Kristjan, uči se od Kristusa, kako boš
ljubil Kristusa. Nauči se ljubiti nežno, modro in junaško, da te od Božje
ljubezni ne bodo odvrnila niti zapeljevanja, niti zvijače, niti stiska. Da te
ne zavedejo niti svetna slava, niti telesne strasti, naj ti bo prijetnejša
Kristusova modrost. Da te ne zapelje duh laži in zmote, naj ti sveti Kristusova
resnica. Da ne omagaš ob nasprotovanjih, naj te krepča Kristusova Božja moč…
Ljubi torej Gospoda, svojega Boga, iz
vsega svojega srca, ljubi ga z vso budnostjo in preudarnostjo razuma, ljubi ga
z vso močjo, da se iz ljubezni do njega ne bil ustrašil niti smrti, kakor je v
Visoki pesmi kasneje zapisano: »Zakaj močna kakor smrt je ljubezen, trda kakor
podzemlje njena gorečnost« (Vp 8,6).
Gospod Jezus, ljub vašemu srcu, bo
pregnal sladke mike mesenega življenja. Sladkost bo premagala sladkost, kakor
en klin izbije drugega…
Naj bo tvoja ljubezen močna in
stanovitna, da se ne bo umaknila strahovom in ne podlegla naporom.
Ljubímo torej prisrčno, preudarno in
močno, vedoč, da je prisrčna ljubezen, ki se imenuje tudi čustvena, brez tiste
ljubezni, ki je v duši, sicer lahko prijetna, toda zapeljiva; preudarna
ljubezen brez ljubezni, ki je iz vse moči, pa je razumna, toda krhka (20,4).
Mislim, da je nevidni Bog predvsem iz
tega razloga hotel postati viden kot človek in se pogovarjati z ljudmi, da bi
vsa čustva ljudi, ki so mogli ljubiti samo po človeško, najprej pritegnil, da
bi na zveličavni način ljubili njegovo človeškost ter bi jih potem postopoma
privedel do duhovne ljubezni. (20,6).
Sicer pa brez Svetega Duha ni ljubezni
do Kristusa niti v njegovi človeškosti, čeprav ne gre za ljubezen v oni
polnosti. A kdor ima takšno mero predanosti, da mu vse srce napolnjuje ona
sladkost, naj ga popolnoma odtrga od ljubezni do vsega mesenega in do svetnih
zapeljivosti (20,7).
Če na kratko rečem, ljubiti iz vsega
srca se pravi, postaviti ljubezen do presvete Gospodove človeškosti pred vse
mikavnosti lastne ali tuje človeškosti; med te štejem tudi slavo tega sveta,
saj je slava sveta človeška slava in kateri v njej uživajo, so brez dvoma
posvetni.