Papež Janez
Pavel II. je o češčenju Jezusa v najsvetejšem zakramentu ob sklicevanju na
osebno izkustvo lepo zapisal: »Prijetno je muditi se pri njem in se kakor
ljubljeni učenec nasloniti na njegove prsi (prim. Jn 13,25), da se nas dotakne
brezmejna ljubezen njegovega srca. Če naj se krščanstvo v našem času odlikuje
predvsem po 'umetnosti molitve', moramo zopet začutiti obnovljeno potrebo, da v
duhovnem pogovoru in v prežetosti z ljubeznijo obilno vztrajamo pred Kristusom,
ki je navzoč v najsvetejšem zakramentu. Kolikokrat, dragi bratje in sestre, sem
to izkusil in iz tega prejel moč, tolažbo in podporo!« (CE 25,2).
Biti v
Jezusovi družbi je prijetno, kakor je bilo prijetno apostolom, ko so bili z
njim pri zadnji večerji. Deležni so bili Jezusove ljubezni, še posebej apostol
Janez. Če smo pri evharističnem Jezusu, »se nas dotakne brezmejna ljubezen
njegovega srca«. Ob evharističnem Jezusu se bomo naučili 'umetnosti molitve'.
Po papeževih besedah naj bi obilno vztrajali pred Kristusom, in sicer »v
duhovnem pogovoru in prežetosti z ljubeznijo«. Kot papež sam, bomo tudi mi iz
evharističnega češčenja prejemali »moč, tolažbo in podporo«.
Jezus nas
vabi: »Pridite k meni vsi, ki ste utrujeni in obteženi, in jaz vam bom dal
počitek. Vzemite nase moj jarem in učite se od mene, ker sem krotak in v srcu
ponižen, in našli boste počitek svojim dušam; kajti moj jarem je prijeten in
moje breme je lahko« (Mt 11,28–30).
Zelo
tolažilno je dejstvo, da je v svetu, ki se pogosto zdi tako daleč od Boga, Bog
sam navzoč in dejaven: navzoč pod podobo kruha osebno, resnično, stvarno in
bistveno, kot Bog in človek, navzoč s svojo ljubeznijo ter s svojo ustvarjalno
močjo. Njegova dejavnost in njegova moč je ljubezen. Pri svojem Očetu stalno
posreduje za nas in nam deli svoje darove.
Gre za
ponižno, zakrito navzočnost. Biti moram veren, da to navzočnost sprejmem. Imeti
moram srce, ki je zmožno ljubiti, da ga povabim v svoje srce in da ga tudi
obiščem, saj me v tabernaklju stalno pričakuje. Če je moj najboljši in
najzvestejši prijatelj, ga ne bom pustil samevati. Slovenska zemlja in ves svet
je posejan z njegovo ljubečo navzočnostjo.
Po sveti
Evharistiji se na najodličnejši način izpolnjuje Jezusova napoved, ki jo je
izrekel pred svojim vnebohodom: »Jaz sem z vami vse dni do konca sveta« (Mt 28,20).
Jezus iz
ljubezni do nas ni postal samo človek, ni samo umrl za nas na križu, ampak pri
vsaki mašni daritvi postane navzoč pod podobo kruha. Iz ljubezni do nas se
daruje nebeškemu Očetu. Iz ljubezni do nas prihaja v svetem obhajilu v naša
srca. Iz ljubezni do nas noč in dan prebiva v naših tabernakljih.
Jezus me
gleda. Sem v svetlobi tega pogleda. Isti Jezusov pogled, ki se je ustavil na
bogatem mladeniču iz evangelija, se je ustavil tudi na meni. »Jezus se je ozrl
vanj in ga vzljubil« (Mr 10,21). Nekaj čudovitega je, če živimo z zavestjo, da
ta Jezusov pogled počiva na nas. Kadar smo pred Najsvetejšim, v veri gledamo
Jezusa. Še bolj pa je res, da on gleda nas. Gospod je nekoč rekel sv. Tereziji
Avilski: »Moja hči, misli name, kakor jaz mislim nate. Misli name in me glej.«
Pred Jezusom
se bo razživela molitev češčenja, zahvale in prošnje. Lepota in globina vsakega
srečanja je odvisna od mesta, ki ga zavzema kakšen človek v našem življenju.
Isto velja za srečanje z Jezusom pod podobo kruha. Gre za vprašanje, kaj nam
Jezus pomeni in kakšno mesto zavzema v našem življenju. Pisatelj Hoje za
Kristusom Tomaž Kempčan svetuje: »Ljubi vse zavoljo Jezusa, Jezusa pa zavoljo
njega samega!«