Ko je bila 26. junija 2000 razodeta tretja fatimska skrivnost, marsikdo ni bil zadovoljen. Mislil je, da bo vsebina napovedovala veliko katastrofo v prihodnosti kot Božjo kazen, npr. tretjo svetovno vojno, in (ali) velik odpad od vere. Skrivnost pa po uradni razlagi govori predvsem o že izvršenih dejstvih, med katerimi je bil atentat na papeža Janeza Pavla II. 13. maja 1981 nekakšen vrh. Zato so nezadovoljni fatimologi dalje razpravljali o skrivnosti in utemeljevali, da še ni bilo vse razodeto in da se ni še vse izpolnilo, kar je bilo že razodeto. Da bi se situacija pomirila in pojasnile nekatere zadeve, je msgr. Tarcisio Bertone po prvem obisku, ki je bil še pred razglasitvijo tretje skrivnosti, po razglasitvi še dvakrat obiskal sestro Lucijo in se z njo pogovarjal o različnih vprašanjih v zvezi s Fatimo. Nastala je knjiga: Tarcisio Bertone z Giuseppejem de Carlijem [džuzéppejem de karlijem], Zadnja fatimska vidkinja. Moji pogovori s sestro Lucijo, Celovec 2008. Ta knjiga je v italijanščini izšla eno leto pozneje kot Soccijeva in je deloma že odgovor nanjo.
Uvodna beseda papeža Benedikta XVI. in celotna knjiga
izražata prepričanje, da je tretja fatimska skrivnost zdaj razodeta v celoti in
da ni nobenega drugega besedila več. Papež je v uvodni besedi zapisal, da so
pred objavo skrivnosti interpretacije in spekulacije »apokaliptičnega tipa, ki
so krožile v Cerkvi in med verniki, ustvarjale bolj vznemirjenost, kakor da bi
jih vabile k molitvi in pokori«. Pogovori med vidkinjo in škofom Bertonejem so
bili po papeževih besedah predvsem »pomembna preveritev resničnosti dejstev«.
Ob prvem obisku, 27. aprila 2000, je
škof Bertone prinesel s seboj k 93 letni sestri Luciji kuverto s štirimi
popisanimi listi. Sestra si jih je skrbno ogledala. Po preteku nekaj časa je
vzkliknila: »Da, da, ti listi so moji in ta kuverta je moja; takšne liste sem
uporabljala in to je moja pisava. To je moja kuverta, to je moja pisava, to je
moje besedilo.«
Da bi se prepričal, ali ni morda še
kakšno drugo besedilo v zvezi s tretjo skrivnostjo, je Bertone vprašal sestro:
»Je to edino besedilo, ki ste ga
zapisali?«
»Da, prav to.«
Ko so po razkritju skrivnosti leta 2000
nastale razne govorice, je Lucijina predstojnica sestra Marija Celina rekla
sestri Luciji: »Sestra Lucija, govori se, da obstaja še ena skrivnost!« Ona pa
ji je odgovorila: »Če to vedo, pa naj jo razkrijejo! Jaz ne poznam nobene več!«
Novinar De Carli je Bertoneja vprašal o možnosti dveh Lucijinih dokumentov:
»Mar ni mogoče, da je prvi dokument
vseboval Marijine besede, drugi pa opis videnja?«
Msgr. Bertone je odgovoril:
»Prvi dokument ne obstaja. Nikoli ga ni
bilo v arhivu Svetega oficija (…) Vem dvoje: prvič, da se tisti, ki so skrbeli
za arhiv, ne spominjajo dveh kuvert, ampak ene same. Drugič, beseda sestre
Lucije, še več, njena uradna identifikacija: 'Je to tretja skrivnost in edino
besedilo?' 'Da, to je tretja skrivnost in jaz nisem nikoli napisala ničesar
drugega.'«
Po vseh teh dokazih je težko utemeljeno
zagovarjati, da obstoji še četrta, doslej neobjavljena skrivnost, čeprav Socci
navaja več razlogov za svojo trditev, ki se na prvi pogled zdijo utemeljeni.
Če pogledamo posamezna Marijina
prikazanja v Fatimi od maja do oktobra, lahko ugotovimo, da niso vsa
sestavljena iz dogajanja in Marijinih pojasnil. Večkrat imamo le Marijina
besedna sporočila. Poleg tega je treba vse tri dele fatimske skrivnosti jemati
kot eno celoto; kot takšna pa ima oboje: dogajanje in Marijine besede.
p. Anton