Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sobota, 6. julij 2019
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo.
Ta mesec smo napredovali za 2 zrni.
Bog povrni! Ko to pišem, smo v tednu molitve za duhovne poklice. Kliče Bog, a
upošteva naše sodelovanje. Slovenija je zelo razkristjanjena, mladi so pod
mnogimi slabimi vplivi, podvrženi razvadam, ki niso v skladu z duhovnimi
poklici. Vsak poklic mora biti izmoljen. Gre za krščanske korenine, za dobre
družine, v katerih je Bog na prvem mestu. Bog seveda lahko naredi izjemo,
vendar je za njo pogosto nekdo, ki moli in se žrtvuje. Morda je to stara mati,
molitvena skupina, župnija, ki veliko moli. K dobri molitvi pa je treba dodati
kakšno žrtev, odpoved, ki je morda težka. Jezus nas je odrešil na Kalvariji! Predvsem
je pomembo, da vse delamo iz ljubezni, brez iskanja samega sebein kakršnegakoli
priznanja.
petek, 5. julij 2019
Pomen in naloge animatorjev JMS
Statut Združenja posvečenih JMS
določa: »V župniji člani Združenja izberejo animatorja, ki pomaga župniku, ali
drugi od župnika izbrani odgovorni osebi, pri širjenju češčenja. Animatorji se
redno enkrat letno, predvidoma v tednu okrog praznika Srca Jezusovega,
sestanejo z odborom na seji Združenja. Takrat za dobo petih let vsi navzoči
zberejo v svet osem zastopnikov
animatorjev, iz vsake škofije po enega, iz obeh nadškofij pa po dva, ki dobijo
glasovalno pravico« (št. 19. in dodatek spremembe na seji 26. januarja 2019).
I.
Skrb animatorja za lastno posvečenje
1. Animator je goreč častilec
Najsvetejših Src;
2. posebej si prizadeva:
-za dosledno krščansko življenje po
evangeliju,
-za posvečevanje nedelj in
zapovedanih praznikov,
-za redno molitev, tudi molitev
rožnega venca,
-za obhajanje pobožnosti prvih
petkov in prvih sobot,
-za češčenje Najsvetejšega,
-za ljubezen v družini in za pomoč
ljudem v duhovni in telesni stiski.
II.
Širjenje češčenja JMS v domači župniji
Animator pomaga župniku pri širjenju
češčenja JMS v domači župniji:
-pri ugotovitvi, kateri so se
posvetili JMS z dobro pripravo in so pripravljeni biti člani Združenja
posvečenih JMS;
-pri pripravi na posvetitev, če so
novi kandidati za posvetitev v župniji;
-pri vsakoletnem obnavljanju
posvetitve tistih, ki so že bili posvečeni JMS;
-pri obhajanju vrtnic v mesecu
juniju;
-pri udeležbi posvečenih iz domače
župnije na letnem vseslovenskem srečanju posvečenih na praznik Marijinega
brezmadežnega Srca;
-pri pospeševanju življenja iz
posvetitve, ki se ravna po odobrenem Statutu;
-pri pospeševanju občasnih
molitvenih srečanj (molitvenih skupin) na župnijski ali širši ravni, ko se
pokažejo možnosti za to;
-pri povezovanju med tistimi, ki so
se posvetili JMS.
III.
Povezanost s slovenskim Združenjem posvečenih
JMS
Animator skrbi za zvezo med župnijskim
Združenjem posvečenih JMS z župnikom in slovenskim Združenjem, zato se
udeležuje:
-skupne letne seje z Odborom in
volitev 8 animatorjev v odbor vsakih 5 let,
-po možnosti tudi vseslovenskega
letnega srečanja posvečenih, ki je vsakokrat v drugi (nad)škofiji,
-študijskih in molitvenih srečanj za
animatorje,
-bere literaturo, ki zadeva češčenje
JMS,
-poroča župniku o dogajanju v zvezi
z Združenjem,
-če je skupaj s 7 drugimi animatorji
izvoljen v odbor, se v skladu s Statutom udeležuje vseh sej odbora, ki so
nekajkrat na leto, in po svojih močeh prispeva k širjenju češčenja Najsvetejših
Src v Sloveniji in drugod.
V prihodnosti bo treba razmišljati o
medsebojni povezanosti posvečenih v vsaki škofiji, za kar naj bi skrbel
duhovnik, ki je od škofa imenovani zastopnik škofije v slovenskem Odboru.
