Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sobota, 28. september 2019
VALERIJINE VRSTICE Na poti
Ko sončni žarki ogrejejo dan, poti
po dolini oživijo. Mlade mamice z vozički in starejše gospe s pohodnimi
palicami veselo klepetajo med seboj ali po mobitelih. Vse pa so ponosne, da so
zmogle prehoditi določeno razdaljo. Avtomobili, ki jih srečujejo ali
prehitevajo, se jim previdno umikajo, vozniki pa prijazno pomahajo v pozdrav.
Šele pod večer se odpravi na sprehod ena izmed gospa, ki je na poti vedno sama.
Čeprav jo znanke vabijo, naj se jim pridruži, odkloni. In zakaj? Ker
trikilometrsko krožno pot, ob kateri so tri kapelice, nameni molitvi rožnega
venca.
petek, 27. september 2019
Z duhovniki v Sankt Peterburgu (6)
Počasi smo se
začeli pomikati naprej proti Nevskemu prospektu. Nebo je vedno bolj modro
žarelo. Zavedal sem se, da menjava dneva in noči tam na severu traja dlje časa
kot pa v naših geografskih širinah. Pri nas se dan in noč dokaj hitro
zamenjata. Na severu pa to traja in večerni mrak se lahko razpotegne v več ur. To
mi je dajalo vedno večje veselje, saj sem vedel, da bo modro nebo trajalo vsaj
še kakšno uro.
Ko smo izstopali
s ploščadi, je bila ura že deset minut čez enajsto. Pri nas je ta čas že trda
tema, tam zgoraj pa se je najlepši del večera šele bližal. To so opazili tudi
ljudje, saj so bile ulice še vedno polne. Celo vedno več ljudi je prihajalo na
ploščad. In imeli so kaj videti. Ermitaž je blestel v lepi zlati barvi, nad
njim pa je žarelo čudovito modro nebo. Počasi, počasi je temnelo. Najprej na
vzhodu, potem še na zahodu.
Tudi Nevski
prospekt je bil čisto drugačen. Bil je čarobno lep. Luči, ki so osvetljevale
stavbe, so jih naredile še bolj privlačne. Povsod je bil čudoviti kontrast med
modro barvo neba in med zlato rumenimi zgradbami. Prava paša za oči so bili
veliki hoteli, pa ne novi. Bili so v starih, lepo prenovljenih stavbah.
Stolpnic v tem starem delu mesta ni bilo.
Potem smo prišli
do tiste velike cerkve, ki smo jo prej že videli. Bazilika kazanske Matere
Božje. Kolonade pred in ob njej so bile razsvetljene, kupola je čudovito zlata
silila v modro nebo. Bil sem prevzet od lepote in skušal čim več tega ujeti na
tipalo Rad bi še drugim pokazal, da bi začutili vsaj malo tega, kar se je v
meni dogajalo.
Stal sem ob cesti
in fotografiral. Najraje bi kar ostal vso noč in iskal lepih motivov, ki jih je
bilo na vsakem koraku dovolj. Le kabli in žice preko cest, so kazili vsako
fotografijo. Da bi naredil sliko brez kablov, je bilo nemogoče. S tem sem se že
sprijaznil. Skušal sem se tako postaviti, da jih je bilo na fotografiji čim
manj.
Neko
skrivnostnost so vsaki fotografiji dodali še avtomobili, ki so vozili mimo.
Risali so rumene in rdeče črte ali naredili čez del fotografije rahlo meglico.
Na drugi strani
je bila v daljavi ob kanalu lepa cerkev z mnogimi čebulastimi zvoniki. Bila je
vsa osvetljena. Nad njo se je pelo modro nočno nebo. Ker je bil moj pogled
obrnjen proti zahodu, so za njo, v spodnjem delu neba, še vedno žareli lepi
rdečkasti oblaki. Mislil sem si, da bi bilo to cerkev dobro fotografirati
ponoči, saj je najbrž veliko bolj lepa kot pa podnevi. Mogoče bomo pa imeli
možnost? Kaj vem, pustimo se presenetiti!
