Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

torek, 21. julij 2020

ROŽNOVENSKI ŠOPEK MATERI MARIJI Dominikanci imajo radi rožni venec


Lahko se nam zdi čudno, da je tako preprosta molitev, kot je rožni venec, na poseben način povezana z dominikanci. Dominikanci redko mislimo o sebi, da smo preprosti možje, saj smo ustvarjali dolga in kompleksna teološka dela. In vendarle smo se borili, da smo ohranili rožni venec. Je naša sveta dediščina …
Zakaj je ta preprosta molitev za dominikance tako dragocena? Mogoče zato, ker je v središču našega teološkega izročila prisoten navdih k preprostosti. Sv. Tomaž Akvinski [dominikanec] je rekel, da ne moremo doumeti Boga, ker je popolnoma preprost … Obstaja napačna preprostost, ki se je moramo otresti. Gre za poenostavljanje tistih, ki imajo vedno za vse preveč enostavne odgovore in že vnaprej vse vedo. Ti so bodisi leni bodisi nesposobni za razmišljanje.
Obstaja pa prava preprostost – preprostost srca – ki je preprostost čistih pogledov. Lahko jo dosegamo samo počasi, in sicer z Božjo milostjo, ki nas približuje razsvetljujoči Božji preprostosti. Rožni venec je dejansko zelo preprosta molitev, vendar je povezana s tisto modro in globoko preprostostjo, po kateri hrepenimo in v kateri bomo našli mir.
P. Timothy Radcliffe OP

nedelja, 19. julij 2020

Bernardovi izreki o Mariji


Marija je »ugrabiteljica« src. Ali ni res, Marija, da si mi »ugrabila« srce?

Ali želite zagovornika pri Jezusu? Zatecite se k Mariji! Brez oklevanja vam rečem: Marija bo uslišana zaradi dolžnega spoštovanja. Sin bo uslišal Mater, a Oče Sina. Lestev za grešnika pa je – brezmejno zaupanje. Na tem sloni moje zaupanje.

Marija je dana človeštvu kot vodovod, da po njej pritekajo od Boga nebeški darovi.

Bog je hotel, da nimamo ničesar, kar bi ne šlo skozi Marijine roke.

petek, 17. julij 2020

MOLITEV (1)


Navadno najlaže molimo, kadar kaj prosimo, kadar smo v stiski. Prošnja ima v sebi neko posebno moč, neko duhovno silo. Če prosimo človeka, je učinkovitost naše prošnje odvisna od tega, koga prosimo, kaj prosimo in kako prosimo. Vse troje bomo upoštevali tudi pri molitvi. Z njo priznamo, da smo od Boga odvisni in da ga potrebujemo. Bog ve za naše potrebe in nam hoče dati svoje darove. Želi pa, da ga prosimo in se tako pripravimo na sprejem njegovih darov z molitvijo. Kristusove so besede: »Prosite in boste dobili! Iščite in boste našli! Trkajte in se vam bo odprlo. Kajti vsak, kdor prosi, prejme; in kdor išče, najde; in kdor trka, se mu odpre« (Lk 11,9–10).
Biti moramo vdani v Božjo voljo. Odločitev prepustimo Bogu. Prošnja bo uslišana, če bo v skladu z Božjo voljo. Važno je, da v molitvi vztrajamo in da Boga prosimo s čistim srcem. Uslišani bomo, kot je za nas po Božji previdnosti najbolje. Za uslišanje našim molitev je pomembna močna, živa vera, povezana z zaupanjem v Boga: »Vse boste prejeli, kar boste prosili v molitvi, če boste verovali« (Mt 21,22). Večje bo naše zaupanje, prej nas bo Bog uslišal. Moliti se ne smemo nikoli naveličati.

sreda, 15. julij 2020

IZ ŽIVLJENJA SV. BERNARDA (2)


Samostan Cîteaux (Cistercium) je leta 1098 skupaj z Alberikom in Štefanom Hardingom ustanovil opat Robert iz Molesma v Franciji. Želeli so obnoviti meniško življenje v skladu s Pravilom sv. Benedikta. Pod njegovim naslednikom Alberikom, zlasti pa pod Štefanom Hardingom je kazalo, da bo samostan moral prenehati obstajati. Odmaknjenost od sveta in močvirnost kraja ter poostreno meniško življenje niso privabljali novih poklicev.
Tákšno je bilo stanje, ko je leta 1112 potrkal na vrata tega samostana 23-letni Bernard s 30 sorodniki in prijatelji ter prosil za vstop. S tem je bil obstoj samostana zagotovljen. Kmalu so se pridružili še drugi novinci. Bernardov zgled je deloval kot magnet. Tako je Bernard postal nekakšen soustanovitelj nove cistercijanske družine.
V samostanu so menihi šest ur na dan posvetili molitvi, šest ur duševnemu delu, premišljevanju, branju in pisanju, šest ur trdemu telesnemu delu v gozdu in na polju, ostalih šest ur pa spanju na navadni slamnjači. Hrana je bila zelo preprosta. Če je bilo Bernardu kdaj pretežko, je premišljeval Kristusovo trpljenje.
Bernard je ponujeno škofovsko čast odklonil in si raje izbral hojo za Kristusom v uboštvu in ponižnosti. V noviciatu je študiral Pravilo sv. Benedikta, poglabljal se je v Sveto pismo in spise cerkvenih očetov. Gojil je posebno pobožnost do Device Marije. V Cîteauxu je ostal tri leta.

ponedeljek, 13. julij 2020

35 LET BERNARDOVE DRUŽINE Sv. Bernard o Marijini ponižnosti


Bog je poslal angela Gabriela v Nazaret. H komu? K devici, zaročeni z možem, ki mu je bilo ime Jožef. Katera devica je tako v časteh, da jo pozdravlja angel, pa tako ponižna, da je zaročena z obrtnikom? Čudovita usklajenost devištva in ponižnosti! Bogu zelo ugaja duša, v kateri je devištvo priporočeno s ponižnostjo in ponižnost okrašena z devištvom. Kolike časti je vredna tista, v kateri je ponižnost povišana z rodovitnostjo in devištvo posvečeno s potomstvom? Če ne moreš posnemati devištva ponižne, posnemaj ponižnost device! Hvalevredna je krepost devištva, toda potrebnejša je ponižnost. O devištvu je rečeno: »Kdor more razumeti, naj razume« (Mt 19,12); o ponižnosti pa: »Če se ne spreobrnete in ne postanete kakor otroci, ne pojdete v nebeško kraljestvo« (Mt 18,3). Devištvo se nagrajuje, ponižnost pa se zahteva.
Brez devištva se torej lahko zveličaš, ne moreš pa se brez ponižnosti. Če bi Marija ne bila ponižna, je Sveti Duh ne bi obsenčil in ne bi od njega spočela. Oče se je torej, kakor sama pravi, rajši ozrl na nizkost svoje dekle (Lk 1,48) kot na devištvo Čeprav mu je po devištvu ugajala, je vendar spočela po ponižnosti.
Ne pripada vsem devištvo, še manj pa je tistih, ki imajo poleg devištva tudi ponižnost. Če torej Marijino devištvo lahko samo občuduješ, se pa potrudi, da boš posnemal njeno ponižnost, in dovolj bo. Če pa imaš devištvo in ponižnost, si velik, bodi kdorkoli