******
Kjer ni mogoče izpolnjevati vseh teh
nalog, naj animator ne izgubi poguma,
ampak naj naredi tisto, kar more, in naj sam vztrajno časti Najsvetejši Srci
ter se jima priporoča. Povezuje naj se s tistimi, ki so pripravljeni
sodelovati. Naj zaupa, da bo na priprošnjo brezmadežnega Marijinega Srca
deležen posebnega blagoslova presvetega Jezusovega Srca.
Jezus
obljublja po sv. Marjeti Mariji Alacoque:
»Tisti, ki mi bodo vdani in meni
posvečeni, se ne bodo pogubili« (št. 4).
»Tistim, ki delajo za rešitev duš,
bom dal, da bodo spreobrnili tudi najbolj trdovratne grešnike, če bodo prisrčno
častili moje Srce in to češčenje širili med ljudmi« (št. 10).
»Imena tistih, ki bodo širili to
češčenje, bodo neizbrisno zapisana v mojem Srcu« (št. 11).
V
Fatimi je Marija pri drugem prikazanju, 13. junija, napovedala Luciji, kar velja tudi nam: »Jezus hoče s tvojim
sodelovanjem doseči, da me bodo ljudje spoznali in ljubili. Na svetu hoče
vpeljati pobožnost do mojega brezmadežnega Srca. Tistemu, ki se je bo oklenil,
obljubim zveličanje in te duše bo Bog ljubil kakor cvetlice, s katerimi krasim
njegov prestol.«
Kakor žalostni Luciji tudi nam
veljajo tolažilne Marijine besede: »Ne izgubljaj poguma! Jaz te ne bom nikoli
zapustila. Moje brezmadežno Srce bo tvoje pribežališče in pot, ki te bo vodila
k Bogu.«
četrtek, 4. julij 2019
Bog ljubi prav vsakega človeka
Bog ljubi prav
vsakega človeka, čeprav nas je danes na zemlji več kakor sedem milijard. Bog
ljubi tudi najbolj propadle ljudi. Bog daje zemeljske dobrine krivičnim večkrat
celo obilneje kakor pravičnim, ker hoče pravičnim s pomanjkanjem dobrin
pomagati, da bi bolj zahrepeneli po nebeških dobrinah in bi se nanje bolje
pripravili. Pravične prav zato, da bi duhovno napredovali, večkrat zadenejo
težji križi kakor krivične. Bog naprej ve, da nekaterim grešnikom tudi
pomanjkanje dobrin in različni križi ne bodo prinesli spreobrnjenja. Zato jim
izkazuje zemeljske naklonjenosti. Tako Bog podarja svojo ljubezen vsakemu
človeku, kakor je temu primerno. Ker smo končna in omejena bitja, Božjega
delovanja ne razumemo.
Mera Božje
ljubezni ni do vsakega človeka enaka. Bog nekatere ljubi bolj kakor druge in
jim daje več milosti, ker ima z njimi posebne načrte. Vsekakor gre pri Božji
ljubezni za skrivnost svobodne Božje izbire, ki je ne moremo do konca doumeti.
Zato bo za nas najbolje, če bomo v popolnem zaupanju vse prepustili Bogu.
Mala
Terezija o našem vprašanju v Povesti duše takole razmišlja: »Dolgo nisem mogla
razumeti, zakaj Bog nekatere duše odlikuje z večjimi milostmi, drugim pa jih
bolj pičlo odmerja. Premišljevala sem o življenju svetnikov. A nisem si znala
razložiti, kako to, da je Gospod nekatere duše s tako skrbnostjo varoval prav
od zibeli do groba; vse, kar bi jim moglo biti v spotiko, je pred njimi
odstranil s pota. Nič jim ni oviralo prostega poleta k Njemu v višine. Tudi ni
dopustil, da bi bil kdaj greh zasenčil brezmadežni blesk njihove krstne
nedolžnosti.
Jezus me je poučil
o vsem tem. Opozoril me je na široko odprto knjigo narave: Vse cvetlice so
mične in lepe. Krasna je kraljevska roža in prelestna je v svoji belini nežna
lilija. Toda vse to ne zatemni prijetnega vonja vijolice in ljubkosti skromne
marjetice. Spoznala sem, da bi naša pomlad zgubila krasoto, če bi razgrnila po
svojih tratah samo bohotno žareče rože namesto preprostih cvetlic.