Morali smo
pohiteti v podzemno železnico. Ura je bila že blizu polnoči. Pravijo, da ob
polnoči zaprejo vse postaje podzemne in vlaki nehajo voziti. Kako daleč od
bogoslovja smo bili, si nisem znal predstavljati. Vožnja je kar nekaj časa
trajala in razmiki med postajami so bili kar dolgi.
Vrata pri
Gribojedovem kanalu so bila že zaprta. Silvo se je hitro znašel in nas popeljal
do drugega vhoda v podzemno železnico. Bilo je še odprto. Hitro smo vstopili in
se spravili na tekoče stopnice, ki so nas vodile globoko pod reke in kanale. Še
vedno je bilo veliko ljudi, pa čeprav je bila že tako pozna ura. Mogoče so tam
zgoraj razmere drugačne. Najbrž za njih polnoč ni pozna ura, ko se komaj dobro
stemni. Najbrž so drugače navajeni. Je pa zato pozimi precej drugače. Imajo
zelo kratek dan. Komaj par ur svetlega, vse drugo pa tema in noč.
Med vožnjo mi je
prišlo na misel, da bi šel slikat še cerkev v bližini bogoslovja. Take
priložnosti najbrž ne bom imel nikoli več v življenju. Da, trdno sem se
odločil, da bom šel tudi tja fotografirat. Vreme je lepo. Jaz sem bil sicer
zaspan in utrujen, a veljalo je izkoristiti to enkratno priložnost.
Izstopili smo pri
Tehnološkem inštitutu. Tudi ta je bil razkošno razsvetljen. Ves je žarel v
zlatu. Luči, ki so ga osvetljevale, so bile še nekoliko bolj rumene od ostalih.
Nad njim je še vedno žarelo modro nočno nebo. Križala ga je cela množica kablov
iz žic vseh vrst. Čisto nizko na zahodu pa je še vedno žarel ostanek večerne
zarje. Avti so risali črte mimo inštituta. V parku ob njem pa je posedalo kar
nekaj ljudi. Nikamor se jim ni mudilo domov. Najbrž so uživali lepoto belih
noči v Sankt Peterburgu.
Prišlo mi je na
misel, da bi bil pika na »i« še severni sij, če bi ga bilo mogoče videti. Toda
zdi se mi, da je nekoliko prenizko, čeprav je mesto že daleč na severu. Povrhu
vsega pa je severni zemeljski magnetni pol malo pomaknjen na levo, tja proti
Severni Ameriki, oziroma Kanadi. Ne vem ali poznajo severni sij ali ne. Gotovo
so ga že kdaj videli. Saj so izbruhi na soncu včasih tako močni, da se severni
sij vidi tudi v nižjih geografskih širinah. Celo pri nas v Sloveniji so ga
nekateri izvedenci že videli in fotografirali.
Od Tehnološkega
inštituta ni bilo daleč peš. Kakšnih deset minut je bilo do bogoslovja. Šli smo
skupaj, a vsi niso šli takoj počivat. Kar nekaj jih je šlo za mano. Toda najbrž
niso bili namenjeni ogledovat cerkve v naši bližini. Ustavili so se pri samopostrežbi
in vstopili vanjo. Pa sem stopil še jaz za njimi. Kupil sem si liter soka, da
sem imel vedno pri roki nekaj za popiti. Potem sem jo mahnil še naprej po
ulici. Kmalu se je pred menoj zasvetila cerkev ruske vojne mornarice. Da, vojna
mornarica je imela svojo cerkev, in to kako imenitno! Imela je pet lepih kupol.
