V prejšnji številki smo se srečali s
Petrom, ki je podvomil ali bo lahko hodil po vodi. Začel se je potapljati, ker
ni več zaupal. Gledal je samo na to, kar je človeško, in pozabil, da ima ob
sebi Jezusa, ki lahko naredi, karkoli hoče. Jezus se ga je v dvomu in nemoči
spomnil ter mu pomagal. To je lep zgled Jezusovega in Božjega ravnanja z
dvomljivci. Bog nas zaradi dvomov ne kaznuje, temveč nam pomaga. Bog vidi v
človekovo srce in ve, koliko bolečine povzroči dvom, zato nas hoče dvomov
rešiti in nam pomagati. Pogosto slišimo besede: Bog tudi s krivimi črtami piše
ravno. To pomeni, da nam je Bog tudi v dvomih ob strani in hoče iz njih
narediti nekaj dobrega za nas.
Vedeti moramo, da neprostovoljni dvom ni
greh, ampak je trpljenje za našo dušo. Dvomi, ki nas pretresajo, so znamenja in
preplahi, da v sebi še nismo dovolj trdni. Potrebno se je še utrjevati, iskati
in moliti, da bomo prišli do večje trdnosti. Pojavljajo se nam vprašanja, na
katera ne vemo odgovorov, ali pa nas mučijo dvomi, ali prav ravnamo. Vse to je
znamenje, da smo sami v sebi nebogljeni in nemočni. Potrebno se je še močneje
nasloniti na Boga, da bomo ob njem postali trdni. Vedno nam je v pomoč molitev.
Dvom, ki se pojavi v naši notranjosti,
je klic k novemu iskanju. Kar je bilo v nas do sedaj trdno, za naprej ne
zadošča več, potrebno je na novo utrditi in poglobiti vero, da se ne zamaje še
bolj. Dvom nas opozarja, da je potrebno biti buden in iskati naprej. Vedno bolj
se je treba naslanjati na Boga in poslušati besede, ki nam jih govori. Prositi
in moliti je treba, naj nam Bog pomnoži vero, da bomo zmogli iz dvomov iziti kot
zmagovalci, bolj trdni v veri. Noben dvom nam ne more do živega, če čakamo,
iščemo in prosimo. Rešitev iz dvoma mogoče ne bo prišla takoj. Morda bo
potrebno dolgo čakati na razsvetljenje in trdnost. Zaupati moramo Bogu, da nas
ni zapustil in da nas varuje vsega hudega. V dvomu je potrebno veliko moliti in
hote verovati. Trpečemu človeku se zdi, da je Bog daleč od njega ali da ga je
zapustil. Ne smemo se prepustiti paniki, da nas še bolj ohromi in nam pobere še
zadnje moči, ki jih imamo. Potrebno je čakati in zaupati proti upanju. Čeprav
nam vse govori drugače, je treba upati proti upanju. Dobro si je velikokrat
ponoviti: Verujem, čeprav ne morem razumeti, zanesem se na vse, kar si nam
razodel, čeprav se mi vse zdi nesmiselno. Truditi se je potrebno, da iščeš in
iščeš naprej. Bog nas čaka, da nas preseneti in nam razodene čudovite reči.
Mnogi svetniki so doživljali hude dvome
in težke notranje boje. Čutili so se popolnoma zapuščene in oddaljene od Boga.
Čeprav jim je bil Bog blizu, ga niso čutili. Bili so prazni in brez vsakega
navdiha za dobro molitev. Povsod so se jim postavljala vprašanja in dvomi, bili
pa so zvesti do konca. Čeprav se jim je vse zdelo prazno, niso delali pomembnih
odločitev, marveč so čakali na čas, ko bodo Boga čutili bolj blizu. Iz takega
dvoma in trpljenja se je rodila njihova še večja trdnost v veri. Postali so še
bolj goreči in močni. Bogu so se še bolj približali. Dvom jim je postal v
blagoslov. Ker niso čutili Božje pomoči, so morali v suhoti iskati in klicati
Boga. On jih je spremljal in varoval, da se jim ni zgodilo kaj hudega.
Pojavijo se lahko tudi tako hudi dvomi,
da se zamaje vsa vera v Boga. Človek lahko začne dvomiti, če Bog sploh je. V
takem stanju se je potrebno opirati samo na to, kar že nosimo v sebi. Verovati
je treba z močno silo in prositi z veliko zaupnostjo. Res se vse podira, a ne
smemo pasti skupaj z ruševinami. Treba se je vedno prepričevati in verovati z
voljo. Gospod, verujem in hočem verovati, čeprav ničesar več ne razumem. Hočem
se zanesti na vse, kar si povedal, pa čeprav mi vse okoli mene govori drugače.
