Vse
naše krščansko življenje je in mora biti vključeno v bogoslužje in v cerkveno
leto, ne le neki posebej posvečeni dnevi in ure. Življenje kristjana je in mora
biti posvečeno. Še več. Vse naše življenje – če je res krščansko – je v širšem
pomenu bogoslužje, čeprav Cerkev šteje k bogoslužnim opravilom v ožjem pomenu
le tista, ki jih je na podlagi Božjega razodetja in svoje oblasti sama
določila. Ta dejanja so v še drugačnem pomenu posvečena in posvetilna. Ni bogoslužje
le zbrano sodelovanje pri mašni daritvi, slovesno praznovanje božiča in velike
noči. Tudi ni bogoslužje v tem pomenu samo molitev brevirja in delitev ter
prejem zakramentov.
Sveto
pismo ima mnogo širše gledanje. Sv. Pavel naroča: »Darujte svoja telesa v živo,
sveto in Bogu všečno žrtev; to je vaše smiselno bogoslužje« (Rim 12,1). Sv.
Jakob govori o čisti in neomadeževani pobožnosti, ki je v delih ljubezni do
bližnjega in v skrbi za brezgrešno življenje: »Čista in neomadeževana pobožnost
pred Bogom in Očetom je to: skrbeti za sirote in vdove v njihovi stiski in se
ohraniti neomadeževanega od sveta« (Jak 1,27). Ko so farizeji videli, da Jezus
jé s cestninarji in grešniki, jih je poučil, da je usmiljenje pred daritvami:
»Pojdite in se poučite, kaj pomeni: 'Usmiljenja hočem in ne daritve' (Oz 6,6)«
(Mt 9,13).
Bogoslužje
s cerkvenim letom in krščansko življenje sta med seboj povezani. Pravo
krščansko življenje je naravnano na bogoslužje. Bogoslužje je namreč po nauku
2. vatikanskega cerkvenega zbora »vrhunec, h kateremu teži delovanje Cerkve, in
hkrati vir, iz katerega izvira vsa njena moč. Apostolsko prizadevanje je namreč
usmerjeno v to, da bi se vsi, ki po veri in krstu postanejo Božji otroci,
zbirali, da bi v Cerkvi hvalili Boga, se udeleževali daritve in uživali
Gospodovo večerjo« (B 10).
Pravo
bogoslužje in pravo obhajanje cerkvenega leta vodita k pristnemu krščanskemu
življenju, kakor uči 2. vatikanski cerkveni zbor, ko pravi, da »bogoslužje že
samo priganja vernike, naj nahranjeni 'z velikonočnimi skrivnostmi' postanejo
'enega srca'; prosi, da bi 'zvesto živeli, kar so v veri sprejeli'; obnavljanje
zaveze med Gospodom in ljudmi v evharistiji vernike priteguje in razvnema v
goreči Kristusovi ljubezni« (B 10).