Srednja je bila večja. Vse so bile pokrite z modro streho. Na lepi modri strehi
pa so žarele zlate zvezde. Razložili so nam, da je streha zato modre barve, ker
je obleka marincev modre barve. Zvezde na modri strehi pa so ponazarjale čine
ali vojaške stopnje, ki so jih izražali s številom zvezdic na našitkih. Moram
priznati, da si je arhitekt dobro zamislil in imenitno vkomponiral simboliko
vojaške mornarice v zunanjo podobo cerkve.
Pogled me je kar
osupnil. Modra streha cerkve se je lepo prelivala v nočno modrino neba. Čeprav
je bila ura že malo čez eno, je bilo nebo še vedno modro. Malo manj je nehalo
žareti, a še vedno je bilo čudovito. Proti vzhodu je bilo res zelo temno modro,
proti zahodu pa je še vedno modro žarelo. Rdečina večerne zarje pa je že povsem
izginila. Spraševal sem se, ali sploh nastopi prava noč? Ko se bo na zahodu
stemnilo, bo najbrž na vzhodu že začelo nebo ponovno modro žareti, saj se bo
sonce že dvigalo. Mogoče imajo črno nebo za kakšne pol ure ali največ eno uro,
potem pa se že začne prebujati jutro.
Iskal sem čim
boljša mesta za fotografiranje in se veselil lepoti, ki sem je bil deležen.
Cerkev je bila razsvetljena s hladnobelo svetlobo. Še bolj lepo je risala linije
cerkve, se potem prelila v modro streho z zlatimi zvezdami in nato v še
nekoliko temnejše modro nebo. Ena sama pesem v modri barvi!
Da, pesem v modri
barvi, ki so jo peli vojaki mornarji. Ni jim bilo lahko v tako težkih pogojih.
Morje je bilo vedno mrzlo in dobršen del leta celo zamrznjeno. Imeli so trdo
življenje, toda ljubezen do domovine jih je gnala, da so celo svoje življenje
zastavili za očetnjavo. Rabili so nekoga, da jih je podpiral, jim dajal moč. Ne
samo zato, da so bili krepki, marveč zato, da so imeli pogum darovati se.
Povezava z Bogom jim je dajala moč, da so lažje živeli svoj poklic. Molitev jih
je dvigala, ko jim je bilo najbolj težko.
Tudi ob tej
cerkvi je bil velik steber, na katerem je stal angel. Bil jim je v pomoč.
Poslušal je njihove klice, njihove molitve, in jih nosil pred Božje obličje.
Njihov služabnik in pomočnik je bil. Vedno je bil z njimi, vedno jih je
spremljal. Zato so ga postavili na steber ob cerkev, da bi jih dosegel na
vsakem njihovem potu, bodisi v miru ali v vojni.
Niso ga postavili
na navaden steber, marveč na visok steber, zgrajen iz samih topovskih cevi. V
roke so mu položili lovorov venec, znamenje zmage. Da, zmage v bitki in
znamenje zmage nad zemeljsko minljivostjo. Podaja ga vsakemu, ki se mu
približa. Angel vabi v bitko. Pa ne samo v bitko s sovražnikom. Vabi v bitko
življenja, ki traja do človekovega zadnjega diha. Šele takrat bo mogoče prejeti
venec.
Mogoče so
topovske cevi prinesli k angelu zato, da bi jih bilo treba čim manj
uporabljati. Da ne bi morile, da ne bi sejale smrti. Da bi bile za oporo, da bi
bil po njih angel še bolj viden. V drugo roko pa so položili angelu palmovo
vejo. Vejo, ki je znamenje mučeništva. Da, tudi vsi, ki so umrli za pošteno
stvar, so neke vrste mučenci. Tudi padli v boju za domovino. Tudi oni so
darovali svoje življenje za skupno dobro. A na misel mi je prišlo, da palmova
veja ni poveličevanje tistih, ki so padli. Zdi se mi, da angel prosi vse, da bi
znali umirati v sluhu svetosti. Da bi tudi vojakovo življenje bilo življenje svetnika,
življenje moža, ki ima pred seboj Jezusa in njegov zgled življenja.
