Če Bog na našo
prosilno molitev molči, to ne pomeni, da se je od nas oddaljil, da nas je
zapustil. Božji odgovor z molkom je način, kako nas je Bog v tem trenutku uslišal.
Nemški teolog Karl Rahner pravi: »Dokler so naše roke sklenjene – sklenjene
tudi sredi najstrašnejšega propadanja –, dotlej nas obdaja – nevidno in
skrivnostno, toda resnično – Božja naklonjenost; in ko padamo v brezno in smrt,
padamo v resnici le v brezno večne ljubezni.«
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
nedelja, 27. maj 2018
Bog odgovarja tudi z molkom
Bog na naše
prošnje pogosto odgovarja z molkom. Lahko smo tega Božjega molka sami krivi,
ker naša prosilna molitev ni bila takšna, kakršna bi morala biti. Lahko pa je
naša molitev v redu, a Bog vseeno molči, včasih celo zelo dolgo. Tu gre za
Božjo skrivnost, ki je ne moremo do konca doumeti. Bog nam hoče s tem svojim
molkom pomagati, da duhovno napredujemo, da prerastemo svoj način gledanja, da
se postavimo na Božje stališče. Priti moramo do te stopnje, da bomo v molitvi
prosili za tisto, kar nam hoče dati Bog. To je za nas najboljše.
sobota, 26. maj 2018
Molitev mora imeti potrebne pogoje
Bog ne usliši
tistega, ki nasprotuje njegovim načrtom (prim. Job 38,2), onega, ki nasprotuje
njegovim izvoljenim (prim. Joz 24,10), brezbožnega, krivičnega, nezvestega
(prim. Jer 3,4s; Oz 8,2s; Mal 2,17; Job 27,8s; Prg 15,29). Značilno pravi Bog
po preroku Izaiju: »Četudi
še toliko molite, vas ne poslušam: vaše roke so polne krvi« (Iz 1,15).
Podobno po
preroku Miheju: »Nekega dne bodo vpili h Gospodu, pa jih ne bo uslišal; takrat
bo skril pred njimi svoje obličje, zavoljo zločinov, ki so jih izvršili« (Mih
3,4).
Tudi Nova zaveza
govori o vzrokih, zakaj naša molitev večkrat ni uslišana. To je zaradi kakšne
pomanjkljivosti pri prosilcu: »Če pa komu izmed vas manjka modrosti, naj si jo
izprosi od Boga in mu jo bo dal, saj jo rad da vsakomur, ne da bi mu kaj
očital. Prosi pa naj jo v veri in nič naj ne omahuje; omahljivec je namreč
podoben morskemu valu, ki ga veter vzdiguje in premetava. Tak človek naj ne
pričakuje, da bo kaj prejel od Gospoda« (Jak 1,5–7).
»Prósite, pa ne
prejmete, ker prosite s slabim namenom, zato da bi potešili svoja poželenja«
(Jak 4,3).
»Preljubi, če
nas pa naše srce ne obsoja, se lahko zanesemo na Boga in dobimo od njega vse,
za kar ga prosimo, ker se držimo njegovih zapovedi in delamo, kar mu je všeč«
(1 Jn 3,21s).
Da bo naša
molitev uslišana, se moramo najprej spreobrniti. Prositi je treba brez
omahovanja, z zaupno vero in dobrim namenom. Spolnjevati je treba vse Božje
zapovedi. Dalje je treba Boga prositi po njegovi volji: »Zanesemo se, da nas
usliši, kadar ga prosimo po njegovi volji. In če vemo, da nas v vsem posluša,
kadar ga česa prosimo, tudi vemo, da že imamo, kar smo ga prosili« (1 Jn
5,14s).
petek, 25. maj 2018
Nobena dobra prosilna molitev ni izgubljena
Neki redovnik
navaja lepo primero, ki nas pri 'neuslišani' prošnji usmerja k potrpežljivosti:
»Molitev večkrat občutim kot pogozdovanje. Sadiš drevesa, pa ne boš videl in
užil njihovih sadov. Veš pa, da bodo nekomu potrebna in da mu bodo koristila.
Človek je pač tako ustvarjen, da rad vidi sadove svojega dela; v njih vidi
svojo uresničitev. Molitev pa je večkrat skregana z logiko 'uspešnosti' in
'učinkovitosti'. Zato je razumska logika lahko večkrat velika ovira molitvi.«
Jezus uči, da
»vsak, kdor prosi, prejme« (Lk 11,10). Bog prosilno molitev vedno usliši, da so
le izpolnjeni pogoji, ki so potrebni za dobro prosilno molitev. Usliši pa jo
pogosto drugače, kakor si mi zamišljamo. Ne gre za obljubo avtomatičnega
prejema prav tistega, kar prosimo.