Prav tako je tudi
v živem Božjem vrtu, v kraljestvu duš. Bog si je zasadil v svojem Božjem vrtu
velike svetnike, prave rože in lilije; a poleg njih si je vzgojil tudi
drobcene, neznatne marjetice in vijolice. Vse pa imajo eno in isto nalogo: da
razveseljujejo Božje oko, kadar zre na zemljo, podnožje svojih nog. Cvetke same
pa so tem popolnejše, čim bolj radostno in vestno izpolnjujejo Božjo voljo.«
p. Anton
sreda, 3. julij 2019
Bog nas ljubi kakor oče in mati.
Mati
Terezija je povedala: »Pred nekaj meseci so našli na ulici v Melbournu moža,
alkoholika, ki je živel že mnogo let v tej državi. Sestre so ga odpeljale v
svoj dom. Ko je videl, kako so ravnale z njim, kako so skrbele zanj, mu je
nenadoma postalo jasno: 'Bog me ljubi.' Nikoli več se ni vdal pijači. Vrnil se
je k svoji družini, k svojim otrokom. Zopet je začel delati. Ko je dobil prvo
plačo, je prišel k sestram, jim izročil denar in rekel: 'Želim, da ste še za
druge Božja ljubezen, kakor ste bile zame.'«
Če
se sestre matere Terezije tako odlikujejo v ljubezni, kaj naj rečemo šele o
Bogu! Sveto pismo Božjo ljubezen primerja očetovi in materini ljubezni. V
najlepši molitvi, ki nas jo je naučil Jezus, se obračamo na Boga z besedami:
»Oče naš, ki si v nebesih« (Mt 6,9). Kristjani smo Božji otroci. To smo postali
pri svetem krstu, ko smo se rodili iz vode in Svetega Duha (prim. Jn 3,5).
Bog
nas ljubi neskončno bolj kakor najboljši zemeljski oče. Jezus je rekel učencem:
»Oče sam vas ima rad, ker imate tudi vi mene tako radi in trdno verujete, da
sem prišel od Boga« (Jn 16,27). Božja ljubezen do nas je popolnoma nesebična.
Bog ne more od nas ničesar pričakovati, česar že ne bi imel sam. Ljubi nas, ker
nam hoče dobro.
Božja
ljubezen do nas je podobna tudi materini ljubezni. Kakor otrok ni s svojo
ljubeznijo zaslužil materine ljubezni, tako mi s svojo ljubeznijo nismo
zaslužili Božje ljubezni. On nas vedno ljubi prvi in nas v svoji ljubezni vedno
znova preseneča. Že v Stari zavezi Bog popisuje svoje ravnanje z izvoljenim
ljudstvom s podobami, ki veljajo za matere:
»Ko
je bil Izrael mlad, sem ga ljubil, iz Egipta sem poklical svojega sina. Jaz sam
sem Efraima učil hoditi, jemal sem jih na svoje lakte, pa niso spoznali, da
skrbim zanje. Pritegoval sem jih s človeškimi vezmi, z vrvicami ljubezni, bil
sem jim kakor tisti, ki si vzdigujejo otroka k licu, počasi sem mu dajal jesti«
(Oz 11,1–4).
Seveda
je Božja ljubezen neskončno bolj popolna od ljubezni še tako popolne zemeljske
matere. Je popolnoma brezpogojna: »Mar pozabi žena svojega otročiča in se ne
usmili otroka svojega telesa? A tudi če bi one pozabile, jaz te ne pozabim.
Glej, na obe dlani sem te napisal« (Iz 49,15s).
Boga zanima vsak
človek, vsaka človeška oseba, vsaka neumrljiva duša. Bog ljubi vsakega posebej.
Ne zamenjuje nas med seboj. Pozna nas po imenu. Pozna našo zgodovino, stran za
stranjo. V njej pozna vse vrstice in celo tisto, kar je med njimi. Z nami je na
vsakem koraku, od zibelke do groba. Ljubi nas, čeprav ga mi ne ljubimo. Božje
ljubezni smo deležni po delovanju Svetega Duha. Sv. Pavel uči, da »je Božja
ljubezen izlita v naša srca po Svetem Duhu, ki nam je bil dan« (Rim 5,5). Med
sadove Svetega Duha šteje na prvem mestu ljubezen (Gal 5,22).
torek, 2. julij 2019
Jezus nas ljubi s človeškim srcem.