Topovske cevi, ki
so bile vzidane v spomenik, so mi končno postale všeč. Bolje je, da so tam v
spomeniku kot pa na bojišču in sejejo smrt. Poleg topovskih cevi je bilo spodaj
ob spomeniku razstavljenih še cela vrsta topov, ki so jih uporabljali marinci.
Toda ta cerkev je
bila za vojaštvo samo v času ruskih carjev. Po revoluciji, ko je nastopila
brezbožna oblast, je bila najbrž zaprta, tako kot skoraj vse druge cerkve.
Sedaj spet služi svojemu namenu. Nisem pa prepričan, da je spet za vojaštvo.
Mogoče pa! Saj se čudeži še vedno dogajajo.
p. Branko Petauer
četrtek, 26. september 2019
Misli sv. Bernarda
Ljubezen se kaže
v dejanju in čustvu. Menim, da je ljudem dana postava in naročilo ljubezni, ki
se kaže v dejanju; ljubezni v čustvu pač nikomur ni mogoče zapovedati. Torej je
prva ljubezen ukazana, da si pridobimo zasluženje, druga pa je dana za plačilo.
Ne pravim, da z Božjo milostjo ni mogoče v tem življenju spoznati začetka in
napredovanja ljubezni; njena dovršitev pa je zagotovo prihranjena prihodnjemu
življenju.
»Ne ljubimo z
besedo, tudi ne z jezikom, ampak v dejanju in resnici » (1 Jn 3,18), (50,4). To
se pravi, da nas mora k dobrim delom bolj nagibati živa resnica, kakor pa
čustvo prijetne ljubezni.
»Uredil je
ljubezen v meni.« Katero ? Obojno, toda v nasprotnem redu, zakaj ljubezen v
dejanju daje prednost nižjim dejanjem, čustvena ljubezen pa višjim. Ni namreč
dvoma, da na primer od ljubezni prevzeta duša daje ljubezni do Boga prednost
pred ljubeznijo do človeka in med ljudmi bolj ceni popolnejše od slabotnega,
nebesa bolj od zemlje, večnost bolj od časnosti ter dušo bolj od telesa. V
pravilno urejenih dejanjih pa se dostikrat ali celo vedno držimo nasprotnega
reda. Tako nas skrb za bližnjega bolj priganja in se večkrat oglaša; onemoglim
bratom z večjo vnemo strežemo. Po človeški postavi in nujnosti se bolj trudimo
za mir na zemlji kakor za nebeško slavo in stiska zemeljskih skrbi nam komaj
dovoljuje, da mislimo na večnost. Skoraj neprenehoma se ubadamo s svojimi
telesnimi tegobami ter pri tem zanemarjamo skrb za dušo; in po apostolovih
besedah tistim svojim udom, ki se nam zdijo manj vredni časti, izkazujemo večje
spoštovanje (prim. 1 Kor 12,23) in na ta način izpolnjujemo Gospodovo besedo,
ki pravi:«Tako bodo zadnji prvi in prvi zadnji« (Mt 20,16).
In kdo bo dvomil,
da človek v molitvi ne govori Bogu ? Pa vendar iz ljubezni do bližnjega, ki
potrebuje naše pomoči ali besede, dostikrat opustimo molitev. In kolikokrat
pobožno žrtvujemo Božji mir hrupnim opravkom! Kolikokrat z mirno vestjo
odložimo knjigo, da poprimemo za ročno delo! Kolikokrat zaradi posvetnih
opravil opustimo udeležbo pri slovesni sveti maši! Red je obrnjen na glavo,
toda sila kola lomi. Dejanska ljubezen se drži svojega reda po naročilu
gospodarja, začenši pri zadnjih. To je dobro in pravično pravilo, ki se ne
ozira na osebo, marveč na potrebe ljudi in tudi ne gleda na ceno stvari.