Jezus po Mateju
govori splošno o »dobrem«: »Koliko bolj bo vaš Oče, ki je v nebesih, dajal
dobro tem, ki ga prosijo« (Mt 7,11). Po Luku Jezus zaključi govor o molitvi z
besedami, ki poudarjajo Svetega Duha kot Očetov dar tistim, ki se na Očeta
obračajo s prosilno molitvijo: »Če torej vi, ki ste hudobni, znate dajati svojim
otrokom dobre reči, koliko bolj bo nebeški Oče obdaril s Svetim Duhom tiste, ki
ga prosijo« (Lk 11,13).
Že v Stari
zavezi je Bog po preroku Jeremiju govoril izgnancem v Babilonu: »Če me boste
klicali in boste prišli molit k meni, vas uslišim. Če me boste iskali, me boste
našli. Da, iščite me z vsem svojim srcem, in dal se vam bom najti, govori
Gospod« (Jer 29,12–14).
Toda Bog ni
uslišal vsake prošnje. Pisatelj Žalostink toži: »Z oblakom si se ogrnil, da
molitev ni predrla« (Žal 3,44).
četrtek, 24. maj 2018
Zakaj Bog naših molitev ne usliši?
Bog nam večkrat
ne da tistega, za kar ga prosimo.
Sv. Ivana
Frančiška Šantalska je živela v srečnem zakonu globoko krščansko življenje in
se odlikovala v dobrodelnosti. Bila je pripravljena na velike žrtve, a ne na
največjo. Štirinajst dni po rojstvu njene zadnje hčerke je njenega moža po
neprevidnosti ustrelil neki sorodnik. Po tednu dni je umrl. Ob njem je Ivana
molila: »Gospod, vse mi vzemi, le njega mi pusti!« A ni bila uslišana in je pri
28 letih postala vdova s štirimi otroki. Ko je udarec prebolela, se je
posvetila molitvi in pokori. Pod vodstvom sv. Frančiška Saleškega je dozorela v
svetnico in ustanoviteljico sester obiskovalk, ki skrbijo za bolnike in reveže
ter za vzgojo ženske mladine.
Neuslišane
prošnje današnji človek pogosto doživlja kot veliko težavo za svojo vero.
Večkrat mu je to izgovor, da opusti versko prakso in končno vero v Boga.
Pravilni odgovor daje Jezus v svoji molitvi na Oljski gori. Kdo je v tako
težkem položaju, kakor je bil on? Zunanji izraz tega silnega trpljenja je bil
krvavi pot. Njegova duša je bila žalostna do smrti. Molil je: »Aba! Oče, vse ti
je mogoče! Daj, da gre ta kelih mimo mene, vendar ne, kar jaz hočem, ampak kar
ti!« (Mr 14,36).
Besede »vendar
ne, kar jaz hočem, ampak kar ti« je Jezus spolnjeval vse življenje, saj je bilo
spolnjevanje Očetove volje celo njegova jed. V očenašu je učil, naj molimo:
»Zgodi se tvoja
volja kakor v nebesih tako na zemlji.«
Jezus kljub
silno težkemu položaju vnaprej sprejema Očetovo voljo. Takšna pripravljenost za
spolnjevanje Očetove volje je poseben Očetov dar, za katerega je treba prositi
in z njim sodelovati. To izraža tudi Jezusovo naročilo: »Čujte in molite, da ne
pridete v skušnjavo! Duh je sicer pripravljen, a telo je slabotno« (Mr 14,38).
Moliti moramo, da nam ne bo v pogubo, če ne bomo uslišani tako, kakor sami
želimo.
sreda, 23. maj 2018
MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo
Napredovali smo
za 3 zrna. Molimo in se žrtvujemo za duhovne poklice (za mlade, ki se odločajo,
za bogoslovce in duhovnike, redovnice in redovnike ter misijonarje) in njihovo
stanovitnost. To pomeni tudi molitev za dobre in požrtvovalne družine in sploh
za našo domovino, da bi se spreobrnila in živela po Kristusovem evangeliju.
Potem bo vseh duhovnih poklicev dovolj. Eno zrno na plakatu vsebuje 500 rožnih
vencev ali 500 delavniških mašnih daritev ali ustreznih drugih molitev ali
žrtvovanje svojega trpljenja v ta namen. Bog povrni vsem, ki vztrajno
sodelujete. Dobro je, če se v molitvi združi več oseb v molitveno skupino. Najbolje,
da mi občasno sporočate molitvene sadove na: Anton.Nadrah@rkc.si
torek, 22. maj 2018
V času državljanske vojne v Španiji (1936–1939)
Med »čistilno
akcijo«, katere cilj je bil očistiti mesto vseh verskih simbolov in predmetov,
so anarhisti skušali prevrniti Marijin kip, pa ni šlo! Lahko bi rekli, da ga je
skrivnostna moč držala trdno na mestu. V tistem trenutku se je v svojem
fanatizmu eden od napadalcev povzpel na podstavek kipa, da bi ga obglavil.
Uspelo mu je, v veliko veselje njegovih tovarišev, ki so evforično izražali
svoje sovraštvo do vere okrog obglavljenega Marijinega kipa.