Držati se moramo Pavlovega naročila, ki ga je dal Galačanom: »Toda tudi če bi vam mi sami ali pa angel iz
nebes oznanjal drugačen evangelij, kakor smo vam ga mi oznanili, naj bo
preklet! Kakor smo prej rekli, tako pravim ponovno: če vam kdo oznanja
evangelij, ki je drugačen od tistega, ki ste ga prejeli, naj bo preklet!«
Ostati je potrebno pri tem, kar sem do sedaj veroval, in se ne pustiti
premagati dvomu.
Dvom lahko postane za človeka tudi
poguba, če mu podleže. Če človek, ki se ga poloti dvom, ne naredi ničesar, ta
dvom postaja vedno močnejši in nas lahko premaga. Vedeti moramo, da noben dvom
ne traja vse življenje. Dvom izgine, ko se stvari razčistijo. Najbolj nevarno
je v dvomu izgubiti še zadnjo iskrico upanja. Vedno je treba imeti upanje, da
je Bog večji od vseh naših dvomov. Če nas obide strah in popolnoma izgubimo
upanje, da se je še mogoče rešiti dvoma, lahko postanemo popolnoma nemočni. V
hudem dvomu tudi ni dobro z vso silo iskati kakršnekoli rešitve. Treba je
čakati in vztrajati v upanju. Treba se je pogovoriti s kakim duhovnikom, ki mu
zaupamo. Če pa človek izgubi vse upanje, se nam tudi Bog ne more več
približati, ker je človek čisto obupan.
Tudi v redovnem in Bogu posvečenem
življenju se lahko pojavijo hudi dvomi. Tega se ne smemo ustrašiti. Lahko se
nam zdi, da bi mogoče kako drugače bolj služili Bogu. Take misli in rešitve je
treba pustiti ob strani in vztrajati do konca. Boj, ki se dogaja v srcu, je
treba bíti z vsemi močmi, ostajati na svojem dosedanjem položaju in nikakor ne
delati hitrih odločitev po trenutnih spoznanjih. Ta spoznanja so običajno lažna
in se nam kažejo v neresnični luči. Ker je vsa notranjost od trpljenja
razbolena, se nam vsak majhen žarek zdi kot nova luč za življenje. Če mu
zaupamo, nas lahko spelje na krivo pot. Podoben je jutranji zarji. Preden vzide
sonce, je vsa lepa in rdeča. Kaže se, kot da smo v nebesih. Tudi stvari okoli
nas so vse svetle in obsijane od zarje. Ker jih ne vidimo v pravi luči, se nam
kažejo drugačne kot običajno. V njih ni vsakdanje ostrine, saj so vse zlate. Ko
pa se pokaže sonce, lepe in čudovite barve izginejo. Tudi stvari okoli nas niso
več tako pravljične, ampak vsakdanje. Kar je bilo lepega, je minilo in ostalo
je samo to, česar smo že vajeni. V človeku je ostalo kvečjemu nekoliko žalosti
in razočaranja, da v svetu ni tiste lepote, ki se nam je dozdevala.
V temni noči dvoma in negotovosti se je
potrebno še trdneje okleniti Boga. Samo nanj se je treba nasloniti in mu
zaupati do nespameti. Vsak dan znova mu je potrebno darovati svoje trpljenje in
ga prositi, naj v naše življenje vendar spet posije sonce njegove dobrote. Toda
pri vsem tem je potrebno moliti tako, kot nas Jezus uči v očenašu: Zgodi se tvoja volja. Ne smemo
izsiljevati rešitve. Potrebno je Bogu prepustiti vso stvar in mu zaupati, saj
vedno stori tako, da je prav. V misli si je potrebno priklicati Marijo. Tudi
ona je bila pred težkimi odločitvami, še posebej, ko jo je obiskal angel
Gabrijel in ji sporočil, kakšen načrt ima Bog z njo. V trenutku ji je vse
življenje postavil na glavo. Vse, kar je imela pred očmi, se ji je sesulo,
vendar je bilo njeno zaupanje v Boga tako veliko, da ni oklevala v sodelovanju.
Čeprav ni razumela, kako se bo to zgodilo, je z ljubeznijo iz vsega srca
izrekla svoj da. Tako zelo je zaupala
v Božjo voljo, da se ji je zdelo popolnoma naravno, da bo najboljše zanjo in za
vse ljudi, da jo izpolni. Bog je ni prisilil sprejeti svojega načrta. Po angelu
jo je prišel vprašat, če je pripravljena sodelovati. Tako zelo mu je zaupala,
da je lahko takoj rekla svoj zgodi se.
Tudi Marija naj nam bo pomočnica v vseh
naših dvomih. Naj nam pomaga, da bo tudi vsak izmed nas mogel reči: Zgodi se
tvoja volja tudi v mojih dvomih.
p. Branko
Petauer