Drugače pa ravna
čustvena ljubezen, ki začenja pri prvih. To je modra ljubezen, ki razlikuje
stvari po njihovi vrednosti. Čim večja je na primer vrednost neke stvari same
po sebi, tem bolj jo ceni tudi ljubezen; manj vredne stvari ceni manj, najmanj
vredne pa najmanj.
Iz Govorov o Visoki pesmi
sreda, 25. september 2019
O smrti opata Bernarda in znamenjih po njegovi smrti
Ko je od Boga in
ljudi ljubljeni častiti oče Bernard v svojem Clairvauxu srečno dopolnil svoje
dni, je v miru umrl, bogat po dnevih, še bolj pa po krepostih. Ob njegovi
vrnitvi domov so se zbrali škofje, opatje in mnogi drugi pobožni možje. Kajti
dar ozdravljanja, ki ga je imel v življenju, ga ni zapustil niti po smrti.
Njegovo svetniško telo, lepo ozaljšano z duhovniškimi oblačili, z odkritim
obrazom in vidnimi rokami, je bilo položeno na mrtvaški oder. K svetniškemu
očetu je spoštljivo in ponižno prišel nek brat, ki je stalno trpel zaradi
težkih božjastnih napadov. Kot da bi Bernard še živel, ga je začel prositi s
solznimi očmi, naj se ga usmili. Svetniški oče ni mogel prezreti tako velikega
trpljenja svojega sina. In kot če bi rekel: ”Sin, jaz sem spal, toda moje srce
je bedelo,” mu je takoj podelil po Božji milosti to, kar ga je prosil. Kajti od
tiste ure je bil ta brat popolnoma zdrav in se je hkrati spoznal, da je njegov
sveti opat še živel po smrti.
Na dan pokopa
tega nadvse dragocenega zaklada je prišel deček iz bližnje domačije, ki je imel
zaradi osušene kite zakrivljeno ramo in roko. Pričujočim se je smilil zaradi
svoje mladosti in bolezni. Po deveti molitveni uri so ga silili, naj gre naprej
in se dotakne svetega telesa. Takoj ko se je osušena rama dotaknila svete rame
in je položil skrivljeno roko na blagoslovljeno, se mu je vrnila naravna moč.
Rama se je okrepila in pred očmi vse množice, ki je obdajala truplo, je roka
popolnoma ozdravela. Glavni opat iz Cîteauxa je zaradi hrupa, ki bi motil meniško
življenje, Bernardu prepovedal še naprej delati čudeže.
Iz
starodavnega spisa Exordium magnum
torek, 24. september 2019
Z Marijo pred Najsvetejšim
Molivci so udeleženi pri življenju
in poslanstvu Marijine molitve še posebej pred Najsvetejšim Zakramentom: v tem
je absolutno najlepše poslanstvo. Ta molitev je tudi najsvetejša, ker je vaja v
vseh krepostih. Je najnujnejša za Cerkev, ki veliko bolj potrebuje molitvene
duše kot oznanjevalce, bolj ljudi pokore kot govornike.
Danes so veliko bolj kot kdaj koli
potrebni ljudje, ki z lastnim žrtvovanjem razorožijo Božjo jezo, ki se vnema
zaradi naraščajočih hudodelstev narodov. Potrebne so duše, ki s svojo
vztrajnostjo odpirajo zaklade milosti, ki je zaprta zaradi splošne
brezbrižnosti. Potrebni so resnični molivci oziroma ljudje, ki so polni ognja
in pripravljeni za žrtvovanje.
Ko bo takšnih ljudi veliko okrog
njihove Božje Glave, bo Bog slavljen in Jezus ljubljen. Narodi se bodo vrnili h
krščanski veri in bodo zvesti Jezusu Kristusu prek apostolata evharistične
molitve.
Sv. Julijan Eymard
Naročite se na:
Objave (Atom)