Čez kakšen teden
je anarhist obiskal zdravnika in mu pokazal svojo bolno roko … Ob pogledu
nanjo, je zdravnik osuplo vzkliknil: »To so vendar madeži gobavosti.« Zdravnik,
vedno bolj osupel, skuša poiskati vzrok bolezni: »Ste bili v stiku z gobavci?«
Ne! »Ste bili v stiku s tujci, ki so prišli iz Afrike ali Azije?« Ne! »Kdaj ste
opazili madeže na roki?«
Ob tem vprašanju
nesrečnež bruhne v jok in pove, da so se ti znaki pojavili na dan, ko je
obglavil Marijin kip.
ponedeljek, 21. maj 2018
Duhovni boj v središču 'fatimske šole' Pogovor z nadškofom Turnškom za revijo Fátima Luz e Paz
Dr. Marjan
Turnšek je spregovoril v intervjuju za revijo Fátima Luz e Paz o aktualnosti
fatimskega sporočila, ki ga v Sloveniji intenzivno živijo. Pogovarjala se je
Cátia Filipe.
(MT)
To, kar Marija pravi, je resnično! Nobena druga rešitev za konflikte ne obstaja
kakor molitev in žrtev; molitev rožnega venca in žrtvovanje vsakodnevnega
življenja. Vse to vodi k spreobrnjenju, najprej nas samih, nato pa tudi drugih.
Zlo se lahko premaga samo z dobrim.
Fatima Luz e Paz
(FLP) – Kako ste v Sloveniji preživeli
slovesnost stote obletnice prikazovanj?
Marjan Turnšek
(MT) – V Sloveniji smo se pripravljali na slovesnost stote obletnice z romanjem
kipa Naše Ljube Gospe od maja do oktobra 2016, in to je bilo za mnoge vernike
čudovito in milosti polno doživetje. To vse je bilo kakor pravi misijon Naše
Ljube Gospe v Sloveniji.
Slovesnost stote obletnice se je
začela z obhajanjem spokorne pobožnosti prvih sobot, v mnogih občestvih od
januarja do maja, v drugih od maja do oktobra. Mnoge molitvene skupine so
molile rožni venec vsak trinajsti dan v mesecu v svojih cerkvah. Pomenljiva je
bila tudi pobuda, med katero so družine sprejele manjši kip Naše Ljube Gospe iz
Fatime od maja do oktobra 2017 in nato molile rožni venec pred kipcem. Bila so
številna romanja v Marijina središča, tudi v Fatimo. V vsaki škofiji je bila
med majem in oktobrom vsak mesec škofijska jubilejna slovesnost. 14. oktobra
smo obhajali slovesnost stote obletnice na narodni ravni v stiškem samostanu.
Na to slavje so bili povabljeni tudi Hrvatje, od katerih se je te slovesnosti
udeležilo skupaj s petimi škofi nad dva tisoč verniki. Skupaj je bilo prisotnih
približno šest tisoč romarjev. Tako smo imeli tudi resnično slovesni zaključek
jubilejnega leta, resnično bogat z duhovnimi milostmi.
(FLP) – Kaj ostaja po slovesnosti stote obletnice?
(MT) – V novembru 2017 je bilo
vseslovensko romanje v Stično v zahvalo za vse duhovne milosti. Nekatere
molitvene pobude bodo ostale žive tudi v prihodnje. Fatimsko sporočilo – Molite,
molite in darujte žrtve za mir in spreobrnjenje grešnikov! – je v Sloveniji
zelo močno. Spokorna pobožnost prvih sobot bo ostala še naprej. Prizadevamo si
tudi za to, da bi se pripravile majhne skupine »pastirčkov«, ki naj bi skupaj
molile in naprej razširjale fatimsko sporočilo.
(FLP) – Je fatimsko sporočilo aktualno in ali lahko ostane živo še nadaljnjih
sto let?
(MT) – Verjamem, da fatimsko
sporočilo praktično nima konca in bo ostalo aktualno vse do konca sveta. Zlo je
realnost v našem svetu in bo tudi ostalo, toda tudi dobro je realno in močno in
Bog bi rad, da bi vsi sodelovali pri pozitivni spremembi sveta z dobrim, ki ga
imamo.
(FLP) – V maju nas je spomnil papež Frančišek na to, da »imamo Mater«. Kako
lahko odgovorimo na poziv, ki nam ga je zapustila Naša Ljuba Gospa v Fatimi?
(MT) – Otroci izkazujejo svojo
ljubezen svoji materi s pokorščino njenim besedam, njenemu načinu življenja,
tako tudi mi to vršimo v odnosu do naše nebeške Matere. Verjamem, da bi bilo
Naši Ljubi Gospe všeč, ko bi videla, kako se bojujemo proti vsakršnemu zlo in
delamo dobro; duhovni boj je namreč v jedru »fatimske šole«.
(FLP) – Fatimsko sporočilo je sporočilo miru. Ali lahko svet, ki je poln
konfliktov, najde tu rešitev?
Naročite se na:
Objave (Atom)