Janez Pavel II. je na praznik Gospodovega oznanjenja leta 1984 skupaj s škofi vsega katoliškega sveta posvetil Marijinemu brezmadežnemu Srcu Cerkev in vse človeštvo: »svet drugega tisočletja, ki se bliža koncu«. »Mati vseh ljudi in narodov, ti poznaš njihovo trpljenje in njihovo upanje in po materinsko občutiš njihove boje med dobrim in zlom, med lučjo in temo, boje, ki pretresajo sedanji svet … Z ljubeznijo Matere in Božje dekle objemi naš človeški svet, ki ti ga polni skrbi za zemeljsko in večno usodo ljudi in narodov darujemo in posvečamo … Na poseben način tiste ljudi in narode, ki posebno potrebujejo tega darovanja in posvetitve.«
Papež
pravi, da je 25. marec izbral kot dan posvetitve zato, ker nas ta praznik »spominja
na začetek odrešenja«. »Ta začetek je povezan z adventom. In vse sedanje leto
odrešenja je nekakšen advent, ker se približujemo letu 2000 po Kristusovem
rojstvu. To pričakovanje 2. tisočletja krščanske dobe živimo tako, da smo
deležni skupaj z drugimi hudih bolečih izkustev narodov in celo vsega človeštva
v današnjem svetu. – Iz teh izkustev se poraja posebna potrebnost, tako rekoč
notranja zahteva po tem, da se z obnovljeno in vse bolj živo vero opremo na
sámo Kristusovo odrešenje, na Kristusovo neizčrpno odrešenjsko moč. Zakaj Bog
je tisti, ki 'je v Kristusu svet spravil s seboj … in razglasil med nami besedo
sprave' (Kol 5,19). Spričo groženj, ki obtežujejo današnje človeštvo in ki
imajo svoje korenine v grehu, je tu še ena pobuda več za še bolj nujen poziv k
sklicevanju na moč odrešenja … Rad bi razglasil to neskončno moč odrešenja
skupaj z vami in s celotno Cerkvijo. Rad bi jo razglasil po posredovanju
brezmadežnega Srca Božje Matere, ki je izkusila to moč odrešenja prav posebno
živo in globoko.«
Kako
bi se ob tem ne spomnili na sv. Ludvika Montfortskega, ko pravi: »Tisti, ki so
se po Mariji popolnoma podarili Kristusu, naj posebej častijo veliko skrivnost
učlovečenja, ki jo praznujemo 25. marca in ki je v prav posebni zvezi s popolno
podaritvijo samega sebe Mariji in po njej Kristusu«(PO 243)?
Podobno
moremo reči o besedilu papeževe molitve, s katero je skupaj s škofi posvetil
svet Marijinemu brezmadežnemu Srcu in v kateri so posebne pozornosti vredne
besede:
»Mati
Kristusova, pred teboj, pred tvojim brezmadežnim Srcem, bi se danes z vso
Cerkvijo radi pridružili posvetitvi, s katero se je tvoj Sin iz ljubezni do nas
posvetil Očetu: 'In jaz se posvečujem zanje,' je dajal 'da bodo tudi oni
posvečeni v resnici' (Jn 7,19). Pri tej posvetitvi za svet in človeštvo se
želimo združiti z našim Odrešenikom, zakaj v njegovem Božjem Srcu dobi ta
posvetitev moč odpuščanja in sprave. – Moč te posvetitve traja naprej skozi vse
čase, zajema vse ljudi, vsa ljudstva in narode, premaguje sleherno zlo, ki ga
je duh teme zmožen vzbuditi v srcu človeka in v njegovi zgodovini ter ga je v
resnici vzbudil v našem času. – Kako globoko občutimo, da je posvetitev
potrebna za človeštvo in svet, za naš sedanji svet, v zedinjenju s samim
Kristusom! Svet mora po posredovanju Cerkve postati deležen Kristusovega
odrešenjskega dela.«
Iz
tega vidimo, da ima posvetitev Mariji – in s tem še posebej grignionska »popolna
podaritev« (drug izraz za »posvetitev« ali »izročitev«) – svoje trdne temelje v
Svetem pismu in celo v najodločilnejšem dogodku celotne odrešenjske zgodovine:
v Kristusovi kalvarijski daritvi, dovršeni z vstajenjem.
Jezus
je izrekel besede: »Posvečujem se zanje …« neposredno pred svojim trpljenjem.
Pomenijo pa isto kakor: »Darujem se zanje.« Z učlovečenjem je Božji Sin po
Mariji stopil na pot daritve za vse ljudi; in ta pot se je dovršila na križu,
kjer je v združenju z Marijo, ki je stala pod križem DAROVAL svoje življenje,
sam sebe Očetu za odrešenje sveta. V posvečujočo moč te daritve je posameznik
pritegnjen s krstom, ki nas tako rekoč potopi v Odrešenikovo smrt in vstajenje.
Papež
Janez Pavel II. je posvetitev vsega sveta Mariji naslonil na Jezusovo
posvetitev Očetu. Tudi naša »popolna podaritev« (ali posvetitev, izročitev)
Mariji je vsa potopljena v Jezusovo molitev, da bi tako mogla v resnici biti
sprejeta od Boga. »Podaritev« pove, da to dejanje napravimo svobodno,
neprisiljeno. Bog ima seveda tako in tako pravico do nas. Vendar nam je dal
svobodno voljo, da bi z ljubeznijo odgovarjali na njegovo neskončno ljubezen. To
»podaritev« je obenem »posvetil«. »Posvečeno« je to, kar pripada Bogu. »Posvetiti
se« Bogu pomeni, povezati svojo voljo z Božjo s tem, da pustimo, naj Bog docela
vstopi v našo dušo, v naš razum in voljo, v celoto našega življenja. Brez dvoma
smo vsi poklicani, da se izročimo (»podarimo«) Bogu ob tisti uri naše smrti, za
katero prosimo Marijo vsak dan svojega življenja. Toda papež s posvetitvijo
Mariji obrača našo pozornost na dejstvo, da Bog pričakuje, naj se mu izročimo
in vedno znova izročamo že zdaj, ne šele v poslednjem trenutku. V vsakdanjosti
naj z Marijino pomočjo »živimo v resnici Kristusove posvetitve«.
Anton Strle