Neki govornik je moral napraviti
spominski govor kralju Filipu Makedonskemu. Takole je začel: »Mislim, da največ
povem, če rečem, da si oče Aleksandra Velikega, ne pa, če opevam tvoje zmage v
različnih vojnah.«
Tako tudi o Mariji največ povemo, če naglasimo, da je Božja mati, mati
Kristusa, ki je pravi Bog in pravi človek, naš Stvarnik in Odrešenik. Marija je
bila od vekomaj od Boga izbrana in določena za Božjo mater. V tej milosti je
prejela in skozi vse življenje prejemala vso potrebno Božjo pomoč. Ob še tako
veliki osebni svetosti nikoli ne bi mogla postati Božja mati, če je Bog sam ne
bi odbral za to edinstveno odliko. Danes ne bi o njej razmišljali ne peli pesmi
ne zidali cerkva in ne imeli največjih romarskih krajev njej na čast. Odbranost
za Božje materinstvo izražajo besede: »Gospod je s teboj,« ki jih je angel
izrekel pred Marijino privolitvijo. Gospod je bil z Marijo že od vekomaj, že
takrat, ko je bila Marija še v Božji zamisli.
Vse Marijine odlike so bile
naravnane na dar Božjega materinstva in na Marijin svobodni sprejem tega
materinstva, na njen 'zgodi se'. Vse prejšnje Marijino življenje je bilo
priprava na njeno privolitev, da postane Božja mati. Marija je bila vedno na
razpolago Bogu. V tej splošni pripravljenosti je bila že od začetka vključena
tudi pripravljenost, da postane Božja mati, čeprav ji je bilo to poslanstvo še
nepoznano.
Ker je Marija Božja mati, je bila
deležna vseh drugih odlik: Bila je brez izvirnega greha in brez osebnih grehov,
milosti polna, vedno devica in po smrti tudi s poveličanim telesom vzeta v
nebeško slavo. Zato z navdušenjem pojemo: »Lepšega v nebesih ni, kakor si,
Marija, ti; s soncem si oblečena, z zvezdami si kronana.«
Legenda pripoveduje: Ko sta bila
Adam in Eva izgnana iz raja, si je Eva izprosila od keruba, da sme od čudovitih
cvetlic iz raja vzeti s seboj rožo, vrtnico, za spomin na čudoviti izgubljeni
raj. Rožo je posadila. Postala je mati vseh drugih cvetlic na zemlji.
Marija je duhovna roža, spomin na
izgubljeni raj. Tako jo imenuje tudi naša stara, verjetno še srednjeveška pesem
Lepa si, lepa si, roža Marija. Bila je napovedana že v raju: »Sovraštvo bom
naredil med teboj in ženo ter med tvojim in njenim zarodom« (1 Mz 3,15).
Roža, vrtnica, je kraljica cvetlic,
zato je primeren naziv za Marijo. Marija kot Roža skrivnostna presega vse
stvari. Roža ima rada samotne kraje, na primer na obronku gozda; tam cvete
nepoznana. Kadar jo vrtnar presadi, se hitro prilagodi novim razmeram in
razveseljuje človeka. Nazareška Roža skrivnostna je cvetela, ponižna in
nepoznana, v tihi nazareški hiši, dokler je nebeški Vrtnar ni presadil v vrt
Cerkve, ko je postala Božja mati in mati Cerkve.
Med najlepše slike Matere Božje
spada Rafaelova Marija v Sikstinski kapeli v Vatikanu. Umetnik je pojasnil njen
nastanek takole: »Opazoval sem vsako mater, ki sem jo srečal. Na vsaki sem
našel nekaj lepote. Kot čebela med sem zbiral to lepoto in jo skušal vso
združiti v svoji Mariji.«
»O kako lepa Gospa!« je vzklikala
mala Jacinta po prvem Marijinem prikazanju v Fatimi 13. maja 1917. Marijina
zunanja lepota je odraz njene notranje lepote, lepote njene duše, njenega Srca.
Na to lepoto smo pri naši Materi Mariji posebej pozorni. Ona je za Jezusom
Kristusom najsvetejša med ljudmi vseh časov.