stavek; a če tehtaš, ima silno
težo! Bog je ljubezen. Kdor je v ljubezni, je v Bogu in Bog v njem. Imej svoje
stanovanje v Bogu, in daj, da bo Bog stanoval v tebi; bodi v Bogu in Bog bo v
tebi. Bog ostane v tebi, da te drži v sebi; in ti ostani v Bogu, da ne
padeš."
p. Anton
Marijanska
meditacija Martina Lutra
Ko je sveta Devica izkušala, da Bog
v njej dela velike stvari, ker je bila ponižna, uboga in malo cenjena, je od
Svetega Duha prejela dragocen pouk: Bog je Gospod, katerega edina skrb je, da
dviga ponižnega, zlomi oboroženega in popravlja to, kar je neuporabno. Bog je
edini, ki s pogledi globoko prodira v brezizhodnost in revščino. Ostaja s
tistimi, ki živijo na robu.
Mar ne veš, da je Marijino Srce
čudovito? Kot Božja Mati je povzdignjena nad vse ljudi in kljub temu ostaja
tako preprosta in skromna, da v nobenem primeru ne misli, da je najneznatnejša
služkinja nižja od nje. Marijino Srce dovoljuje Bogu, da izvrši svoje delo.
Storimo enako. S tem bomo zapeli resnični Magnificat. Marijina hvala se
vsa vrača nazaj k Bogu: »Naj bo slavljen Bog!«
Martin Luter
Marija
prosi za naše sodelovanje v boju zoper Satana.
Nad modernimi časi gospoduje Satan,
prihodnji pa bodo še pod večjim njegovim vplivom. Boj proti peklu ne morejo
voditi ljudje, niti osebe, ki so najinteligentnejše. Samo Brezmadežna je od
Boga prejela obljubo zmage nad demonom. Od trenutka svojega vnebovzetja naprej
Mati Božja prosi za naše sodelovanje. Marija išče duše, ki se ji popolnoma
posvetijo, da bi v njenih rokah postali učinkovita in zanesljiva orodja za
premoč nad Satanom in vnovično vzpostavitev Božjega kraljestva na zemlji.
Sv. Maksimilijan Kolbe
Naročite se na:
Objave (Atom)