Božja ljubezen je
tako čudovita zato, ker nas je Bog ljubil, ko smo bili še grešniki: »Kajti ko
smo bili še slabotni, je Kristus v času, ki je bil za to določen, umrl za
brezbožne. Težkó namreč, da bi kdo umiral za pravičnega: morda bi si kdo še
upal umreti za dobrega. Bog pa izkazuje svojo ljubezen do nas s tem, da je
Kristus umrl za nas, ko smo bili še grešniki« (Rim 5,6–8).
Ljubezen daje
smisel vsemu Jezusovemu delovanju, še posebej njegovemu trpljenju. Jezus je na
križu razodel svojo največjo ljubezen do nas. O tem pričajo njegove prebodene
roke in noge ter odprta srčna stran. O tem govori trnova krona in toliko ran po
vsem njegovem telesu. Odprto Jezusovo Srce je razodetje nedoumljive Božje
ljubezni.
Apostol Janez je
zapisal: »Ker je vzljubil svoje, ki so bili na svetu, je tem izkazal ljubezen
do konca« (Jn 13,1): umil jim je noge, postavil je mašno daritev, jih posvetil
v duhovnike in jim podelil prvo sveto obhajilo; zanje je sprejel krivično
obsodbo na smrt, bičanje, kronanje s trnjem in križanje. Tako jih je ljubil na
najvišji možni način. Posebno znamenje Jezusove ljubezni do nas je bila
izročitev nove zapovedi. Ko je bil povzdignjen z zemlje, nas je začel
pritegovati k sebi, kakor je obljubil (prim. Jn 12,32).
Jezus je z vsem
svojim življenjem in trpljenjem razodeval Očetovo ljubezen do nas. Jezusova
ljubezen do nas je enaka Očetovi ljubezni do Jezusa: “Kakor je Oče mene ljubil,
sem tudi jaz vas ljubil” (Jn 15,9).
Poglejmo sv.
Bernarda: »Ni večjega dokaza za Božjo usmiljeno ljubezen, kakor je njegovo
učlovečenje, ko si je privzel našo lastno revščino. Človek, ne vprašuj, zakaj
trpiš ti, ampak zakaj trpi on. Iz tega, kar je on prestal zate, spoznaj, kako
te ceni. Razumel boš njegovo dobrotljivost po njegovi ljubezni do ljudi. Kakor
je v učlovečenju postal majhen, tako je postal velik v dobrotljivosti. Toliko
mi je dražji, kolikor bolj se je ponižal zame. Velika je Božja dobrotljivost,
velika njegova ljubezen do ljudi. Največji dokaz svoje dobrotljivosti pa je
gotovo Bog dal, ko je združil božanstvo s človeško naravo v osebi, ki ji je dal
ime Jezus.«
Angel je pri prvem
prikazanju fatimskim pastirčkom dejal: »Srci Jezusa in Marije sta pozorni na
vaše goreče prošnje.« Pri drugem prikazanju pa je rekel: »Presveti Srci Jezusa
in Marije imata z vami načrte usmiljenja.«
Kristjani smo
povabljeni, da se posvetimo in izročimo presvetemu Jezusovemu Srcu, in sicer po
Marijinem brezmadežnem Srcu, ter da to izročitev dovolj pogosto obnavljamo.
Jezus in njegova Mati nas hočeta pripeljati k pravi ljubezni. Ker nas ljubita,
hočeta rešiti človeštvo, ki se je od ljubezni do Boga in bližnjega zelo
oddaljilo. Treba je verovati v njuno ljubezen in jima zaupati. Treba se jima je
z ljubeznijo popolnoma izročiti. Prenovila bosta naša srca, da bomo začeli
misliti, govoriti, delati in ljubiti kakor onadva. Idealno bi bilo, če bi
posnemali Marijo v izpolnjevanju njenega življenjskega vodila: »Glej, dekla sem
Gospodova, zgodi se mi po tvoji besedi!« Naša pot je sicer drugačna od njene.
Ker pa smo njeni otroci, se mora to poznati tudi v našem življenju in
delovanju. Naravno je, da je otrok podoben svoji materi.
Naročite se na:
Objave (Atom)