Vedno
jasneje te vidim
Elvira je bila od rojstva slepa. Globoko verna mati jo je
krščansko vzgojila. Njen oče, ki je bil neveren, ji je nekoč rekel:
"Če bi Bog, ki pravijo, da je dober, sploh bival
ali se kaj brigal za ljudi, bi ti gotovo videla."
Elvira je z roko otipala očetov obraz, mu z dlanjo
zakrila usta in rekla:
"Očka, molči. Jaz vidim bolje kot ti."
V veri gledamo z notranjimi, duhovnimi očmi. Razum po
veri spoznava Boga in božje stvari.
Pascal pravi:
"Vera dobro pove to, česar čuti ne povedo, a to
ni nasprotno tistemu, kar ti vidijo. Je le nad njimi, ne pa proti njim."
Malcolm
Muggeridge je za londoski dnevnik Times 1982, ob svojem spreobrnjenju,
povedal:
"Mislim, da v našem duhovnem življenju poteka
neko podzavestno dogajanje, spričo katerega po letih dvomov in negotovosti
nenadoma zablesti jasnost in gotovost. Ko pridemo do te stopnje, rečemo kot
sleporojeni, kateremu je Jezus povrnil vid: 'Eno vem, da jaz, ki sem bil slep,
zdaj vidim.' Ali pa kličemo kot Pascal
v trenutku razsvetljenja: 'Gotovost, gotovost, radost, mir... pozaba sveta in
vseh stvari razen Boga.' Ko se je končno to zgodilo, začnemo raziskovati, zakaj
in kako je prišlo do tega. Vendar se to zgodi po razjasnitvi in ne med
dogajanjem, po katerem se to uresničuje."
Jean Henri
Fabre (+ 1915), francoski pisatelj in
velik naravoslovec, je na vprašanje "Ali verujete v Boga?" odgovoril:
"Jaz ne morem reči, da verujem v Boga; jaz Boga
vidim! Brez Boga ne bi mogel razumeti ničesar, ampak bi vse utonilo v temo. Kaj
hočete! Vsaka doba ima svoja čudaštva; zame je tisto, kar vi imenujete
brezboštvo ali ateizem, pravo čudaštvo, bolezen našega časa. Kar zadeva mene,
vam zagotavljam, da bi si prej dal odreti vso kožo s telesa, kakor da bi se
odpovedal veri v Boga."
Človekovo hrepenenje po Bogu je vidno tudi v Svetem pismu. V novi zavezi je Bog to
hrepenenje uslišal. Božji Sin se je zato učlovečil. Kdor vidi njega, vidi
hkrati Očeta, ker je Kristus z Očetom eno. Kristusa so gledali apostoli in
drugi učenci. Danes, ko je Kristus poveličan, ga ne moremo gledati s telesnimi
očmi, ampak z očmi vere. Zanesemo se na pričevanje tistih, ki so bili z njim
povezani. Mnogi so svoje pričevanje za Kristusa in njegov nauk potrdili s svojo
krvjo. Tisto, za kar so oni dali svoje življenje, je tudi za nas zanesljiva
resnica.
Težnja po gledanju in doživljanju Boga je položena
globoko v človekovo srce. Že Mojzes
je prosil Boga: "Daj mi, prosim, videti svoje veličastvo!"
Bog mu je odgovoril: "Storil bom, da pojde mimo
pred teboj vsa moja lepota in klical bom pred teboj ime Jahve... Mojega obličja
pa ne moreš videti; kajti noben človek me ne more videti in ostati živ" (2
Mz 33,18-20).
Mojzes je po slikovitem izražanju Svetega pisma Boga
videl v hrbet, ne v obličje (prim. 2 Mz 33,21-23). Seveda Bog kot duhovno
bitje, čisti duh, nima ne obličja ne hrbta, kakor ju ima človek.
Iskanje in odkrivanje Boga na tem svetu nikoli ni
končano. Človek ga lahko vedno bolj najde, dokončno
šele po smrti. Gledanje in doživljanje Boga v polnosti – kolikor je človek
z božjo pomočjo tega zmožen – je prihranjeno za posmrtno življenje. Zdaj je čas
vere, čas gledanja v veri. Jezus je
rekel apostolu Tomažu: "Ker si
me videl, veruješ. Blagor tistim, ki niso videli, a so verovali!" (Jn
20,29).
Jezus blagruje tiste, ki niso videli s telesnimi očmi,
a kljub temu gledajo z očmi vere. Vera sama je poseben način gledanja. V veri
gledamo stvari, ki so drugače nedostopne. Veren človek živi, "kakor bi
gledal Nevidnega" (Heb 11,27). Na podlagi vere marsikaj vemo, kar ne
izvira iz našega naravnega spoznanja. To je vednost iz vere. Tisti, ki ni veren, je prikrajšan za to vednost.
Gre predvsem za vednost, ki nam jo posreduje učlovečeni Božji Sin:
"Milost in resnica pa je prišla po Jezusu
Kristusu. Boga ni nikoli nihče videl; edinorojeni Bog, ki biva v Očetovem
naročju, on je razložil" (Jn 1,17 s).
Apostol
Filip je želel, da bi Jezus apostolom
pokazal Očeta. Jezus mu je odvrnil: "Kdor je videl mene, je videl
Očeta" (Jn 14,8s).
Gledanje
Jezusa je gledanje Očeta. Vera v
Očeta in v sveto Trojico raste ob srečavanju z Jezusom. Vendar gledanje Boga v
Jezusu za apostole ni bilo jasno, saj so apostoli najprej spoznavali le
Kristusa kot človeka. O Jezusovem razodevanju Očeta pravi apostol Janez:
"Boga ni nikoli nihče videl; edinorojeni Bog, ki
biva v Očetovem naročju, on je razložil" (Jn 1,18).
Z vsem svojim bitjem, govorjenjem in delovanjem je
Jezus razodeval Očeta. Čim bolj smo po molitvi povezani z Jezusom, tem bolj smo
povezani tudi z Očetom.
p. Anton